25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

PRÁVO: Musíme pomstít Matěje!

Pětiletému Matěji Chrásteckému zbývají poslední sekundy života, když s uličnickým úsměvem bere za kliku dveří rozjetého vagónu …

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
čtenář 11.12.2006 10:00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samotné dítě ve vlaku

Párkrát mě máma taky nechala proběhnout samotného po vlaku. Před deseti lety zemřela, tak už ji soudit nestihnou.

Vlastimil 11.12.2006 9:54

?

Pokud soud nepotrestal matku ani podmíněným trestem, tak ta nemá ani žádný záznam v trestním rejstříku.

Kajda 11.12.2006 9:43

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Samotné dítě ve vlaku

Ne, za to, že svýho pětiletýho kluka nechala lítat po vlaku samotnýho.

Kajda 11.12.2006 9:40

Re: Re: Autor má naprostou pravdu

Přesně tak.:-/

Kajda 11.12.2006 9:38

Re: Re: Re: Diskuze

My bydlíme v činžáku v 5.patře a výtah nemáme. Nevím proto, proč by dítě nemohlo šlapat po schodech. Takto mašírujeme 4 krát až 5 krát denně. Dcera ty schody šlapala od 2 let.

Dítě v sedačce jsem poutala (dneska už se poutá sama) a omluvit dokážu opravdu kohokoliv, pokud není vinou dospělého ublíženo dítěti.

PP 11.12.2006 9:35

Re: Re: Autor má naprostou pravdu

Nečistá WC jsou jen dokladem toho, že cestující jsou (občas) čuňata. Ale i s tím se bude muset dítě jednou vyrovnat - tak proč né v pěti letech?

PP 11.12.2006 9:34

Re: Pokud vím, tak soud Matějovu matku nepotrestal

Jakýpak "nepotrestal"?

Nebude mít "čistý trestní rejstřík", až bude žádat o řidičák, o práci, o úvěr - dobře v polovině případů nikoho nebude zajímat, že jí kluk vypadl z vlaku. Nemáš čistý rejstřík, máš smůlu!

L.P. 11.12.2006 9:33

Re: Autor má naprostou pravdu

Autor tohoto přídpěvku asi nebyl nikdy ve vlaku na WC. Nebo nemá děti. Jinak by tam samotné dítě asi nepustil.

Vlastimil 11.12.2006 9:29

Re: No

Nechtěl bych být vaším pětiletým dítětem.

PP 11.12.2006 9:28

Re: Re: Diskuze

Nevím, ale když mně bylo pět, býval jsem doma sám i několik hodin. V mém okolí je dost dětí "mladších šesti let" a doma zůstávají od chvíle, kdy přijdou ze školky do doby, než dorazí jeden z rodičů (protože školka končí v 17 hodin, zatímco práce také v 17 hodin, ale na opačném konci města). Mé neteře (6 let + 4 roky) jsou schopné dojet autobusem "k babičce", když je na jednom konci "naložíme" a na druhém babička vyzvedne. Po našem "dvoře" běhá dost dětí školou nepovinných jen pod nedbalým dozorem o pár let starších sourozenců a věřím, že se o sebe dokáží postarat lépe, než někteří důchodci na lavičkách tamtéž.

Dítě je možná poklad, ale to neznamená, že musí být celé dny zamčené v trezoru.

Tomas 11.12.2006 9:28

Autor má naprostou pravdu

Pokud jsou rodiče odpovědní za děti v tom smyslu v jakém soud viní Matějovu matku, je snad každý druhý rodič adeptem na trestní stíhání.

Pokud si vzpomenu na své dětství, tak v pěti letech jsem měl již na dvakráte rozbitou hlavu (následky v podobě jizev mi zůstaly dodnes), o pohmožděninách a zlomeném předloktí ani nemluvě. Větu: "Neskákej na té posteli, spadneš a rozbiješ si hlavu!" si pamatuji dodnes - přesně to se stalo... Když jsem byl jen o málo starší, snažil se mne otec přimět k potopení do bazénku se studenou vodou vedle sauny v pražském Podolí a to tak nešťastně, že jsem se zřítil na uzávěr ventilu tamtéž. Bazének plný krve - 7 stehů nad pravým okem.

Podle měřítek současného soudu by měli být moji rodiče dávno v teplákách. Zrovnatak rodiče většiny mých kamarádů. Sorry, ale takto vnímaná rodičovská odpovědnost je absurdní ve všech směrech.

A ještě takovou drobnost - představte si, že by se stejný případ nestal ve vlaku ale v letadle. 5ti letý kluk otevře za letu dveře Boeingu 737 v důsledku čehož vypadne spolu s 10ti dalšími ceslujícími na pole nedaleko letiště Ruzyně... Existuje jeden jediný člověk, který by v takovém případě vynil matku? Neexistuje. Že nejdou dveře letadla otevřít za letu?  No to dá rozum, že nejdou. Jak je do**dele teda možný, že je ten kluk a 10 dalších rozplácnuto na poli u Ruzyně? Je to naprosto to samé - aerolinky i dráhy mají za povinnost zajistit, aby jim cestující nevypadávali za letu (jízdy) ze dveří. Tečka.

gerontusinza 11.12.2006 9:27

Sice bych to Jakube nepojal jako vy, ale naprosto souhlasím.Re: Takže shrnuto:

Nač zvětšovat neštěstí člověka nesmyslnýmy ataky nezúčastněných idiotů. Ta rodina je v každém případě již dost nešťastná. Je to na stejné úrovni, když se stane něco dítěti na kole a i když jste u toho, všemu nezabráníte. Hyenizmus současného státu a jeho těžba z neštěstí lidí, kdy doluje bezostyšně daň z příjmu z některých náhrad škod a je schopen při pádu z kola vymáhat až 20 000 pokuty, nemá obdoby. Lidé neblbněte, neštěstí je neštěstí a nechodí po horách ale po lidech. Netvařte se tak, že vám se to stát nemůže. Může a proto doporučuji více ohleduplnosti.

Radka 11.12.2006 9:26

Re: Re: Diskuze

Omlouvám se, samostatnost se asi nedá počítat na roky - trošku vyplývá ze situace. Vámi popsaný příklad bych nemohla použít pro sebe - bydlím v paneláku ve dvanáctém patře a dítě bych nemohla pustit samotné ani do obchodu na protější straně ulice - výtahem samo nesmí a aby šlapalo dolů a nahoru dvanáct pater, to bych mu nemohla udělat. Stačí, když jej pustím do obchodu a zpovzdálí sleduji, jak si vede.

Snad budete se mnou možná souhlasit v tom, že člověk, který si nepřipoutá vždy dítě  v autě na sedačce, omluví asi kohokoliv. Atd.

čtenář 11.12.2006 9:26

Re: Re: Re: Re: Re: Samotné dítě ve vlaku

Takže tu paní Chrásteckou soudí za zanedbání péče o hygienu ? Sorry, nevěděl jsem, já ten případ pozorně nesleduji. Jen o něm vím z médií.

Vlastimil 11.12.2006 9:24

Pokud vím, tak soud Matějovu matku nepotrestal

Pokud vím, tak soud jen konstatoval, že hlavní vinu na Matějově smrti nese jeho matka, protože si jej ve vlaku řádně neohlídala. Současně ale soud konstatoval, že matka se již sama potrestala tím, že Matěj přišel o život, a proto ani nevynesl žádný trest pro matku.

čtenář 11.12.2006 9:24

Re: Re: Nevěřím, že pětileté dítě otevře dveře železničního vagónu

To je ten chlap, co ty dveře pořád otvírá !

čtenář 11.12.2006 9:21

Re: Výrok o vině

Mnohdy trpí občasnou hydrofobií. ;-D

Psí vrah Čumil 11.12.2006 9:18

Autor je právník. Víc dodávat netřeba...

čtenář 11.12.2006 9:17

Re: odpovědnost

Komenský to jasně říkal: Škola hrou. Máma měla tomu klukovi ten vlak zatažením záchranné brzdy zastavit.

čtenář 11.12.2006 9:14

Re: Re: Několik alternativ

Vy asi opravdu žijete za Velkou louží. Proto tak kombinujete. V Česku to bývá prostší milý Watsone: otevřené dveře vlaku.

PP 11.12.2006 9:13

Re: Nestačím se divit

Souhlas.

Tom 11.12.2006 9:13

odpovědnost

Honzo, Honzo, na začínajího právníka to nebyl špatný výkon, ale imho si myslím, že jedoucí vlak je podstatně nebezpečnější než byt (byť stojící) - v bytě je dítě ve svém prostředí, bylo tisíckrát upozorňováno na potenciální nebezpečí, má určité náviky. Zatímco v jedoucím vlaku je v prostředí relativně neznámém a rodič by měl tudíž předpokládat, že se nebude chovat způsobem odpovídajícím možným rizikům - naopak bude se snažit nové protředí (zvlášť, jde-li o chlapce) co nejvíce prozkoumat - mačkat různé dostupné vypínače, otvírat vše co otevřít jde, tahat za záchranou brzdu... Předejít tomu lze jen tím, že mu rodič bude trpělivě popisovat co k čemu slouží a co by se stalo, kdyby to vyzkoušel a bude jej mít stále pod kontrolou. 

Ahoj, Tomáš Hanzl, začínající dětský psycholog, spolužák z GJN

čtenář 11.12.2006 9:11

Re: Re: Je to nějaké podivné

Kruci, doprovázet jako táta svého puberťáka při jeho cestě na záchod ve vlakové soupravě ...........

Vlastimil 11.12.2006 9:10

Re: Nestačím se divit

No vidíte, a tenhle normální pětiletý kluk z vlaku vypadl.

Kajda 11.12.2006 9:07

Re: No

:-DRv!!

čtenář 11.12.2006 9:06

Re: Zablokované dveře

Zato mají skvělé odborářské vůdce (spíš by se mělo psát velké V).

Kajda 11.12.2006 9:05

Re: Diskuze

Já jsem ženská a svou dceru jsem pustila nakupovat už ve čtyřech letech (obchod máme proti domu). Bála jsem se strašně, ale pocit její "důležitosti" byl pro mě přednější. Toto ale není stejný případ. Nechat pětileté dítě samotné pohybovat se po vlaku ČD, dojet do zastávky, kde chci vystoupit, jít se posilnit do nádražního pohostinství a teprve po hodině jít syna hledat, to mi prosím promiňte, ale to je zhovadilost té madam. Nevím, co dělá její svědomí. Pokud v ní alespoň špetku hlodá, pak je nadosmrti potrestána sama sebou. Žádný soud takovouto věc nedokáže zpětně posoudit tak, aby bylo učiněno zadost spravedlnosti neboť o tom soud je respektive měl by být. Tady v tom případě je přeci jasné že matka zanedbala péči svojí nedbalostí, ale takto by to mělo být konstatováno a šmitec. Nač zahlcovat soudy takovýmito causami? Ty nechť se zabývají věcmi, kterým hrozí prodlení a ne tímto, zde již k prodlení došlo.

Karel 11.12.2006 9:05

Re: Je to nějaké podivné

Naprosto souhlasím. Když si vzpomenu, jak jsem se choval jako puberťák, tak se divím, že jsem občas z vlaku za jízdy nevypadl. Jenže: 1/ v pěti letech jsem byl poslušné dítko a nenapadlo by mě dveře otevírat a 2/ za podobnou smrt puberťáka by rodiče měli nebo neměli být potrestáni? Podle práva asi jo, až do 15 let věku toho dítěte:-(

čtenář 11.12.2006 9:04

Re: autore,

Hmm, a co když kluk vyloudil na mámě, že může jít sám. Kolikrát jsem to jako kluk zkoušel a občas jsem i uspěl.

Mablung 11.12.2006 9:02

No

já osobně si nemůžu pomoci, ale pětileté dítě je dostatečně samostatné aby si samo došlo na záchod. To že zjistila jeho zmizení pozdě je sice chyba, ale rozhodně to není příčina úmrtí a na smrti toho dítěte to už nemohlo nic změnit. Příčina - následek jsou v tomto případě strašně jednoduché. Příčina - špatné zabezpečení vlaku - následek - vypadnutí cestujícího. Bohužel, za špatný technický stav vlaku bude potrestána matka. Doufám, že až se někdy vybourá vlak tak nebudu odsouzený za to, že jsem na něj blbě čumněl čímž jsem znervóznil řidiče ...