19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

PRÁVO: Nezapínáš si pásy? Do kriminálu!

Ministerstvo šikany řidičů a chaosu v dopravě zavedlo v roce 2006 úžasnou past na „problémové“ řidiče. Pod praporem páchání dobra na českých silnicích, zvýšení bezpečnosti a dalších populistických nesmyslů, které jen mají nasypat ovsa do koryt byrokracie a naplnit bezednou státní kasu při výběru silničního výpalného, spatřil světlo světa „Bodový systém“ made in ČR.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Gramblička 2.10.2014 8:12

pokud se preventivně nebude měřit rychlost,

jak chce autor přimět řidiče rychlost dodržovat???

P. Švejnoch 2.10.2014 9:23

Re: pokud se preventivně nebude měřit rychlost,

To je principielně špatná otázka.

Je třeba se ptát, k čemu je plošné omezení rychlosti.

R. Gramblička 2.10.2014 12:57

Re: pokud se preventivně nebude měřit rychlost,

omezení rychlosti má smysl ten, že při vyšších rychlostech statisticky stoupá nehodovost a to na různých úsecích různě. A jaká je kritická hranice, je výsledkem konsenzu. Je dost dobře možné, že jste zkušený řidič a 150 na dálnici nebo 110 na cestě II. třídy zvládáte bez problémů. Zdaleka ale ne každý. Pokud by se rychlost neomezovala, jezdil by každý jak by chtěl. Pak by jste tŕpnul hrůzou, zda vás v zatáčce nesejme nějaký pošuk, páč ve velké rychlosti nevybral zatáčku

P. Švejnoch 2.10.2014 16:59

Re: pokud se preventivně nebude měřit rychlost,

To, co tvrdíte, je naprostý nesmysl.

Racionálně uvažující člověk nejezdí jako prost rozumu, protože ví, že se může zranit/zabít. A ať si myslíte, co chcete, lidí, kteří uvažují racionálně (a nechtějí se tedy zabít) je DRTIVÁ většina.

To mizivé procento těch, kteří chtějí riskovat, bude riskovatať tak či onak, bez ohledu na zákazy - protože jestli někdo chce jet na hranici možností svých a svého auta, pak je mu nějaké omezení rychlosti úplně, ale úplně lhostejné.

Takže plošné omezení postihuje tu drtivou většinu těch ostatních - a s ohledem na výše řečené úplně nesmyslně.

A to už vůbec nemluvím o tom, KDE a JAK je dodržování omezené rychlosti kontrolováno a sankcionováno - to je další, neméně důležitá kapitola celé story... :-(

M. Prokop 2.10.2014 10:16

Re: pokud se preventivně nebude měřit rychlost,

Překročení rychlosti ještě jakž takž je zjištění přestupku, tam nejde o prevenci (i když, skoro všechna omezení jsou o cca 20 km/h pomalejší než je nutné).

Preventivní buzerace je zastavování řidičů, v rámci "alcí", kteří se žádného přestupku nedopustili.

J. Vintr 2.10.2014 10:30

Re: pokud se preventivně nebude měřit rychlost,

Jde o to, že policie nemůže měřit rychlost všude. A místo toho, aby ji měřila tam, kde je vyšší rychlost skutečně nebezpečná, měří ji zcela důsledně jen v místech, kde nikoho neohrožuje a tím pádem tam vybere nejvíc na pokutách. Takže "výchovný účinek" je nulový a lidé to berou jen jako buzeraci (což skutečně je).

t. peterka 2.10.2014 10:36

Re: pokud se preventivně nebude měřit rychlost,

přesně !

P. Čulík 2.10.2014 8:02

Zákony se mají dodržovat

A jestli se ten pán ani po druhé pokutě nenaučil zapínat pásy a ani po třetí pokutě během jednoho roku ho nenapadlo zjistit stav svého bodového konta, tak co se s ním dá dělat jiného?

Nezapomněl třeba na té vesnici třeba dávat přednost zprava nebo se podívat do zrcátka, když odbočuje vlevo?

E. Sevrát 2.10.2014 8:08

Re: Zákony se mají dodržovat

Dojemný příběh.Ten pán měl taky na hlavě stále umaštěnou zmijovku.

J. Dona 2.10.2014 8:36

Re: Zákony se mají dodržovat

Z uvedeného vyplývá, že pan František už dávno neměl za volantem co dělat.

R. Houška 2.10.2014 8:39

Re: Zákony se mají dodržovat

Z uvedeného vyplývá, že se tu v nutnosti "dodržování zákonů" opět dojemně shodují rudí bolševici s bolševiky z okolí Václava Klause! Vaše touha po silné ruce je opravdu všeříkající!

P. Švejnoch 2.10.2014 9:27

Re: Zákony se mají dodržovat

Dobrý Bože...!!!

Co s tím má společného Klaus???

E. Sevrát 2.10.2014 9:34

Re: Zákony se mají dodržovat

Někdo bývá posedlý ďáblem,někdo Klausem.Tak tomu v primitivních společnostech bývá.

J. Slanina 2.10.2014 9:49

Re: Zákony se mají dodržovat

A někdo Židy, viď, sesráte?

S. Donát 2.10.2014 10:32

Re: Zákony se mají dodržovat

Nic, ale on je ztělesněním Satana, nejvyšší zlo, škůdce světa a tak všelijak podobně, takže je potřeba při každé příležitosti na něj nadávat a plivat :).

P. Čulík 2.10.2014 12:59

Re: Zákony se mají dodržovat

Vážený pane, nejsem ani bolševik, ani bezmezný obdivovatel V.K., netoužím po silné ruce, ale po dodržování zákonů, byť ne vždy s nimi musím úplně souhlasit.

Takže sumasumárum jste vlastně úplně mimo, vše, co jste napsal, bylo blbě, tak příště se trochu zamyslete, než zase napíšete další hloupost.:-)

E. Sevrát 2.10.2014 9:32

Re: Zákony se mají dodržovat

Nebo se odstěhovat do Albánie.Viz článek vpravo.

J. Hruška 2.10.2014 9:33

Re: Zákony se mají dodržovat

Ano, zákony se mají dodržovat, ale zapínání bezpečnostních pásů není zákon, je to pouhá vyhláška minsterstva. Nad ní je zákon o ochraně osobnosti a Ústava s právy a povinnostmi.

P. Manda 2.10.2014 17:23

Re: Zákony se mají dodržovat

proč tvrdíte a zapojujete se do diskuse, bez elemtárních znalostí ?

Slyšel jste někdy o zákoně 361/ 2000 sb. Nedouku

R. Langer 2.10.2014 10:58

Re: Zákony se mají dodržovat

Kdepak, to je špatně, blbé zákony by se neměly dodržovat, ale zrušit!

P. Čulík 2.10.2014 12:04

Re: Zákony se mají dodržovat

A co je blbého na zákonu, který nařizuje připoutat se?

A netelefonovat za jízdy, používat blinkry, svítit, dodržovat vzdálenost a.t.d.?

P. Švejnoch 2.10.2014 15:29

Re: Zákony se mají dodržovat

Jestli se musíte ptát na toto: "...co je blbého na zákonu, který nařizuje připoutat se?", pak je ovšem diskuze zbytečná. ;-)

P. Čulík 2.10.2014 15:40

Re: Zákony se mají dodržovat

no to tedy s vámi je. tak se nepoutejte, mně je to fuk. Až si nabijete hubu, tak se nedivte. Howgh.

P. Švejnoch 2.10.2014 16:47

Re: Zákony se mají dodržovat

No vidíte, odpověděl jste si sám: Nic Vám (ani nikomu jinému) do mého poutání není. Z toho se dá celkem logicky dovodit, že zákon, který mi toto nařizuje, je nadbytečný, neboli k ničemu, neboli blbý a vhodný na zrušení.

Zřejmě tedy ještě nejste ztracen, náčelníku Připoutaný Býku... :-)

P. Čulík 2.10.2014 17:34

Re: Zákony se mají dodržovat

Chcete-li si obtisknout xicht do předního skla, byla by to jen vaše věc, pokud bych nemusel platit vaše léčení. Např. celoživotní invalidita se hodně prodraží a za ty, co takové věci nejsou schopni pochopit, musí přijmout zákon někdo chytřejší.

Je hranice, co by měl stát ještě regulovat a co už ne, jakou žárovku nebo vysavač si smím koupit je buzerace, jestli se mají lidé v autech poutat mi naopak přijde velice rozumné.

P. Švejnoch 2.10.2014 18:14

Re: Zákony se mají dodržovat

Cha, cha, cha, chááááá :-D

Čekal jsem, kdy tu tenhle hloupoučký argument zazní.

Takže: Protože jsem předloni spadl ze žebříku, a způsobil si zranění s dobou léčení 21 dnů, je třeba VŠEM přikázat, aby při používání žebříku použili ochrannou přilbu, předepsanou obuv a byli připoutáni pojistným lanem. Budu rád, když podobný zákon co nejrychleji prosadíte, protože jistě nejsem jediný, kdo spadl ze žebříku a zranil se... A kdo to má furt platit, no ne?

Mýlil jsem se, náčelníku - Vy jste ztracený...

P. Čulík 2.10.2014 19:49

Re: Zákony se mají dodržovat

Když si přečtete ještě jednou, co jsem napsal, dočtete se o hranici, co ještě má smysl přikazovat a co už ne. Tu hranici má každý jinde, někdo by klidně povolil i heroin k volnému prodeji, protože ten zákaz drog je určitě diskriminační, že. Bohužel při autonehodách se zraní mnohem více lidí než pády ze žebříků, takže ten můj argument tak hloupoučký není. Asi nemá smysl spravovat kapající kohoutek, když před domem praskl vodovodní řád. Pochopil jste? Ne? nevadí.

Ale nechme toho, klidně jezděte nepřipoutaný, mně je to celkem fuk.

P. Švejnoch 2.10.2014 22:29

Re: Zákony se mají dodržovat

Máte nějakou statisiku, která potvrzuje, že pádem ze žebříku se zraní méně lidí, než NEPŘIPOUTANÝCH při autohaváriích?

Že nemáte? Aha.... No, tak v tom případě je to hloupoučký argument, víte?

P. Čulík 3.10.2014 7:51

Re: Zákony se mají dodržovat

A co si připustit vaše hloupoučké uvažování?

Kdyby se zraňovalo a zabíjelo tolik lidí pádem ze žebříku, jako při dopravních nehodách, tak by už společnost dávno začala přijímat opatření. Ale protože je ten počet marginální, tak se tím nikdo nezabývá. Nepotřebuji statistiku: o autonehodách čtu každý den. O pádu ze žebříku - nemohu si vůbec vzpomenout, zda vůbec někdy. A přitom by to bylo tak vděčné téma pro černou kroniku:-).

Ale jak jsem již psal, obrana vaší "svobody" mi přijde stejně hloupoučká jako názory jiných, že ani rychlost na silnicích by neměla být omezována, protože se tím omezuje svoboda jedince.

To je o té hranici, co ještě ne a co už ano. Vy ji máte nastavenou hloupoučce:-)

I. Fencl 2.10.2014 7:47

jinde

Mrkl bych, jak je to s tím v Angoli, popřípadě v USA, koneckonců nejblíž je Německo, a přdělal bych zákon podle nich. A tak je to ne se vším, ale hodně věcmi objevují poslanci Ameriky.

.