20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

PRÁVO: Cenzura internetu

Václav Klaus junior představil záměr trestat mazání příspěvků na sociálních sítích. Proti tomu se postavili „úředníci a žalobci“, jak ve svém komentáři píše Jan Horák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Szirotný 20.2.2019 21:47

K čertu s fejsbukem,

nelíbí se vám jeho nakládání s vašimi příspěvky ? Tak si ho prostě smažte a svoje názory ventilujtente jinde. Pořád ještě je naštěstí dost možností.

K. Janyška 20.2.2019 20:39

Cenzura na internetu je nutná, respektive právní dohled

nad tím, co kdo na něm píše. Je to jako když někdo po městě vyvěsí například nepravdivé informace na plakátech na jiného.

Samozžejmě, že co se smí a co ne je nutno právně specifikovat. Ne politicky !!! Dzp.

P. Aron 20.2.2019 19:31

citace z pravidel FB

Humor se povoluje.

No není to úžasný projev západní demokracie a svobody ?

To by člověka skoro rozplakalo ta velkorysost.

Pokud nevěříte tak si ta pravidla přečtěte.

Půjčím si tu myšlenku kolegy z diskuse :Mít takhle nastavená pravidla na začátku tak by Zuckerberg nevydělal ani dolar.

P. Aron 20.2.2019 19:08

fascinuje mě

kolik máme nadšených přívrženců cenzury. Ale čemu se divím. Jsou to stejné typy lidí, jako byli ti kdo ve středověku volali po upalování čarodějnic, v minulém režimu v padesátých letech v době procesů volali psům psí smrt a v době normalizace říkali že u nás cenzura není ale přeci nedáme prostor rozvracečům socialismu.

Prostě demokracie jen pro mě a moje stoupence, že nevážení někteří diskutující ?

V. Podracký 20.2.2019 16:11

Klaus ml. to míní správně

Internet je veřejný prostor, stejně jako je hospoda nebo hotel, nebo vestibul nádraží. Není snad hospoda také soukromá? Odtamtud není možno nikoho vyvést vyjma toho, kdo nedodržuje zákony. Máme přece ústavu, podle ní nesmí být nikdo diskriminován kvůli barvě pleti, ale i kvůli svému názoru. Jakékoliv jednání ohledně smazávání příspěvků je protiústavní. Myslím si, že by i sneslo ústavní stížnost.

V. Církva 20.2.2019 15:32

Hospoda taky musí obsloužit Romy a platit daně

Někde psali že majitel hospody, prostě nemůže vyhodit toho kdo se mu nelíbí a musí ho obsloužit (a je to tak v pořádku) a hlavně musí platit daně. Proto je stejně fér aby sociální sítě taky nemohly jen tak mazat příspěvky které se jim nelíbí.

Nedávno tu byl článek který vysvětloval proč takovou anticenzuru dělat nelze. Možná se trochu ten Klausův návrh musí upravit, ale samozřejmě že se to nějak vyřešit dá. Poslancům kteří zdůrazňují svobodu podnikání bych odebral veškeré peníze z našich daní, protože svoboda v jejich pojetí je taky neplatit daně.

P. Aron 20.2.2019 16:08

Re: Hospoda taky musí obsloužit Romy a platit daně

Popřípadě na to jít z jiné strany jak navrhuje Pavel Hasenkopf a použít zákony na ochranu spotřebitele. Bylo by to možná i rychleji vymahatelné.

O. Tůma 20.2.2019 16:16

Re: Hospoda taky musí obsloužit Romy a platit daně

Ne, to není v pořádku ani u těch hospod. "Koho majetek, toho pravidla" - to je odvěký princip soukromého vlastnictví.

Pokud chce stát přikazovat, kdo musí být za jakých podmínek vpuštěn do hospod, má si provozovat hospody vlastní.

U všech ostatních je morálně nutná pouze povinnost férově upozornit na podmínky podniku ("máme uležený guláš, k pití pouze pívo, a smí se tu kouřit, komu se to nelíbí, ať si..."), aby tam omylem nevlezl nekuřácký vegan-abstinent.

A ano, znamená to že na svou vlastní zodpovědnost by člověk v hospodě, jasně označené "vaříme uležený guláš" dostal maso, které je podle norem EU "prošlé" a potenciálně nebezpečné. A že v hospodě, jasně označené "prodáváme zbourané nemocné polské krávy", by dostal - jaké překvapení - podezřelé a potenciálně nezdravé polské hovězí.

Není to lepší než systém, kde štangasty buzeruje turista, tradiční nabídka je zakázána, a zbourané polské krávy se maskují za argentinské steaky?

Ale já vím, už Šimečka si v reflexi roku 1968 všímal, že řadě lidí strašlivě vadilo že najednou musí sami myslet, sami si dělat vlastní názor a sami se rozhodovat. Ti chtějí, aby je stát vždy a ve všem vedl za ručičku.

P. Aron 20.2.2019 14:09

bylo by fajn

Kdyby se Václav Klaus ml.spojil s Pavlem Hasenkopfem, který má jiný návrh jak jít na cenzuru FB, která ho ostatně také postihla.

No ona postihla už skoro každého, kdo na FB je delší dobu a diskutuje o politice a kritizuje islám a migraci.

Článek je o odebírání dětí a druhá část právě o cenzuře FB.

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Pravnik-Hasenkopf-po-prozkoumani-rady-pripadu-odebrani-deti-v-Norsku-prichazi-se-silnym-podezrenim-570958

Prý by Facebook nekriminalizoval, ale šel by přes ochranu spotřebitele. Tedy že by přiměl Facebook, aby se svými uživateli komunikoval. A to by znamenalo, že příspěvky už nebudou moci mazat roboti z podnětů hlášení jiných robotů. To je totiž podle něj postup, který Facebook volí, že pokud přijde dostatek hlášení o závadnosti, tak je příspěvek smazán, a to aniž ho nějaký člověk zhodnotí. Hasenkopf dodal, že rozumí Facebooku, že jde cestou menšího odporu a raději něco smaže, než aby měl problémy s německou vládou. Podle Hasenkopfa je mazání příspěvků výsledkem iniciativy tzv. elfů, kteří příspěvky nahlašují hromadně, a výsledkem je smazání.

O. Tůma 20.2.2019 11:55

Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Každý účet na neviditelném psu je propojený s účty na Lidovkách, které snadno mohou mít 100,000 registrovaných uživatelů. To znamená, že kdyby Aston smazal komukoli příspěvek na Psu, který nebyl "proti zákonu", poslali byste jej vy, diskutéři, na 3 roky do vězení.

Já být Astonem, tak vám to tu v takovém případě rovnou celé zruším, protože se nenechám zavřít za to, že na svém serveru požaduji aby se lidé chovali v souladu s mými podmínkami.

A propos, každý kdo se registruje na Facebook s ním podepisuje smlouvu. Já vím, že Češi mají perverzní zvyk nečíst smlouvy které podepisují, pak se strašně divit s čím souhlasili a protestovat, že je smlouva "neplatná".

Ale ve smlouvě, kterou uzavíráte s Facebookem, se jasně zavazujete dodržovat "Community standards" Facebooku, kde je jasně předepsáno o čem se smí a nesmí psát a jak.

Také souhlasíte s tím, že všechno co na Facebook dáte, se stává majetkem Facebooku, se kterým si Facebook může dělat cokoli se mu sakra zachce.

Ale malí Benešové a Gottwaldové mají názor, že mají NÁROK aby jim jiné lidé ze své kapsy platili webové služby na kterých si budou psát cokoli se těm neplatícím hostům zamane, avšak kde se neplatící hosté budou chovat jako by jim to tam patřilo, a vlastník který to celé cáluje nebude smět ani pípnout, jinak ho zavřou. Bolševické velkopanské znárodňování a roztahování se. "Protože je to příliš velké" - no jasně, Gottwald s Benešem také nejdříve znárodnili "příliš velké" podniky a "příliš velké" polnosti.

Jak řekl Čapek v roce 1938, "Lidé se nemění. Ale teď už víme, kdo je kdo."

R. Langer 20.2.2019 12:45

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Nemůže si dělat, co se mu zachce. Musí se řídit platnými zákony té které země.

O. Tůma 20.2.2019 13:02

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

"Platnými zákony té které země" se řídilo i střílení "kopečkářů" v ČSSR, i Holocaust, i násilné sterilizace ve Švédsku, i otroctví v USA.

Existuje totiž zcela zásadní rozdíl mezi "legálním" a "legitimním".

E. Derat 20.2.2019 14:27

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

No, právě proto nikdo za střílení a vraždění na hranici nebyl potrestán, jednal podle zákona. A kontinuitu socialistického práva, které neumožňuje tyto zvěrstva potrestat prosadil soudruh Rychecký, Jičínský a další právníci okolo Charty 77. A dnes jsou ve vrcholných funkcích, a stále ovlivňují život v ČR. Logicky se tenkrát báli, že by možná skončili v teplácích i oni, či jejich kamarádi. Tenkrát proti byla Hana Marvanová, ale byla mladá a Havel více věřil těmto starým kreaturám.

O. Tůma 20.2.2019 16:23

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Jistě, za dodržení nelegitimních zákonů nikdo trestán nebude.

Ale má pointa je spíše v tom, že nelegitimní zákony by neměly vznikat, a když už vzniknou, nemají se poslouchat.

Např. komunistický Zákon o ochraně státních hranic z 11. července 1951 ukládal každému občanu povinnost práskat kopečkáře. Jsou dva druhy lidí: jedni řekli "zákony se musí poslouchat" a radostně práskali. Na svých rukou mají krev těch emigrantů, které PS zavraždila. Druzí si řekli, že sviňské zákony poslouchají jen svině, a mlčela. Dnes snad většina národa ví, kdo se zachoval morálně...

P. Aron 20.2.2019 19:13

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Jo, jo. Souhlas.

P. Aron 20.2.2019 14:17

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

No jestli se tu někdo zastává cenzury na FB tak jste to vy a tím se zastáváte právě těch bolševických metod. FB se vůbec neobtěžuje napsat v čem smazaný příspěvek porušuje ty zásady. A neobtěžuje se proto, že by to zdůvodnit nedokázal. Oni nemažou a neblokují za porušování zásad ale pro nesprávné politické názory a na základě hromadných udání. A novodobí bolševici se těmi udáními ještě chlubí. A FB nesmí uzavírat smlouvy, které by byly v rozporu se zákonem. To je asi jako by hostinský napsal ke vchodu popřípadě i do jídelního lístku : Vstupem do restaurace souhlaste s jejími pravidly :

... nekritizovat podávané jídlo, nekritizovat kuchaře.

Jak by se vám to líbilo ?

O. Tůma 20.2.2019 14:43

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Ale kdež. Ve smluvních podmínkách mají jasně uvedenou povinnost dodržovat "Community standards". V Community standards mají jasně napsáno, že platí zákaz psát "hate speech", o které je pak ještě rozepsáno že jí rozumí vlastně povinná politická korektnost.

Já prostě takovou smlouvu nepodepíši. A stejně tak jakýkoli skutečný pravičák.

Ale pokud někdo podepíše smlouvu, že nebude mluvit politicky nekorektně, a pak si stěžuje že když ji porušil, smazali jej - a požaduje, že by se mělo zákonem uzákonit, že ze smlouvy kterou uzavřel přestane platit vše, co se mu nelíbí, je to podvodník, pokrytec, znárodňovač a bolševik.

O. Uživatel 20.2.2019 16:12

Uživatel požádal o vymazání
O. Tůma 20.2.2019 16:20

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Je to možné, jenže ve smlovuě kterou lidé Facebooku podepisují je i klauzule, že Facebook může kdykoli smlouvu změnit, a pokud člověk i přesto nadále používá tu službu, znamená to souhlas.

I já jsem na takovouto klauzuli přistoupil - ovšem u jiné služby. I mně se teď hrubě nelíbí a velmi mne vzteká, jak své podmínky najednou změnili.

Ale ani mne nenapadne, abych se zákonem dožadoval zachování těch původních podmínek. Prostě se postupně přesunu jinam. Podepsat smlouvu a pak ji chtít nedodržet a násilím jednostranně změnit, to je u mne amorální jednání a podvod.

O. Uživatel 20.2.2019 16:32

Uživatel požádal o vymazání
J. Schwarz 20.2.2019 18:51

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Tak si říkám, pane Tůmo - komu ještě dovolí tento stát, aby si ustanovil "firemní pravidla" bez ohledu na zákony této země navíc s tím, že si vyhrazuje právo tato pravidela kdykoliv změnit... Kdyby Facebook vyrazil vybaven svými "zásadami" hned zpočátku, mohl by Zuckenberg na své stamiliardy zapomenout, o jeho produkt by měl zájem pár šílenců. Ale on začal prosazovat PC až poté, co měl stamiliony uživatelů a navíc na státní nátlak! A vy v rámci jakési opravdu velmi zvláštní formy "pravicovosti" souhlasíte s tím, aby např. Německo nátlakem na Facebook nepřímo ovlivňovalo i poměry v ČR...

P. Aron 20.2.2019 19:24

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Přesně tak.

P. Aron 20.2.2019 19:21

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Změnila a je to zcela absurdní. To už mohou mazat za arachnofobii. A hlavně oni zásadně nic nezdůvodňují. Takže napíšete : Dnes je ale blbé počasí a klidně to může být označeno za šíření nenávisti. A v reálu se domluví skupina sluníčkářů a udávají kritiky islámu a migrace a FB nejen maže ale hlavně blokuje profily.

A ti udavači se tím na FB dokonce veřejně chlubí.

Dle výkladu FB totiž není nenávist jako nenávist. Mají něco co známe z minulosti : totiž třídní přístup. Mám bohužel já a spousta mých přátel, kteří máme ve zvyku mluvit a vyjadřovat se slušně své dlouhodobé zkušenosti. Tam dávno nejde o nějaká pravidla ale o potlačování kritických názorů. Ano současným mocipánům opět vadí svobodné šíření názorů.

P. Aron 20.2.2019 19:03

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Jistě podle pravidel FB takový text jedné starší a krásné písničky může být definován jako nenávistný projev : Napsal si někdo na starej kůl, prostinkej nápis : válka je vůl.

To co prošlo za komoušů holt neprojde na FB. Ale jinak jsou strašně tolerantní . Píší v pravidlech doslova toto : Humor se povoluje.

To je od nich moc hezké.Ale když napíšu, že nenávidí, lidi kteří mají tu drzost dávat mi do pravidel, že humor se povoluje, ta, šířím nenávist.

Prostě nenávist se zakazuje a basta.

Kašlu na to a řeknu rovnou, že nenávidím lidi jako jste vy.

O. Tůma 20.2.2019 14:52

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

A pro pořádek - "cenzura na FB" je oxymoron.

"Cenzura" je, když stát zakazuje vydat názory, které neprošly jeho schvalováním, a trestá vydávání názorů které schválením neprošly.

"Cenzura internetu" by bylo, kdyby vám vaše názory mazali na všech mailech, i všech vašich vlastních blozích, i na vašem webu, i na všech sociálních sítích.

Pokud vám názory maže soukromý podnik, a maže je pouze na svých soukromých serverech kam vás předtím vpustil, a maže je na základě smlouvy kterou jste s ním uzavřel a kde jste PODEPSAL SOUHLAS s tím, že provozovatel má právo mazat cokoli chce, v žádném případě se to nedá nazývat "cenzurou" - to je v nejlepším případě nadsázka a v horším případě prachsprostá lež.

J. Jurax 20.2.2019 16:56

Ano.

Tak si počkejte, až třeba Seznam patřičně změní podmínky a začne Vám mazat politicky nekorektní maily. Je to soukromá firma a může to udělat. pokud její vedení zblbnulo ať již samo od sebe nebo pod nátlakem.

Za politicky nekorektní bude chápáno třeba to, že v mailu k označení černocha použijete výraz černoch.

K. Salajka 20.2.2019 19:25

Re: Chcete zavřít Neffa? A porušit smlouvu kterou jste podepsali

Velmi dobrý postřeh a zajímavé informace. Jen bych prosil nedávat rovnítko mez Gottwalda a Beneše. O nezbytnosti pozemkových reforem panovala většinová demokratická shoda. Tam, kde neproběhla (např. Argentina) vedla koncentrace pozemkového vlastnictví u několika málo rodin k zaostávání společnosti a ke zbídačení mas.

P. Kubáč 20.2.2019 11:04

Telefonní operátor je taky soukromá firma

Ale kdyby omítl spojit třeba nějaké anarchisty, kteří si volají, kde budou dnes dělat bordel - právě proto že je má v databázi "lidí dělajících bordel" - to by byl jiný rachot.

To, ze postavení telefonního operátora je od A.Bella už vyjasněné nic memění na tom, že postavení globálních internetových firem se právě začíná vyjasňovat. Škoda, že stát "který si všichni platíme" kope na straně silnějších proti slabším.

O. Tůma 20.2.2019 12:01

Re: Telefonní operátor je taky soukromá firma

Telefonní operátor nemá zodpovědnost za to, co si lidé povídají přes jeho síť.

Internetoví operátoři mají zodpovědnost bránit zneužití TelCo sítí.

Provozovatelé webů mají občanskoprávní i trestněprávní zodpovědnost za příspěvky svých uživatelů, namísto těch uživatelů nebo současně s nimi.

Vnímáte ten "drobný rozdíl"?

J. Jurax 20.2.2019 17:03

Ale tady nejde o občanskoprávní i trestněprávní zodpovědnost. Na druhé straně bude-li trestný hate speech s tím, že co je to hate speech nerozhoduje soud, ale anonymní censor nebo nějaký šílený vicepohlavní gendermagor, je to cesta do pekel.

Tady jde o politickou korektnost a nátlak všelikých obskurních skupin.