19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

PRAHA: K čemu je nám Ropid

Letos si na mne opět vzpomněl Ropid při změnách jzdního řádu. Předtím, před několika lety, když jsem ještě bydlel na Žižkově, mě elegantně odstřihl od přímého spojení s linkou metra C jednoduchým tahem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Sedláčková 9.9.2018 13:04

Také mám pocit, že veřejné dopravě

vadí nejvíce cestující. Mé zkušenosti se vztahují k MHD Brno. Už je to pár let, co MHD narušila základní zásadu, totiž aby se cestující dostali přímým spojem např ze čtvrtí do středu města. Tato zásada se dodržovala, co pamatuji, až se začaly rušit spoje a dostanete se téměř všude, musíte ale počítat s tím že přestupujete jako dement. Když se chcete dostat ze Žabovřesk do nemocnice Bohunice (dříve jel přímý trolejbus), musíte s přestupem. Nesmí vám být moc zle nebo jet taxíkem:)Nejlepší cestování je do práce na 6. ranní o sobotách, nedělích a svátcích. To se jede ještě nočními rozjezdy na hlavní nádraží, tam přestoupit směr Bohunice. A ještě můžeme být vděční, protože nebýt protestů zdrav. perzonálu obou bohunických nemocnic, mohli jsme jezdit do práce taxíkem. Cesta přecpaným autobusem mezi hlučnými a smradlavými opilci je chuťovka a ještě si musíme říct: chvála bohu, že vůbec něco jede. Atd atd. Škoda slov.

P. Papež 8.9.2018 21:16

Ve Vídni jezdí tramvaje se stejným číslem po stejně trati desítky let. V Praze se čísla linek mění skoro ob dva roky. Nejlepší.je, když jedete autobusem 174 a na stanici Luka už jedete 352, aniž byste z autobusu vystoupil. Prahu stojí Ropid se svymi pitomostmi hodně velké peníze.

V. Kotas 8.9.2018 16:57

Re: Jedeme dále

Stačila by pořádná mašinka ( rychlodráha ), s odbočkou na letiště Ruzyň.

K. Oldřich 8.9.2018 15:50

Jedeme dále

Účel je jediný. Někdo z kamarádů kamarádů potřebuje prachy a tak se mu přihraje zakázka na "projekt". Za X měsíců je zázrak hotov, zaplacen a nastává realizace. To taky není zadarmo že. Po nějaké době je přihlédnuto k nespokojeným reakcím cestující veřejnosti a začne to celé znovu. A metro do Kladna nakonec pojede. :)

J. Lepka 8.9.2018 10:25

Nevím, samozřejmě, zda podobné "úpravy"pražské MHD

jsou dílem mentálně vyšinutého ajťáka nebo politickou agitkou jednoho subjektu, proslulého výrokem o zpovykaných Pražanech, ale táhnou se již hezkých pár let a musím opět zdůraznit, že první optimalizaci řešili dopravní odborníci z Brna.

Z. Lapil 8.9.2018 10:18

Jestli ony v tom nebudou odbory

Vím, že profesionální řidiči mají dost drsné podmínky v tom, jak dlouho smějí řídit. Rozhodně toho profík ze zákona zvládne míň, než zkušený amatér. Nechci TEĎ řešit, je-li to dobře či špatně. Je to tak a dopravci s tím musejí pracovat.

A jestli odbory nebo zákonodárci nebo někdo přišel na to, že - teď si vymýšlím - Praha je pro řízení zvlášť náročný prostot, takže řidič nezvládne sedět za volantem hodinu v kuse, tak je nějaké opatření nutné.

Nebo kdo ví, jestli problémem není okružní linka, umožňující svézt se za 24,- Kč z Želivského na Želivského aneb každá naprostá kravina má nejméně jeden rozumný důvod.

Když autor zmínil ty nemocnice: onehdy jsem použil linku 167. Nejenže se s ní dostanete do nemocnice Bulovka, ale ten autobus normálně projede hlavní vrátnicí, následují zastávky Gynekologie, Onkologie a ještě asi dvě další , opět průjezd vrátnicí a pokračování "civilním prostorem".

P. Lenc 8.9.2018 9:20

Dej úřadům moc

a stane se bohem.

V. Kotas 8.9.2018 7:09

Správně je - k čemu nám má být Ropid.

A to je otázka. Zda k tomu, aby dělal zmatky v dopravě a likvidoval vše fungující, jako komunistický přežitek, nebo zda má sloužit ke spokojenosti cestujících tím, že bude doprava smysluplně fungovat ve všech potřebných směrech.