8.8.2020 | Svátek má Soběslav


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 11.7.2020 15:51

Železničáři upozorňovali už v 90. letech, že tohle šetření vyvolá chyby a chyby jsou na dráze zatraceně drahý.

Od Klause přes Římana po astony jim kdekdo nadával, že vyhrožují, ba vydírají.

Důsledek...

ps. - s tím MAXem u Boeingů taky šetřili...

F. Žůrek 10.7.2020 17:42

Ano, šetří se na BEZPEČNOSTI PROVOZU.

F. Houžňák 10.7.2020 11:40

Před rokem nebo dvěma se stala stejná, ale daleko větší nehoda někde v Bavorsku. Všechno zabezpečené nejmodernější a ještě lepší technikou, ale dozorující ajznboňák honil na mobilu pidižvíky a něco nepřepnul či co a bylo to.

Š. Hašek 10.7.2020 12:29

Trefná připomínka!

Ani DB AG se nevyhne ještě školáčtějším nehodám, než naše ČD.

Něco vo tom vím. Německý papíry jsem vodevzdal (na to voni dbaj), ale v makovici to je. Nafurt.

Hodnoťme reálný děj netelevizně. Televizi nehodlám zrušit. Jen tak poznamenávám.

F. Houžňák 10.7.2020 11:37

Čemu všemu ten Stejskal nerozumí. Jinak by stačilo používat pro každý úsek takovéto trati indický systém, který tam někdy před 150 lety zavedli Britové. Každý úsek má svého peška neboli token a jet smí jenom ten, co ho drží v ruce. Zcela blbuvzdorné.

Š. Hašek 10.7.2020 12:33

Pane Houžňáku,

při vší úctě. Někdy nelze použít systemy roku 1863 na Pernink roku 2020.

A vod Indie (Britové jsou dávno jinde) bych se držel dál.

F. Houžňák 10.7.2020 19:39

Ale proč by to nešlo? Jak píšou doleji předřečníci, používalo se to všude po Evropě. Je to laciné a blbuvzdorné, a pro tratě, kde jezdí sem a tam pár vlaků, by to bohatě stačilo. Low-tech bývá často účinnější a vhodnější než high-tech. Samozřejmě i levnější a méně poruchové, a nepotřebuje to elektriku.

Š. Hašek 10.7.2020 20:18

Ale jo, šlo by to. Na "páteřní" trati Praha Olomouc kdys jely dva vlaky proti sobě denně .....

Na Perninku je hustší doprava, než "snese" žezlo. Tedy vyřezávaný kus dřeva jak za Franze Josefa. Nebo ocelový kruh, který si strojvůdci házeli v Británii za Margaret.

Správně jste (i předřečníci) použil minulý čas. Dnes to jde jinak. Bylo, bylo.

Ten fíra to odnese. Je to profese, kde dáváte všanc všechno. Nemůžete papír vyhodit do koše ...... Zasejc je to hezký, takový mužný. Řídit stovky tun 158 km/h noční mlhou, nebo denní krajinou, při Slunce východu i západu ......... A ta pára vypadala kdys ještě mužnějc.

Zkráceno.

M. Miky 10.7.2020 11:27

Regionální tratě jsou na cestě k naprosté bezpečnosti. Nyní je ovšem taková mezifáze, kdy se již lidé z nádraží a wechtroven vyházeli, ale moderní zabezpečení se ještě nezavedlo. D3 je hazard se životy a každý z mašínenfírerů, které znám, se toho bojí.

L. Severa 10.7.2020 10:50

Šetří se ! Životy lidí záviseli na jedinném člověku. Ano, dříve výpravčí, také semafor, a že těch jednokolejových tratí bylo.Na přejezdu u Silůvek se nedávno srazil vlak s vozidlem. Jsou tam přejezdy dva těsně za sebou. U každého stál domek ve kterém bydlící železničář na výzvu spouštěl závory. Domky zbourali, závory odstranili. Šetří se.

L. Severa 10.7.2020 10:53

Sapristi - y.

H. Kotaz 10.7.2020 15:20

Jo, tam kde nemá ! A nejenom u ČD.

J. Šrajer 10.7.2020 10:18

Dráhy jsou papaláši neskutečně zanedbávané. Každý, i ten nejpečlivější mašinfíra, může udělat chybu. Proto bylo zvykem už za c.k. Rakousko-Uherských drah, aby jištění bylo několikanásobné. Jelikoš je ale potřeba, aby papaláši měli vysoké platy, tak se rychle propustil personál a přitom se nezajistila odpovídající bezpečnost tratí pomocí automatizace. Nejsou peníze. Pak to takto dopadne. Je mi líto toho mašinfíry. Do budoucna, snad by se našla levná zabezpečina s využitím GPS a s psychologickou pomůckou tzv. "žezla", tak aby i když se mašinfíra náhodou sekne, tak mu zabzo nedovolí jet. To je princip dráhy starý přes 100 let.

R. Dubravský 10.7.2020 9:44

Přesně to samé se stalo před 12 lety v Ostravě: https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/po-celni-srazce-tramvaji-v-ostrave-zemreli-tri-lide.A080411_182727_krimi_jte

Na jednokolejných tratích s obousměrným provozem se po staletí používalo řízení provozu pomocí tzv. tokenu, což byl jakýkoliv předmět, který v daném úseku trati existoval jen v jednom exempláři. Který strojvedoucí jej měl, ten mohl jet. Ještě nedávno jsem to viděl používat na lokálce v Bad Schandau

I. Bořík 10.7.2020 9:36

Vážení, mohl bych s Vámi diskutovat odborně (ČSD + ČD cca 45 let). Je to, ale zbytečné. Strojvedoucí prostě udělal tutéž chybu jako řidič na křižovatce když projede "červenou", nebo na železniční přejezd, kde se střetne s vozidlem na kolejích. I na velice velmi zabezpečených tratích se stávají nehody, kdy vlak projede návěstidlo zakazující jízdu. Řešením se zdá úplná automatizace provozu (vlaky bez strojvedoucího),ale i tak může dojít např. k chybě nebo poruše zařízení a k následné nehodě. Podle mne je největší chybou rozdělení "státního" dopravce na několik dílů. Správu železnic (SŽDC) a České dráhy. Provozní a ekonomické cíle jsou rozdílné! ČD jsou jenom a pouze jedním z dopravců ke kterému se chová "majitel" jako k nevlastnímu. Otázkou opravdu je zdali by "majitel tratí" tedy stát, po tlaku na další a zbytečné zabezpečení provozu, raději nekoupil pár autobusů a tratě nezrušil. Přeji hezký den a gratuluji všem, kteří ještě neudělali žádnou chybu. A nám všem, aby se stát začal chovat k železnici jako k vlastnímu majetku.

H. Kotaz 10.7.2020 9:44

A o tom rozdělení to je !

Hlavně že všude je na ouřednictvo, papaláše. Místo na lidi a techniku v provozu.

Z. Lapil 10.7.2020 11:40

Ekonomicky ty autobusy nejspíš dávají smysl už dávno, zvlášť kdyby se někomu podařilo vymyslet nějaký přívěs pro letní cyklisty, něco jako jsou přívěsy pro vodáky. Možná už dokonce existují, cyklobus (a skibus) je relativně obvyklé slovo.

Bezpečnostně to ale bude výrazně horší: i kdyby byl stejný počet jízd - a autobusů bude víc, protože v letní i v zimní sezóně tam vlaky jezdí relativně dlouhé a plné - tak se na silnici autobus potkává s MNOHEM více vozidly, často mnohem amatérštějšími, než ten nejnovopečenější strojvedoucí.

Nemluvě o tom, že autobus mnohem snáz než vlak opustí jízdní dráhu a zarazí se o strom nebo skutálí ze svahu.

P. Kubáč 10.7.2020 9:31

Tohle je problém moderní doby.

Kdysi byli i na malých tratích výpravčí s telegrafem a telefonem, pak manažéři "katovali kosty" aby dostali své milionové bonusy - a tak dneska jezdí mašinfíra naslepo a buďme rádi, že po něm nechtějí aby na rovných úsecích chodil dozadu štípat lístky.

P. Kubáč 10.7.2020 9:36

Ještě poznámka :

Po každé takové nehodě veřejnost namítá : "Vždyť tohle by zvládl každý mobil s appkou zadarmo."

Pravda, ale "vybudování systému" v režii státních drah by byl miliardový výdaj spřáteleným firmám.

Z. Lapil 10.7.2020 11:03

Jen připomínám, že za appku zadarmo nenese nikdo odpovědnost */. Já sice kudy chodím, tudy nadávám na přebumážkování, ale zabezpečovací systém by nějaký glejt měl, jinak skončíme u toho, že po nějaké bouračce bude soud řešit, jestli strojvedoucí viděl nebo neviděl na necertifikovaný monitor.

*/ Bohužel platí i pro ty, co zadarmo nejsou. Když do pekla nějakým nedopatřením propadla uživatelská smlouva na Windows, obratem ji přeposlal na oddělení úpisů krví s poznámkou "Učte se, hoši". Zdroj: https://www.databazeknih.cz/knihy/dobra-znameni-15681

D. Rajninec 10.7.2020 9:03

Je priam nepochopiteľné ako to riešite!

Pri tom je to jednoduché , je to tá najobyčajnejšia jednokolajka , po ktorej prešli tí dvaja rušňovodiči stovky krát ! Je to o disciplíne a nie o GPS !

Zaujímavé je to , že sa my obyčajní ludia denne stretávame na cestách , iba voľne pohodeným semaforom čo sa prepína na opravovanej ceste , celých 24 hodín denne ! A nikoho ani nenapadne ísť na červenú , veď nič oproti nejde !

To skôr sa znížili nároky na výber rušňovodičov , lebo voľakedy lajdákov nebrali !

Z. Lapil 10.7.2020 11:20

Blbý je, že ten člověk na červenou nejel, páč tam žádný semafor není. A chyby se prostě stávají, zvlášť když dáte lidem příležitost typu "většinou je to takhle, ale někdy jinak". Jak praví má oblíbená věta: Do neštěstí vás nepřivedou věci, které nevíte, ale věci, které se domníváte vědět jistě.

Osobně jsem zažil cestu autobusem, kdy řidič autobusu z ničeho nic zaklel a začal se otáčet, protože se vydal místo po zastávkové trase trasou přímou.

Disciplína vám pomůže nevyfláknout se na údržbu záchodů, ale nepřesvědčíte mě, že se ten chudák strojvedoucí nevydal na trať "v dobré víře".

Mimochodem - v autech se rok co rok pozabíjí nějakých pět set šest set lidí.

J. Šrajer 10.7.2020 8:58

Jak tak sleduji zprávy, nestačím se divit. Taková banální a smrtelná nehoda na železnici poblíž Perninku.

Amatéři z SŽDC by si měli přečíst aspoň drážní předpisy c.k. Rakousko-Uherské dráhy z r. 1914 od vrchního drážního revidenta Theodora Nechvátala. Když už nemají na základní zabezpečení pro jednokolejné tratě, měli by znovu zavést tzv. "žezlo".

Strojvedoucí který dojede do křižující stanice, předá žezlo strojvedoucímu proti stojícímu vlaku. Ten kdo má žezlo jede.

D. Rajninec 10.7.2020 9:04

Noazaj iba to "žezlo" môže byť na týchto tratiach riešenie ! Alebo jazdec na koni s červenou zastávkou ?

O. Mayer 10.7.2020 8:40

.. laikovi připadá neuvěřitelné, že v době kdy prakticky každý má v kapse zařízení , které určuje jeho polohu na metr přesně (a na dva kliky najdete informaci, jaký je na příslušné silnici provoz) nemůže být něčím ekvivalentním vybaven každý vlak. A nevěřím , že je to o financích, taková věc nemůže stát zase takový balík- je to jen tupost typu " vždycky jsme to tak dělali". Ostatně před řadou let se podobným mechanismem někde na Ostravsku srazili tramvaje- taky jezdili jen na základě jakéhosi sešítku s rozpisem

L. Dočekal 10.7.2020 8:04

V tom Perninku není nic,co by strojvedoucímu pomohlo.Žádná návěstidla,a jsou tam samovratné výhybky (ty si přestaví kola vlaku.(tzv říznutí).Viditelné na https://www.youtube.com/watch?v=fTcY69slupY&t=460s asi hodina a čtyři minuty.

Š. Hašek 10.7.2020 7:57

Na dlouhou debatu/školení. Článek jsem přečetl, a protože něco o tom vím, tak jej odkládám.

Hodnotím kladně, že pan Stejskal, ač jasný železniční laik, se nedopustil žádného příliš velkého kopance. V televizi a radiožurnálu se dopouštějí odborných kopanců častěji. Skoro furt.

Nebráním se, ve volnočase, tady něco povyprávět o návěstidlech a cvrkotu na železnici. Prosím jen o krátké dotazy vždy k jednotlivostem. Nemám čas na přípravu k železniční maturitě.

Z. Lapil 10.7.2020 11:29

Jeden dotaz si dovolím.

Včera tuším na lidovkách bylo psáno, že existuje záznam komunikace dispečinku(?) se strojvedoucím. Pokud se nebavili o ženských, tak z toho plyne:

A/ Dispečer vydal blbý pokyn

B/ Strojvedoucí poslouchal kolenem, buď objektivně (rušení) nebo z nějaké rozespalosti.

C/ Strojvedoucí jel proti příkazu dispečera.

Dotaz: v tom článku kecali, nebo se tu celou dobu bavíme nesmyslně, protože strojvedoucí má dispečerskou pojistku? Samozřejmě ani ta nemůže být 100%ní.

Š. Hašek 10.7.2020 12:59

Pane Lapile,

bohužel. Nejsem drážní inspekce, ale D3 je jasně definována. Nezávazně tedy sděluji.

1A. Strojvůdce odjel bez svolení dispečera.

2B. Strojvůdce je jenom člověk. Křižování může být jiné ve všední dny a svátek (což se zde stalo). Je to opravdu závislé na přesné komunikaci. Zde veřejnost postavím před úkol rozlišit celý profesní život plkání od přísně předpisové komunikace!!!!

3C. Strojvůdce nejel proti příkazu dispečera. příkaz neměl.

Na podobných lokálkách je vše na komunikaci, s tím, že zúčastnění myslí na dopravu, nikoliv na grilování/manželku v nemocnici. Takový je život.

Zkráceno. Děkuji za dotaz. Neautorizováno ČD, konzultováno s předpisy ČD.

Lidovky bych fakt nechal stranou ležet. Lidovky ani neuvaří dobrou bramboračku.

Z. Lapil 10.7.2020 14:51

Díky.

Rozumím tomu tak, že existují dvě "spouště odjezdu":

- Zda projel či neprojel protijedoucí vlak

- Zda možný odjezd potvrdil dispečer.

Trochu odbočka: horolezecké ("pro práci ve výškách") karabiny musejí být odpojitelné "dvěma nezávislými pohyby". A asi máte vyzkoušené, že motorová pila a podobné životu nebo aspoň rukám nebezpečné nástroje taky fungují, jen když držíte dva čudlíky.