24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

PRAHA: Úzké pruhy, ostré rohy

Podíváme-li se na stavby vozovek a chodníků v Praze (a asi i jinde), zjistíme, že se nově staví s cílem znepříjemnit automobilistům život.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kusý 13.12.2013 18:54

Ono to celé je jen obyčejná nekompetentnost lidí,

kteří sedí na místech kam nepatří.V našem městě na nově vybudovaném přivaděči do průmyslové zóny, kde je předpoklad pohybu nákladních aut a kamionů, byly vybudovány kruhové objezdy, na kterých solo autobus má co dělat.Jen obyčejná blbost úředníků, nic jiného bych za tím nehledal.Víceméně Occamova břitva, pokud může být důvodem blbost, je zbytečné hledat jinou příčinu. :-)))

J. Kadeřábek 13.12.2013 17:44

K tomu přistupuje móda

vystouplých ostrůvků s nesraženou hranou uprostřed vozovky, různé betonové překážky, které Vás v případě ucpání pruhu třeba odstaveným trolejbusem nutí jezdit desítky metrů v protisměru bez možnosti se zařadit zpět, kruhové objezdy o průměru pár metrů (třeba Brno-Slatina) s vozovkou vyježděnou tak, že při odbočování na Vyškov Vám to málem vyrazí volant z ruky, Plastové nesmysly uprostřed vozovky bránící ve výhledu v osobním autě při vjezdu do křižovatky, umělé hrboly na již tak hrbatých silnicích atd.

P. Kmoníček 13.12.2013 14:37

překážky

pro auta ve městech nenařizuje EU,ale vymýšlejí je čeští blbci,kteří se potom na EU odvolávají.

J. Vintr 13.12.2013 16:41

Re: překážky

Blbci to jsou to možná taky, ale hlavně je za tím typická česká úřednická zlodějna. Erární peníze se utrácejí vždycky takovým způsobem, aby se na tom mohli napakovat i úředníci, kteří o tom utrácení rozhodují. Například čtvereční metr chodníku s nějakou luxusní dlažbou se dá vykázat za mnohem víc peněz než obyčejný asfalt vozovky (a když se tam potom ta luxusní dlažba ve skutečnosti nedá, někomu zbude pěkných pár desítek či stovek tisíc). Taky projektování těch blbin se nacenit vyšší částkou, o kterou se pak úředník s projektantem podělí ...

A. Aichou 13.12.2013 13:52

Úzké pruhy?

Vážený, měl byste se podívat, jak jsou široké pruhy například v Sydney. Jenže tamní občané nejsou bezohledná prasata...

P. Čása 13.12.2013 12:56

Ano ano ... veřejný prostor ...

... to je ta věc, co dává zeleným soudruhům křídla. Kdyby chodníky a silnice byly soukromé, tak si zelení ani neškrtnou.

L. Novák 13.12.2013 12:32

V Brně na Šelepově ulici, při renovaci parku,

vymysleli "zelení soudruzi architekti", že zlikvidují parkovací místa vedle známého "kulturního střediska" Šelepka. Vydlážděný chodník prý má sloužit k venčení psů, před automobily jej chrání velké betonové kostky. Prý pro obchcávací pejsky... V horní části pak zůstala parkovací místa zachována, ale jejich člěnění je provedeno ostrými betonovými prefabrikáty, na nichž si lze snadno (nejenom při nepozornosti řidiče třeba za tmy, ale především v zimě, kdy jsou vystupující ostré hrany schovány pod sněhem) zlikvidovat pneumatiku proražením. Mně se to už jednou stalo, na jiném místě. To ovšem byl spíš důsledek lajdáckosti začátkem 80. let v době "budování socialismu" a kladení obrubníků do ostrého rohu při vjezdu do areálu garáží. Náprava byla tehdy jednoduchá - kladivem jsem ostrý roh obrubníku otloukl do kulata, takže na něm si už nikdo pneu neprorazí.

To, co můžete vidět v parku na Šelepově ul., za bolševika přejmenovaného na "Sady národního odboje", je ale příkladem blbosti architekta, který renovaci parku a výběr betonových prefabrikátů projektoval. Před několika málo lety.

B. Graf 13.12.2013 11:58

Ekoteroristé ovládli prakticky všechny strany...

...takže útok na automobilisty jde ze všech stran. V Praze teď řádí pán ze Syrečkova, který na dočasné zmaření jeho plánu na uzavření Smetanova nábřeží odpověděl teroristickým útokem vůči Blance.

Tito zatracení šmejdi chtějí svými úchylnými skutky škodit - oni moc dobře vědí, že automobil je jedním z důležitých faktorů svobodné a prosperující společnosti.

Já sám používám auto jen v nutných případech a na delší a "zásobovací" cesty, jinak všude chodím pěšky, jen občas použiji MHD.

P. Papež 13.12.2013 10:21

Nedávno

Nedávno otevřená spojka v Řeporyjích byla velmi vstřícná, především k projektantům a stavitelům. V místě, kde je historická osada Řepora (v kritickém stavu naprosté zkázy) byl u nové silnice vytvořen 6 metrový chodník ze zámkové dlažby, vedoucí odnikud nikam, široké chodníky vedoucí podle komunikace nikam (vedle silnice jsou jen pole). Různé podchody, kamenné cestičky, zbytečná žulová schodiště nikam nevedoucí, žulové obrubníky pod ocelovými svodidly. Je zde vidět, jak se pěkně sypaly penízky "potřebným".

D. Havránek 13.12.2013 8:55

ano

Naprosto souhlasím a nevím co za tím je. V Brně mám pocit, že je snad vypsaná odměna za likvidaci parkovacích míst v centru. Pak tam postaví placený parking, který je tak drahý že je na něm prázdno. A vrcholem je, že pak někdo řekne, že zruší další parkovací místa v okolí aby ochránili investora, protože se parkoviště nevyužívá. Nevím, město bez aut je krásná idea a rád se do něj pojedu podívat. Ale pokud by to mělo být moje město, odstěhoval bych se jinam. Bez auta nebudu a být nechci dává mi svobodu.

R. Langer 13.12.2013 10:14

Re: ano

Město bez aut není krásná idea, město bez aut je mrtvé město!

M. Prokop 13.12.2013 8:49

Jo, stálo.

"Stálo by za to zamyslet se a případně se i zeptat lidí."

Jenže to by se zelení soudruzi dozvěděli, co si myslí většina a oni chtějí slyšet hlučnou menšinu.

J. Schwarz 13.12.2013 8:24

To není někdo,

kdo nemá rád automobilisty... to je někdo, kdo nemá rád socky. Majitelům velkých SUV, Hummerů, popřípadě rovnou obrněných transportérů jeho "nová architektura" nevadí...

M. Hásek 13.12.2013 8:40

Re: To není někdo,

Poněkud nechápu co s tím chtěl básník říci...

J. Schwarz 13.12.2013 12:59

Re: To není někdo,

Že ve svých strojích ty pangejty přejedou a ani si jich nevšimnou... zatímco hrdý majitel Renaultu Thalia si jej může nechat odtáhnout, bude-li mít za co...

J. Kunes 13.12.2013 6:30

pruhy pro cyklisty

Ja bych pridal jeste pruhy pro cyklisty, ktere jsou casto zcela nepouzitelne (zkuste se projet na kole od Letenskeho namesti k Hradcanske), protoze vedou od nikud nikam nebo kazdych 200-300m splyvaji s pruhy pro auta. Osobne mam dojem, ze nove komunikace (nejen v Praze)  jsou planovany s cilem instalovat co nejvice stavebnich prvku a dopravnich znacek

(nedavno nam na chodnicku v lese instalovali znacky stezka pro pesi, nebezpecne stoupani a dodatkovou tabulku s provozni dobou!?).