23.1.2022 | Svátek má Zdeněk


Diskuse k článku

PERNINK: Jednou se to stát muselo

Den poté. Ponurá šeď na obloze. Smutek. Stále myslím na to, co se stalo 7. července. Na trati, kterou mám rád. Jedna lidská chyba – a obrovské neštěstí. Kolik chyb každý za svůj život uděláme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 10.7.2020 11:37

Čemu všemu ten Stejskal nerozumí. Jinak by stačilo používat pro každý úsek takovéto trati indický systém, který tam někdy před 150 lety zavedli Britové. Každý úsek má svého peška neboli token a jet smí jenom ten, co ho drží v ruce. Zcela blbuvzdorné.

Š. Hašek 10.7.2020 12:33

Pane Houžňáku,

při vší úctě. Někdy nelze použít systemy roku 1863 na Pernink roku 2020.

A vod Indie (Britové jsou dávno jinde) bych se držel dál.

F. Houžňák 10.7.2020 19:39

Ale proč by to nešlo? Jak píšou doleji předřečníci, používalo se to všude po Evropě. Je to laciné a blbuvzdorné, a pro tratě, kde jezdí sem a tam pár vlaků, by to bohatě stačilo. Low-tech bývá často účinnější a vhodnější než high-tech. Samozřejmě i levnější a méně poruchové, a nepotřebuje to elektriku.

Š. Hašek 10.7.2020 20:18

Ale jo, šlo by to. Na "páteřní" trati Praha Olomouc kdys jely dva vlaky proti sobě denně .....

Na Perninku je hustší doprava, než "snese" žezlo. Tedy vyřezávaný kus dřeva jak za Franze Josefa. Nebo ocelový kruh, který si strojvůdci házeli v Británii za Margaret.

Správně jste (i předřečníci) použil minulý čas. Dnes to jde jinak. Bylo, bylo.

Ten fíra to odnese. Je to profese, kde dáváte všanc všechno. Nemůžete papír vyhodit do koše ...... Zasejc je to hezký, takový mužný. Řídit stovky tun 158 km/h noční mlhou, nebo denní krajinou, při Slunce východu i západu ......... A ta pára vypadala kdys ještě mužnějc.

Zkráceno.