19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

PRÁVO: Komu vlastně patří naše děti?

Kauza dětí Michalákových mohutně podporována zájmem médií řadu měsíců zvedá vlny veřejného mínění, až jí nejsou ušetřeni ani lidé, kteří kauze samotné a dětem vůbec nevěnují sebemenší pozornost

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 11.10.2015 11:54

"velice dobrý vzor pro Šabatovku/Marksovku."

Jen aby nezapadla informace z druhé strany diskuze - p.Chaloupka - "Tam jsme přikováni tzv. norskými fondy. Viz dnešní příloha Lidových novin, kde až na konci se dozvíte velmi malým písmenem, že se jedná o Komerční přílohu placenou velvyslanectvím norského království (sic!)."

p. Procházková - "Teď jsem do té přílohy nahlédla, z poslední strany (IV) se mi udělalo poněkud nevolno. Velká fotka norské velvyslankyně a nápis "Češi a Norové mají jednu věc společnou - často hájíme slabší". Co by tomu asi řeklo těch 12 tisíc dětí, odebraných rodičům v Norsku?"

Bude se nadále v ČR zavádět norský systém ve spolupráci s norským ředitelstvím Barnevernu, BufDirem a čerpat na to peníze z Norských a EHP fondů, konkrétně 114 mil. Kč?

Jednani komise - U komise se řešilo jediné. Vztah kluků Michalakovych k pestounum. U těch žijí odděleně DVA roky. Dle komise je to doba, po které dítě nelze vrátit do jeho vlastní rodiny. Otřesné!

Marksova tvrdí, že Norsko je jednou ze zemí, se kterými ČR na tomto spolupracuje, ale o jaké další země jde, odmítá sdělit. A peníze se čerpají hlavně z Norska. Jde o systém převedení větších pravomocí na lokální socialky, tak jako tomu je v Norsku. V Norsku není jeden Barnevern, ale 468 Barnevernu, které se významně liší kvalitou práce. (S.S.)

J. Kadeřábek 11.10.2015 13:15

Re: "velice dobrý vzor pro Šabatovku/Marksovku."

Na to musíme myslet při našich volbách. Alespoň ti odpovědnější z nás.

P. Vaňura 11.10.2015 10:25

Je tady jediná možnost, najmout komando gangstnerů

a DĚTI UMÉST. Nejlepší bude, když přitom "náhodou" "pěstouny" postřelí. Pokud se to zdaří, bude asi klid.

P. Vaňura 11.10.2015 10:26

deti UNÉST DO ČR!

J. Kyselková 10.10.2015 21:33

Paní doktorko.

Váš článek by měl objasnit hlavně co to je "juvenilní justice". Vím, že je krajně nebezpečné o této mafii hovořit, ale tak vysoce utajený, popracovaný,  zločinný  "lov na děti" už  je v západním světě tolik  rozšířen, že by měl být odhalen a zastaven !!!

Možno snadno rozklikat informace.

J. Kanioková 10.10.2015 22:26

:))))))))

P. Skřivan 10.10.2015 21:24

Podezření na pohlavní zneužívání,

je zcela jistě důvodem pro odebrání dítěte. ... nebo ne ?

Takže článek je tak trochu o ničem, alespoň v souvislosti s touto kauzou.

J. Kanioková 10.10.2015 21:55

Víte dobře, že se nic neprokázalo ! Jistě věříte Elšíkové

Říká Vám něco presumpce neviny? A když jsme u Vaší logiky nahrazování důkazu indicií a domněnkou, nedomníváte se, že je nanejvýš trapné, když v "právním státě" nejdříve odebere nějaká komise rodičovská práva otci pro podezření z týrání a zneužívání chlapců, matce je ponechá, a po 4 letech tato práva otci pro změnu vrátí a odebere je matce? Trošku "DIVNÁ SPRAVEDLNOST". Je to tedy přiznání, že otec děti nezneužíval, netýral?

Úředník Barnevernetu je v Norsku zákon - Pavel Hasenkopf - 9.10. v LN - http://jdem.cz/bt2ep4

Proč tolik českých intelektuálů brání Barnevernet? - http://jdem.cz/bt2ae2

Mýty o fungování Barnevernu uvedené na pravou míru - http://jdem.cz/bt2en7

J. Kanioková 10.10.2015 21:58

Elšíková...cui bono ?

Fanatická Pachatelka Dobra, neobjektivní, překrucující! Sama nedávno adoptovala dítě. Příspěvek z její stránky... Monika Elšíková - Tak už je moje..... Její fanklub jí tam blahopřeje a ona odpovídá - Díky moc všem a taky díky Michaela Marksová-Tominová, díky níž se to nakonec dalo do pohybu a dopadlo to dobře. - http://jdem.cz/bt2ch2

Když se opravdu poctivě zamyslíme, tak - jaké jsou její zdroje ? .. 1. OSPOD, Marksová - prakticky materiály z Norska, jímž absolutně nevěřím.... 2. A ? Je to příliš jen má fantazie - že druhý zdroj může být "mstivý" Michalák ? Jeho účelově upravené argumenty ? Byť i jeho chápu. Dovedu si představit, že když to dopadne pro p. Michalákovou dobře, že tam nejspíš, nebo nevím, nebude chtít zůstat.. Což pro pana M.. jistě není příjemné. Dovedu pochopit - ale ne omluvit.

Pan Michalák děti neporodil, a jestliže preferuje - raději děti u cizích..... Paní Michaláková rozhodně není žádná zrůda, aby takto dopadla. A hlavně ty děti.. i matčino příbuzenstvo..

Pro jistotu - adopce paní Elšíkové je mi zcela ukradená, a nebýt této kauzy a její hnusné aktivity, tak bych nad tím ani neblekla. Naopak, je-li to pro někoho štěstí, a není to na úkor jiných - neférově.. tak to můžu jen přát..

Ale věřit OBJEKTIVITĚ "faktů" v článcích p. Elšíkové ??? Ona se prostě bije za práva pěstounské péče, adopcí. A je ochotna proto zajít až do extrému, krajnosti.. a naprosté neobjektivity a je jí jedno, za jakou cenu

Š. Hašek 10.10.2015 21:05

Trochu se neorientuji.

V době vypuknutí případu, jaké státní příslušnosti byli jednotliví aktéři - otec, matka a hlavně děti?

Proč ev. rodiče prozatím neponechali občanství ČR (sobě i dětem)?

Pokud někdo handluje s občanstvím jak na trhu, potom se nesmí divit.

Předpokládám totiž možná laicky, že českým občanům by za "nepřístojnosti" hrozilo "pouze" vyhoštění z norského koncentráku na "ochranu rodiny". Tedy vyhoštění z "ne Barnevern" země.

Ve světle informace, že v "moderním" Norském království jest již pouze 19.8 procenta dětí žijících v rodině (tedy rodina podle starších, dnes již málo používaných slovníků), beru situaci kol výchovy dětí a mládeže ve spojitosti s nějakými šmírujícími dozorčími, odměňovanými podle "výkonu", jako velice dobrý vzor pro Šabatovku/Marksovku.

J. Kanioková 10.10.2015 21:32

Celá rodina má české občanství, byť trvalý pobyt v N.

6.10.- Právník p. Michalákové, Pavel Hasenkopf - příslušná tisková zpráva- https://www.facebook.com/pavel.hasenkopf.5/posts/1018241758227815

Pavel Hasenkopf na FB 20 září -- Seznámil jsem se s tím, jak probíhal soud v Norsku. Musím odmítnout desinterpretace, podle kterých u soudu vypovídali i Denis a David. Nestalo se tak a informace o nich jsou i nadále pouze zprostředkované pěstouny a BV. ... Potvrdila se dřívější informace, že pěstouni Davida vždy - již dávno před svěřením Davida - žádali o adopci nějakého dítěte. I oni vedou svůj spor s BV, cítí se jím již 4 roky podvedeni, že k adopci Davida stále nedošlo, protože s tímto cílem oni do všeho šli - kdyby věděli, že půjde jen o trvalou pěstounskou péči, vybrali by si jiné dítě. Myslím, že to hodně vysvětluje - např. skutečný důvod rozdělení dětí nebo to, proč do adopce je navržen pouze David.

Pavel Hasenkopf na FB - ve čtvrtek - Rodiče, kterým v Norsku odeberou děti, mají k dispozici v zásadě dvě možné strategie obrany: první: spolupracovat s BV a doufat, že se to vysvětlí, poté, že se BV smiluje a sebekritiku ocení a děti vrátí, popř. alespoň umožní styk; tato varianta vylučuje jakoukoli medializaci; druhou: jít do médií.

Eva Michaláková nejdříve doufala, že se vše vysvětlí, pak doufala ve spravedlnost, teprve potom, když to vše selhalo, šla do médií. Za to byla právě EXEMPLÁRNĚ potrestána. Její případ má být výstrahou všem ostatním zoufalým rodičům, kteří by chtěli zkusit něco podobného.

Oblíbenou taktikou BV je rozeštvat rodiče odebraných dětí. Dvojnásob účinná tato strategie je, pokud každý z rodičů zvolí jinou obrannou strategii, jeden proti BV bojuje a druhý s BV spolupracuje, ať už dobrovolně nebo z donucení.

J. Kanioková 10.10.2015 22:18

Re: Celá rodina má české občanství, byť trvalý pobyt v N.

Holt, ono se to levičákům vždycky pozdávalo. Vždycky chtěli rozbít tradiční rodinu a vytvořit společností vychovaného "nového člověka".

Česko, vraťme děti rodičům - https://www.facebook.com/CeskoVratmeDetiRodicum ......Případ Evy Michalákové - http://www.kdejemojedite.cz/ ...... Právník - https://www.facebook.com/pavel.hasenkopf.5?fref=nf

Všechny "výpovědi" dětí jsou zprostředkované přes jejich pěstouny! Děti nebyly vyslechnuty ani u soudu, ani s rodinou nespolupracovali psychologové. První výpovědi před psychologem jsou až z doby 4 měsíce po odebrání z rodiny.

Ve Strassburgu zasedal 3 členný senát ve skožení Norka, Azerbajdžánec a Rus, kteří případ odmítli s tím, že matka nevyčerpala všechny nápravné možnosti norského systému, který spočívá v tom, že se můžete odvolávat až do plnoletosti dítěte. Problém bude promptně vyřešen, připojí-li se k žalobě ČR a podá se tzv. mezistátní žaloba, tedy nebude Norsko žalovat jen EM, ale ČR. Potom totiž zasedá celá soudní rada ECHR a na hlasu 1 norky tolik nesejde. :-)

Obě děti se v Norsku nenarodily. Starsí Denis se narodil v ČR. Oba mají po rodičích občanství ČR a toto jim být odebráno nemůže. Tedy jako občané ČR spadají pod Jurisdikci ČR a ČR měla být prostřednictvím ambasády podle konsulárních pravidel informována ihned od začátku, že jsou její občané (děti) zadržovány na jejich území. To se nestalo!

Š. Hašek 11.10.2015 13:21

Re: Celá rodina má české občanství, byť trvalý pobyt v N.

Děkuji.

D. Nowodny 10.10.2015 19:48

Je to

otázka "postavení" ! Kdyby p. M. byla význačnou osobností, s velkým kontem, všechno by bylo jiné !!  Právo MATKY je nejvyším právem nad  všemi právy a má -musí být repektováno.

Kabaret at si hrají idioti na divadle !

P. Skřivan 10.10.2015 21:29

Re: Je to

Myslíte, jako v případě matky, které zavraždí své dítě ? ... nebo která svého partnera nechá píchat svou dceru ?

To nemyslíte vážně.

J. Anděl 13.10.2015 18:43

Re: Je to

S tím pícháním se dneska moc nadělá. Máte oba případy - i ty, kdy rodiče dítěti ubližují, i ty kdy někdo (vždycky někdo) jménem státní moci zneužívá děti cizích rodičů. Někdy i sexuálně, častěji jen k uspokojování touhy po moci.

J. Lepka 10.10.2015 12:43

To je zase blbých řečí v diskuzi.

Co je takhle nahradit jednou otázkou : Existuje nějaká americká rodina žijící v Norsku a procházející stejnými peripetiemi s Barnevernetem ??? Jsem přesvědčen, že ne, aspoň jsem o tom nikde nezachytil ani zmínku, zato malé evropské národy toto řeší jak na běžícím páse. To mne opravňuje k tvrzení, že všichni obhájci norského postupu jsou podplacení norskou vládou či tzv. norskými fondy a třesou se o koryto.

I. Procházková 10.10.2015 20:47

Re: To je zase blbých řečí v diskuzi.

Máte pravdu, jde o v první řadě o prachy. Začíná to u Barnevernetu, bohatě dotovaného státem, pokračuje to u pěstounů, kteří za cizí dítě ve své péči berou slušné peníze a pak jsou tu ty norské fondy a to je zase problém některých našich politiků a státních úředníků, kteří jsou proto podělaní strachy. Ještě nedávno ministryně práce a sociálních věcí M. Marksová stranila Norům a tvrdila, že "prý kdoví, jak to u Michaláků bylo, když sociálka řekla, že děti zneužívali, tak to určitě musí být pravda." O řediteli ÚMPOD ani nemluvím, ten si stále hraje na mrtvého brouka. Podobných případů, jako jsou David a Denis Michalákovi, jsou v Norsku stovky (možná tisíce) - neprávem odebrané děti za nesmyslné "prohřešky". Například čepice, zahozená v mrazu na sníh; nedostatečný oční kontakt matky s novorozencem; matka chtěla s 4letým synem navštívit prarodiče v Bělorusku (než se vrátila z cestovky s letenkou v ruce domů, dítě bylo odebrané, dodnes nevráceno); případ 9leté polské dívky, kterou Barnevernet sebral proto, že prý byla ve škole smutná, protože jí umírala babička (naštěstí byla za 3 dny osvobozena bezpečnostní agenturou A. Rutkowského) a další známé případy z Ruska (2 odebraní chlapci, jednoho rovněž osvobodil A. Rutkowski), Polska, Ukrajiny, Litvy, Lotyšska, Bulharska, Maďarska, ČR, Rakouska, Itálie, Španělska, Brazílie, Indie...). Jako za nacistů! A zítra bude v pořadu "168 hodin" na ČT1 hovořit jakási česká psychiatrička o tom, že už není vhodné děti Michalákových vracet mámě, protože si zvykly v Norsku a bude to prý pro ně trauma. A co děti za války, odvlečené nacisty z celé Evropy do Německa na převýchovu do cizích rodin? Co lidické děti? Ty, které nebyly zavražděny a přežily v německých rodinách, se po 4 letech vrátily domů a během roku se všechno spravilo a to u dětí, které byly už větší i u těch docela malých. Jo, norské fondy dělají divy ...(;-()

S. Kubů 10.10.2015 11:58

F.A.v Hayek: Cesta do otroctví

Pan prof. Hayek v citované knize, napsané ve 40. letech pod vlivem bezprostřední zkušenosti s nástupem nacismu, říká:

"Rovnost před zákonem, která je opakem samovlády, je zaru­čena vládou zákona ve smyslu formálního práva a nepřítomností zákonem sta­novených privilegií udělovaných vyčleněným skupinám lidí.... Myšlenka, že neexistuje žádná hranice pro růst moci zákonodárce, je...podporována pře­svědčením, že pokud všechny úkony státní moci jsou řádně autorizovány le­gis­lativou, vláda zákona je zachována.... Skutečnost, že je někomu dáno pl­né právo jednat způsobem, jakým jedná, nikterak neodpovídá na otázku, zda mu zákon dává právo jednat libovolně, nebo zda zákon jeho konání jedno­značně vymezuje.... Jestliže zákon praví, že ten a ten úřad či orgán může dělat vše, co se mu zamane, potom vše, co onen úřad dělá, je legální - a­však jeho činy nejsou rozhodně podřízeny vládě zákona. Poskytnutím neome­zených pravomocí vládě je možno legalizovat i nejsvévolnější libovládu. Tímto způsobem může demokracie vytvořit nejab­solutnější myslitelný despotismus.... Vláda zákona tudíž neznamená, že vše je řízeno zákonem, na­opak, znamená, že donucovací státní moc může být použita jen v případech definovaných předem zákonem, a to takovým způsobem, že je možno předvídat, jak bude použita." (str. 38 - 45 vy­dání z r. 1991)

P. Vaňura 10.10.2015 9:29

Norové jsou degenerovaní

Jinak by už vícero úředníků Barnevernetu bylo postříleno. Jediný Nor, který má koule je Breivik a to je málo!

J. Lepka 10.10.2015 12:38

Re: Norové jsou degenerovaní

Jenže natolik blbý, že si ani neuměl vybrat správný cíl.

Š. Hašek 10.10.2015 20:37

Re: Norové jsou degenerovaní

Jeden člověk toho moc nestihne.

A Stoltenberg měl ochranku i na hajz-u.

I. Procházková 10.10.2015 20:53

Re: Norové jsou degenerovaní

Breivik to prostě zvoral, neměl střílet na ostrově Utoya, nýbrž v úřadovně Barnevernetu. A problém s odebíráním dětí by byl (aspoň načas) vyřešen.

Š. Hašek 10.10.2015 21:22

Re: Norové jsou degenerovaní

Měl střílet ještě o něco výše.

Stejně by to nepomohlo.

Všude kolem nás již jsou metastázy "norské" rakoviny.

J. Kadeřábek 11.10.2015 13:18

Re: Norové jsou degenerovaní

Vybral si tzv. mladé socialisty. Rekruty multikulti generace. Bly to sice krutý, ale správný cíl.

K. Janyška 10.10.2015 9:27

Ano, to je velká otázka. Patří rodičům a ochraňuje je,

ostatně jako všechny lidské bytosti, soukromé právo. Nikdo jiný a nic jiného !!! Pokud ano, je zle... Dzp.

P. Dvořák 10.10.2015 2:47

Rodičům je v Norsku ročně odebíráno až 12 000 dětí.

V přepočtu na počet obyvatel by to u nás znamenalo 24 000 odebraných dětí. U nás to řeší soud, v Norku jakési báby na úřadě.

Děti jsou odebírány za absurdity, jako že otec spal se synem v jedné a jeho žena s dcerou v druhé posteli. Nebo že dítě chodí do školy zasmušilé, protože má nemocnou babičku.

Jako vždy je potřeba za vším hledat prachy. Barnevernet dostává od státu dotace podle počtu odebraných dětí a pěstouni tam dostávají takové prachy, proti kterým i ty naše velkorysé pěstounské dávky jsou jenom almužna. Takže nakonec to funguje podle systému "Nechci ty prachy za dítě zadarmo."

J. Hruška 10.10.2015 11:52

Re: Rodičům je v Norsku ročně odebíráno až 12 000 dětí.

Ano, toto je třeba zdůrazňovat. A mezinárodní tlak České vlády by měl směřovat právě na tyto aspekty Norské domácí politiky. Údajná nezávislost jakési komise a opět údajná vyspělost norské společnosti nejsou argumenty proti diplomatickým nótám nebo prezidentským žádostem. ( Hitlerovské Německo nebyl vyspělý stát?? a jak nevměšování dopadlo.) Vyhoštění norské velvyslankyně by byl ten správný a konečně účinný prostředek k donucení norské vlády k důsledné o odpovědné kontrole činnosti samozvaných komisí a jakýchsi "ochranářských" organizací. Vzpomínám si na podobný případ indické rodiny z ne příliš dávné minulosti. Indická vláda odvolala svého a vyhostila norského vyslance a náhle mohly indické děti s rodiči z Norska odcestovat. A co se týče těch peněz. Norská socialistická vláda si kupuje mlčení společnosti a hlasy voličů za cenu nepopsatelného drancování ropného bohatství z Norského moře. Štědrými sociálními dávkami korumpuje celou společnost. A jakási "korektnost" se promění v katastrofu. Zdař Bůh, Josef.

Š. Hašek 10.10.2015 20:33

Re: Rodičům je v Norsku ročně odebíráno až 12 000 dětí.

Přesně.

I. Procházková 10.10.2015 20:59

Re: Rodičům je v Norsku ročně odebíráno až 12 000 dětí.

Je to tak, pane Hruško. Na ten indický případ si taky vzpomínám, zvlášť vždy, když slyším naše politiky a státní úředníky kritizovat některé kroky např. ministra zahraničí (diplomatická nóta) nebo úvahy o odvolání norské velvyslankyně/českého velvyslance. Tohle měl náš stát udělat už před 4 lety, Indové nelenili a jejich děti se mohly vrátit domů.