19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

POLEMIKA: Jasný výpad proti queer komunitě?

Ondřej Holub se pohoršuje nad jedním slůvkem, aby vzápětí použil formulaci, kterou považuji za extrémní. „Žádáme ukončení politiky apartheidu, která nerovným a diskriminujícím zákonem o manželství říká, že my jsme ti jiní, ti druzí.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Starý 26.10.2022 20:56

Pana Stejskala je mi líto. Dlouhý článek o něčem s čím nemá evidentně zkušenost. Smiřte se hlavně sám se sebou, to bude nejlepší.

V. Kuhaj 26.10.2022 22:15

Vy jste psycholog nebo psychiatr? Ta vaše schopnost během pár slov otočit problém proti pisateli, který na něj upozorňuje, by tomu odpovídala. I bezohlednost, se kterou tak činíte.

J. Jurax 26.10.2022 19:47

Souhlas. 👍👍

P. Sura 26.10.2022 17:18

Pro samé hádání pod technickými tématy jsem Vás, pane Stejskale málem zapomněl pochválit. Navíc velmi oceňuji, jak elegantně jste se pana Neffa zastal.

J. Bartoň 26.10.2022 17:11

Lubomír Stejskal napsal názor s nímž lze v dnešních podmínkách nastupující cenzury a již probíhající autocenzury jen souhlasit. Bravo!

C. Berka 26.10.2022 13:27

Ta paní ve Finsku mohla ocitovat z Bible třeba incest dcer s taťkou Lotem ... z kterého se narodily děti a vznikly dva velké národy ( pár dní před tím je nabídl davu k hromadnému sexu) - tím chci naznačit, že citace Bible není žádná omluva ...

J. Anděl 26.10.2022 15:24

Jak to myslíte? Jestli to v té Bibli takto je uvedené a je tam k tomu případně i nějaké hodnocení takového jednání, tak by mělo být možné o tom hovořit. Domnívám se, že Bible není na indexu a propagace křesťanství není zakázaná.

V. Novak 26.10.2022 17:04

Obé je dle Starého zákona správné.

Nabídkou dcer davu Lot chránil své hosty a chránit hosty je pro kočovníka kategorický imperativ. Lot kočovník byl, byť se usadil ve městě, zatímco Sodomští byli už zlí usedlí měšťáci. Pro autory Thóry, tedy kočovníky, jistě. Stejný je případ Kaina s Abelem - Zlý Kain je usedlý zemědělec, zatímco Hodný Abel pastýř a tedy kočovník. Že to v realitě bylo naopak a zemědělci slízli od kočovníků každou chvíli cosi nemilého? Koho to zajímá?

A incestem zachránily Lotovy dcery otcovo "sémě", a rozmnožily Hospodinův lid, což byl kategorický imperativ pro izraelskou kočovnickou ženu.

J. Anděl 26.10.2022 17:34

Díky, skvělé vysvětlení. Ukazuje to dobře, že řada příběhů v náboženských textech dává smysl v konkrétních dobových reáliích.

To ale neznamená, že je to správné univerzálně, a tedy i za jakýchkoliv jiných podmínek. To se týká především právě historických příběhů (ať přesných nebo nepřesných, prostě vyprávění o tom, co se podle autorů opravdu stalo. Tím se to ale liší od doporučení učitelů, podobenství nebo výslovných sad pravidel.

Jenom to, že nějaká ctěná historická osobnost něco udělala, neznamená, že je takové jednání v pořádku vždy a pro každého.

J. Krásenský 26.10.2022 16:21

Křesťanství rozumíte jako koza petrželi.

V. Novak 26.10.2022 17:04

Starý zákon je židovský, ne křesťanský.

H. Lukešová 26.10.2022 17:26

To máte zajisté pravdu, ale Starý zákon převzalo křesťanství, byť se zásadně liší v jeho výkladu, kdo je a kdo není Mesiáš.

V. Novak 26.10.2022 17:30

Taky nepřevzalo spoustu z Leviticu, incest odsuzuje, stejně jako levirátní manželství, které Thóra zase nařizuje atd atd.

Starý zákon je prostě kniha kočovníků.

Nic proti němu.

H. Lukešová 26.10.2022 17:35

Tak incest a homosexualitu Leviticus odsuzuje, judaismus jako takový byl kodifikován darováním Tóry na Sinaji. Poté, co se Izraelité usadili, přestali být národem kočovníků, ale hrdým národem v Zemi izraelské, kterou mu právě na základě Tóry slíbil a daroval Bůh... viz verše "Tobě a Tvému semeni dávám všechnu Zemi Kananejskou k vladařství věčnému...."

H. Lukešová 26.10.2022 17:29

To máte zajisté pravdu, ale Starý zákon převzalo do své Bible také křesťanství, byť se zásadně liší v jeho výkladu, zejména v otázce, kdo je Mesiáš.

L. Písařík 26.10.2022 16:30

Vnuci Adama a Evy taky museli vzniknout z incestu, snad dokonce Kain, co zabil Abela a lidstvo je jeho potomkem, snad proto se furt mordujeme místo toho, abychom žili v míru a užívali života.;-(

V. Kučer 26.10.2022 18:26

Adam je stár asi 80 tisíc let, Eva o pár desítek tisíc let starší a z incestu nemuseli vzniknout.

J. Jurax 26.10.2022 19:51

Potomci biblickych Adama a Evy nutně jo. Jiní lidé přece na světě nebyli, i museli synové a dcery této dvojice pojmout své sourozence.

V. Kuhaj 26.10.2022 22:19

Ehm...Evě bylo pár desítek tisíc let, než poznala Adama?:-)

V. Kučer 26.10.2022 23:34

Pokud to nechápete vysvětlí vám to kdejaký student přírodních věd. Já jsem se možná o pár tisíc let seknul, už si to tak nepamatuji. Učenci kteří sepisovali starý zákon neměli k dispozici ani takové samozřejmosti jako je dalekohled nebo mikroskop a tak se mohli seknout ještě více. Viděl jsem italský film ve kterém se Adam s Evou Stvořiteli na poprvé moc nepovedli a tak je stvořil ještě jednou naprosto dokonalé.

V. Kučer 26.10.2022 12:08

Chození po špičkách kolem queer komunitě není to nejhorší, ekonomice neškodí a většina lidí s nimi vůbec nepřichází do styku, já jsem o tom informován pouze z médií. Horší je že se zakazuje kritizovat Green Deal a islámští migranti.

J. Anděl 26.10.2022 12:52

Tak úplně nezakazuje, zde na NP například vychází k oběma tématům dost kritických článků.

Nicméně ano, souhlasím, že jsou řekněme palčivější problémy. Přesto hlasitému umlčování stojí za to odporovat dřív, než se stane palčivý problém i z této oblasti.

V. Kučer 26.10.2022 18:23

U nás na tom nejsme v tom zakazování tak špatně ale měly by se více propagovat JE.

V. Chrastina 26.10.2022 14:00

R^!!

L. Písařík 26.10.2022 16:33

Bylo to zpolitizováno, některé zdroje informují, že k tragedii došlo z nešťasné lásky, kdy útočník zabil napřed svůdce, potom nevěrného milence a nakonec sebe.

J. Anděl 26.10.2022 12:03

Ano, zmíněné pobouřené reakce na ten článek Ondřeje Neffa jsou přesně tím, co Ondřej Neff v tom článku popisuje. Souhlasím.

Jediná výhrada, kterou mám k jeho článku já, spočívá v tom, že kasta nedotknutelných je v hinduismu ve skutečnosti kastou nejnižší, přičemž tak to myslím autor nemyslel. A ani jeho kritici to tak podle mě nemyslí.

R. Langer 26.10.2022 12:34

Stále se jedná o nedotknutelnou kastu. Jestli jsou to bohové, nebo se jich dotknout štítíte, na věci nic nemění. V případě homosexuálů bych to zrovna raději moc nerozebíral... ;-)

J. Anděl 26.10.2022 12:49

Jistě, koneckonců proto je ten název takový, jaký je.

V. Novak 26.10.2022 17:13

Čeští indologové navrhovali označení "kasta nedotýkatelných" - těch, kterých se nelze dotknout, neb znečišťují.

Aston ovšem nepsal o Indii, kde existuje i subkasta hidžrů - eunuchů, homosexuálů, trans-cokoli... Bez hidžrů se neobejde hinduistická svatba, protože přinášejí štěstí.

J. Anděl 26.10.2022 17:39

Ano, nepsal, souhlas, jenže už použití slova kasta to myslím asociuje. Díky za info o hidžra, to je fajn.