29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Selim 17.12.2009 15:14

Podle statistik

bourá daleko více střízlivých řidičů, než těch podnapilých. Proto by se řidičaky měly odebírat těm střízlivým.

honzak 17.12.2009 15:04

Re: Aceton

všichni. Z daní.

Jan 17.12.2009 15:03

Re: Ale že vás to vzalo pane Vlku, co?.....

Geronte, měl jste bohaté rodiče a koupili Vám proto dlouhé vedení. Langer už dost dlouho není ministrem,, na tom místě teď sedí jakási Paroubkova prcina...

úplně 17.12.2009 14:57

Re: Otočme to úplně...

Nikoliv, jízda bez (odebraného) řidičáku je od r. 2010 pouze přestupek, takže než někoho chytí a než pak vydají výměr na pokutu, lze bez problémů jezdit dál...

Jan 17.12.2009 14:54

Re: Myslím si,

Sakra, to vypadá, jako by Vás přejel ožralej strejda;-)

Fidel 17.12.2009 14:54

Re: Otočme to úplně...

Jenomže ti prachatí se z toho při současné korupci vykoupí penězi a budou jezdit a platit dále, kdežto doplatí na to ti chudí a stát moc neprodělá.

S.P.Q.B 17.12.2009 14:53

Re: Aceton

a kdo bude ty krevní zkoušky platit?

Sauron 17.12.2009 14:47

Re: Mentální stav národa

Obávám se, že zakopaný pes bezpečnosti na silnicích NESPOČÍVÁ V PŘÍSNOSTI ČI ČETNOSTI TRESTU. Minimálně proto, že mnohé předpisy jsou nedokonalé, ba přímo nesmyslné a také proto, že policie se zaměřuje výhradně na některé z nich a jiná podstatná rizika ignoruje. Výsledkem je, že si řidiči dávají pozor na konkrétní věci či místa a na ostatní dlabou. Při zpřísnění konkrétní věci (v tomto případě alkohol) si dají majzla na tohle a ošulí se zas něco jiného, na co policie nebude mít čas a kapacity. Výsledek to nebude mít žádný...akorát to zkazí život pár chudákům.

Systém, který trestá za to, co bych mohl eventuelně spáchat, místo trestání skutečných činů, bude vždy ZÁKONITĚ vykazovat vysokou míru nedokonalosti a nesmyslnosti!

JF 17.12.2009 14:41

Re: jde o úhel pohledu

Mě nevadí, že mě při každé kontrole nechají policajti "fouknout". Při množství policajtů na silnicích budu mít možnost si fouknout tak 1x za 2 roky a možná méně. V tomhle ohledu je autor článku trošku předposr*nej. To, že vyhrál výběrové řízení (jestli  je to pravda) jeden výrobce nebo konkrétní přístroj mi také nepřipadá zvláštní i když pochybuju, že to výrobce nic nestálo.

Mard 17.12.2009 14:30

Re: Mentální stav národa

Najezdil jsem po Evropě pěkných pár kilometrů a musím říct, že třeba Řekové a Italové jezdí taky dost jako šílenci. Francouzi zase jako blázni ve městech, hlava nehlava do křížovatek. Taky mě jeden takovej frantík z vedlejší ulice nabořil. Takže všude jsou blbci za volantem, o těch zahraničních nevíte, protože jste častěji za volantem zde. Podle mne by spíš platilo, aby byly postihy časově náročné, tedy aby provinilec se musel další den dostavit na policii a osobně několik hodin řešit svůj přestupek. Dneska blb v audině zaplatí pokutu a dál jede úplně stejně jako před tím. Rovněž postihy by měly být nikoliv sporadické, ale časté. Tedy aby například za zruba každý třetí přestupek byl postih, nikoliv jako dnes, když lumpa chytnou jednou za dva roky.

Mard 17.12.2009 14:24

Re: jde o úhel pohledu

Dokonce poslední dobou je zaviněno až 98% nehod auty s rozsvícenými světly! Je třeba svícení tvrdě trestat!

Sauron 17.12.2009 14:14

Re: Mentální stav národa

A) Pocit bezpečí na silnici je věc vysoce subjektivní. To, že se našinec oproti západoevropanovi cítí na silnici nebezpečněji, nemusí být vůbec dáno objektivními příčinami, ale především subjektivními. Obecně je našinec zhýčkán socialismem (předlistopadovým i polistopadovým), kdy se o něj neustále někdo staral a ochraňoval ho. Režime, chraň mne před mnou samým!  Nesdílím Váš pocit (na mne působící jako lehký stihomam), že jsem na našich silnicích neustále někým ohrožován. Jedu-li soustředěně a rozumným stylem jízdy, dokážu relativně bezpečně odhadnout jednání řidičů okolo a přizpůsobit se mu. Nemám každodenní pocit , že mne co nevidět někdo sestřelí. Tyto pocity jsou mi sice permanentně podsouvány v TV  zpravodajství, novinách či v brainwashing-pětiminutovkách BESIPu, nic méně:  JEŠTĚ MĚ NEDOSTALI!

B)Jede-li kvalitní řidič v kvalitním vozidle, kvalitním stylem jízdy, a nedodržuje-li přitom paragrafové znění dopravních předpisů, je to pořád mnohem bezpečnější než řidič nekvaliní, v nekvalitním voze s nekvalitním stylem jízdy, leč paragrafy dodržující. Problém je právě v oné policii/úřadech, kteří  z vlastního pohodlí i touze po moci šikanují za porušení paragrafů a bezpečnost/nebezpečnost jízdy je nikterak nezajímá! Tedy dokud nebudeme mít nezkorumpovanou policii, zabývající se opravdovou bezpečností provozu, nikoliv vybíráním "mýtného", do té doby nechť zde jsou tresty co nejnižší a pravidla co nejliberálnější, neboť zákonitě postihnou právě ony řidiče "kvalitní". A vaši bezohlední burani budou na silnicích škodit dál.

C) Pecinovo opatření opět postihne pár chudáků s pár desetinkami promile v krvi, kteří nemají tu správnou známost a místní  establishment jezdící ožralý jak cep  bude v rauši jezdit vesele dál. Jediné co se změní, bude falešný pocit běžného ovčana, o kterého se stát opět "postaral"... Jestli Vám ten pocit stojí za tu buzeraci, tak  vás lituju. 

BM 17.12.2009 14:10

Re: Mentální stav národa

Plácáte tady nesmysly.  Jedu po dálnici v Rakousku nějakých 130 podle navigace, tachometr ukazuje ke 140 a předjíždí mě všichni, včetně dodávek. Jedu v Německu po A3, rychloist je zde omezena na 120 a všichni jedou mezi 130 a 140 kmúh. Jdu ve Vídni po Mariahilfer strase a z ní do boční uličky vjíždí Videňák tyak, že málem porazí 3 chodce. 

Represe nic neřeší, jak ukázal bodový systém a drastické pokuty, jež zavedl. Nikdo, kdo sedá opilý za volant se nespoléhá na to, že mu neprovede policie zkoušku na alkohol, ale spoléhá se na to, že ho policie vůbec NEZASTAVÍ. Represe postihne vždycky více nevinnných, než viníků - o řidičák přišlo nejvíce těch, kteří spáchali bezvýznamné přestupky (telefonování, jízda bez pásů, překročení rychlosti třeba o 5 km/jh), ale spáchali jich více, protože najezdí třeba 80000 km za rok. Hoivada, jezdící 200 po D1 v "medvědech" o řidičáky nepřijdou. Vůbec nejde o to, že se nemá pít, asi jste ten článek vůbec nečetl. Jde o to, že se kvůli pár hlupákům, lumpům a pod¨. neustále zavádějí nové a nové rtestrikce, zákazy, příkazy, kontroly a pod., které postihnou zcela nevinné lidi.

Dědek 17.12.2009 14:01

Dreger je v tom nevinně!

Oni totiž vyrábějí přístroje skutečně na světové úrovni. Vtip je v tom že aby bylo měření průkazné musí být každý přístroj v pravidelných lhůtách kalibrován u firmy která vlastní příslušný certifikát a tento papír musí být na požádání předložen přistiženému opilci!

A TO BUDE TEN SPRÁVNEJ KŠEFT. Kalibrace stojí totiž spousu prachů a opakují se tuším každé dva roky!

Omar 17.12.2009 13:57

Re: Jádro pudla

řídil jsem v Egyptě i ve většině arabských zemích (a v dalších ještě daleko řidičsky vyžívnějších místech) Není to tím, že by byly ohleduplnější (to ba právě naopak), ale že každý spíše počítá že okolojedoucí může udělat naprosto cokoli a tímžto pádem jedou všichni naopak daleko pomaleji než v Evropě (i když v tom bordelu vám tak možná nepřijde) a dávají si většího bacha . Taky to umožnění vyjetí z chodníku je jedině důsledkem použití tzv. arabského triku, tj. najedeš do jakékoliv díry, která se ti mezi auty naskytne (tento řidičský prvek je ale občas vidět i u nás)- na druhé straně, jinak se v těchhle zemích řídit nedá. Jiná věc je, že v řadě divočejších zemí např. kamiony uhejbají na krajnici abyste je mohl předject. Egyptskou specialitou je zase jízda bez světel, (či na 1 parkovačku) což mění řízení po setmění a ve zvířeném pouštním prachu (a s duševně labilnějím spolujezdcem) na zažitek doporučitelný milovníkům adrenalinových sportů. Ale s těmi mírně odřeným plechy jste to trošku přehnal, spíše tam nelze najít nenabourané auto

Sunny 17.12.2009 13:55

Re: Blbost je věčná a blbci důležití

;-D;-D;-D

rampepurda 17.12.2009 13:48

jde o úhel pohledu

Je-li statisticky dejme tomu 27% nehod zaviněno opilými řidiči, dá se také říci, že střízliví řidiči zaviní 73% nehod !!! :-))

Sunny 17.12.2009 13:47

Re: návrh příznivcům kontrol

8-oJéžišmarjá, to máte průšvih. Honem si jděte převlíct trenky;-D

Sunny 17.12.2009 13:37

Otočme to úplně...

Dreger - nebo jak se jmenujou ti srandisti, co vyrábí ty super přesné dýchací rourky- si zjevně přijde na pěkných pár peněz. To je OK a já jim to přeju. Trochu mi tu radost z jejich úspěchu kazí fakt, že to není úplně košér byznys, ale to je u nás málokterej :-) Jestli jsme však národ násosků, což se vedení policie nejspíš domnívá, brzy polovina z nás přijde o řidičáky a bude muset odstavit svá vozítka. Na tom by mohli lehce profitovat výrobci turistické obuvi. Kdo naopak velmi prodělá bude stát ( na dálničních známkách, silniční dani a spotřební dani  a taky na pokutách). Potom pojišťovny na povinném mručení a hav.pojištění. Z mnoha důvodů bychom  na tom mohli ještě trochu vydělat my, co nějak moc nechlastáme, ale jak říkám, jsme v menšině. No, myslím, že ti co přijdou o prachy, jsou docela silní hráči a že to tak dlouho nenechají. Takže tomu Dreger -experimentu dávám rok, maximálně dva:-)

omar 17.12.2009 13:37

Re: Změnit volební systém

tak to už tady (a poměrně dlouho) bylo - volit mohli jen ti, co měli nějaký majetek (hlavně půdu) resp. platily daně v předepsané výši, a to na základě celkem logické úvahy, že o penězích mají rozhodovat ti, od nichž přišly. Až dnešní osvícená doba (tedy, je už to víc než 100 let) tuto historií prověřenou modrost předků zrušila.

Jens 17.12.2009 13:37

Re: Mentální stav národa

Díky za reakci. Máte samozřejmě do jisté míry pravdu.  Napsal-li jsem  a), musím doplnit  b):

(1) jsem svobodumyslný člověk a diktatury jakékoliv barvy nesnáším (2) fungování bodového systému, efektivnost a fair jednání policie je podmíněno kvalitou a inteligencí policistů, ale i státních úředníků, politiků. Rozumnými zákony a fungující justicí. Tedy něčím v tomto státě a dané době nedosažitelným  

Jak ale donutíte takovou třetinu bezohledných buranů mezi námi, aby se chovali k ostatním řidičům ohleduplně ? Pouze tvrdým postihem, který bohužel odnesou i ti slušní. (Nakonec by to mělo být i v jejich zájmu, aby se na českých silnicích sami cítili bezpečně.)  Proč nemáte třeba v Německu, Francii, Dánsku nebo Švýcarsku při řízení ten permanentní pocit strachu ? Možná proto, že systém tvrdých pokut , nesmlouvavé ale korektní, vyškolené a výkonné policie je už stačil vychovat.

Jak kdosi v některé diskuzi už napsal:  V Západní Evropě se jezdí slušně. V Rusku šíleně. A Česko je někde v půli cesty.....

michal 17.12.2009 13:29

na českých silnicích

právě proto, že jsou zhusta spojnicemi sever-jih-východ.západ Evropy, tisíce zahraničních řidičů. Stačí sledovat národnost, respektive státní příslušnost řidičů, kteří způsobili haverii na D1 atd. Neznám statistiku, ale tipoval bych to minimálně na 10-15 procent netuzemci. Znáte někdo podrobnější čísla?

Martin 17.12.2009 13:27

Re: to je ještě půl bídy,

není to tak, že byste nesměl mít na čelním skle navigaci, ale neměla by vám dle litery zákona bránit ve výhledu, s čímž rozumný řidič může jen souhlasit. V praxi se správné/nesprávné umístění bude samozřejmě těžko obhajovat/prokazovat.

Nicméně je na to jednoduché, neoficiální a poměrně logické pravidlo - navigace nebrání ve výhledu tam, kde vám sklo nestírají stěrače.

Lerak 17.12.2009 13:23

Naprosto souhlasím, ale

1. Kde vzít novou rybu???

2. V případě, že tu rybu najdu, kdo mi zaručí, že nebude od smrdět celá od samého začátku???

j 17.12.2009 13:21

Re: víte, co je statistika?

já bych ho poslal do Itálie

michal 17.12.2009 13:19

Re: Milý Vltavo

budu jízlivý: problém se čtením? nejde o práci, jde o placení daní, milý marate.

Sunny 17.12.2009 13:16

Re: uždibují svobodu jednotlivce kousek po kousku

O to je to smutnější....

LV 17.12.2009 13:16

víte, co je statistika?

To je panečku taková věda. A ta říká, že když je nehod X, tak při zvýšení počtu aut 5x, těch nehod prostě NEMUŽE být X-1...

S tím represe nic neudělá. Ani to moc neomezí. Pro Vaši informaci - provoz na sledovaných úsecích komunikací mezi léty 1990 a 2000 vzrostl ŠESTINÁSOBNĚ !! A od té doby jsme zase kousek dál..

A když už tak chytrolínsky vzpomínáte západní Evropu, jel jste někdy v Německu či Francii po okresce? A kolik jste potkal aut?

Marat 17.12.2009 13:12

Re: Střízliví nebourají ?

Něco tak pitomého nevymysleli ani v USA a že i tady dokáží různí hodnostáří vymýšlet také krávoviny. Za téměř čtyřicet roku ježdění v USA mne nikdy, ani jendou nezastavil policista aby mě kontroloval. A pro pár piv pokud jede řidič bezchybně, nikdo řidiče nebude obtěžovat . Policie zastavuje jen ty, kdo svou jízdou upozorní policistu, že je něco s řidičem v nepořádku a toho potom testují. Kormě toho, řidiči ani nemusí chodit do žádné autoškoly, každý může učit jezdit jiného.

VašekIV 17.12.2009 13:08

K.H.B.

Studnice moudrostí, Já mám raději toto: Cár necá svátek nesvátek, všechno je mi rovno, ne a ne a nebudu hřímít, co z toho mám? ....!!a co se týká stokhausu? Oni to teď mají v přízemí.