25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jirka 26.2.2007 18:45

obchod bez rozumu,jak pytel děravý

náhled 1.) stát nebude vybírat vstupné, ale bude veškeré náklady hradit z vybraných daní

náhled 2.) církev bude vybírat vstupné (převážně od cizinců) a vybrané peníze bude zpět

               vracet do údržby a stát bude hradit jen část nákladů

náhled 3.) srovnejte si dvě známé nemovitosti v Praze a.)Národní divadlo - stát

                                                                              b.)Strahovský klášter - církev

Novák 26.2.2007 9:16

??vlastnictví ???

V zásadě nejde o dohady o vlastnictví, ale o to, kdo bude platit opravy a údržbu (?? stát - respektive všichni daňoví poplatníci) a kdo bude vybírat vstupné (církev - která ho hned zvýšila??).

oakman 25.2.2007 22:30

Vaše komentáře mne překvapují...

Mám to chápat tak, že český populus už opět čeká s vystrčeným zadkem na příchod pána s klackem??  Já chápu, že český pivoj, připojený ke kapačce z pivovaru už takhle přežil 20. století, ale nezdá se mi dobré v tom pokračovat. Slovy nebožtíka Machovce nevidím důvod k tomu, aby katedrálu nárokovali ani katolíci, protože v republice má právo se pomodlit každý, ani protestanti, kteří kdyby tehdy mohli, tak ji už ve zrodu vypálili. Nehledě na to, že kalvinistický úklid katedrály v roce 1619 jasně ukázal, jak ctí konservativní protestant cizí názor. Víra v dogma je původem totality, protože jen ti, kteří věří bez výhrad jsou schopni všeho. My, co jsme schopni jen jednání lidského a humánního se před nimi musíme chránit. To, že myšlenka boží vlády šla do důchodu ještě neznamená, že tu nejsou tací, kteří by jejím jménem rádi zasolili druhým. To samé platí pro dogmatiky z druhé strany - komouše.

Milan 25.2.2007 22:26

Když ten chrám patří všemu československému lidu,

tak by mě zajímalo, jak je to s právy té slovenské části československého lidu.

mp 25.2.2007 12:39

Milý pane faráři,

už termíny, které používáte pro racionální zdůvodnění osobních pocitů jsou - jemně řečeno - komické. "Československý lid" je účelová konstrukce, nemající oporu v realitě a za výrok "katedrála patří všemu československému lidu...V globální Evropě odpovídá tato podoba vlastnictví spíše duchu doby..." vám musí tleskat všichni klasici marxleninismu.

Vy i já a většina z nás bude mít do sv. Víta stejný přístup bez ohledu na to, kdo bude zapsán jako vlastník v katastru - v návštěvních hodinách, se zakoupenou vstupenkou (vč. dalších objektů) a ještě ne všude. A zkuste u vchodu argumentovat, že jste spoluvlastník a jdete vykonávat své právo. Problém majetku katolické církve je zpolitizovaný a levice i pravice před ním akorát přešlapují. Domnívám se, že mj. i proto, že řada kamarádů a kamarádů kamarádů se těší, že je tady eště něco, co se dá privatizovat - a zkuste si sám odpovědět na otázku, co z toho asi pak bude mít československý lid.

Ještě ke klerikální malosti. Na spočítání protestantských církví mi nestačí prsty jedné ruky, přičemž rozdíly ve věrouce a liturgii tomu množství, podle mého názoru, neodpovídají. Nedávno jsem se např. zúčastnil mše u husitů a dodneška si lámu hlavu, jestli je nějaký zásadní rozdíl mezi jejich a katolickou liturgií. Nemluvě o tom, že výchovou jejich teologů se zabývá celá jedna fakulta UK, která je v permanentním průseru personálním i finančním (čímž chci říct jen tolik, že mi není jasné, proč se husitská teologie nedá studovat jen jako směr na ETF nebo KTF). Odpusťte mi to, ale jestli rozštěpení protestantských církví není výrazem klerikální malosti, pak teda nevím čeho.

Ostatně za nějakou dobu může mít většina lidí strach jen vyslovit slovo katedrála, protože všichni budou pilně 5x denně leštit čelem koberečky směrem k Mekce a kdo nebude, na toho budou chodit udání k náboženské policii. Viděl jsem je při práci v Saúdské Arábii a věřte mi, nemají zájem o dialog.

Jinak Vám přeji požehnaný sváteční den. MP

matra 25.2.2007 15:11

Re: Milý pane faráři,

Ke studiu husitské teologie -Čs.církev husitská se nepočítá mezi protestantské církve.

Larus ridibundus 25.2.2007 10:28

Ale, ale.

Spor o katedrálu je nesmysl. Za takových 20 let z ní stejně bude mešita a vlastník bude kuvajtský nebo saudský  imám s trvalým bydlištěm v Mekce. Tak vo co go??(Y)

Václav 24.2.2007 22:45

Souhlasím s Vámi,

Je třeba odsvětit katedrálu a dále užívat tento objekt komerčně, protože většina čechů jsou atheisté a jistě si to zaslouží. A to Te deum mohou prezidentům uspořádat organizátoři czechteku. Pokud se jim tento objekt pronajme k užívání třeba na sebe vydělá. A ani by se nemuselo přistavovat WC, oni by to v těch zákoutích nějak zvádli. O úklid by se postarala vojenská ostraha hradčan stejně nemají co na práci. Měli by postaráno o zábavu a zanali by nudu.

matra 24.2.2007 23:05

Re: Souhlasím s Vámi,

Milý Václeve, čtěte všechno, čtěte dobře a naučte se vnímat čtený text.

Václav 24.2.2007 23:31

Re: Re: Souhlasím s Vámi,

Přečetl jsem si text pozorně, nejde o vnímání to je pudová záležitost ale o pochopení to znamená použít racio. Nevím o co Vám jde, jsem Homo sapiens čili člověk vnímavý.

Dan 24.2.2007 16:03

Milý evangelický bratře!

Milý evangelický bratře, my katoličtí křesťané jsme si přáli, aby zůstal plný vliv církve na katedrálu - je to chrám Boží a chceme v ní Boha chválit. Co myslíš, na co jí potřebuje stát (a je to stát! - ne všichni čeští občané - ne "lid"). Ze symbolického příbytku Božího se stane pouhá turistická atrakce, kam církev na bohoslužby občas pustí (nebo taky ne, až se my katolíci opět vládě a nekřesťanské většině spoluobčanů znelíbíme). Víru kvůli tomu neztratím, ale z toho tvého projevu nelásky vůči křesťanským bratřím (byť máme trochu jiné vyznání) je mi moc smutno.

Kolma Puši 24.2.2007 16:10

Re: Milý evangelický bratře!

Dane, jsem věřící - letničního směru. Přiznám se, že nemám vyhraněný názor na "vlastnictví" katedrály. Jen bych se ráda zeptala: Nějakou dobu teď byla ve "vlastnictví" římskokatolické církve. Jak často se v této době zde konaly bohoslužby? Byl v katedrále stále přítomen některý z kněží,  který by věřícím sloužil - radou, útěchou, poučením...?

vi 24.2.2007 16:19

Re: Re: Milý evangelický bratře!

Milý rudý bratře, vzhledem k věku, už delší dobu nepoužívám svou motorku. Je sice moje, ale neměl bych ji předat všemu lidu?

matra 24.2.2007 23:08

Re: Re: Re: Milý evangelický bratře!

Zkus to, třeba ji předej nějakému zástupci, postpuberťákovi. Zastoupí tebe i lid lépe než garáž.

vi 24.2.2007 23:16

Re: Re: Re: Re: Milý evangelický bratře!

Jak je to s tím Fučíkem? Nevadí Ti, že ho Mahler obdivuje?

matra 24.2.2007 23:46

Re: Re: Re: Re: Re: Milý evangelický bratře!

Kdes to sebral ?

Hariet2 25.2.2007 10:58

Re: Milý katolický bratře!

Když se nestane svatovítská katedrála majetkem katolické církve, dříve římskokatolické, nestane se pouhou turistickou atrakcí, ale bude sloužit všem. To je jako bych řekla, že pokud bude  ve vlastnictví katolíků, bude sloužit hlavně svíčkovým bábám... A to také není pravda, že ne, katolický bratře? Nevím, proč chce katolická církev stále něco vlastnit... Kristus byl chudý - " pohleďte na ptactvo nebeské , každý má své hnízdo a syn člověka nemá kam by hlavu složil..." (citát z bible). Nezpronevěřuje se KC tím svému poslání??? ;-(

Dan 26.2.2007 11:36

Re: Re: Milý katolický bratře!

Na tuto otázku jsem tak trochu čekal. Katolická církev opravdu nepotřebuje vlastnit majetek. (Proto jsem také psal o vlivu na katedrálu.) Je to vinou našich státních zákonů, že vše musí mít nějakého vlastníka - pokud to nebude církev, bude to stát resp. vláda. V historickém chápání takový kostel patřil především Bohu, v právním vyjádření sám sobě a farář nebo v tomto případě kapitula ho "pouze" spravovali - ale nemohl se stát majetkem nikoho jiného.

vi 24.2.2007 15:17

Bylo to do jiné diskuse, ale tady se to hodí:

Mně jenom trochu vadí, že za právo všeho lidu na katolický chrám bojuje neohroženě pan Mahler. Exponent komunistického režimu, přítel Gusty Fučíkové a velký obdivovatel Fučíka a navíc židovského vyznání. Nepůsobí to příliš nestranně.Když se přidá i chudý evangelický farář, tak to ještě snesu, ale jestli se přidá i česká muslimská obec, začnu být nervozní.

Hariet2 25.2.2007 11:09

Re: Bylo to do jiné diskuse, ale tady se to hodí:

Kdekdo z katolíků, kteří se tak vehementně domáhají "svých práv", kritizuje pana Zdeňka Mahlera  - a při tom mu nesahají ani po kotníky... Rozhledem, intelektem, znalostmi, etickým potenciálem, vlastenectvím. ˇJestlipak si od něj někdy něco přečetli? Na př "Buď zbohem můj krásný plameni" a pod.? Možná by ve své zaslepenosti hovořili jinak. Jejich úroveň je zřejmá již podle těch antisemitských narážek.  Je to od nich ubohost nejvyššího zrna.>-

vi 25.2.2007 19:46

Vytváření velké židovské lži-na tomhle světě trpíjen vyvolený židovský národ!

Nebylo nic horšího v dějinách, než to co postihlo Židy za války. Od r. 1945 zemřeli určitě desítky a snad i stovky milionů lidí, za našeho lhostejného přihlížení. A zlé je , že i za lhostejného mlčení Židů, kteří chtějí, aby se mluvilo jen o jejich utrpení. Protestoval někdy Izrael, proti obchodování s Čínou, ve které kocentrační tábory stojí dodnes? Protestoval snad Izrael proti zamítnutí rezoluce o genocidě Arménů? Proto je mi líto utrpení jednotlivých lidí. Ale nemohu litovat Židy jako národ. Ze svého utrpení se nepoučili. A nepovažuji to za antisemitismus.Pokud by se potomci R. Heydricha dožadovali vily v Panenských Břežanech, měl bych stejný názor.

vi 25.2.2007 19:49

Re: Vytváření velké židovské lži-na tomhle světě trpíjen vyvolený židovský národ!

p.s. obdivovatel Julia Fučíka mi nepřipadá jako vhodný mravní vzor

Brmboš 24.2.2007 14:13

Musím nejvyšší soud pochválit.

Je to po dlouhé době opět rozhodnutí, které dává za pravdu tomu, že sudy soudí jménem republiky. Nechci se však pouštět do dalšího psaní dokud celá kauza neskončí.

Gue 24.2.2007 14:07

To není vtip?

"Na jedné straně je klerikální malost, na straně druhé osvícenecký

nadhled těch, kteří - aniž by se zpronevěřili zákonu - uvažují v

širších kategoriích" ... takže KSČ byla přece jenom tou nepravdivěji pokrokovou silou, pravým mládím světa, dědicem osvícenského nadhledu a předvojem nového člověka? Takovou apoteózu komunistické moci bych ze strany evangelického křesťana tedy fakt nečekal 8-o

Hariet2 25.2.2007 14:20

Re: To není vtip?

Když chybí argumenty, vždy poslouží nařčení z postkomunistických praktik... Neníliž tomu tak, ctihodní klerikálové??? >-

usměvavá bestie 24.2.2007 8:51

Katedrála církvi, anebo konfesím?

Smysluplně církvi.:-)

matra 24.2.2007 23:09

Re: Katedrála církvi, anebo konfesím?

Jistě, je jen jedna, samospasitelná, neomylná, vícetvářná.