19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kristina 13.2.2006 23:52

jak z toho

ale lidi,nechtelo by to vice shovivavosti?proc se nechavat vyprovokovat?kulturni clovek by mel byt na urovni a chapat rozdily v kulturach.nemecko by bez zahranicnich prac.bylo kdesi,francie taktez,spanelsko jakbysmet tak co tedy?nepoustet si je do zeme?nekdo ty prace delat musi.v dubaji napr.nemohu zustat zahr.delnici vic nez 6let a pak domu-v evrope jejich deti zacnou chodit do skoly a zacnou si zvykat a nakonec uz se jim do jejich vlasti nechce a navic neni zde plan aby vydelavali na duchody?tak jak z toho?proc vlastne ta karikatura?
Dana 14.2.2006 0:51

Re: jak z toho

A jsme znovu na začátku. Evropan (kulturní člověk-jak si sám namýšlí) shlíží se shovívavostí na ne dosti kulturně vyzrálé dítko¨-islám. Však ono časem pochopí!!!!! Ono dítko však rozdíly kultur chápe zcela dobře, avšak ze svých vlastních pozic. Mohamed je posledním prorokem, nic dokonalejšího už přijít nemůže. Dítko tedy ve svém nevyvratitelném přesvědčeníí o vlastní dokonalosti jednuduše převálcuje všechny, kteří by o tom snad chtěli pochybovat a jeho priority zpochybňovat. Věřte tomu, že toto dítko zcela bez zábran využije pozice síly a k druhé straně nikdy ani štipku shovívavosti neprojeví. Mnoho úspěchů v sebezničujícím idealismu.
Joska 13.2.2006 23:11

Těžko, přetěžko reagovat

Ale snad autor článku může připustit jedno-proč zrovna ten islám?  Proč nejsou " na parketě" jiná náboženství a víry? Proč ne budhismus?  Není to tak, že islám a jeho vyznavači znervozňují svou agresivitou ostatní svět? Já myslím, že to tak je. Co jsem četl, šiřitelé islámu mají za úkol-ideu islamizovat celý svět. To myslím naposledy měli úkolem vyznavači socialismu. Zvláštní a citlivý přístup je asi zapotřebí, ale apeasment určitě ne. Pořád se mi zdá, že jde o střet novověku se středověkem. Novověk si neidealizuju a středověkem nepohrdám.
MLOK1 13.2.2006 10:58

CHCETE ŽÍT V EVROPĚ?

V tom případě se prostě budete muset řídit NAŠIMI EVROPSKÝMI zákony a zvyklostmi! V případě, že to vážení pánové/dámy nehodláte respektovat, potom nevidím jiné řešení než: Naložit zvenku přicházející a neochotné se přizpůsobit do vlaku/autobusu/letadla a odsunout do země původu. Zná někdo rozumnější řešení?
Netřeba 13.2.2006 11:19

Re: Zná někdo rozumnějąí řeąení?

Proč je vozit tak daleko? Před 65 roky se takovéto osoby vozily maximálně do sousedních států. Zejména do Polska a Rakouska. Moc málo se jich vrátilo.
kpt 13.2.2006 11:44

Re: CHCETE ŽÍT V EVROPĚ?

a co je sem nepouštět. Test na hranici EU - sníst porci vepřo knedlo.
moker 13.2.2006 11:58

Re: Re: CHCETE ŽÍT V EVROPĚ?

Dobrý nápad souhlasím
Netřeba 13.2.2006 12:42

Re: kpt. - k té porci na hranicích

Jistě by se naąli naąi domorodí obyvatelé (zejména ze specifického etnika), kteříby objíľděli naąe hraniční přechody a tvrdili by, ľe chtějí do republiky a jsou muslimové. Kaľdý den na oběd jeden přechod.
Rolen 13.2.2006 16:29

Re: CHCETE ŽÍT V EVROPĚ?

Ale Mloku, oni v ědí, že na tzv. Evropu stačí důsledně a tvrdě tlačit a ona se poddá. Ostatně silnější vyhrává všude.
Jura Jurax 13.2.2006 10:49

No - kvůlivá muslimům nesmíme karikovat jejich proroka.

Ale to by nemělo být všechno.
 
Kvůlivá muslimům bychom preventivně neměli jíst vepřové - mohli by tím být frustrováni a kvůli takové pyramidální urážce Proroka vypálit další z dosud nevypálených velvyslanectví. Totéž kvůli alkoholu - i pivu a tuzemskému rumu! Je jen otázkou času, kdy si muslimské masy povšimnou tak drzého porušování příkazů Prorokových a oprávněně zakročí. Taky naše ženy nechodí zahaleny do lajntuchu a dokonce si nezřídka dovolují neposlouchat na slovo své muže - tohle se musí zničit v zárodku, protože to jednak hluboce odporuje učení Prorokovu a uráží každého věřícího muslima, druhak kdyby se to uchytilo, tak je to konec islámu!
 
Hinduisty se musí strašlivě dotknout, že zabíjíme, ale dokonce i pojídáme krávy. Zatím sice ještě žádné vyslanectví nevypálili aniž žádnému novináři neuřezali hlavu před kamerou ku větší slávě Kálí či koho - ale ono je jich taky k miliardě a jak se to o těch kravách doví, kdoví ...
Není probůh taky nějaké náboženství, co má za posvátné skopce a drůbež? Aby mne nějaký multikulti pošetilec ve jménu tolerance k cizím kulturám nepřikazoval krmit se salátem a naklíčeným zrním!
 
A byl-li by ještě nějaký kult vzývající zeleninu, tak snad ze samých ohledů k cizím kulturám vymřem hlady - nebo se budem živit nějakými tabletkami vyráběnými z nafty a lišejníků, jejichž náboženskou nezávadnost schválí veliký ajjatoláh teheránský, muftí jeruzalemský, momentální šéf Hammásu, ti nejsvatější z hinduistických svatých mužů, mayský velekněz, patrircha moskevský, hlavní šaman burundský. Asi 1500 zástupcům hlavních severoamerických cirkví a sekt, arcibiskupu z Cantenbury a papeži římskému jako představitelům utlačovatelské kultury bude pak dovoleno souhlasit. 
dvd 13.2.2006 10:54

Ale Juro

vždyť oni ti muslimští zéloti těm ďaurům na australských plážích hlavu napravovali. Ale oni ti multi-kulti jsou obzvláště natvrdlá cháska.
Jura Jurax 13.2.2006 10:12

Taky názor

nedovolil bych si nějakým způsobem veřejně zesměšňovat jeho (islámské) nejposvátnější symboly.
Ano, to nám machometáni taky nedělají, aspoň pokud vím, a vskutku od nás není hezké, že jim zobrazujeme proroka tak, jak vidíme v Evropě muslimy ve světle jejich skutků (neboť nikoli po slovech, ale po činech poznáte je). Naproti tomu je možno doporučit autorovi, aby se naučil létat s Jumbo jetem (startování a přistávání zbytečno se učit) a napral to  - ve jménu třeba evropského duchovna či čeho - přímo do nějakého většího baráku v Saúdské Arábii třeba - nebo nakonec přímo do Mekky. Vhodné by k tomu bylo éro plné poutníků konajících hadž. Tohle nám už machometáni udělali, takže by se stěží mohli ohrazovat, že ano ...
Lili 13.2.2006 9:58

No já nevím

jsem hloupá ženská od plotny. Svoboda slova je jedna věc, druhou je normální sebezáchovný pud. Takže karikaturiry v  této výbušné době považuju za hloupé dráždění hada klackem.
moker 13.2.2006 12:05

Re: No já nevím

Máš pravdu nesmí se dráždit ale rovnou useknout hlavu a je po nebezpečí
FF 13.2.2006 9:17

Zakazy a prikazy

Zakaz zobrazovani Mohammeda je jen JEDNIM Z MNOHA zakazu a prikazu v islamu. Pokud se nechcete dotknout citeni muslimu, pak se musite se VSEMI temito zakazy prikazy obeznamit a ridit se jimi. Karikatury v tomto smeru nemaji zadne privilegium. Je snad jasne, ze timto se z vas defacto stava radovy muslim ... Mnohokrat uz bylo receno, ze dansti imamove si stezovali na celkovou spolecenskou situaci v Dansku (ktera pry nepreje islamu), a karikatury byly jen jednim prikladem. Autori na Neviditelnem psu tento fakt NEUSTALE ignoruji a stavi karikatury do role primarniho problemu.
enderv 13.2.2006 13:11

Re: Zakazy a prikazy

nemluve o tom, ze v koranu nic takoveho neni... ale je tam "pamatuj ze jsem (Mohamed) synem cloveka".... A pozdejsi zakaz zobrazovani je namiren proti modlosluzebnictvi (s cimz vetsinou meli brzke monoteizmy problem, nekdy i pozdejsi - viz katolici). Nicmene fakta jsou nezajimave pro obe strany pokud se jim zrovna nehodi do kramu.
Dana 13.2.2006 8:28

Pseudointelektuální dizentérie

ad 1) chováte respekt k tomu, co je pro vyznavače jiné víry posvátné. Hypoteticky: na této planetě existuje poměrně malé, leč článku své víry, který vyžaduje lidské oběti (děti, panny, hochy, těhotné ženy...vsjo rovno)velmi oddané náboženství. Budete si tohoto náboženství i s tímto fenoménem vážit jen z toho důvodu, že je to "náboženství"? Nebo se snad jedná o kvantitu?: Na ideologii (islám), jež má snad miliardu stoupenců musí být něco dobrého a úcty hodného? Zkuste rozlišovat.
ad2) sám se obáváte nevypočitatelné reakce; tedy, jak se zdá, vaše úcta k "jinému" náboženství nebude tak silná v kramflecích; pouze se kocháte vlastní představou demokrata a intelektuála.
Koneckonců, ačkoli se nejedná o lidskou náboženskou oběť v pravém slova smyslu, těch uřezaných hlav nebylo v poslední době právě málo. Zkuste si vážit toho, co zasluhuje úctu.
kocourek 13.2.2006 7:58

hezky jste

napsal " VZAJEMNA pokora a respekt mezi rozumem a dusi " .Co si myslite,kdo mene,spise vubec, usiluje o vzajenmo?A tezko si dovedu predstavit normalniho cloveka,odkudkoliv,ktery by porozumel nebo dokonce schvaloval, vrazdeni nevinych lidi v jakemkoliv zajmu.
Netřeba 13.2.2006 7:24

Proti autorovi filmu Stvoření světa

měl být bezodkladně proveden výchovný jaderný protiúder.
honzak 13.2.2006 7:04

další

multikulurální eurotrotl, abych byl po ránu slušný. Ony karikatury byly otištěny v normálním evropském periodiku. Tak jako jsou v normálních muslimských periodikách již desítky let uveřejňovány urážlivé karikatury symbolů euroatlantické civilizace. Tak jako jsou pravidelně v muslimských zemích páleny státní symboly euroatlantických států. Nejsou-li muslimové na výši tak, aby rozlišili  karikaturu od cílené urážky, je to JEJICH CHYBA.
Superkorektní multikulturalisté jsou brzdou pokroku ve vztaích s muslimskými zeměmi,. protože je staví do pozice pozitivně dikriminovaných. A to se už několi desítek let hrubě neosvědčuje např. u Cikánů. Ti, stejně jako muslimové musí kromě nezadatelných lidských a občanských práv  i plnit nezadatelná lidské a občanské povinnosti. Což ani jedna komunita bohužel nečiní. Závěrem doporučení autorovi - jdi ty svoje kecy vyprávět např. do Palestiny. Ale osobně. Uvidíš velmi brzy, jak se obrovsky mýlíš. Až budeš v televizi s laufem u hlavy, tak názor na ty "hodné utiskované muslimy" rychle změníš!
monty 13.2.2006 7:29

Re: další

Honzak, píšu 1! jen dodatek.oni ti muslimové asi četli -proti všem-vždyť ono je jim jedno,koho zabijí ,třeba lidi,děti vlastní rasy,náboženského vyznání!! to asi proto, že  to stojí v koránu. co chci tam najdu!!
Novák 13.2.2006 5:57

Podivné

V září uveřejněno, v únoru se urazím. To je zatraceně dlouhé vedení, nobo úmysl?
Když se provalí, že pár vojáků dalo nakládačku několika lidem (aniž by kdo věděl proč), je z toho skandál na vládní úrovni. Když někdo zveřejní se všemi detaily jak podřezáva krkzcela náhodně vybrané oběti, pak je ticho po pěšině
Kikina 13.2.2006 6:35

Re: Podivné...

V září uveřejněno;  v únoru se urazím. Víte pane Nováku jak dlouho jdou noviny z Dánska do Indonesie ???  (V září se to nehodilo, nespouštěli jaderný program.)
Co  se týká těch vojáků... dali nakládačku  pár spratkům, kteří na ně zaútočili kamením. 
Proč se neozval žádný politik či zastánce lidských práv když prezident  islámského sátu urážel Židy a tvrdil, že nebyl žádný holokaust ??? 
Tana Zajicova 13.2.2006 5:15

Pane Maraku,

dobre napsane. Media by se mela trefovat a satirizovat militantni Islam a tim ho marginalizovat, protoze Islam neni monolitni. Tyhle karikatury dosahly opaku a byly snadno zneuzitelne.
 
Pro Evropu je uz pozde. Evropa je zejici duchovni vakuum, ktere ceka na vyplneni Islamem.
Jura Jurax 13.2.2006 10:20

Re: Pane Maraku,

Ach jo. Evropa už od renesance vypírá všelijaké duchovní a duchovna - proto se taky stala technologicky i jinak velmocí - a teď to po ní podědily Spojené státy. Tam je sice náboženských tmářů neúrekom, ale převažují ti pragmatičtí - co je dobré pro Ameriku, Bohu nemusí vadit a když se na tom dá vydělat, tak se do toho víra moc neplete, případně to Pán ještě požehná; a těch pár fanatiků po čase zmlkne. Viz momentálně biotechnologie.
josef 13.2.2006 2:27

nepříjemně

pane Mařáku,
úvaha vaše sice krásně formulována jest, leč musím se zeptat :
1./ viděl jste ilustrace ( nikoli karikatury !! ) inkriminované a otištěné v Dánsku ??
2./ viděl jste i ty přidané muslimskou komunitou v Dánsku, ale původně neotištěné ??
 [ přidané prý proto, aby dokumentovaly protimuslimské nálady ]
3./ cui bono ?? podle vás ?
68 13.2.2006 1:39

(Dnes podruhé.) Chronologicky vzato,

měli bychom se na Islám, v jeho „patnácti“ (stoletích), na Křestanství, v jeho „jednadvaceti“ (stoletích) a na Judaismus, v jeho „osmapadesáti“ (stoletích) dívat podobně, jako se díváme na lidi stejného věku. A dle toho se zařídit a jednat. Místní silná komunita ortodoxních atheistů jistě ochotně potvrdí, že křestané ve svých pubertálních letech, před několika stoletími, rovněž napáchali hodně klukovin. Ve formě a v měřítku, která odpovídala těm časům. Od té doby však dorostli do dospělého věku, nejsou už moc na rvačky, neurážejí se tolik a nejsou nesnesitelně sebevědomí a drzí. To víte, jednadvacet! No a Židé? V osmapadesáti? Během svého dlouhého života a se značnými překážkami v cestě, které pozoruhodně překonali a překonávají, už dosáhli stadia a moudrosti, kdy dovedou, mají-li možnost, bez problémů koexistovat s jinými a zcela je respektovat.   – Co však ted s těmi islámskými pubertáckými klacky, rváči, urážlivými, nesnášenlivými, pro které je krvavá bitka oblíbenou zábavou a povyražením? Jejich racionálnější soukmenovci, přestože prý ve většině, se k ničemu nemají, výchovu a příznivý vliv, existuje-li, zanedbávají. Snad ze strachu?   Proto se nebude dát dělat nic jiného, než že ti, již dospělí, kteří se nechtějí na dlouhou dobu nechat trvale obtěžovat, vydírat a ohrožovat, sami laskavě ujmou výchovy a usměrnění nevychovanců, vykáží je do správných mezí a někdy i rákoskou nebudou šetřit, pokud slova nepostačí. Čekat, až tihle lotříci dorostou a snad sami od sebe možná rozumu nabudou, by se nemuselo vyplatit. A nevyplatilo by se.
walter 13.2.2006 9:01

Re: (Dnes podruhé.) Chronologicky vzato,

Jakých 58? judaismus se zformoval max 1200 let př.n.l., to by bylo 32!
68 13.2.2006 21:50

Re: Re: (Dnes podruhé.) Chronologicky vzato,

Máme rozdílné zdroje. Ale to nevadí. 32 by byl taky slušnej věk na to, mít rozum.
Petr Zenkl 13.2.2006 10:57

Re: (Dnes podruhé.) Chronologicky vzato,

Obávám se, že tato antropomorfní analogie přinejmenším dost silně pokulhává. Nějak totiž do ní nesedí, že islám byl ve svých počátcích, tedy - řečeno vaším příměrem - v batolecím věku, ve srovnání s tehdejší Evropou (ve věku školáka) jak vojensky, tak v jistém smyslu i kulturně (věda, hygienické návyky) výrazně na výši. Jinak příliš nechápu, jak muslimové poznali, že ten vousáč v turbanu je právě prorok Muhammad, když nikdo neví, jak vypadal a (na rozdíl třeba od křesťanství) neexistuje ani žádná obecně zažitá představa o jeho podobě (jako třeba modrooký hnědovlasý semita Ježíš nebo hubený asketický Mistr Jan Hus, který byl podle dobových pramenů plešatý a tlustý).