24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

OSOBA BLÍZKÁ: Občanská sebeobrana proti dopravákům

Překročili jste rychlost a vyfotil vás u toho automatický radar? Nebo jste zaparkovali, kde nemáte, a pak na autě našli botičku či za stěračem lístek? Nechytili vás při tom policajti osobně? V obou těchto případech jste až do 19. ledna jako majitelé auta předvolaní k projednání přestupku mohli policajtům říct: "Odvolávám se na své zákonné právo nevypovídat a dále nemám, co bych k věci uvedl."

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 20.2.2013 14:55

Re: Pane autore

Jasně, tak si to užij, práskači!

R. Langer 20.2.2013 14:54

Re: Komu to slouží?

Ne, není to přitažené za vlasy.

R. Langer 20.2.2013 14:53

Re: Komu to slouží?

Jo, v těch zemích vám někdo strhává bez důkazů peníze z kreditních karet? No to jsou mi novinky! Ale nevěřím vám ani slovo..

R. Langer 20.2.2013 14:53

Re: Komu to slouží?

Jo, v těch zemích vám někdo strhává bez důkazů peníze z kreditních karet? No to jsou mi novinky! Ale nevěřím vám ani slovo.

R. Langer 20.2.2013 14:39

Re: Bezpečnost

To by mě také zajímalo.

I. Brezina 20.2.2013 14:39

Re: autore autore,

Pane Javurku, co kdybyste si muj clanek poradne precetl?

R. Langer 20.2.2013 14:39

Re: Tleskám,

No, to holt musíte jezdit bezpečně, aby nebyly silnice plné nebezpečných řidičů...

A. Javůrek 20.2.2013 14:07

Re: Tleskám,

jo, více nebezpečných řidičů na silnicích, tak tomu říkám zlepšení :-(

Je vtipné, jak všichni znají svá práva, ale nějak zapoměli na své povinnosti

A. Javůrek 20.2.2013 14:04

Re: Podobný případ

pouření zní: nepujčovat byt nepřízpusobyvím

A. Javůrek 20.2.2013 14:03

autore autore,

je mě za Vás stydno. Obhajovat lidi co neznají, nebo schválně nedodržují, dopravní předpisy a v případě přistižení se trapně VYMLOUVAJÍ na osobu blízkou, to si vyžaduje hodně nízkou hladinu morálky v krvi.

a obhajovat to tím, že přistihnete policajty jak sami porušují předpisy, tak to jste fakt dobrý demagog.

Jen doufám, že Vás nebo někoho Vám blízkého nesejme někdo, kdo měl but dávno bez řidičáku, ale díky VÝMLUVĚ na osobu blízkou si vesele řídí a ohrožuje ostatní.

Ono totiž nejde jen o špatné parkování (i tím můžete zablokovat sanitku, hasiče ... ), ale třeba o nebezpečnou rychlost .....

J. Hajský 20.2.2013 13:52

Podobný případ

Nejsem právně vzdělán, proto bych rád věděl, jak by bylo postupováno v situaci, která je podobná jak vejce vejci situaci v článku popsané.

Jsem majitelem nebo nájemcem bytu v panelovém domě s více partajemi. Pozvu si do bytu kamarády (půjčím jim ho - sám nejsem přítomen) a oni budou v noci dělat nepopsatelný brajgl, budou třískat do nábytku, troubit na trubku, bubnovat do hrnců a pod. Budou zamknuti, takže nikdo se k nim do bytu nedostane, aby věděl, kdo konkrétně brajgl dělá a nad ránem odejdou. Příští den budu pozván na příslušný odbor Městského úřadu (policii?) a pokutován pro rušení nočního klidu (veřejného pořádku?) Budu se moci odvolat na to, že jsem v bytě inkriminovanou dobu nebyl, ať si honí Japonce Masemeno Nasaku a jeho kamarády, nebo nesu zodpovědnost za to, co se v mém bytě děje.

Prosim o poučení.

V. Plocek 20.2.2013 13:51

Občanská sebeobrana proti dopravákům

Děkuji za hezké vyjádření, kterému bohužel nerozumím. Protože pokud jsou dobře nastavena pravidla hry,  platí jak pro občana tak otroka. Ale to jsme někde jinde , ne u problému vymáhání práva v dopravě.

R. Szewczyk 20.2.2013 13:40

Re: Bezpečnost

kdybyste jel 40 tak vas zastřelí,pozor na něj

R. Szewczyk 20.2.2013 13:37

Re: Občanská sebeobrana proti dopravákům

jasně,postavení otroků v starém římě bylo mnohdy lepší než u občanů,své otroctví pro hojnost statků si neuvědomovali

R. Szewczyk 20.2.2013 13:33

ještě k tématu

včera byly v televizi krimi zprávy nebo jak se to jmenovalo,bylo to o těch URNA,vypovídal tam jeden takový týpek,jestli to byl herec nebo fakt policajt se nedalo poznat bo měl tu kuklu,ale řekl:Pokud jste něco udělali jsem tu já a  můj zásah bude bolet,,,,,,k tomu není co dodat,psychopatia v té nejčiští krystalické podobě,takže potřebujeme ešče jednu nějakou urnu,co bude hlídat tu první aby dodržovala zákon,páč ináč špatně zaparkujete a onen mladíček vás hodí do bláta na zem tvář vám zaboří okovanou botou do onoho bláta,ruce vykloubí na zádech a ešče vás pocáká svým ejakulátem protože se přitom udělá,bo tak končí ty salámové metody hi hi hi.

V. Plocek 20.2.2013 13:23

Občanská sebeobrana proti dopravákům

Pane Ševeček. Bohužel nemáte pravdu, Nikdy jsem nebyl ve vámi uvedeném postavení. A nyní si dokonce užívám postavení   totálně svobodného důchodce, který se může na věc dívat svým pohledem. A byl bych velmi rád, kdyby to  byl pohled s nadhledu, nezatížený "běžnostmi" denně uváděnými  mediích a jinde. Ale nevím jestli se daří protože  jsem v častém rozporu například  v těchto diskuzích. Zdravím.

V. Plocek 20.2.2013 13:19

Občanská sebeobrana proti dopravákům

Pane Kusý, nevím jestli svým názorem podporujete myšlenku, že si např. ve zmíněném Německu nikdo nedovolí nějak policistům oponovat, s tím, že její jednání asi bude kvalifikovanější, nebo máte na mysli něco jiného. Ale co?   U nás si myslí, že i kdyby se policie chovala "superpředpisově", stejně by Češi hledali švejkovskou výmluvu, proč oni ne. A tento princip mám na mysli já. Ale nemusíte souhlasit.

P. Čulík 20.2.2013 13:17

Re: Bezpečnost?

Realita je taková, že po zavedení kamer a sankcí lidi začali jezdit daleko slušněji a tím byl účel splněn. Nemusíte nikoho "udávat", musíte za něj zaplatit přestupek. Tak mi sdělte článek ústavy, který říká, že se smíte vyhnout odpovědnosti. Ale hlavně: potrefená huse nejvíc kejhá...

P. Vass 20.2.2013 13:08

Re: Bezpečnost?

Naposled, co jsem platil za rychlost (jel jsem 57 v obci), jsem byl vyfocen. Pokutu jsem zaplatil, neb mě zastavili o kousek dál. Chtěl jsem za své peníze i obrázek, ale bylo mě řečeno usměvavou a příjemnou policistkou, že obličej by stejně asi poznat nešel, že se povede asi každá druhá, třetí  fotka.

Co se týká zločinů, nezločinů, já ty kamery neodsuzuju, to prostě nejste schopen pochopit, že mě vadí porušení principu ústavního článku? Ať si dají kamery, chytnou mě a já zaplatím, ale banálně poruším (já nebo osoba blízká), nic se nestane, policajti neví kdo to byl, ale hlavně aby někdo nasypal do kasičky? To je jako ta bezpečnost? No tak to pak jo...

P. Čulík 20.2.2013 13:05

Re: Komu to slouží?

Hodinky nebo holinky, obojí se natahuje? Auto a nůž, není to trochu přitažené za vlasy? A od čeho tu máme zákony, aby se dodržovaly, nebo porušovaly a vykrucovalo se z nich? Zkuste se vykrucovat v Rakousku nebo Německu, také to může skončit tím, že vám odmontují SPZ. Policie není zdaleka dokonalá, ale hledáním důvodů, jak se vyhnout zasloužené pokutě to nezlepšíte. A mimochodem, kdo myslíte, že zaplatí škodu při bouračce, když na to nebude stačit zákonné pojištění? Zkuste to u soudu jako majitel vozu s osobou blízkou:-)

P. Khail 20.2.2013 13:03

Re: Tleskám,

Tím reaguji na popsané akce 1 a 2.

P. Khail 20.2.2013 13:03

Re: Tleskám,

Tím reaguji na jeho akce 1 a 2.

P. Khail 20.2.2013 13:01

Tleskám,

pane Brezino. Kdyby nás bylo víc co tohle dokáží, mnohé by se asi zlepšilo.

R. Szewczyk 20.2.2013 12:56

jo jo,

drazí občané,možná levní,až pochopíte,že jste jen plebs a otroci,tak vám to ani nepřijde a vaše životní spokojenost se zvýší

P. Čulík 20.2.2013 12:55

Re: Bezpečnost?

Ujišťuji vás, že to poznat šlo velmi dobře. Ať před 35 lety na černobílé fotce v Trabantu v Nové Pace, nebo na barevné před 3-mi lety v Golfu na pražském okruhu. A díky dokumentací těchto podle vás zločinů se jezdí v pražských tunelech poctivě 70 a na okruhu 80.

J. Barto 20.2.2013 12:50

Re: Bezpečnost

Velmi zajimava uvaha. Cim je ridic , ktery jede misto sedmdesatky jen sedesatkou, tak desne nebezpecny ?

P. Čulík 20.2.2013 12:49

Re: Komu to slouží?

Víte, jak se to řeší v civilizovaných zemích, když máte třeba auto z půjčovny? Strhnou vám to bez řečí z Visa karty. Považujete USA a Kanadu za necivilizované země?

P. Vass 20.2.2013 12:48

Bezpečnost?

Zdejší poměrně rozhorlená diskuze docela pobaví. Víte, já vidím problém s osobou blízkou v tom, kde se to uplatňuje. Uvědomme si, že nejde asi často o případ, že někdo přejedu schválně na přechodu stařenku, nebo dítě. Většinou jde o fotku z automatu, kde člověk jede 56 km/hod místo 50 a nejde poznat, kdo to byl. Dokumentovat tyto zločiny je dobré jen na to, aby plnily státní nenažranou kasu a nic jiného. Nebo se domníváte, že to slouží pro naše bezpečí? 

Než budu označen za prase, potřebující osobu blízkou pro sebe a jiná prasata, podotýkám, že jsem ji nikdy nepotřeboval a jsem majitelem všech svých řidičských bodů.

P. Vass 20.2.2013 12:31

Re: Komu to slouží?

Na špatně parkující auto ať dají botu, flastr zaplatí ten, kdo ho tam postavil a je to. Rychle jedoucího řidiče ať zastaví a je to taky... Řeč je o tom, že vaše auto někdy někde vyfotí a berou Vám (lidem obecně) právo nevypovídat  proti sobě, nebo osobě Vám blízké. Že je majitel auta odpovědný za jeho přestupky je hloupost. Majitel nože taky asi nebude odpovídat za vraždu jím spáchanou. Nemáme pachatele, zavřeme majitele.

Ne tomhle mě baví to, že stát a jeho orgány, není schopen při své lenosti a tuposti dodržovat pravidla, které si sám nastavil.

C. Coton 20.2.2013 12:14

Re: :-((

Mám dojem, že autor nás nenabádá, abychom ignorovali předpisy a porušovali zákony. Dává mj. návod, jak se bránit při neoprávněném požadavku 10000Kč za to , že se rozhodnete nenabonzovat manželku nebo dítě. A že to je i návod pro ty, kteří toho zneužijí? Každá mince má 2 strany.