16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

POLEMIKA: Klaus měl vždycky pravdu, jenže teď ji nemá

Třicet let jsem se v nejrůznějších diskusích neúnavně bila za Václava Klause a vysloužila si za to mnoho nevybíravých nadávek od těch, kdo ho nesnášejí. Prý jenom „papouškuju“ po něm, protože jsem jeho hloupá fanynka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Dostál 20.10.2020 12:01

Můžete svoji hlubokomyslnou úvahu rozvinout. Rád bych viděl nějakou perlu.

I. Schlägel 20.10.2020 12:00

Václav Klaus se mýlil i dříve, je to vzdělaný smrtelník, ne bůh. Demagogii používal a používá minimálně ve stejné míře, jako každý druhý politik. Ovšem argument typu "Nejde o exponenciální nárůst, protože počty nerostou dvojnásobně." mu příliš na věrohodnosti nepřidal. To je celé.

M. Varadinková 20.10.2020 11:48

Prezentujete tu jen svoji vlastní neschopnost vyrovnat se psychicky s nepříjemnou realitou.

M. Varadinková 20.10.2020 11:43

Úzký profil nejsou postele, ale JIP. A hlavně personál na JIP.

Vaše RR je totéž, co R. Z nakažených se 1% procento dostane do těžkého stavu během 2-3 týdnů. Takže nárůst pacientů vyžadujících JIP je jen časově opožděn oproti nárůstu počtu nakažených, ale dynamiku má stejnou (tj. stejný exponenciální růst).

A. Jaroš 20.10.2020 11:42

Jen si tak trošku superfalešně písknout, že p. Píšťalo

R. Lávička 20.10.2020 11:38

Přesně tohle si Mulla přeje, strach a paniku.

P. Hatina 20.10.2020 11:24

Bohužel nikoliv. Ono jde totiž o to, že sice Klaus úplnou pravdu nemá (a on to ví) - a nějaká preventivní opatření jsou potřebná - což ovšem neznamená omluvu a carte blanche pro další a neustále vyhlašovaná a zpřísňující se plošná vládní opatření, protože číslo R roste.

Jde totiž o to, že sice jak napsáno "velkou část nakažených tvoří bezpříznakoví" - a tito tu nákazu šíří dál - jenomže většina jimi nakažených jsou zase stejně bezpříznakoví, ale ve větším počtu, takže toto číslo R vlastně vůbec není podstatné.

Co samozřejmě podstatné, jak roste počet nemocných kteří ty zdravotní příznaky - v nějaké míře pocítí.

Ovšem i z nich, je většina slabě/ji/ postižených, jenže těm jen obvoďak pošle smskou e-recept, s tím že se mají léčit doma v karanténě. Ti tedy ani zdravotní systém nezatěžují.

Je jistě podstatný nárůst počtu těžce nemocných, kteří musí být hospitalizováni v nemocnicích. Toto jistě ten kriticky systém zatěžuje. Což je ale naprosto jiné číslo RR, které by stát měl brát v úvahu a na ně cílit svá rozhodnutí.

I třeba tak , že i ty postele do polních nemocnic měl objednat už v letě..Nebo taky, že jak i vedení nemocnic upozorňuje, zhruba polovina pacientů na covid tam vůbec být nemusí - stačilo by je přesunout někam do chráněné karantény (nabízí se izolované prázdné hotely, lázeňské domy, atd..) Ovšem i toto měli státní úředlníci připravit a umožnit s příslušnými předpisy už dávno. Nebo ne??

T. Zlesa 20.10.2020 11:19

;-DR^

Š. Hašek 20.10.2020 11:13

Jo.

V meandrech a údolní nivě Úhlavy, od Švihova až skoro po Plzeň se skoro každoročně "schovají" minipovodně. I tak do padesátiletých. Ti chytří tam ponechali louky a loukám občasných 10 cm vody, po dobu týdne nevadí.

"Legrační" je, že to televize a mudroprdové objevili včera. A nyní se to rozdělilo do několika táborů:

1. Nechme být (to i já). Běží to po staletí. Rovněž to chtějí všichni starosedláci nedotační.

2. Nastartujme čerpadla dotační, všechno to převoráme, uděláme tam poldry, hráze, přijede delegace z brusele. Pak to zatravníme, m2 za 565.99 Kč ( bude to smechanizací).Vymyslíme dvacet projekčních kanceláří (to zas ti odborníci televizní, političtí, velitelé bagristů).

3. Něco mezi tím. Místo deseti miliard jen dvě. Někteří odborníci/politici už dobře vědí, že všechno by občané místní, kteří to sledují, neskousli. Už vědí, jak se položí někam dotovaná, státní povodňová trubka a mříž, za trojnásobek ceny obvyklé.

Jsem pro variantu -1-. Těch míst je zeměpisně více. Stejně náš stát už nemá peníze.

M. Valenta 20.10.2020 11:11

S odstupem Váš nejrozumnější příspěvek pane Hašku. Gratuluji.

S. Ševeček 20.10.2020 11:06

Přesně!

/ke křivkám - jsou oproti "přirozenému" průběhu deformovány opatřeními.

S. Ševeček 20.10.2020 11:02

Od Institutu VK bych očekával v politické rovině výzvu k utlumení vášní a hysterie napříč pobliticko - mediálním spektrem, zejména směrem k demokratické oposici. jenom společným strádáním a disciplinovaností jsme schopni se pohnout dopředu.

V ekonomické rovině bych očekával hodnotové analýzy stavu a schopnosti českého hospodářství /v českých rukou/ v současné hospodářské krizi, tvorbu, pokles a užití hrubého NÁRODNÍHO produktu našimi lidmi ve struktuře spotřeby (kolik z toho hospody), konkretní data o čerpání "kovidového dluhu" (ne floskule o utraceném bilionu) .

/navíc téma pro Česko: Kdo jsme, a kam jdeme. jinak jsou to jenom intelektuálské prndy

P. Zinga 20.10.2020 11:00

K zítřejšímu zavedení povinnosti roušek: Studie o jejich smyslu.

Roušky k prevenci virálních onemocnění dýchacích cest.

Důvody studie: Existuje málo dokladů o účinnosti používání roušek v COVID-19 komunitním prostředí. Cíle: Chceme ohodnotit účinnost používání obličejových masek samotných nebo současně s hygienou rukou v komunitě při redukci přenosu respiračních virálních onemocněních.(Následuje popis metod a výsledků.) Závěr: : Stávající data z randomizovaných kontrolovaných studií nevykazují žádnou redukci výskytu ILI (Influenza-like illness –chřipce podobný syndrom) při používání roušky v komunitě bez dalších opatření (mytí rukou atd.)

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/32496254/

Prof. Dr. med. Ines Kappstein: „Používání roušek ve veřejném prostoru je již na základě chybějících vědeckých dat otázné. Zohlední-li se k tomu příslušná bezpečnostní opatření, muselo by se používání masky ve veřejném prostoru podle v nemocnicích zavedených pravidel považovat za infekční riziko“.

A já dodávám: co jsem vypozoroval, JE NAŘÍZENÉ MASOVÉ POUŽÍVÁNÍ MASEK INFEKČNÍM RIZIKEM!

Š. Hašek 20.10.2020 10:55

Perfektní!

Perfektní, trefné poznámky k článku. I k současné situaci.

Š. Hašek 20.10.2020 10:54

???

M. Valenta 20.10.2020 10:27

Zdá se, že aureola neomylnosti V.K. v očích paní autorky dostala těžkou ránu a nejen v jejích ( např. taková paní Kanioková - známá svým souzněním se vším klausovskýám už zřejmě zmizela na vždy). Co s tím. Snad by pomohlo založení klubu podobně zklamaných. Hůlka jistě neodmítne.

M. Krátký 20.10.2020 10:27

milý vole, hezky jsi se vyzvracel - ulevilo se ti ???

J. Vrchlabská 20.10.2020 10:25

Jen jednou v životě jsem se mýlil. Myslel jsem si, že se mýlím, ale mýlil jsem se. Měl jsem pravdu.

M. Krátký 20.10.2020 10:24

k těm povodním moje mini poznámka - Sázava letos nezlobila - ale - znám to velmi dobře v úseku mezi Týncem nad Sázavou a Nespekami. Pod hradem Zbořený kostelec Sázava dělá velký oblouk a na jejím vnitřním břehu ( levým ) byly velké poldry široké cca 10 - 15 a dlouhé po proudu cca 150-200 metrů s kanálem o průměru cca 50-60 cm nahoře i dole a do těch poldrů hlubokých až 1 metr se při povodni schovaly tisíce hektolitrů vody, břehy řeky vydlážděné kameny a pravidelně "čištěné" odcházejícími jarními ledy = dřenice se tam tomu říkalo. Ale od doby co je přehrada na Želivce dřenice nechodí, voda je i v zimě teplejší, poldry zasypané sutí a břehy zarostlé vrbami - průřez koryta řeky o 50-60% menší. Až zase přijde skutečná velká voda - bude to malér - hezký den R^R^R^

D. Right 20.10.2020 10:22

Tento dystopický článek mi v mnohém připomněl film "Brazil". Velmi doporučuji shlédnout, zvlášť v dnešní době.

Stokrát omílané polopravdy. Můj život neruinuje virus ale tyto patetické, odzbrojující články a jejich autoři, jež se stali virtuální projekcí špatných lídrů v prostém lidu.

Pokud jste ještě někdo v aktivním věku a v sektoru drsně zasaženém touto společensky nepřiměřenou "imunitní reakcí" , taky zažíváte to peklo bezmoci, když jste nuceni vidět tu šaškárnu v přímém přenosu a ještě donucen v ní hrát šaška. A pak číst články na blogu, kde prcháte s nadějí přečíst si něco rozumnějšího, než je mainstream a pak vám tihle sebemrskači svou umanutou polopravdou pokazí den.

Když jsem si jako malý kluk četl knížku 1984, zažíval jsem ten krásný pocit, že žiji sice v něčem co ji trochu připomíná ale není to zdaleka ta noční můra co můžu zavřít. To jsem ještě nevěděl, že to byl manuál.

No a teď mi ještě manželka sděluje, že budeme opět nosit roušky venku.

A. Samková 20.10.2020 10:15

ANO

P. Manda 20.10.2020 9:58

ty idiote !

Š. Hašek 20.10.2020 9:46

Tak nějak.

Š. Hašek 20.10.2020 9:45

Určitě.

Zařadil jsem článek jako "moje pocity dříve a dnes".

Nehledal bych v tom nic odborného, pane Plzáku.

R. Dubravský 20.10.2020 9:43

VKst. má většinou pravdu a podle mého názoru ji má i tentokrát.

Š. Hašek 20.10.2020 9:42

V článku paní Varadinkové moc faktů nebylo. Moje češtinářka by to nazvala:

osobní zamyšlení/úvaha.

Byly doby, kdy se dost dbalo na to, aby pisatel nedával dohromady odborný referát a "pocity z prázdnin".

J. Nevrkla 20.10.2020 9:41

Já souhlasím s Klausem. Ta exponenciala nakaz ve skutečnosti není exponencialou, není to žádné jaderné štěpení. Stačí se podívat na worldometer coronavirus update, máte tam prubehy nakaz ze všech zemí od začátku po dnešek. Všude ta křivka osciluje a je naivní si myslet, že kvůli rouskam apod. . Chápu snahu ji zplostit, aby nebyly přeplněné nemocnice, ale další hysterie už může způsobit více škody než užitku, jak i WHO upozorňuje. IVK chce přístup se zdravým rozumem a oponenturou, já s tím souhlasím.

V. Cícha 20.10.2020 9:33

Ty věže zmíněny jen tak pro úplnost ... ale, co to vlastně povídal ten Sokrates, který byl chytrý a vydával se za hloupého?

V. Klepetko 20.10.2020 9:23

Debilní je spíše Vaše reakce, pane Plzáku... Vždyť přírodní jaderné reaktory fungují stovky tisíc let, to asi nebude "v okamžiku" :-P

http://www-ucjf.troja.mff.cuni.cz/cejnar/publikace/Oklo.htm

P. Zinga 20.10.2020 9:20

Kmoníčku, a co říkáte faktům, které jsou v článku V. Klause?