20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

PRÁVA: Potratové pokrytectví - jednou život, jednou smrt

Fakt se tu bojuje o potraty a o ženská práva? Vidím spíš pokrytectví, kam oko dohlédne. Možná bychom si měli zamést před vlastním prahem, než vyčítat jiným, jak tam zametají. Pokrytecky si totiž vybíráme jednou život a jindy smrt – podle toho, co se nám právě hodí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 30.6.2022 8:56

Neni problem :-)

B. Rudolf 28.6.2022 12:53

Opět jste nepochopila podstatu toho, co jsem napsal.

D. Laurencikova 28.6.2022 13:17

Myslim, ze vy jste nepochopil podstatu toho, co jsem napsala ja.

B. Rudolf 28.6.2022 13:23

Toto byla opět odpověď robota.

D. Laurencikova 28.6.2022 14:03

Vazeny pane, v debate slo o to, v jakem stadiu vyvoje je clovek clovekem. Odpoved: V kazdem. Uz v okamziku, kdy si vas tatinek zapina kalhoty, jsou predany veskere informace k nove vznikajici bytosti. Jestli uz vas nekdo donosi, ci ne, nebo prijdete pozdeji o zivot pri hre na pisku, nehraje pri reseni teto otazky zadnou roli.

R. Langer 28.6.2022 15:01

No, to že to tvrdíte ovšem neznamená, že je to pravda. :-P

D. Laurencikova 28.6.2022 15:07

Vubec to netvrdim. Jenom se k tomu to tvrzeni priklanim.

B. Rudolf 28.6.2022 20:40

Vážená, odpověď robota je to proto, že na komentář: "Opět jste to nepochopila." odpovídá automaticky vytvořeným komentářem: "To vy jste nic nepochopil."

K vašemu poslednímu komentáři dodávám: Podstatu člověka netvoří jeho tělo, ale jeho vědomí. To, co nemá lidské vědomí, člověkem není.

D. Laurencikova 28.6.2022 20:46

O tom nechte hloubat jine hlavy, nez je ta vase. Vy si z embryonalniho zivota pamatujete, jestli jste mel nejake vedomi?

B. Rudolf 28.6.2022 21:09

Pokud jsem vědomí v té době neměl, nemohu si ji pamatovat. Ale to neznamená, že jsem ho neměl. Podstata mojí argumentace spočívá v poukázání na to, že na jedné straně máme silné důvody k pochybnostem o tom, že shluk buněk krátce po oplodnění má nějaké rozvinuté vědomí a že na straně druhé se nerozpakujeme zabíjet i zvířata, u kterých máme důvody si myslet, že rozvinuté vědomí mají.

R. Kořínek 30.6.2022 22:42

Souhlasím s tím, že lidský život začíná početím a je jedno, zda se dítě narodí nebo ne. Ať se žena rozhodne, jestli půjde na potrat, ale ať se rozhoduje s tím, že když do toho nezasáhne, tak se jí pravděpodobně narodí zdravé dítě a tím pádem při potratu zabíjí lidský život.

R. Kořínek 30.6.2022 22:42

Souhlasím s tím, že lidský život začíná početím a je jedno, zda se dítě narodí nebo ne. Ať se žena rozhodne, jestli půjde na potrat, ale ať se rozhoduje s tím, že když do toho nezasáhne, tak se jí pravděpodobně narodí zdravé dítě a tím pádem při potratu zabíjí lidský život.

D. Laurencikova 1.7.2022 13:21

Take si myslim, ze "pravo na sebeurceni" nemuze byt automaticky pravem ukoncit zivot nekoho jineho. Ted jde hlavne o to PRAVO, nez me nekdo za tuto vypoved rozcupuje.:-/

R. Kořínek 30.6.2022 23:27

Souhlasím. Dokud bude mít žena výhradní právo na rozhodování o osudu dítěte počatého dvěma lidmi, tak by měla být výhradně zodpovědná i za možnosti antikoncepce a následky spojené s jejím nedodržováním.

R. Kořínek 30.6.2022 23:27

Souhlasím. Dokud bude mít žena výhradní právo na rozhodování o osudu dítěte počatého dvěma lidmi, tak by měla být výhradně zodpovědná i za možnosti antikoncepce a následky spojené s jejím nedodržováním.

D. Laurencikova 1.7.2022 13:10

Na tom neco je.

J. Chaloupka 28.6.2022 13:40

Když za počátek života považujeme spojení těch prvních dvou buněk, proč za konec života počítáme smrt mozku a ne rozpojení těch posledních dvou?

D. Laurencikova 28.6.2022 14:00

"Smrt mozku" je begrif vymysleny kvuli tomu, aby bylo mozne cloveku odjimat organy. Proc? Protoze organy se musi odebrat cloveku jeste zivemu, nikoliv mrtvemu. Vedel jste, ze se pri odebirani organu davaji "mrtvym" medikamenty proti bolesti? Udajne k potlaceni reflexu.

Predstava odlouceni spermie od vajicka na konci lidskeho zivota je mi nova a hodne absurdni.

V. Kuhaj 28.6.2022 9:26

Vy do toho vzniku života nějak vidíte, pane Rudolfe! Kolika shlukům atomů či buněk jste už vdechl život, že o tom tak zasvěceně vyprávíte? Jestli se chcete odvolat na odborníky, tak prosím s informací, kolik atomů už v život uvedli oni. Děkuji.

F. Svoboda 28.6.2022 9:43

R^V

R. Langer 28.6.2022 11:53

Aha, takže tím, kdo má víc dětí, tím je větší odborník? No, potom už se nedivím, že to tady vypadá, jak to vypadá! ;-D ;-D ;-D

R. Gramblička 28.6.2022 13:12

největší kapacity jsou podle toho vajdové v cikánských osadách ;-D

R. Langer 28.6.2022 15:03

Ano, jak říkám. ;-D

B. Rudolf 28.6.2022 12:55

Zajímavá myšlenka. Vy opravdu věříte, že k pochopení podstaty vědomí se lze proschukat?

K. Křivan 28.6.2022 8:35

No dobře, potrat při znásilnění, při ohrožení života ženy, po souloži s bratříčkem, tatínkem, strýčkem, .... tam je to odůvodntelné. Černoškám by to mělo být taky povolené. Čeho je moc, toho je příliš.

Jinak je potrat vražda. Dité v prenatálni stadiu není "shluk buněk". To jsou jen někteří komentátoři. ;-D Po spojení spermie s vajíčkem jsou jeho vlastnosti už definované. Pohlaví, barva vlasů, kůže, očí, talenty, schopnosti, ...atd...atd. Že je nedovedeme "přečíst" to je jen neschonost vědy. I to se brzy změní.

Co tedy když holka do toho vlítne po jedné noci s neznámým klukem. ? One night stand je dost "moderní " záležitost. Jednoduché řešeení. Donosit, porodit a odevzdat k adopci. Ano je to pro buchtu zátěž, ale nic není zadarmo. I ten náhodný fick Příště si dá víc pozor.

J. Brei 28.6.2022 8:46

No jasně. A chlap si myje ruce. Vlítla do toho ona, ne on. Pro chlapa žádná povinnost.

K. Křivan 28.6.2022 8:48

A co alimenty ? Ty platí chlap. Stěžujte si u přírody, ta to tak vymyslela.

J. Brei 28.6.2022 10:24

No jasně, alimenty. Tím je to přece pro chlapa všechno vyřízené!

J. Janotová 28.6.2022 11:33

Alimenty??? Kdo ti to dítě udělal? No, byl na ježka a měl asi zelený trenýrky, vona byla tma...

Domnívám se, že pár takových zkušeností z mládí má za sebou většina z nás....

J. Janotová 28.6.2022 11:45

Těmi zkušenostmi myslím nahodilý sex, ne otěhotnění...