24.4.2024 | Svátek má Jiří


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MUDr Jiří 15.5.2007 2:44

Kilian

Milá Pavlo B,

děkui za zaslané. Nějak mne to poznáním  neobohatilo.

O věci se můžete dovědět  dns už dobře i na i.-netu, zkuste

http://www.vscht.cz/kot/resources/studijni-materialy/tox-007/prezentace.pdf

a pak hledejte pod hesly enzymatická indukce,  indukované a konstituční enzýmy , odtud pak na další odkazy. 

m.p. 14.5.2007 19:26

Celá diskuse je zavádějící

Celá diskuse je zavádějící - lékaři léčí vždy ve prospěch pacienta, jinak se vystavují trestnímu postihu - takže na vysoký cholesterol vždy dají rosuvastatin, atorvastatin nebo simvastatin - v podstatě zaměnitelné  - a tak proč by nemohli využít výhod nabízených firmou? Žádný lékař nepodá třeba digoxin, i kdyby se dealeři před ním stavěli na hlavu. Takže znovu, proč by v tomto segmentu mělo být omezena pravidla trhu? Leda že bychom chtěli ten sociálismus...v diskusi se vlastně jedná o presimci viny ze strany lékařů...

Michal 16.5.2007 18:17

Re: Celá diskuse je zavádějící

Rosuvastatin stále ještě není  na trhu v ČR :-(, ale jinak máte pravdu.

Na druhou stranu podle průzkumů v USA preskripční zvyklosti lékaře ovlivňuje i blbá propiska, takže těchto dárků do budoucna podstatně ubude.

Pavla B. 14.5.2007 18:48

OT

Pane doktore, poslala jsem Vám na mail něco o tšch receptorech.

MUDr Jiří 15.5.2007 2:47

Re: OT

Milá Pavlo B,

děkuji za odkaz, neobohtila jste mne poznáním. Ohledně receptorové teori, enzymatické indukci a další věcech se dočtete na i-netu, stačí zadat ta hesla. Jen po úvod do studia této věci doporučuji nahlédnout na

http://www.vscht.cz/kot/resources/studijni-materialy/tox-007/prezentace.pdf

je to docela ilustrativní a navede vás to na další odkazy.

jízlivec 14.5.2007 17:37

Kde je hranice?

Trochu nechápu míru obecného pohoršení... Je jistě špatné, předepisuje-li lékař léky neindikované nebo v nadbytku kvůli nějakým výhodám od firem. Nevidím ale problém v tom, jestliže některá firma zvyšuje svůj podíl na trhu (srovnatelných, ne-li zcela rovnocenných) léků bonusovými programy. Ostatně, v jiných oborech je to běžné a zdravotnictví je podnikání jako jiné ne?

A už vůbec mi nespíná, proč by nadnárodní farma-firma s mnohamiliardovým obratem neměla sponzorovat konference (beztak si to "odečte z daní"), i když je jasné, že tam bude především chválit své výrobky...

Ladislav 14.5.2007 18:08

Re: Kde je hranice?

Lide by meli brat ty leky ktere jim pomohou. Vy se samozrejme muzete samolecit tim co uvidite v reklame.

Fafa 14.5.2007 18:36

Ladislave:

problem je v tom, ze jsou situace, kdy pacient potrebuje dejme tomu antihypertensivum, ale je celkem jedno jestli to bude lisinopril nebo ramipril. A tady je obrovsky prostor pro reklamu, at uz je zamerena na pacienty nebo na doktory.

Michal 16.5.2007 18:19

Re: Ladislave:

reklama na preskripčně vázané léky  zaměřená na pacienty je v ČR zakázaná (na rozdíl od např. USA)

Lída 15.5.2007 13:50

Re: Re: Kde je hranice?

Samozřejmě, že musí brát léky, které mu pomohou. Ale i těch, které mu pomohou existuje víc. To je tak těžké pochopit?

H.K. 14.5.2007 18:15

Re: Kde je hranice?

Zdravotnictví bude podnikání jako každé jiné až tam bude konkurence. Na trhu bude vznikat cena léku i cena práce.

MUDr Jiří Kilian 15.5.2007 1:13

Re: Re: Kde je hranice?

jak chcete podnikat v onkologii např. ?  Pokud se zdravotní péče stane byznysem a  nemocnice podnikem, bude to docela špatné. Ne pro lékaře.

Evropan (original) 14.5.2007 14:24

pan doktor

Kilian je bezesporu vyborny lekar, ale jinak nenapravitelny snilek a idealista, kdybych nemel manzelku, ktera se zabyva statistikami ve farmaceutickem prumyslu a predtim pracovala prave jako reprezentant mozna bych mu veril. lekari jsou stejne prodejni jako kdokoliv jiny. Stacilo by malo, cele to zlegalizovat.

Citatek : Od te doby co byly vynalezeny penize, nestaci za praci jen podekovat.

doktor 14.5.2007 15:16

Re: pan doktor

Souhlasím, Evropane, ale připomínám, že snílci a idealisté jsme byli my všichni lékaři, kteří (mnohdy s problémy, danými tehdejší totalitou) promovali před rokem 1990. Příjmy lékařů se totiž rovnaly příjmům nekvalifikovaných dělníků. Dnes jsou troj- a vícenásobné, a přesto v relacích nedosahují úrovně zemí západní Evropy (o světě nemluvě).

MUDr Jiří Kilian 14.5.2007 15:23

Re: Re: pan doktor

To ovšem srovnáváte měsíční, nikoli hodinovou mzdu. Kdyby nebylo snílků, nedostal by se lidtsvu žádný vynález.

dragon 14.5.2007 17:37

Re: Re: pan doktor

daně platíte taky podstatně nižší než v  těch  "vyspělých státech", řízených sociálními inženýry, že?

H.K. 14.5.2007 17:50

Re: Re: pan doktor

Určitě je mezi lékaři víc snílků a lidí zapálených pro svou práci,  než v některých iných oborech lidské činnosti. Asi jich bude poměrně méně než např. mezi sochaři a určitě jich bude více než mezi čističi kanalizací. Lékaři snílci a idealisté by si ale měli uvědomit, že za minulého režimu se na lékažské fakulty dostávali studenti z komunistických rodin a po roce 1970 byli bodově zvýhodněni také studenti dělnického a rolnického původu. Nechci říct, že lékaři pocházející z dělnických nebo rolnických rodin by byli horší než z rodin jiných. Chci říct, že tam pracují lidé, kteří mají k idealismu daleko a bylo by prospěšněší,  kdyby pracovali v jiných oborech.

Pro lékaře by bylo velmi prospěšné, kdyby měli známé v jiných oborech a otevřeně s nimi diskutovali. Často se baví jenom mezi sebou a málo vnímají realitu kolem sebe.

MUDr Jiří Kilian 15.5.2007 1:11

Re: Re: Re: pan doktor

:-)) a v těch jiných oborech pracují lidé, kteří studovali jindy ?

MUDr Jiří Kilian 15.5.2007 1:12

Re: Re: Re: pan doktor

No a k té diskusi s jinými obory - já teda nevím, o čem bych měl diskutovat. Realitu kolem sebe vnímáme , myslím si, až dost dobře.

MUDr Jiří Kilian 14.5.2007 15:28

Re: pan doktor

Nemyslím si, že bych vlastní zkušenosti v diskutované stati popsal ve snění. Jestli nevěříte tomu , co jsem napsal,  přijeďte se podívat.  Nebo se manželky zeptejte, co má o našem oddělení za údaje v těch statistikách. Nemyslím si, že by lidé a lékaři byli prodejní. To je termín pro jiné pseudoprofese a poněkud hanobící.  Za práci nestačí jen poděkovat, pracující by jen z díků žít nemohli.

Evropan (original) 14.5.2007 15:54

Re: Re: pan doktor

Pane doktore, ja neresim Vase oddeleni, ja vidim cela cisla a  jsou to giganticke castky, dobre pustte tedy penize do zdravotnictvi a nebude co resit. Jinak Vam poradit neumim a myslim, ze zadna jina rada asi ani neni.

MUDr Jiří Kilian 14.5.2007 16:41

Re: Re: Re: pan doktor

Ale milý Evropane,  nejspíš mluvíme každý o něčem jiném.  Já jednak nemohu pouštět nějaké peníze někam, žádné nemám.  Z gigantických čísel , která vidíte, nelze najít důkaz, že doktoři obecně jsou upláceni firmami.  Oddělení žádné nemám,  psal jsem o tom, které vedu.  A psal jsem to proto, aby právě to bylo zřejmé, že obecné odsudky lékařského stavu, které jsou nyní moderní ve všemožných ohledech, nemají žádný podklad v průkazech a jsou nepatřičným zobecněním intuicí a spekulací, v lepším případě individuálních empirií.

Nemám rád petržel, ba ani ji nekupuji a nejím. Ale nevymýšlím si na ni.  

BOMBON 14.5.2007 16:52

Re: Re: Re: Re: pan doktor

ale pane, to je jak dialog hluchych

pochrichu vinou zbytecnych (k tomuto clanku) komentaru. jste zrejme trochu vyjimka a ve svem clanku to popisujete. bohuzel, praxe u vas se zjevne lisi od vetsinoveho pristupu lekaru, coz vas sice slechti, lec problem zdravotnictvi neresi. jelikoz clanek nehovori o zdravotnictvi jako o celku, ale popisuje praxi u vas, je celkem zbytecne dodavat komentare, hodnotici cely system.

Fafa 14.5.2007 17:11

Evropane;

co presne byste chtel legalizovat? V medicine budou vzdycky tlaky na uzivani urcitych preparatu. Dejme tomu u statinu je asi celkem jedno, ktery pacient uziva. Rozdily mezi rosuvastatinem, atorvastatinem a simvastatinem jsou minimalni. Takze firmy budou tvrde bojovat o podil na trhu. 

Ja jsem asi naivni, ale porad mam celkem dost duvery vuci lidem v okoli. Nepredpokladam, ze kazda navsteva politika na recepci na ambasade se rovna prijeti uplatku; nepredpokladam, ze statni zastupce a advokat se pri tenisu domlouvaji na vysledcich soudniho rizeni no a taky predpokladam, ze moji kolegove predepisuji leky proto, ze je pacienti potrebuji. Opatrnost a paranoia jsou dve odlisne veci. 

nepolitik 14.5.2007 14:19

Vážený pane doktore

konečně jsem poznal v jakém medicinském oboru pracujete. Nyní už chápu některé Vaše názory a nedivím se jim. Moje manželka není sice dětskou lékařkou, ale byla celý svůj aktivníé život dětskou sestrou a také pro ní byla řada věcí, které naši známí i já kritizovali, nepochopitelných. Ono se jednání a chování zdravotníků na dětských odděleních nemocnic v řadě případů velmi liší od chování zdravotníků na odděleních pro dospělé. I když na bou druzích pracovišť se najdou výjimky, které potvrzují pravidlo. Ono, bohužel, je v nemocnici jen jedno dětské oddělení, zatímco těch oddělení pro dospělé je většina. Proto se na kvalitu vztahu zdravotníků k pacientovi hledí na základě zkušeností získaných na těchto odděleních.

MUDr Jiří Kilian 14.5.2007 15:21

Re: Vážený pane doktore

Naše nemocnice provádí kontinuální anketní anonymní šetření spokojenosti pacientů. Péče je hodnocena pacienty v mnoha bodech včetně chování zdravotníků známkováním jako ve škole. Průměrná známka celé nemocnice se trvale drží pod 1,5.  Nemyslím si, že je to špatné ohodnocení celé nemocnice včetně oddělení, na kterých jsou hospitalisováni dospělí a jichž je většina.

BOMBON 14.5.2007 16:54

Re: Re: Vážený pane doktore

ale ze nedelate napriklad v motole, ze ne? :-P

MUDr Jiří Kilian 15.5.2007 1:16

Re: Re: Re: Vážený pane doktore

Ne. V Motole jsou skvělí kolegové, kteří¨nám pomáhají s péčí o naše pacienty, kteří se pak vracejí a neřeknou jedno nám o motolské nemcnici křivé slovo. 

Representant 14.5.2007 14:14

Chvala pharmaceutickych firem

Kdyby nebyl vyzkum financovany soukromymi pharmaceutickymi firmami tak by asi vymrela polovina lidstva. Na otazku ktera statni (neexistujici) pharmaceuticka firma prinesla na trh ucinne leky (proti malarii, tuberkulose, rakovine, ockovani ruznych infekcnich nemoci, proti vysokemu krevnimu tlaku, vysoke hladine cholesterolu, atd. atd. atd.) je odpoved ze zadna. Vsechny tyto ucinne leky byly zkoumany, vyzkum financovan soukromymi firmami. a dan na trh. Mnohe z techto leku jdou zdarma do zemi (jako Afrika). Kdyby takovy vyzkum nebyl dotovan pharmaceutickym prumyslem nebyly by zadne na trhu. Vyzkum a dodani ucinneho leku na trh stoji penize - a licence na ucinne leky trva asi pet let, nez takovy lek zacnou klonovat jine firmy. Behem techto par let nektere leky neprinesou financne zpet obnos ktery byl vydan na jeji vyzkum. Trochu objektivnosti do cele debaty prosim, ne pouze zavist a nesmysly ("slecny nosi igelitove pytliky do ordinace a pak vyjdou bez igelitaku" - a bez kalhotek?) - anebo snad navrat do socialismu bez ucinnych leku? Slovakofarma a socialisticka pharmaceutika prinesla velke hostitelske nic.

MUDr Jiří Kilian 14.5.2007 15:43

Re: Chvala pharmaceutickych firem

Nenacházím nějak souvilost - mne tu nikdy nijak žádna firma neuplácela a tak to ani nepotřebovala zvůdoďnovat. Jestliže representanti farmaceutických firem nebo distributorů přinášejí informace o svých produktech, mám to za správný počin a přijetí těch informací také. Je už jedno, jestli pár letáků se solidními informacemi o léku je zabaleno v igelitkce nebo jestli je representant firmy vytáhne z kufříku a položí na stůl.  Jestli tu igelitku v ordinaci nechá, neidím v tom nic korupčního. Nevidím ani nic korupčního v tom, že nechá neprodejné vzorky ( i takto označené ).  Praktik asi s nimi nepoběží do lékárny, v naší nemocnici tyto vzoky representant předá ústavnéí lékárně a s určením pro to a to oddělení a s patřičnými ověřeními a vyjádřeními SUKL.

Docela dost mi vadí zobecňování typu -  lékaři kradou, jsou podpláceni a pod. Je to úmyslný pomlouvačný obecný výrok, který netřeba dokazovat a proto asi láká, jako i láká  zlé, drzé a špatné lidi záliba v páchání zla.