30.9.2022 | Svátek má Jeroným, Ráchel


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Tomáš 1.3.2006 18:44

Více gymplů je nesmysl

Clovek s gymnazia se bez dalsiho vzdelani kvalifikovane neuzivi, resi vubec nekdo ze vysoke skoly dokonci v prumeru pouze tretina nastoupivsich studentu? Co bude trh prace delat s tisici sice stredoskolsky vystudovanymi lidmi ale s nulovymi praktickymi znalostmi delat? Mimochodem kvalitni odborna stredni skola je daleko lepsi priprava na technicke VS nez vseobecne gymnazium.
Čumil 1.3.2006 20:49

Ano, Tomáši, správně díte -

neexistují žádné jiné vysoké školy, než ty technického směru. A ani na nich nejsou všeliké protivné matematiky a fyziky, kde jsou abśolventi odborných škol poněkud handicapováni. Nemluvě o zbytečných oborech přírodovědných a úplně nejzbytečnějších oborech humanitních, například medicíně, vhodné zejména pro absolventy třeba pozemního stavitelství, případně strojírenské průmyslovky.
jonáš 1.3.2006 21:41

Ono je to relativní, Čumile

Co si pamatuju, tak na technice vyhazovali ty absolventy průmek v prváku a druháku, protože nestíhali teoretickou fyziku a matiku. No a nás gympláky zas vyhazovali ve třeťáku, protože konečně postoupili od gymplový matiky k vysoškolský a my se za ty dva roky přípravky pro průmkaře odvykli učit -- ale zas jsme měli dost volnýho času. Všem se nezavděčíte.
Čumil 1.3.2006 9:37

Hm, pane Hamerský, ne že byste tentokrát neměl pravdu, pokud se situace v Brně a v krají týče -

ale nějak nelze hnout s panem drem. Šifaldou, jenž osvíceně likviduje špičková státní gymnázia zjevně v naději, že tak najde dostatek zákazníků pro své projekty superdrahých gymnázií soukromých. Lituji ovšem  jiné věci - když krajští pantátové započali své zhoubné dílo a byl křik, vaši Liru nějak nebylo slyšet. Dnes je už pozdě, pan Šifalda své zhůvěřilé projekty prosadil. Škody se budou napravovat dost dlouho, bude-li to vůbec možné. Nicméně je skutečně dobré si zapamatovat jména partají, odpovědných za tento kreativní přístup ke vzdělávání: ODS a KDU-ČSL.
hodne neRath 1.3.2006 10:20

drahy Cumile....

hlevne ze nevidite hruzy osvicene Buzkove....
Pavla B. 1.3.2006 10:41

Re: drahy Cumile....

Gymnaziální vzdělaní nakonec i ta Buzina podpořila. Opravdu, průser je na úrovni krajů!
hodne neRath 1.3.2006 10:50

Re: Re: drahy Cumile....

proboha! a jak? omezenim poctu prihlasek na jednu - moc zuzo - jo svoboda volby to socani neradi a ty gymnasia? podpora jako prejmenovani cehokoliv na gympl? proc ne rovnou na Sorbonu?
jonáš 1.3.2006 10:58

Re: Re: Re: drahy Cumile....

Svoboda volby v případě neúspěchu je.
hodne neRath 1.3.2006 12:01

Re: Re: Re: Re: drahy Cumile....

prdlajs. tedy teoreticky ano.... prakticky velice omezena
vita 1.3.2006 12:10

Re: Re: Re: Re: Re: drahy Cumile....

Stejně jako dřív.
Gymnázium Botičská - přijímá 90 studentů, zájem cca 200%, v 1. kole PŘED tímto zákonem přijalo cca 85, do 2. kola klidně 40-60 zájemců o 5 míst. PO přijetí zákona zcela obdobné.
Ale NEMUSÍ vůbec vypisovat 2. kolo - jen pokud škola usoudí, že by v něm mohli přijít kvalitnější uchazeči, než ti kousek nad čárou.
jonáš 1.3.2006 12:16

Re: Re: Re: Re: Re: Re: drahy Cumile....

Naopak, dřív musel každej školu druhé volby uvést dopředu -- teď si může po realistickym zhodnocení prvního kola vybrat. Je-li toho schopen.
hodne neRath 1.3.2006 12:28

jiste jonasi...

svoboda volby je vlastne na skodu, ze.... jdete uz s tim socani do p...e.
vita 1.3.2006 13:53

Re: jiste jonasi...

Vy máte asi problém prozumět textu, že?
Co to je za svobodu volby, když se musí povinně uplatnit v době, kdy nejsou známy informace pro rozhodování? To není rozhodování ani volba. To je sázka do lutrije.
Rozhodovat se lze tehdy, když informace jsou. A ty jsou teprve po 1. (obecně předchozím) kole. Teprve když je známo, kolik míst škola do dalšího kola vypisuje, má smysl se rozhodovat. Ne dávno před 1. kolem.
www racek 1.3.2006 15:37

Re: Re: drahy Cumile....

preference gymnázií je velkým a fatálním omylem. náš stát stál a vždy bude stát na odborném školstní produkujícím kvalifikovanou a stále více žádanější pracovní sílu.
bohužel, buzková a další podleéhají omylu, že národní důchod vzniká vzájemným se souzením a spekulacemi na burze.
není tomu tak. asie má jiný názor a ten její se prosazuje. výsledky lze očekávat v brzku.
mimochodem, za první republiky se právníky daly dláždit ulice. mnoho z nich se uchytilo u komoušů ...
pf 1.3.2006 18:01

racku neblbni

ctyri roky studovat ucetnictvi? nebo 5 let  opravovani psacich stroju (a pak se stejne preskolit na kopirky?). A nwbo se pet let s maturitou ucit varit segedinsky gulas?  Na to fakt neni cas.
 
jonáš 1.3.2006 10:57

Re: drahy Cumile....

Nojo, ona chce mrcha naopak počet gymnázií zvyšovat. To je hrozný, co? Určitě to dělá jen proto, aby snížila úroveň.
vita 1.3.2006 12:16

Re: Re: drahy Cumile....

Jo, když ČSSD udělá cokoli, je to špatně.
Chtějí zrušit víceletá gymnázia? Špatně! Omezí to vzdělanost!
Chtějí zvednout počet gymnázií? Špatně! Omezí to vzdělanost!
 
I když v tomto případě bych s Buzkovou zase tak nesouhlasil. Školu dělají kvalitní študáci i kvalitní kantoři a gymnázia jsou elitní školy, protože si můžou vybírat elitní uchazeče. S ignorantem nic nenadělá ani plná sborovna Komenských.
 
Likvidace kvalitních státních škol s cílem posílit zájem o placené soukromé školy je ovšem hovadnost maximální úrovně a doufám, že Čumil nebude jediný, kdo udrží informaci do voleb.
Pavla B. 1.3.2006 10:50

Re: Hm, pane Hamerský, ne že byste tentokrát neměl pravdu, pokud se situace v Brně a v krají týče -

Zlatuška se angažoval, cosi do novin psal - ale bylo to pendrek platný, jak jinak. Na jihomoravskou ODS-mafii nemá ani Klaus s Topolánkem, natož nějakej Zlatuška.
Čumil 1.3.2006 11:15

Re: Re: Hm, pane Hamerský, ne že byste tentokrát neměl pravdu, pokud se situace v Brně a v krají týče -

Mno, on pan Zlatuška., myslím, psal až s křížkem po funuse jako dnes pan Hamerský - nerad bych mu ale křivdil. Fakt je ovšem ten, že příslušná modročerná koalice v jihomoravském kraji střední školství jednoznačně a cíleně ničí.
Pavla B. 1.3.2006 11:32

Mezi námi, Čumile,

Váš kámoš Svoboda:-), přestavitel "intelektuálního křídla" ODS, se rád pyšní Brněm coby centrem vzdělanosti. Možná by nebyl takový problém věnovat z 10 mld. brněnského rozpčtu pár melounů na dotaci osmiletých gymnázií, prostě by je namísto kraje financovalo město. Nevím, jestli pan primátor takové řešení nechce, i když by jej alespoň navrhnout mohl, anebo chce avšak nemůže:-)
Čumil 1.3.2006 11:50

No, Pavlo B.,

obávám se, že pan primátor je v rozkošné situaci, že prakticky nemůže nic, aby si uchoval aspoň sesli, na níž chce jistě přežít do voleb. Jinak lituji, s tím dobrým mužem si dnes lze v soukromí snad jen vyměňovat anekdoty, a soudy o knihách. To je asi tak všechno. :-)
mol 1.3.2006 9:16

vseobecne vzdelani

vite k cemu je to slavne "vseobecne vzdelani" dobre? ano vubec k nicemu
absolvovat gymnazium znamena v zasade nic neumet, v tom lepsim pripade alespon ziskani samostatnych studijnich navyku
absolvent gymnazia, ktery neuspeje na VS je tak v zasade naprosto nepouzitelnej, jenom ztratil cas
Čumil 1.3.2006 9:41

Re: vseobecne vzdelani

Milej mole, je to přesně naopak: Absolventi gymnázií jsou - na rozdíl od produktů odborných a průmyslových škol - daleko úspěšnější na trhu práce, protože nemají uzoučkou specializaci a jsou proto daleko flexibilnější. Nahlédněte do statistik.
pf 1.3.2006 10:22

milej hloupej mole

vseobecne vzdelani do 18 let pro vsechny (jiste  ve velmi kolisave kvalite) a potom INTENZIVNI priprava na obor je opravdu ten nejefetivnejsi a nejflexibilnejsi system. System  kdy se jedenucil  prodavackou nebo  zednikem od 15 - 18 (nebo silnoproudym elektrotechnikem na prumyslovce) opravdu patri minulosti.
 
Ale jak to p. Cumil rekl (zdravim) kvalitni statni skoly jsou osklivou konkurenci tem soukromym. Jednak jsou stale kvalitnejsi (protoze tam nejde zpovykany povl z bohatych rodin) a druhak jsou neprijemnou srovnavaci latkou pro hvezdne vzdelavaci instituce od 50+ KKc rocne.
Ale to je normalni - studenti ze statnich skol jsou na Oxbridgi mnohem uspesnejsi nez deticky z tech nejnoblejsich public schools. Furt a furt nam bohatstvirodicu nechce a nechce poradne korelovat s inteligenci potomku.
 
Čumil 1.3.2006 10:42

Re: milej hloupej mole

Taky zdravím, pf. Ta "oxbridgeská" statistika absolventů public a státních škol skutečně platí? To jsem netušil...
pf 1.3.2006 11:02

Re: Re: milej hloupej mole

a tady neco novejsiho:
 
samozrejme je v tom statistika  - studentu statnich skol je vice, ale vsichni veri (a ti co maji na zbyt <10k rocne je za potomky radi utrati) ze public schools jsou lepsi.
pf 1.3.2006 11:04

Re: Re: Re: milej hloupej mole

zatracene, melo to byt vsichni veri, ze public schools jsou lepsi , a ti, kteri maji na zbyt +10K/rok, je za svetlou budoucnost potomku radi utrati.
Čumil 1.3.2006 11:16

Re: Re: Re: Re: milej hloupej mole

Díky!
Antonín Hrbek 1.3.2006 8:55

???

1.IQ křivka je relativní veličinou, závislou na místě kde ji posuzuji a na historickém období. A samozřejmě i na způsobu měření. Neznamená to nic jiného než rozložení odchylek "inteligence" od průměru, které se blíží Gaussově křivce. 2. Průměrná "inteligence" se vyvíjí - byla jiná před tisíci lety než je dnes. Jistou zásluhu na tom má jistě i školství. Samozřejmě i rodina a celkové společenské prostředí. 3. Také "inteligence" každého jednotlivce se vyvíjí. I když testy do určité míry respektují věk, nerespektují všechno. 4. Nelze vždy zaměňovat příčinu a následek. Takže uplatnění jedince na trhu práce je dáno nejen tím. že má vyšší IQ ale i tím že absolvoval určitou školu. Absolvování školy není totiž jen otázkou IQ, ale i motivace, volních vlastností, rodinného zázemí atd., tedy faktorů, které s IQ přímo nesouvisejí. Někdy mají dokonce negativní korelaci. 5. Tradiční rozpor na školách technického typu byl, zda je lépe příjmat absolventy gymnázií nebo průmyslovek. Praxe ukázala, že absolventi průmyslovek hůře zvládali počáteční teoretické  předměty a lépe pozdější praktické předměty, u absolventů gymnázií tomu bylo přesně naopak. 6. "Inteligence" současných mladých lidí je výrazně posunuta jinam, než naší generace. Např. o znalostech v oblasti výpočetní techniky jsme si mohli nechat jen zdát a často nás i dnes svými znalostmi zahambí čtrnáctiletí. Kolik procent populace mělo před padesáti lety řidičský průkaz a kolik jich má dnes? Atd. Zato znalosti antických jazyků, historie atd. jsou na výrazně nižší úrovni.Souhrnně řečeno - přes všechny nářky se domnívám, že se průměrná "inteligence" českého národa neustále posouvá k vyšším hodnotám. Pokud by tomu tak nebylo, nemáme ve světě šanci.Růst průměrné "inteligence" je třeba podporovat růstem počtu škol poskytujících "vyšší" vzdělání. Samozřejmě na patřičné, nesnižující se úrovni.Každému by měla být dána šance, záleží na něm, jak ji využije.
vita 1.3.2006 14:05

Re: ???

Promiňte, ale vy nemluvíte o inteligenci. To je jako byste vykládal, že před 100 lety byli lidé úplně blbí, protože o IT nevěděli prachnic. A nebo naopak - MY jsme úplně blbí, protože neumíme ani najít pořádný pazourek.
 
Ke gymnáziím - jsou to elitní školy, a elitní školy to jsou, protože si vybírají elitní studenty. Rozdíl vidím mezi školou, kam kluk chodil donedávna a školou, kam chodí dnes. Ze ZŠ, z jedné třídy šli na gymnázium 2, slovy dva uchazeči. Úroveň nejen znalostí, ale i motivace, ochoty se učit a schopností se učit byla pod psa. Přitom to nebyla žádná z těch strašných škol se šikanou a spoustou (korektně řečeno) "nepřizpůsovivých", které je přece třeba "integrovat". Ať chtějí nebo nechtějí. Prostě obyčejná sídlištní škola. A 16 dětí ve třídě to nevytrhlo.
Na gymnáziu jich je 30, ale (skoro) všichni mají zájem, snaží se, soutěží, až mi občas připadají poněkud snobští co se zavrhování kouření, marjány nebo kůl hadrů týká. Ti (asi dva), kteří tvoří "skoro", nejspíš brzo odejdou. A tak to má být - jinde možná budou zářit.
 
Více škol poskytujících vyšší vzdělání znamená jen to, že z něj bude nižší.