16.1.2021 | Svátek má Ctirad


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sunny 17.12.2009 13:37

Otočme to úplně...

Dreger - nebo jak se jmenujou ti srandisti, co vyrábí ty super přesné dýchací rourky- si zjevně přijde na pěkných pár peněz. To je OK a já jim to přeju. Trochu mi tu radost z jejich úspěchu kazí fakt, že to není úplně košér byznys, ale to je u nás málokterej :-) Jestli jsme však národ násosků, což se vedení policie nejspíš domnívá, brzy polovina z nás přijde o řidičáky a bude muset odstavit svá vozítka. Na tom by mohli lehce profitovat výrobci turistické obuvi. Kdo naopak velmi prodělá bude stát ( na dálničních známkách, silniční dani a spotřební dani  a taky na pokutách). Potom pojišťovny na povinném mručení a hav.pojištění. Z mnoha důvodů bychom  na tom mohli ještě trochu vydělat my, co nějak moc nechlastáme, ale jak říkám, jsme v menšině. No, myslím, že ti co přijdou o prachy, jsou docela silní hráči a že to tak dlouho nenechají. Takže tomu Dreger -experimentu dávám rok, maximálně dva:-)

Fidel 17.12.2009 14:54

Re: Otočme to úplně...

Jenomže ti prachatí se z toho při současné korupci vykoupí penězi a budou jezdit a platit dále, kdežto doplatí na to ti chudí a stát moc neprodělá.

úplně 17.12.2009 14:57

Re: Otočme to úplně...

Nikoliv, jízda bez (odebraného) řidičáku je od r. 2010 pouze přestupek, takže než někoho chytí a než pak vydají výměr na pokutu, lze bez problémů jezdit dál...

Schumacher 17.12.2009 15:35

jízda bez (odebraného) řidičáku je od r. 2010 pouze přestupek.

Nejspíš jen do července. Pak nabyde účinnosti novela, která trestnost vrací. Odvolávám co jsme slíbil, odvolávám co jsme odvolal.... jak typické pro zdejší kotlinku.

michal 17.12.2009 13:29

na českých silnicích

právě proto, že jsou zhusta spojnicemi sever-jih-východ.západ Evropy, tisíce zahraničních řidičů. Stačí sledovat národnost, respektive státní příslušnost řidičů, kteří způsobili haverii na D1 atd. Neznám statistiku, ale tipoval bych to minimálně na 10-15 procent netuzemci. Znáte někdo podrobnější čísla?

Lerak 17.12.2009 13:23

Naprosto souhlasím, ale

1. Kde vzít novou rybu???

2. V případě, že tu rybu najdu, kdo mi zaručí, že nebude od smrdět celá od samého začátku???

VašekIV 17.12.2009 13:08

K.H.B.

Studnice moudrostí, Já mám raději toto: Cár necá svátek nesvátek, všechno je mi rovno, ne a ne a nebudu hřímít, co z toho mám? ....!!a co se týká stokhausu? Oni to teď mají v přízemí.

Jens 17.12.2009 12:41

Mentální stav národa

Porovnám-li chování řidičů tady a v Západní Evropě, pak jediné co u nás může zlepšit bezpečnost na silnicích je tvrdá persekuce. Policie na každém rohu a radar v každé ulici.

 Protože kolegialitu, ohleduplnost, toleranci tento národ v krvi hold v průměru nemá. Když ke slušnému chování nedospějeme vlastním intelektem, pak je na místě represe. Kdykoliv jedeme na dovolenou do zahraničí, nejhorší je  dostat se po  české hranice. Nemluvím ovšem o těch severních nebo východních. Dále je už vše v pohodě.

A nevím, proč se pan Vlk rozčiluje. Když řídíš, nemáš pít.

Sauron 17.12.2009 13:05

Re: Mentální stav národa

Jensi,

touto idiotskou argumentací již bylo obhajováno zavedení tzv. bodového systému. Ten sice v praxi žádné skokové snížení nehodovosti, úmrtí na silnicích, snížení škod atd. nepřinesl, leč platí dál, šroub režimu se poutáhnul a nejednomu řidiči zkomplikoval či dokonce zničil profesní či osobní život - aniž by statisticky  zachránil byť jen jediný život oproti kontinuelně klesajícímu počtu úmrtí na našich silnicích před jeho zavedením.

Pár osobních otázek: Opravdu si myslíte, že Vás ochrání nějaký paragraf ? Notabene vynucovaný našim zkorumpovaným policejně-úřednickým aparátem? Myslíte, že duševně zdravý člověk se na našich cestách cítí jak pod gilotýnou? Opravdu se Vám uleví, až bude na každém rohu policajt nebo radar v každé ulici? Nebude lepší navštívit psychologa/psychiatra?

Jens 17.12.2009 13:37

Re: Mentální stav národa

Díky za reakci. Máte samozřejmě do jisté míry pravdu.  Napsal-li jsem  a), musím doplnit  b):

(1) jsem svobodumyslný člověk a diktatury jakékoliv barvy nesnáším (2) fungování bodového systému, efektivnost a fair jednání policie je podmíněno kvalitou a inteligencí policistů, ale i státních úředníků, politiků. Rozumnými zákony a fungující justicí. Tedy něčím v tomto státě a dané době nedosažitelným  

Jak ale donutíte takovou třetinu bezohledných buranů mezi námi, aby se chovali k ostatním řidičům ohleduplně ? Pouze tvrdým postihem, který bohužel odnesou i ti slušní. (Nakonec by to mělo být i v jejich zájmu, aby se na českých silnicích sami cítili bezpečně.)  Proč nemáte třeba v Německu, Francii, Dánsku nebo Švýcarsku při řízení ten permanentní pocit strachu ? Možná proto, že systém tvrdých pokut , nesmlouvavé ale korektní, vyškolené a výkonné policie je už stačil vychovat.

Jak kdosi v některé diskuzi už napsal:  V Západní Evropě se jezdí slušně. V Rusku šíleně. A Česko je někde v půli cesty.....

Sauron 17.12.2009 14:14

Re: Mentální stav národa

A) Pocit bezpečí na silnici je věc vysoce subjektivní. To, že se našinec oproti západoevropanovi cítí na silnici nebezpečněji, nemusí být vůbec dáno objektivními příčinami, ale především subjektivními. Obecně je našinec zhýčkán socialismem (předlistopadovým i polistopadovým), kdy se o něj neustále někdo staral a ochraňoval ho. Režime, chraň mne před mnou samým!  Nesdílím Váš pocit (na mne působící jako lehký stihomam), že jsem na našich silnicích neustále někým ohrožován. Jedu-li soustředěně a rozumným stylem jízdy, dokážu relativně bezpečně odhadnout jednání řidičů okolo a přizpůsobit se mu. Nemám každodenní pocit , že mne co nevidět někdo sestřelí. Tyto pocity jsou mi sice permanentně podsouvány v TV  zpravodajství, novinách či v brainwashing-pětiminutovkách BESIPu, nic méně:  JEŠTĚ MĚ NEDOSTALI!

B)Jede-li kvalitní řidič v kvalitním vozidle, kvalitním stylem jízdy, a nedodržuje-li přitom paragrafové znění dopravních předpisů, je to pořád mnohem bezpečnější než řidič nekvaliní, v nekvalitním voze s nekvalitním stylem jízdy, leč paragrafy dodržující. Problém je právě v oné policii/úřadech, kteří  z vlastního pohodlí i touze po moci šikanují za porušení paragrafů a bezpečnost/nebezpečnost jízdy je nikterak nezajímá! Tedy dokud nebudeme mít nezkorumpovanou policii, zabývající se opravdovou bezpečností provozu, nikoliv vybíráním "mýtného", do té doby nechť zde jsou tresty co nejnižší a pravidla co nejliberálnější, neboť zákonitě postihnou právě ony řidiče "kvalitní". A vaši bezohlední burani budou na silnicích škodit dál.

C) Pecinovo opatření opět postihne pár chudáků s pár desetinkami promile v krvi, kteří nemají tu správnou známost a místní  establishment jezdící ožralý jak cep  bude v rauši jezdit vesele dál. Jediné co se změní, bude falešný pocit běžného ovčana, o kterého se stát opět "postaral"... Jestli Vám ten pocit stojí za tu buzeraci, tak  vás lituju. 

Mard 17.12.2009 14:30

Re: Mentální stav národa

Najezdil jsem po Evropě pěkných pár kilometrů a musím říct, že třeba Řekové a Italové jezdí taky dost jako šílenci. Francouzi zase jako blázni ve městech, hlava nehlava do křížovatek. Taky mě jeden takovej frantík z vedlejší ulice nabořil. Takže všude jsou blbci za volantem, o těch zahraničních nevíte, protože jste častěji za volantem zde. Podle mne by spíš platilo, aby byly postihy časově náročné, tedy aby provinilec se musel další den dostavit na policii a osobně několik hodin řešit svůj přestupek. Dneska blb v audině zaplatí pokutu a dál jede úplně stejně jako před tím. Rovněž postihy by měly být nikoliv sporadické, ale časté. Tedy aby například za zruba každý třetí přestupek byl postih, nikoliv jako dnes, když lumpa chytnou jednou za dva roky.

Sauron 17.12.2009 14:47

Re: Mentální stav národa

Obávám se, že zakopaný pes bezpečnosti na silnicích NESPOČÍVÁ V PŘÍSNOSTI ČI ČETNOSTI TRESTU. Minimálně proto, že mnohé předpisy jsou nedokonalé, ba přímo nesmyslné a také proto, že policie se zaměřuje výhradně na některé z nich a jiná podstatná rizika ignoruje. Výsledkem je, že si řidiči dávají pozor na konkrétní věci či místa a na ostatní dlabou. Při zpřísnění konkrétní věci (v tomto případě alkohol) si dají majzla na tohle a ošulí se zas něco jiného, na co policie nebude mít čas a kapacity. Výsledek to nebude mít žádný...akorát to zkazí život pár chudákům.

Systém, který trestá za to, co bych mohl eventuelně spáchat, místo trestání skutečných činů, bude vždy ZÁKONITĚ vykazovat vysokou míru nedokonalosti a nesmyslnosti!

LV 17.12.2009 13:16

víte, co je statistika?

To je panečku taková věda. A ta říká, že když je nehod X, tak při zvýšení počtu aut 5x, těch nehod prostě NEMUŽE být X-1...

S tím represe nic neudělá. Ani to moc neomezí. Pro Vaši informaci - provoz na sledovaných úsecích komunikací mezi léty 1990 a 2000 vzrostl ŠESTINÁSOBNĚ !! A od té doby jsme zase kousek dál..

A když už tak chytrolínsky vzpomínáte západní Evropu, jel jste někdy v Německu či Francii po okresce? A kolik jste potkal aut?

j 17.12.2009 13:21

Re: víte, co je statistika?

já bych ho poslal do Itálie

BM 17.12.2009 14:10

Re: Mentální stav národa

Plácáte tady nesmysly.  Jedu po dálnici v Rakousku nějakých 130 podle navigace, tachometr ukazuje ke 140 a předjíždí mě všichni, včetně dodávek. Jedu v Německu po A3, rychloist je zde omezena na 120 a všichni jedou mezi 130 a 140 kmúh. Jdu ve Vídni po Mariahilfer strase a z ní do boční uličky vjíždí Videňák tyak, že málem porazí 3 chodce. 

Represe nic neřeší, jak ukázal bodový systém a drastické pokuty, jež zavedl. Nikdo, kdo sedá opilý za volant se nespoléhá na to, že mu neprovede policie zkoušku na alkohol, ale spoléhá se na to, že ho policie vůbec NEZASTAVÍ. Represe postihne vždycky více nevinnných, než viníků - o řidičák přišlo nejvíce těch, kteří spáchali bezvýznamné přestupky (telefonování, jízda bez pásů, překročení rychlosti třeba o 5 km/jh), ale spáchali jich více, protože najezdí třeba 80000 km za rok. Hoivada, jezdící 200 po D1 v "medvědech" o řidičáky nepřijdou. Vůbec nejde o to, že se nemá pít, asi jste ten článek vůbec nečetl. Jde o to, že se kvůli pár hlupákům, lumpům a pod¨. neustále zavádějí nové a nové rtestrikce, zákazy, příkazy, kontroly a pod., které postihnou zcela nevinné lidi.

Jan S. 17.12.2009 12:06

Aceton

Diabetik má občas v dechu aceton, který ty měřící přístroje mohou vyhodnotit jako alkohol. Takže po každé dechové zkoušce půjdu na krev a než přijdou výsledky, budu mít papíry u ledu?

vltava 17.12.2009 12:22

Re: Aceton

V komunistické minulosti diabetici dýchat nemuseli. Jak je to dnes, to nevím.

S.P.Q.B 17.12.2009 14:53

Re: Aceton

a kdo bude ty krevní zkoušky platit?

honzak 17.12.2009 15:04

Re: Aceton

všichni. Z daní.

Jan S. 17.12.2009 16:01

Re: Aceton

No, bohužoužel to tak dopadne...

pteryx 17.12.2009 11:31

to je ještě půl bídy,

slyšel jsem že prý nesmím mít GPS na čelním skle, což mi připadá jako šílená hovadina, dívat se na palubovku je mnohem nebezpečnější. A to vůbec nemluvím o situaci kdy jedete někde kde to důvěrně neznáte, tehdy GPS umožňuje soustředit se na řízení a ne na to "kde sakra odbočit" ... Prostě buzerace, navíc zhoršující bezpečnost provozu.

historik 17.12.2009 11:38

Re: to je ještě půl bídy,

Přidám ještě jednu "idiotštinu". Je zakázáno v autě telefonovat. Ale je povoleno zapalovat si v autě cigaretu  a kouřit. Zkuste si obě činnosti cvičně postupně provést třeba doma na židli a dívat se přitom, dejme tomu na obraz na zdi.. Co vám znemožní pozorování obrazu víc?

Ivošek 17.12.2009 12:03

Re: to je ještě půl bídy,

Mnohem problematičtější je podle mě jídlo a ještě víc pití řidiče za jízdy, cigareta je nebezpečná jen chviličku při zapalování (obzvlášť v noci) nebo pokud vypadne z ruky, nejlépe do klína. A samotné telefonování pokud vím také zakázané není, jen se nesmí držet telefon v ruce - při dnešních zanedbatelných cenách různých Bluetooth HandsFree sad (od sluchatka do ucha, přes přenosné hlasité HF do zásuvky zapalovače až po komfortní vestavěné sady) přinášející řidičům obrovské pohodlí nechápu jak tohle zařízení ještě někdo nemá ... Větším problémem může být nesoustředěnost telefonujícího řidiče, ale zase - při hádce s tchýní v autě je soustředěný na jízdu ještě mnohem méně :-/

historik 17.12.2009 12:18

Re: to je ještě půl bídy,

Nejdo o cenu HandsFree sad. Jde o princip. Proč bych měl já vyhazovat tisíc nebo dva za HandsFree, když telefonuji v autě jednou za měsíc? Když kuřák si tu cigaretu zapaluje minimálně jednou za jízdu? Jestli vám je tisícovka volná, tak mě ne. Já dávám při telefonování stejný pozor na to, co se děje okolo mne, jako ten kuřák.

pišingr 17.12.2009 12:33

Re: to je ještě půl bídy,

No jestli jsou ještě k mání, tak drátěný staly cca 100,- a právě pro volání jednou za měsíc daleko výhodnější.

Ivošek 17.12.2009 12:57

Re: to je ještě půl bídy,

Jasně že i drátěné jsou pořád k mání, ale pánovi jde přece o princip :-P

Ivošek 17.12.2009 12:35

Re: to je ještě půl bídy,

Jenže bez HF máte při telefonování pro řízení jen jednu ruku, u jídla taktéž a u pití máte navíc i zhoršený výhled ... s cigaretou v ruce lze řídit oběma rukama.

MLOK 17.12.2009 13:03

Re: to je ještě půl bídy,

Jaképak 2000,-Kč historiku??? 

        "Hands free" přeloženo do libozvučné češtiny znamená "volné ruce". K tomu mi ale bohatě postačí guma-zavařovačka, kterou si navléknu na hlavu i s mobilem u ucha. Zdeúřednímu nařízení je vyhověno za 50,-haléřů českých za zavařovací gumu.

Přeji hezký hands free den:-)

jarmich 17.12.2009 12:33

Re: to je ještě půl bídy,

Vzpomeňte si na bezpečnostní pásy, když začaly být povině ve výbavě. Dnes je to normální, nevidím v tom problém. Problém vidím v arogantních a sobeckých idiotech za volantem, co si myslí, ža můžou úplně všechno.