25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

NÁZVOSLOVÍ: Tak se nám tady rozmohl takový nešvar

To jsou slova Evy Holubové v roli soudružky učitelky ve filmu Pelíšky. Mne ale tato slova napadla při sledování TV přenosu z hezkého zahajovacího koncertu k předsednictví ČR Evropské unii z pražského Rudolfina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Soukup 18.7.2022 12:59

Když je něco ěpatně, tak je špatně " všechno " 😛

A. Pakosta 18.7.2022 12:25

Výborný článek. Podepíšu každé slovo!

J. Hejna 18.7.2022 8:44

Ano, tak to je.

V. Kučer 17.7.2022 15:20

STAN dopadnou jak mnoho jiných straniček před nimi které zazářily jak kometa a pak zanikly. Někteří jejich politici si nahrabou nebo skončí v kriminále.

P. Molík 17.7.2022 12:29

Cenzurovat, cenzurovat a zase cenzurovat, a to v podobě boje proti dezinformacím se stává nejvyšším příkazem bruselského ústředí EU. Takže dezinformátoři nám chtějí zabránit v přístupu k informacím a k co nejkošatějšímu koši často protichůdných názorů, abychom si názor na věc udělali sami. Oni nám chtějí diktovat, co si máme myslet a navíc se máme radostně oddávat zhoubnostem, jimiž nás častují.

J. Lukavsky 17.7.2022 9:19

Tydlecty starosti a Ritchildovy prachy na mou hlavu! Místo špekulování jestli EU má nebo nemá hymnu a vlajku bychom měli špekulovat odkud dovezeme plyn na zimu, jak zajistit elektřinu a teplé boty. Hymna sice potěší, ale kabát nenahradí. J.L. end

J. Jurax 17.7.2022 12:08

Rothschildovy ... :-)

L. Zídek 16.7.2022 17:51

Když se hraje hymna IV. Říše, tak se musí dopozoru a ve tváří radostný svazácký úsměv, i kdyby máma ráno umřela. Orwell myslel své romány jako varování, nikoliv jako příručku , jak vést Eurosojůz . Ale vykládejte to v Bruseli...

M. Vaněk 16.7.2022 16:58

Problém je v něčem jiném: celé to je podvodný projekt, a proto není možné nalézat anisprávné a logické argumenty a rámce, které by do sebe zapadaly. Za to ale nalézáme nesrovnalosti, kopupci, ohýbání práva, plivání na ÚSTAVY jednotlivých zemí, porušování suverenity atd... To je pravá tvář EU, další pokus o zatročení Evropy.

J. Jurax 16.7.2022 15:10

Inu, níže v diskuzí nick K. A. dnes v 6:55 přišel se zajímavým postřehem, který zde volně cituji:

Až si ti woke "liberální" euroblbečkové uvědomí, že dvanáct hvězd je symbol Panny Marie, tak jej zruší, aby symbol neurážel muslimy. Pokud s tím ovšem dřív nepřijdou sami muslimové.

D. Stirsky 16.7.2022 12:26

No, on Královský pivovar Krušovice také není královský. Friedensode je krásná, srozumitelná, “hymnická”, tak proč ne? Zrovna to mne nechává v klidu.

M. Moravcová 16.7.2022 13:09

Slovo královský nikdo nesložil. Óda na radost byla EU ukradená a zneužitá. Tak asi tak.

M. Kanda 16.7.2022 16:06

I ta nejdelší autorská práva nepřesahují 70 let. Beethoven už je však po smrti 195 let. O nějakém ukradení tedy nelze hovořit.

M. Moravcová 16.7.2022 16:20

To na věci nic nemění.

M. Kanda 16.7.2022 16:52

Jak to že ne? Ukrást můžete pouze statek chráněný vlastnickým nebo autorským právem. Kde není toto právo, není ani krádež.

M. Moravcová 16.7.2022 20:36

Normální je nechat si složit hymnu ns zakázku a ne zošklivit občanům EU klasiku.

V. Kučer 17.7.2022 14:52

Dnes již to není tak jednoduché protože kombinace jsou již dost vyčerpané a mohl by se objevit nějaký neznámí skladatel že mu ukradli nápěv a žádat odškodnění. Beethovenem nic neriskují.

M. Moravcová 17.7.2022 20:15

Tak krade EU.

V. Kučer 17.7.2022 21:35

Je to dle zákona, nezákonné je pokud byste na veřejnosti zapěla píseň složenou před méně než 70ti léty.

F. Zrcek 16.7.2022 12:23

Souhlas paní autorko. Na východě i západě se rozmohl Orwellův newspeak a znesnadnil dorozumívání. Abych se nějak domluvil, už zas potřebuju svazáckou hantýrku, tu putinskou ale zvlášť nerad. No s Apokalypsou nic nenadělám, tím míň s hvězdami na modré vlajce-nevlajce-balalajce. Tak aspoň poradím STANu, aby se přejmenoval. Mohl by se STAZem, Starostové a závislí...

R. Dubravský 16.7.2022 23:06

Nebo MAST - mafie a starostové.

J. Vrabec 16.7.2022 11:48

Komu se nelíbí v EU tak má tu možnost vypadnout a zase zbožňovat rudou vlajku a ruskou hymnu. Nikdo není v EU na řetězu. EUR^EU

M. Moravcová 16.7.2022 13:12

Nemáte pravdu. My jsme v této zemi narodili a jen nacisti by nás z ní chtěli vyhánět.

V. Mokrý 16.7.2022 13:50

ti bruselští

F. Navrátil 17.7.2022 7:10

Znáte jen červenou nebo modrou vlajku. Existuje i červeno-modro-bílá.

J. Jurax 17.7.2022 12:12

S prominutím - Vy jste taky binární dvouzávitový mozek. Kdo nejde s námi, jde proti nám, kdo nechce EU, musí chtít Rusko. Víc ty dva závity nepoberou.

J. Vorlický 16.7.2022 11:42

Co se týče vlajek, proč EU? Když se rozpadlo Československo, nechali jsme si aspoň jeho vlajku. Oproti slibu Slovákům, že ne. Je to otázka názvosloví, nebo to vypovídá o něčem jiném?

J. Brei 16.7.2022 10:54

„Zatím ale těch 12 hvězd (čtěte Bibli, v ní to všechno je) zůstává symbolem Panny Marie, protože v Knize Zjevení je psáno: „Žena oděná sluncem s měsícem pod nohama s korunou 12 hvězd kolem hlavy“.“

To je zřejmě nesprávný výklad založený na nesprávném pochopení biblické knihy Zjevení. Vedoucí katedry Nového zákona na Evangelické teologické fakultě Univerzity Karlovy v Praze, doc. Jiří Mrázek, Th.D. k tomu v Českém ekumenickém komentáři k Novému zákonu, Zjevení Janovo (Praha 2009) na s. 133 mimo jiné píše:

„Věcně nejadekvátnějším výkladem je identifikace ženy s Izraelem, jako dcerou Siónskou. Izrael skutečně dal světu mesiáše a sám byl pronásledován. Po zničení chrámu, Jeruzaléma i všech stabilních institucí byl znovu vyhnán na poušť beze všech dosavadních a viditelných jistot, k novému putování do neznáma.“

Pokud tedy stála mariánská interpretace 12. kapitoly knihy Zjevení v pozadí podoby vlajky EU (její autor Arsene Heitz dle české Wikipedie, uvedl, že se při jejím návrhu inspiroval také textem 12. kapitoly biblické knihy Zjevení), tak vychází z pravděpodobně nesprávné interpretace faktů. Zdá se, že nesprávná interpretace faktů je osudem EU.

F. Zrcek 16.7.2022 13:32

Ano, ale... Na oltářních obrazech je PM dost často zobrazována právě tak, jak udává autorka, v odkazu na knihu Zj. 12. Také antifona 1. čtení na slavnost nanebevstoupení PM. Text připouští i jiné výklady, takže je-li to ztotožnění správné či nikoli, nechám jako prostý laik na církevní doktory. Ale ani Mrázkův výklad nemusí být nikterak závazný, zejména pro katolíky.

L. Kuča 16.7.2022 14:41

Musím vám tentokrát přiznat, že Vámi předložený výklad bude výrazně přesnější a teologický správnější, než to co nám předkládá autorka. Ač jinak článek není vůbec špatný. To, co jsi plácají nějací malíři a sochaři, není vůbec podstatné.