Čtvrtek 13. listopadu 2025, svátek má Tibor
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.

Přihlásit se

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Foto

Veřejná hromadná doprava je jistě užitečná (sám ji používám denně), ale zákaz individuální dopravy nebo její omezení státní moci je ryzí bolševismus.

RL

Však také autor JE ryzí bolševik a zasloužilý práskač režimu. O tom nepochybujte.

MK

Pár poznámek:

1) Hladová zeď se nestavěla proto, aby lidé měli práci. To je jen oblíbený blábol šířený komunisty. Jeho použití zde ukazuje z jakého hnízda autor pochází. Hladová zeď (která se tak tehdy nejmenovala) byla postavena proto, že Karel IV. chtěl Prahu rozšířit a ta zeď měla tvořit její hradby. Nedošlo k tomu proto, že Karel IV. přecenil své schopnosti a došly mu peníze. Došlo k "poklesu ekonomiky" ve druhé půli jeho vlády a to především vlivem dlouhodobého znatelného ochlazení.

2) Máme druhou nejhustší kolejovou síť ve světě (tento žebříček vede o fous Švýcarsko) a přesto jsou poměrně rozsáhlé oblasti bez kolejí a tím pádem bez vlakového spojení. Autorova touha po větším využití železnic je neuskutečnitelná. A nějaká kombinace auto+železnice+auto znamená několik překládek, při kterých se značná část tovaru roztříská nebo ztratí. Do toho nikdo rozumný nepůjde.

3) Přesun osobní dopravy z aut do MHD je další nesmysl. Byl autor někdy na venkově? Sám bydlím v obci s 23 obyvateli bez jakékoliv MHD. Okolní obce jsou na tom trochu lépe, ale tři až pět párů spojů denně k cestám do práce (a všichni nejedou do jedné fabriky, ale míří do různých směrů) fakt nestačí. To maximálně odveze děti do školy a babičky k doktorovi (za předpokladu že mají někoho, kdo je tím autem odveze zpět). Autor je měšťák, který snad ani neví že nějaký venkov existuje.

4) Automobil obsazený jedním člověkem je něco, čemu nemohu zabránit. Když jedu do práce (cca 20km), jedu ve směru a v čase kde v tu chvíli jiný cestující není. No a když jedu udělat nákup, jedu v autě sice sám, ale vezu toho tolik že ani pět lidí by to nepobralo.

Autor je prostě zapšklý komunisticky smýšlející jedinec, který chce jen přikazovat a převychovávat k obrazu svému. Před padesáti lety nad námi mohl mít takřka neomezenou moc, ale dnes už se mu pouze směju.

ZJ

Autor pouze vyzývá k zamyšlení a k případnému vlastnímu rozhodnutí. Co to má společného s komunisty? Mne komunisté vyhodili pro ztrátu důvěry z práce!

JJ

Místo toho předlouhého traktátu stačilo napsat něco v tom smyslu, že nemám auto a jsem nasranej na všechny, kdo ho mají.

Foto

Já také auto nemám a nikdy jsem ho neměl a přesto nejsem nasranej na nikoho, kdo jej má. Byla to moje volba a můj způsob, jak si budu organizovat svůj život. Před dobrými 30 lety jsem vlakem procestoval celou Itálii, Jugoslávii i Rakousko. Dnes už bych ani kvůli zdravotním komplikacím ani řídit nemohu a tak by se můj zájem o poznávání světa mohl realizovat pomocí internetu a toho také využívám. Bohužel i na něm ubývá zobrazování světa pomocí psaného a mluveného slova a přibývá videí, často bez průvodního slova. A tak z toho člověk moc nemá a sledování videa není totéž co poznávání osobní přítomností. Ale takový je už dnešní svět: zrychlený, všechno musíme zvládnout ihned.

PD

Pan Joukl se zřetelně zbláznil, nebo inspiroval nějakým "velkým skokem" Mao Ce Tunga (nebo některého z korejských Kimů).

A poznámka k "jednoválci" - to nebyl jen automobil s řidičem. Ten řídí, neválí se.

Za jednoválec byla označována Tatra 603, později Tatra 613, "papalášfáro". Řidič ji řídil a na zadním sedadle se válel jeden funkcionář, převážně komunista.

Hromadivou dopravu využívám tam, kde je to z časových nebo pohodlnostních důvodů výhodnější. Osobní auto tam, kde je výhodnější individuální přeprava (náklad, rychlost, pohodlí ...)

PD

P20e49t59r 60D81o58l93á23k

16. 9. 2025 11:32

Buď jak budˇ, kapitáni autoprůmyslu si s podporou legislativců již de facto zařízli slepici po dekády snášející zlatá vejce. V důsledku toho i český autoland čekají krušné časy. Číně výhledově již na trhu konkurovat nedokážeme.

Foto

Nejdřív jsem si myslel, že to ten člověk (autor) nemá v hlavě v pořádku... Pak jsem si říkal, že jde zřejmě o sarkastický text, abych se nakonec vrátil k názoru, že autor to skutečně nemá v hlavě v pořádku...

PZ

P14e86t79r 68Z86i16m14a

16. 9. 2025 8:16

Naše hladová zeď jsou úřady všeho druhu. Automobily to opravdu nejsou, ty jsou naopak nástrojem pokroku a blahobytu.

PD

P66e71t61r 95D98o44l14á15k

16. 9. 2025 11:36

Viz taky vítězný návrh přestavby pražského Hl. nádraží v orientálním duchu, kdy konečně i nově dorazivší uprchlíci se již od úvodního okamžiku budou moci u nás cítit jako doma.

V praxi se již mj. jedná o volnosti pohybu migrantů i po našem území a zejména pak o dorovnávání jejich příjmů sociálních podpor na úroveň běžnou v Německu.

Pro nás ekonomy to bude znamenat možnost vzniku nového segmentu střední třídy, která bude zajímavá jak pro běžné obchodníky, tak i obchodníky s nemovitostmi a pro stavební firmy. I tím i pro tvorbu HDP.

MK

"Znamená to, že bychom se měli přesměrovat z nadměrné výroby aut na užitečnější, důležitější a zdravější předměty..." Poněkud studený závan z dob centrálního řízení ekonomiky, kdy strana a vláda nejlépe věděla, co občan potřebuje. Má to bohužel jednu chybu - dnes si lidé chtějí sami rozhodovat, co si za svoje peníze koupí. A přesně to budou podniky vyrábět (pokud se samozřejmě nezaměří na "těžbu dotací", nebo jim to nějaký dobroděj zákonem nezakáže).

PD

P88e58t61r 28D98o77l38á59k

16. 9. 2025 11:58

Bohužel lidé jsou zkažení a jediný způsob jak je zbavit závislosti ke konzumu je omezení dostupnosti předmětů tohoto nešvaru - tak jako tomu bylo před nešťastným plyšákem.

KM

Autor, kromě jiných fantazií, píše, že " Internet dává dnes občanům tak velké a různorodé možnosti komunikace, a takové množství obrazových reportáží z přitažlivých krajin, že nutnost automobilové osobní dopravy je podstatně snížena."

Takovou dobu si velmi dobře pamatuji, cestování jen prstem po mapě, dnes tedy klikáním po obrazovce, k tomu výjezdní doložky a devizové přísliby, filcung na hranicích kvůli botám koupeným v NDR, šedé pasy, které platily jen v jednom státě na světě, v Jugoslávii....to nechce žádný dospělý člověk nikde na světě, až tedy na KLDR. Tam se "povedlo" dotáhnout soběstačnost (zvanou čučche) do dokonalé závislosti na Rusku a Číně, nikoli k blahobytu, ke kterému, kromě jiného přispěla i individuální doprava. Nakonec, i v té komunistické Číně přesedli z jízdních kol do aut...autor má svůj názor. Mým názorem je, že autor je pomatený.

MK

Internet, stejně jako ostatní média, hlavně dává svému provozovateli obrovskou možnost ukázat jen to, co chce, aby lidé viděli. A jediný způsob, jak tuto virtuální realitu prolomit, je osobní zkušenost na místě samém.

MG

To je přesně ono – myšlenka „nahradíme auta veřejnou dopravou“ zní na papíře elegantně, ale realita je jiná. Veřejná doprava, ať už městská nebo regionální, je až na několik málo výjimek ve velkých městech (metro v Praze, tramvaje ve Vídni apod.) několikanásobně pomalejší, než když člověk sedne do auta. Navíc má fixní trasy a jízdní řády, což znamená, že se pohybujete podle možností dopravce, ne podle vlastních potřeb.

A co je podstatnější – většina míst je veřejnou dopravou v podstatě nedostupná. Nejen menší obce, ale i průmyslové zóny, periferní lokality nebo třeba přírodní oblasti, kam lidé jezdí za rekreací. Tvrdit, že občané mají prostě přejít na veřejnou dopravu, znamená pro většinu populace faktické omezení mobility – tedy zásadní snížení jejich svobody i životní úrovně.

Sdílená auta navíc nejsou řešením – jde jen o jinou formu individuální automobilové dopravy. Spotřeba energie, potřeba silnic a parkovacích míst i dopady na krajinu zůstávají stejné. V praxi tak „odklon od automobilismu“ není otázkou techniky, ale politiky: společnost se musí rozhodnout, zda chce zachovat vysokou mobilitu obyvatel, nebo zda je ochotna obětovat velkou část pohodlí, času i svobody pohybu výměnou za teoretické ekologické benefity.

ZJ

Veřejná doprava se dá samozřejmě stále vylepšovat. Na "nedostupná" místa se mohu dostat pěšky nebo taxikem.

Některá města část své dopravy vedou dokonce podle požadavků zákazníků.

Mnohem větší hladová zeď je produkce politologů nebo těch různých směrů na VŠ. Není mi jasné, co všichni ti vysokou školou prošlí absolventi dělají a kde se na to berou peníze. Matematiku a fyziku vypustili a teď asi plácají o gendru a předvídají do médií co by kdyby.

PD

P29e52t70r 85D31o58l67á93k

16. 9. 2025 11:50

Prostě doba se mění a již brzy i my budeme namísto přírodovědců, inženýrů a technických pracovníků potřebovat absolventy sociálních věd, kteří se budou intenzivně věnovat řešení náročných úkolů souvisejících s imigrací, inkluzí a úkoly probačních a mediačních pracovníků.

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz