Úterý 10. září 2024, svátek má Irma
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

NÁZOR: Kolektivní vina českého národa opět na scéně

Přesto je toto jen špička ledovce, která pluje nad hladinou již spousty let. Podsouvači a manipulátoři mezi námi nezahálí. V různých pozicích a úrovních leckdy i z čirého nadšení šíří zdarma svoje poselství o historické vině našeho národa. A my jsme tak necitelní, že jim za tuto jejich ‚osvětu‘ ani nepoděkujeme.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PU

P53a14v71e36l 96U69r24b47a12n

31. 5. 2023 15:06

Ono to tenkrát vypadalo, že buď dnes odejdou oni, nebo zítra budeme muset odejít my. To pak platí, raději oni. Otázka viny a neviny jde stranou.

Dnes žijeme v jiné době. Až na výjimky, jako je Bosna, Kosovo, Moldávie nebo Ukrajina. Shodou okolností jde o státy se silnými národnostními menšinami, podobně, jako v případě převáečné ČSR.

0 0
možnosti
Foto

P. author je krestan(?) a zasada je ze jedno zlo neospravedlnuje odplatne zlo. Doporucil bych mu knihu "Orderly and Humane", R.M. Douglas, Yale University Press, 2012. Z Cech a Polska bylo odsunuto asi 13 M Nemcu, prevazne zeny a deti, z nichz asi 0.5 M zahynulo. Americky historik Douglas je velmi kriticky ze zapadni mocnosti to takhle zvorali. V uvodu zduraznuje ze zcela odsuzuje co spachali nacisti. Nevim jakeho vyznani je autor (Fr.), opat Opasek rikal ze Nemci kteri aktivne zradili meli byt souzeni - ale kolektivni vina skoro vsech kdo meli "D" v obcance? To je zlo. Jako Cech se stydim ze Cesi se za ten "humane and orderly" odsun nestydi. Na rozdil od Nemcu kteri se za nacisticka zverstva stydi.

0 0
možnosti

Bla bla. Křesťanské odpuštění se týká vztahu mezi jedinci. Vztahy mezi skupinami, národy a státy bez Odvety řešit není možné. Tak se proberte a Styďte se výhradně za svoje vlastní pochybení. Za druhé se stydí např. Mirka Němcová a podobní Pokrytci a ideologičtí svazáci..

0 0
možnosti
MK

Nebylo náhodou vystěhování sudetských Němců s českého pohraničí rozhodnutí vítězných mocností, ke kterým jsme my nepatřili? Předpokládám tedy, že řeč je o "divokých odsunech" a k těm docházelo v době "velmi rozjitřených emocí", například po návratu spoluobčanů z koncentračních táborů, tedy těch, co přežili. Asi by bylo třeba posuzovat jednotlivé případy v rámci kontextu, souhrnně o tom je možné říct akorát tak to, že to byl důsledek války, kterou jsme nezačali, o kterou jsme nestáli a u které bychom byli rádi, kdyby se neopakovala.

0 0
možnosti
PU

P78a98v22e95l 60U93r85b41a46n

31. 5. 2023 15:04

Nebylo. Velmoci odsun schválily, ale nikomu ho nenařizovaly.

0 0
možnosti
KA

K50r75e44i87d47l 80A57.

31. 5. 2023 8:28

Dobrý článek, ale Češi a Němci se píší s velkým Č a velkým N.

Zajímalo by mě, jestli se nějaký takový rozhovor odehrál.

0 0
možnosti
IO

I98v63a48n 67O66r28i22s85e84k

30. 5. 2023 23:46

Pokracovani: Otec vzdy tvrdil, ze vyhnani ceskych Nemcu bylo nezakonne nebot zili v cekych zemich po 800 az 1,000 let potom co je pozvali cesti kralove aby osidlili neobydlene pohranicni oblasti a aby pracovali ve stribrnych dolech v Kutne Hore a v Jihlave. Ze si nechal zaniceny socialista Benes schvalit vyhnani Spojenci v Postupimi to nedela lepsim.

Cesti Nemci totiz nedelali za Protektoratu nic jineho - neboli zvedali "pracky" - nez co zakratko delali dobri cesti volici po dobu nasledujich 40 let komunismu - neboli "odsuzovali nepratele socialisticke zrizeni".

A protoze Benes ve sve bezhlave nenavisti k ceskym Nemcum (Vaclav Havel a Karel Gott - dekoval strane za krasne prostredi ktere vytvorila na shromazdeni 3,000 umelcu v Narodnim divadle v roce 1977 - k nim patrili) nebyl zadnym ekonomem, tak mu nezalezelo vubec na tom, ze vyhnani vice nez 20% zrucneho a zkuseneho obyvatestva Republiky zruinovalo narodni hospodarstvi. Co na tom zalezelo! My to prece mame bez tech ceskych Nemcu lepsi!

Benes zakratko predal vladu ustavnim zpusobem komunistum abychom to potom mohli nazyvat "komunisticky putsch" v ceske mytologii. Nasledovalo skutecne a dlouholete zruinovani ceskeho narodniho hospodarstvi, ktere byvalo zdrojem 60% Hrubeho Domaciho Produktu Rakouskeho mocnarstvi.

A tak si z toho mohl udelat odchazejici byvaly komunista prezident Zeman volebni platformu, kdyz slibil vsem tem co vlastni v byvalem pohranici domy ceskych Nemcu a boji se, ze by o ne treba mohli prijit, ze k zadne restituci ceskych Nemcu nikdy nedojde.

V tom ovsem se Zemanem souhlasim, protoze Nemecko zaplatilo Ceskoslovensku po valce minimalni reparace za vyrabovani protektoratniho narodniho hospodarstvi, nemluve o zverstvech Nacistu na Cesich proti kterym nasi otcove aktivne bojovali.

0 0
možnosti
JL

"nez co zakratko delali dobri cesti volici" no nějak vám unikl základní problém: příčina - následek. Nejdříve totiž začal Hitler šťourat do Sudet a využil je k rozbití První republiky. Poděkoval jim za to v projevu myslím ve Vídni... Jistěže soužití Čechů a Němců v Sudetech nebylo bez problémů, ale to je i v rodině, nicméně Němci přišli do území českého krále a na jeho pozvání, o nějakém osamostatnění se nikomu ani nezdálo. První republika jistě nebyla bez chyb, nicméně ve srovnání se sousedy to byla oáza prosperity a klidu, proto k nám utekli Rusové před Leninem, později Němci před Hitlerem, Řekové před juntou, máme tu Vietnamce, Ukrajince.. No a to zvedání pracek pro Hitlera bylo nejdříve v Německu, pak po Mnichově u dosti malé části Čechů. Česko bylo jedinou zemí, kde nebyla zřízena dobrovolnická SS jednotka, Hitler nám nějak nevěřil. No nějak vám také ušlo, že odsun Němců byl prakticky ve všech evropských zemích, Norsku, Francii, Belgii.... celkem kolem 4 milionů a byl navržen i odsouhlasen Spojenci. No nakonec si Sudetští Němci spnili svůj sen... ein Reich.... A co by za to dalo 6 milionů Židů kdyby jejich vlak nezastavil v Ausschwitzu (Osvětim) ale v Jeruzalémě. Příčina - následek !!!! J.L. end

0 0
možnosti
ZL

Tak v Terezíně pan diverzant ty proklamované příkopy zasypal velmi kvalitně. Našimi předky!

0 0
možnosti
IO

I51v91a58n 24O21r79i98s19e75k

30. 5. 2023 23:21

Predesilam, ze jsem byl uz na techto strankach nazvan Nacistou a Sudetakem, ackoliv sdilim nazor sveho otce, ktery jenom se stestim prezil koncentrak Terezin kam se dostal za ucast v odboji. Jeho nazor byl takovy, ze Benesuv odsun ceskych Nemcu, ktery se shodoval s nazorem Vaclava Havla, byl nespravny. Nelidskost udelala ten odsun jeste horsim.

Kolektivni vina je nesmysl. Ta mirumilovnost Cechu se v ceske mytologii traduje od Praotce Cecha, ktery udajne privedl Cechy do ceske kotliny oplyvajici mlekem a strdim a mirumilovni a demokraticti Cesi zde zili spokojene po staleti.

Je to nesmysl. Skutecnost musi byt takova, ve shode s tehdejsimi zvyky, ze banda vybranych ceskych hrdlorezu udelala kratky proces s mistnimi Kelty, muze bud pobila nebo zotrocila aby ptom pojala keltske zeny za "manzelky".

Potom nasi udatni Premyslovci nejdrive vyhladili soky Slavnikovce v roce 996 aby se potom dvakrat podobne vyporadali s Vrsovci v rozpeti jednoho sta let.

Mezitim Premyslovci kastorvali a zabijeli jeden druheho v bojich o naslednictvi na trune.

A kdyz potom Premysl Otakar II (zakladatel Kalinigradu) a Jan Cesky (zvany v ceske mytologii Jan Lucembursky) delali svoje opakovane krizove vypravy proti pobaltskym pohanum, tak si vzdy privedli zastupy otroku. Tim byla Praha na ceste do Benatek, kde byli otroci prodavani Muslimskym kupcum, pokud nebyli predem odkloneni do Vedunu, kede je specialiste vykastrovali pro avyseni hodnoty v muslimskem svete. (Ze se to delo uprostred Istanbulu jeste v roce 1908 je jina otazka.)

Tak to bychom meli ohledne te ceske mirumilovnosti. Ta zverstava na nemeckych civilistech na nemeckych zajatcich delaly pouze Revolucni gardy (prezdivane na Rabovaci gardy), nekteri prislusnici Svobodova armadniho zboru, a ceska luza pod vedenim Rudoarmejcu.

0 0
možnosti
JL

"Kolektivni vina je nesmysl" A jednotliví Židi byli posuzováni jak? Ti nebyli vražděni klektivně? Blábolíte nesmysly. Jistěže naše dějiny jsou také plny násilí a vražd... jistěže na rozdíl od sousedů. Přečtěte si dějiny Francie, Anglie, Německa, USA..... nic nového pod Sluncem. Problém je, že dějiny Sudetských němců nezačínají v r. 1945, kdy jim pošťák přinesl výnos o odsunu.... nemyslíte? J.L. end

0 0
možnosti
KK

"Jednalo se o excesy, které prováděli hlavně soudruzi, kteří se celou válku schovávali nebo kolaborovali a na konci se předváděli, jak okupanty nenávidí"

Souhlas. Bylo to tak, Bohužel.

0 0
možnosti
ZL

Žijící pamětníci kdyby mohli, tak vám zkopou p..brusel tak, že si nesednete ani na záchod mladý muži.

0 0
možnosti
JJ

J87u56r54a 50J85u34r64a95x

30. 5. 2023 21:50

Inu, Německem rozpoutaná druhá světová válka (v Evropě a severní Africe) s desítkami miliónů mrtvých a nepředstavitelnými ukrutnostmi spáchanými příslušníky vyšší, německé panské rasy byla jen nevýznamnou malou ouverturou nejstrašlivějšímu zločinu vší historie - odsunu bývalé hitlerovy páté kolony Heim ins Reich, po čemž tato leta toužila a kvůli této tužbě rozbila Československo a významně tak přispěla ke vzniku té války.

No a zdá se, že kromě profláklých sudetomilů typu lidovce Hermana tuto tezi, jež je k nám propagandisticky tlačena už tři desítky let, nenápadně veřejně zaujímá i náš prezident. I když pravda s omluvami začal už ikonizovaný Havel, od českého vojáka a českého prezidenta bych takovou devótnost k sudeťákům nečekal. Ale co nakonec čekat od eurohujera ... za tohle RvRvRv;-€

0 0
možnosti
ZL

Němčouráci? Jó němčouráci!!!

0 0
možnosti
VK

Stát organizoval odsun nikoliv vraždění na rozdíl od konečného řešení židovské otázky a nejen od nás. Po WW2 bylo do Německa odsunuto na 12 milionů Němců. K přesunům obyvatel docházelo, dochází a bude docházet, organizované etnické čistky se v Evropě neprováděly zato byly běžné za starověku - ceterum censeo carthaginem esse delendam.

0 0
možnosti
KK

Odsun byl zločin a ještě hůř, byla to pitomost a hospodářská katastrofa pro stát.

Ad kolektivní vina: Československý stát zavraždil na hranici několik desítek východních Němců, kteří chtěli jen přejít do druhého Německa. Nic co by tomuto státu nějak ublížilo.

Pane Kučer, jste ochoten převzít kolektivní vinu za tyto vraždy ?

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz