20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

PRÁVO: Je hasičák a lékárnička OK?

Integrovaný záchranný systém zahrnuje Hasičský záchranný sbor ČR, poskytovatele zdravotnických záchranných služeb a Policii ČR. Skvělá a potřebná věc. Ale než přijedou, jsme na to sami. Proto máme hasičák a lékárničku. A zbraň.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kolman 29.12.2019 10:51

Lékárničky, hasicí přístroje, palné zbraně - o tom všem je v diskusích napsáno mnohé.

Ale, ani zmínka o defibrilátoru;-).

P. Grigar 28.12.2019 18:39

.. tož mi pro ilustraci svého tvrzení uveďte nějaký vrozený lidský instinkt. Napadá mě jen jeden..

J. Jurax 27.12.2019 21:55

Ty dvě poslední věty jsou dokonalé ... :-)

J. Jurax 27.12.2019 21:52

Jistě. Ale účinnější je v té ruce třímat palcát, řemdih, sekeru, meč, píku, mušketu, kulomet nebo aspoň vidle.

J. Jurax 27.12.2019 21:49

Mýlíte se. K čemu je použita zbraň rozhoduje člověk. Zda k útoku nebo k obraně. A zbraň je i vreckový nožík.

J. Jurax 27.12.2019 21:47

No, tak jak je v článku podána ani nekulhá.

Prostě proti některým nebezpečím nám zákon ukládá se předem vybavit pomůckami, jež toto nebezpečí zmenšují, a taky nám ukládá umět je použít, za kterýmžto účelem nás občas i školí, ve firmách povinně.

Naopak proti jinému nebezpečí nám zákon chce pomůcky vhodné k ochraně omezit až sebrat.

Takže když to trochu přeženu - než se z vesničky střediskové do dědiny po klikaté okrese dopraví záchranka či hasiči, máme do jisté míry přímo zákonnou povinnost činit. Ale než se tamtéž dopraví všichni tři policisté ve zmíněné střediskové vesničce sloužící, máme možnost leda tak pasívní obrany; aktivní leda tak klem narvala jak ten statečný Londýňan, protože účinnou zbraň ku sebeobraně nám chtějí sebrat.

J. Jurax 27.12.2019 21:32

No, my hasičáky na chodbě domu máme.

J. Jurax 27.12.2019 21:29

Ano, já bych oheň zakázal taky.

Plamenomet je strašná zbraň a jednoduchý plamenomet je zručným kutilem vyrobitelný řádově snáz než zbraň palná. A Molotovův koktejl tuplem. A "střelivo" do plamenometu koupíte v drogérii nebo u benzinky zcela bez problémů.

J. Jurax 27.12.2019 21:23

No, já bych oheň zakázal taky. Plamenomet je strašná zbraň a Molotovův koktejl i jednoduchý plamenomet je zručným kutilem vyrobitelný řádově snáz než zbraň palná. A střelivo koupíte v drogérii nebo u benzinky.

V. Braun 27.12.2019 21:21

Nikde jsem nepsal, že se mají zbraně úplně zakázat. Jen poukazuji na to, že autorova analogie střelných zbraní s hasičákem a lékárničkou velmi silně kulhá. Nic více, ale ani nic méně.

V. Braun 27.12.2019 21:18

Hasičák na chodbě každého domu? Tak to asi těžko. Princip jsem pochopil a poukázal na slabinu, která autorovu analogii zpochybňuje.

J. Jurax 27.12.2019 21:09

No, nezlobte se, kulové o tom víte, ale názor máte ... :-(

J. Jurax 27.12.2019 21:07

Ehm ... poloautomatická neboli samonabíjecí zbraň je taky každá víceranná pistole a prakticky i dvojčinný revolver, byť opakovaného nabití je dosaženo jinak než u pistole. Poloautomatická je proto, že ku dalšímu výstřelu je třeba znovu stlačit spoušť. Automatické zbrani - třeba samopalu - k opakovanému výstřelu postačí držet spoušť stále stlačenou.

Ergo - omezení samonabíjecích zbraní asi nebude správná cesta. Zbylý by nám leda tak jednorané soubojové pistole ...

A omezení samonabíjecích zbraní v tom smyslu, že bude omezen počet nábojů v zásobníku je vcelku blbost taky. Výměna zásobníku je otázka vteřin - kdo byl na vojně a držel v ruce SA-58 si to snad ještě pamatuje. A navíc omezenou kapacitu zásobníku bude respektovat jen slušný člověk, magor a grázl ne.

J. Vintr 27.12.2019 20:29

To se zatraceně pletete. Člověk je pořád z velké části zvířátko a jeho jednání je určováno ve velké míře vrozenými instinky. Ten náš rozum, na který jsme tak pyšní, většinou jen dodatečně hledá zdůvodnění, proč to či ono děláme. Pravda, že v dnešních podmínkách instikty, zděděné po našich předcích, které jim pomáhaly přežít, můžou fungovat se zcela jinými výsledky.

T. Kučera 27.12.2019 20:14

Mne by jenom zajímalo, proč naše ČNB nakoupila za 2 biliony Kč eura, když o eurech nechce ani slyšet. Za ty zakoupený eura by se dal zaplatit vklad do ESM a založit základní oběžný kapitál této země v eurech. Zajímalo by mne, co s těmi 80 miliardami euro chce naše země dělat, když podle boyloveTVboyse Kovandy jsou eura toxická a máme je obcházet obloukem.

P. Grigar 27.12.2019 19:37

..pane Machu,oheň vás sice zahřeje, ale nenasytí. Pokud nebude lovec/ řezník vybaven střelnou, palnou nebo chladnou tupou, sečnou, bodnou či řeznou zbraní, budete si moci na ohni ohřát maximálně krupičnou kaši. Živočišné bílkoviny jsou základním stavebním materiálem pro vývoj lidského mozku i celého organismu. ;-)

P. Grigar 27.12.2019 19:18

..spíše bych se přiklonil k názoru p.Haška, instinkt, až na několik výjimek, nepatří k základnímu vybavení člověka a i to málo, co máme, je potlačováno vědomým rozhodováním. Použitelné, účelné způsoby jednání se musíme učit ze zkušeností jiných nebo si je vytvářet na základě zkušeností vlastních. Zdánlivě nesouvisející drobnostiv jednom okamžiku přidáním další náhle dostanou určitý řád.. jako mozaika nebo puzzle. Kapacita lidského mozku je obrovská, využíváme ji snad jen z 10%, tudíž není důvod se vyhýbat jakékoli zkušenosti, jednou se může hodit a kdyby snad ne? Chleba to nežere! ;-D

J. Vintr 27.12.2019 18:54

Ještě v nedávné historii byl život o dost nebezpečnější než dnes a přirozený výběr do značné míry eliminoval z reprodukce lidi, kteří v případě nebezpečí civěli jak králík na kobru. I v dnešní době je proto v populaci dost lidí, kteří v takové situaci dokážou instinktivně rychle a správně jednat.

Š. Hašek 27.12.2019 18:41

Máte pravdu.

Ostatně nejsou zakázány, dle zákona jsou na výjimku, na žádost. Musíte splňovat doplňující podmínky, nárok prakticky tedy není.

Pro účinnou sebeobranu nejsou až tak důležité. Zákon je v cajku. Zásadní je udržet si ho, v doslovném stávajícím znění!!! Jsou v bruseleplánu "ošklivé" věci.

Š. Hašek 27.12.2019 18:35

Máte pravdu .....

Jen mám dojem, že občana, který "neprošel Verdunem" svazuje moc věcí, a může být v rozhodující chvíli jak králík civící na kobru. Ale i to je normální, nemusí být školící Verduny každých dvacet let.

"Učitel občanské nauky" má větší zábrany, než gauner, vrah, .... nebo pošuk. Byť chodí na střelnici.

P. Grigar 27.12.2019 18:27

.. z vaší treakce je zřejmé, že vám uniká zásadní rozdíl mezi automatickou a samonabíjecí palnou zbraní. Palná zbraň typu "samopal" je samočinnou zbraní, umožňující střelbu dávkou, t.j. více výstřelů na jedno stisknutí spouště, používající pistolové náboje. To, čemu se běžně a mylně říká samopal vz.58 je ve skutečnosti útočná puška, schopná střelby dávkou puškovými náboji. Jenže soudruzi jaksi nedokázali přenést přes srdce "obranu míru útočnou puškou" a proto z ní udělali samopal.. leč co růží jest, stejně vonělo by i jinak zváno.

Jedním z několika problémů unijní směrnice je zákaz používání olověných střel, u brokových nábojů celkem žádná věda, ocelové broky jsou laborovány v plastovém kontejneru, který se oddělí po opuštění hlavně, hrozba vyššího opotřebení až poškození hlavně je zažehnána. Horší je to u kulového střeliva, kde ocelové jádro musí být obaleno měkčím kovem, ovšem problémem je zvýšená průbojnost ocelové části střely.. všichni, kteří při své práci nosí balistické vesty, tím nejsou zrovna nadšeni. Zákon o zbraních stanovuje pro efekt průbojnosti hranici tvrdosti 250 HB.. běžná klasická ocel 1.2379 .:-)

B. Hančl 27.12.2019 17:14

Vždy je lepší, když vás 12 soudí, než když vás 6 nese.

J. Vintr 27.12.2019 16:21

S těmi domobranami se velice mýlíte. Nebezpečí, které v nepříliš vzdálené budoucnosti může ohrožovat naše občany, bude procházet od velkého množství vetřelců z muslimských zemí, které zločinní západní politici zvou a pouštějí do Evropy v čele se sousedním Německem. Proti takovému nebezpečí se bude osamocený, byť ozbrojený člověk těžko bránit. K tomu je nutná jistá organizovanost ve větší skupině. K tomu je organizování zmíněné domobrany velice účelné. Bude to mnohem účinnější obranná síla, než naše nepočetná armáda a ostatní silové složky státu.

M. Krčmář 27.12.2019 15:22

Tak to bych podepsal.

Š. Hašek 27.12.2019 15:14

Samozřejmě uznávám, že v té nemocnici ..... třeba bych byl první mrtvej. Pokud někdo "najednou začne v cukrárně místo pití kafe" .......

Ale, uznáte i Vy, že mě též napadne (logicky), že pokud bych zrovna naštěstí "byl za bukem" a "měl bych čas". ??!! To asi napadne každého třetího, který chodí na střelnici.

Hlavně se neřídit bruselí .....

M. Krčmář 27.12.2019 14:57

Ani já se vás neměl v úmyslu nikterak dotknout,ostatně se u nás průšvihy způsobené legálně drženou zbraní stávají jen výmečně a proti naší právní úpravě nic nemám. A že tomu nerozumím,za to se omlouvám,do diskuse na jakémkoliv specializovaném fóru,týkajícím se zbraní,bych se rozhodně nepouštěl. Když se kdokoli pustí do tématu, kterému rozumím já,tak mu prostě věc vysvětlím, neposílám ho do háje. Jsou místa,kde člověk může snadno přijít k úhoně,těm se zatím úspěšně vyhýbám, ale třeba v té nemocnici bych byl druhej a vy nejspíš taky,ať již jste připraven jakkoliv.

Š. Hašek 27.12.2019 14:42

Ale četl, pane Krčmáři.

1.Vysvětlete mi, proč se šťouráte v ustanoveních stran samonabíjecích zbraní. V rukách osob s licencí podle zákonů ČR.

2.Nejsem borec. Jsem připraven. Nehodnotím tímto svoji psychickou přípravu. Bývá to v noci, najednou, třeba ve dvě ráno ...... nebo v čekárně ......

3. Pokud necháte svojí aktivní obranu "na borcích" daleko ...... asi budete jen marně volat, jak v té pohádce "Za hory, za doly, mé zlaté parohy ......

Neměl jsem nikterak v úmyslu se Vás dotknout.

Ale jsem dost "rozmrzen", pokud někdo stále hledá v zákonech o zbraních ČR mouchy. Takhle asi ....

M. Krčmář 27.12.2019 14:36

Tak jest,tož to jsem ostatně výše psal též.

Š. Hašek 27.12.2019 14:34

Máte fest dobré nervy!

Označit "to" pouze něžným výrazem neobratný trollík!

M. Krčmář 27.12.2019 14:33

Vážený pane Hašku, evidentně jste nečetl to,co jsem psal výše, nicméně máte pravdu,já se z toho zase nějak vykecám a aktivní obranu nechám na borcích vašeho ražení.