25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

POLEMIKA: Šíří Neviditelný pes dezinformace o epidemii?

Nevyužití zkušeností a znalostí získaných při první vlně epidemie v Česku a v ostatních zemích bylo u nás do velké míry způsobeno intenzivním šířením různých bludů a konspirativních teorií na síti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Schlägel 22.10.2020 11:45

Od Vás to sedí, mistře.

K. Wágner 22.10.2020 11:44

Virus SARS-CoV-2 zmírňuje bolest. Spike protein nového koronaviru se váže na neuropilin na tom samém místě jako faktor A, produkovaný destičkami a spouštějící bolest. Tento nový poznatek nabídl následující vysvětlení: když se virus přichytí a obsadí spouštěcí mechanismus bolesti (neuropilin), pacienty s covidem, ač jsou nemocní, dlouho nic moc nebolí. Lze to považovat pro virus za evolučně výhodnou strategii? Získal by znecitlivěním svého hostitele nějakou výhodu? Ano a hodně velkou! Takový „zdravý nemocný“ snáz roznáší virus na další osoby. To je rozdíl od napadení chřipkovým virem, kdy hned na začátku nás začne bolet celý člověk, což nás zažene do peřin. Více zde:

https://www.osel.cz/11389-take-na-viru-sars-cov-2-se-da-najit-neco-pozitivniho-zmirnuje-bolest.html

T. Zlesa 22.10.2020 11:41

Autor má pravdu co se týče dezinformací. Virus už měl nechat jiným.

My ostatní bychom měli vědět, že články se tu objevují se záměrem. Pokud už to nejsou samotné dezinformace, tak je to záměr přivodit co nejvíce kliknutí na cokoliv. Svědčí o tom počty zablokovaných reklam a sledovacích serverů v doplňcích prohlížeče. Na omluvu NP je třeba říci, že čtenáři jsou ponejvíce zřejmě dědkové s rentou státu a nenechají si jen tak něco nabulíkovat. Těm, co skočí na všechno, stejně není pomoci... :-)

S. Vozka 22.10.2020 11:40

Podle mě výborný článek. Neřeší - a ani snad nechce - zda se mají dezinformace publikovat či ne. Jestliže admin NP má pocit, že tam IVK má být, ať tam je. Manipulátoři nemanipulátoři. Máme štěstí, že tam může být i pan Wagner. Však si to čtenáři přeberou.

J. Jirka 22.10.2020 11:29

Nemuset myslet je tááák příjemné, viďte?

K. Wágner 22.10.2020 11:26

Farmaceutická společnost Pfizer vyvinula ve spolupráci s německou firmou BioNtech jednu ze čtyř amerických vakcín, které byly schváleny ke třetí a poslední fázi testování. Společnost Pfizer již podala vakcínu na bázi mRNA (mediátorové ribonukleové kyseliny) okolo 38 000 dobrovolníkům a nyní jako první ve Spojených státech dostala od FDA (Úřad pro kontrolu potravin a léčiv) povolení k testování vakcíny na dětech. Právě děti jsou podle odborníků zásadní pro kontrolu šíření nemoci, neboť na přenosu se nejčastěji podílí takzvaní superpřenašeči, což jsou hlavně děti a mladí dospělí, kteří nákazu šíří uvnitř domácností.

Často pak nakazí jejich rodiče, prarodiče, mohou šířit infekci i mezi zdravotníky. „Myslíme si, že vakcína pro adolescenty a děti bude zásadní proto, abychom dostali covid pod kontrolu,“ v rozhovoru pro CNN říká Dr. Robert Frenck, ředitel výzkumu. Doktor Frenck je rovněž toho názoru, že dětí bylo infikováno novým koronavirem více než uvádějí oficiální data. „Pokud máte doma dítě, má často rýmu a vždycky ho neberete k doktorovi,“ říká výzkumník. „Většinou to, co dětem covid způsobuje, je něco jako rýma,“ dodává. Frenck také zdůraznil, že i když děti zpravidla mívají mírnější průběh, objevují se případy, kdy tomu je naopak. Existují i případy dětí, které s covidem zemřely, či si nesou dodnes následky. A vakcína by je měla před těmito komplikacemi chránit.

J. Nevrkla 22.10.2020 11:26

Bůh ví...

R. Vacek 22.10.2020 11:23

Aha. Takže v Peru byla letos od dubna do srpna krutá zima.:-)

M. Valenta 22.10.2020 11:21

Nápodobně.

I. Schlägel 22.10.2020 11:20

Není Vám pomoci. Přesto Vám tu nemoc nepřeji.

I. Schlägel 22.10.2020 11:18

Zatím co třeba v Izraeli zažili dramatický nárůst nákazy se všemi důsledky v letním počasí. Ovšem dle Vaší teorie by tam mělo umírat ještě méně lidí než za mírných zim. Už to nehulte.

J. Jirka 22.10.2020 11:18

Nechci světová, chci česká.

Pokud je možno 2x denně uvádět počet českých "obětí" koronaviru, ale zároveň musím čekat 1/4 roku na celkový počet zemřelých v daný den, pak něco velmi zapáchá a pokud to vy necítíte, jste nakažen koronavirem a měl byste být v izolaci.

Vaše odpovědi jen nahrávají tomu, že jde o podvod.

P. Vychodil 22.10.2020 11:18

a on ode mne ví již delší dobu, že do ní patří !

I. Schlägel 22.10.2020 11:15

Chřipka smrtnost 0,1%, covid necelé 1% u nás, světový průměr cca 3%, Itálie přes 8%. Je to málo? Covid se šíří snadno, protože řada nakažených šíří infekci nevědomky, protože mají slabé příznaky a ty navíc nastupují až po 10 - 14 dnech od nakažení. Slabé příznaky není to samé jako slabá smrtnost. Vy někoho poučujte o čtení, člověče.

J. Jirka 22.10.2020 11:14

Ad stanovisko:

K prvnímu poplašnému článku prof. Flegra v Lidovkách byl připojen dovětek:

Závěrečné upozornění: Autor je sice evoluční biolog a parazitolog a působí na Přírodovědecké fakultě UK a Národním ústavu duševního zdraví, prezentované informace však v žádném případě nejsou oficiálním stanoviskem zmíněných institucí.

A jak jsem si včera ověřil, tak stanovisko PF-UK se od té doby nijak nezměnilo.

V. Wagner 22.10.2020 11:12

Pane Štysi, prosím, přestaňte už hlásat nesmysly. V době, kdy máte malý počet infikovaných a stíháte testovat a trasovat, tak jsou ti, kteří testy potřebují otestováni. Tedy opravdu to není situace, která by vedla k tomu, že by se nemocní netestovali a nediagnostikovali. Takže opravdu nebyla v letě situace, že by se testovali zdraví a netestovali nemocní. Pokud testujete pouze příznakové, tak nedokážete odchytit takový počet infikovaných (hodně bezpříznakových), abyste zabránili rozšíření infekce v populaci. Právě intenzivní testování s chytrými a striktními karanténními opatřeními umožnily státům jako Tchaj-wan, Jižní Korea a Japonsko se vypořádat s epidemií s minimálním dopadem na ekonomiku a bez zamrznutí.

B. Pešek 22.10.2020 11:12

No, Wagner se trefil - polovina autorů NP jsou demagogové a blázni.

P. Vychodil 22.10.2020 11:11

pane M.K. naprostý souhlas...jenže pan W. je pravděpodobně paralyzován chorobným strachem, který způsobuje selhání kognitivních funkcí...to není, že bych jej takhle za rohem pomlouval, již vícekrát jsem mu to řekl...ale je to marné, je to marné...je to marné

I. Schlägel 22.10.2020 11:11

Pokud nejste schopen rozlišit statistická data když ne česká tak ta ze světa, jediný pravdivý údaj, který oceníte bude ten, který bude odpovídat Vašemu vnímání světa. Data o úmrtnosti se v Čechách uvádějí čtvrtletně. Počkejte si na ně. A potom si nafackujte.

P. Vychodil 22.10.2020 11:06

dlouhodobé grafy úmrtnosti dokazují, že když je mírná zima, umírá v tom roce méně lidí...a pak si to příroda vynahradí...země, kde lidičky umřeli "v řádném termínu", covid tolik nezasáhl

J. Jirka 22.10.2020 11:06

Prozradím vám to, když mi dokážete do dnešní půlnoci sdělit pravdivý údaj (tedy s uvedením pramene), kolik lidí zemřelo v ČR včera CELKEM.

P. Vychodil 22.10.2020 11:03

kdybyste četl, tak byste zachytil informaci o tom že kovid je virus s mírnou smrtností, a proto se tak lehce šíří (Prymula),

I. Schlägel 22.10.2020 11:02

Osciluje, to máte pravdu. Důležité ovšem je, na jaké úrovni se hodnoty začnou lámat. Zejména při jakém počtu mrtvých.

I. Schlägel 22.10.2020 10:58

A kde berete jistotu, že se bude očkovat nedostatečně vyzkoušenou vakcínou? Bude se snad očkovat ruským sputnikem? Nutí někdo k očkování nejvíce odolné skupiny obyvatel, tj. mladé, zdravé a ve středním věku? Vakcinace snad má být povinná? Každé sebelépe prověřené a vyzkoušené očkovací sérum má pro některé lidi nežádoucí účinky. Máme snad přestat očkovat? Co na tom nechápete?

P. Vychodil 22.10.2020 10:58

R^R^R^

I. Schlägel 22.10.2020 10:54

Komentář ne, pouze nějaký výkřik bez obsahu.

M. Boháček 22.10.2020 10:54

Neviem, či ste to vôbec čítal. Hoax je, že sa bude očkovať otestovanou vakcínou. To je hoax. Vakcína je netestovaná na možné dlhodobé vedľajšie účinky. Čo na to nechápete, že sa ma takto pýtate?

A prečo by malo ochorenie ohrozovať deti a mladých, zdravých v strednom veku, keď ich neohrozuje teraz? To netestovaná vakcína je pre nich nebezpečnejšia. Čo na tom nechápete?

P. Adámek 22.10.2020 10:48

Souhlasím. Kdo si projde všechny články jednoho dne, zjistí, že jsou hodně protichůdné a že je tedy ponecháno na čtenáři, aby si utvořil vlastní názor. To je podle mě chvályhodné a ne odsouzeníhodné.

I. Schlägel 22.10.2020 10:42

Vakcinace oslabeným virem je méně nebezpečná než onemocnění virem v plné síle. To je jádro sdělení. Vy v tom vážně vidíte hoax?

R. Vacek 22.10.2020 10:42

A proč si myslíte, že by se mohlo jednat o podvod? Jak vysvětlíte v prvním grafu, že se letos někde umírá mnohem víc než v minulých letech? Zemětřesení? Hladomor? Válka? Nebo se jedná o spiknutí mocných a článek v odkaze patří mezi fake news?

https://www.nytimes.com/interactive/2020/04/21/world/coronavirus-missing-deaths.html