Úterý 18. listopadu 2025, svátek má Romana
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

NÁZOR: Automobilismus je naše hladová zeď?

Jdeme sice dobře, ale pravděpodobně špatným směrem.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

JS

Á, koukám zase jeden obdivovatel poměrů v Kambodži za Pol Pota...

6 3
možnosti
RD

Přidám svůj případ. Každodenní cesta do a z práce - kolem 1,5 hodiny se čtyřmi přestupy + asi 1 km pěšky a schodů nepočítaně. To prosím tou slavnou pražskou MHD, z Prahy 4 do Prahy 5. Autem 20 minut ode dveří ke dveřím.

Veřejná doprava nikdy nemůže nahradit tu individuální, jednoduše proto, že hromadná doprava nepokrývá individuální dopravní potřeby. Kdyby to měla dokázat, musela by mít takové množství zastávek, linek a spojů, že těch veřejných dopravních prostředků by nakonec bylo víc, než dnes osobních aut.

A jinak je článek takovou snůškou neinformovanosti, lží a demagogie, až se mi z toho dělalo zle.

5 6
možnosti
ZJ

Mohu, prosím, vědět o jaké lži jde?

1 2
možnosti
ZP

Jedu na nádraží. 15 minut pěšky na nejbližší zastávku MHD. 22 minut MHD s jedním přestupem. Cena 32 Kč. Tam i zpět hodina a čtvrt v p.., cena 64 korun. "Jednoválcem" potřebuji času i peněz rovnou polovinu. Čili - nejsem tak bohat, abych mohl jezdit veřejnou dopravou. Ani kdyby mi nějaký Joudakl nosil kufry.

11 3
možnosti
PD

P23e48t28r 73D60o32l42á32k

16. 9. 2025 11:45

To hrabiví Nizozemci na to nádraží jezdí na bicyklech, jež se jim pak tam hromadí do té míry, že pak není kam plivnout.

1 2
možnosti
PK

P42e75t30r 71K79u67b73á32č

16. 9. 2025 8:52

Logika článku mi lehce připomíná starý vtip :

"Co je příčinou vypadávání vlasů..... gravitace zemská"

7 0
možnosti
ZN

Autor se identifikuje jako patologický sociolog.

2 0
možnosti
JR

Je to taková představa světa jaký vykreslil Nosov ve Slunečním městě. Pořád mám tyhle utopie rád, i když vím že jsou nereálné. Je to krásné, ale nejde to.

4 0
možnosti
PD

P56e12t29r 70D71o68l51á80k

16. 9. 2025 11:42

Z pohledu sociálně spravedlivého řádu je nejlepší komuna, ve které správce moudře rozděluju práci a její výsledky tak, aby se všichni měli stejně dobře a který také spravedlivě trestá, protože ne všichni jsou ochotni se takovémuto sociálně spravedlivému systému podřídit.

V Kambodži se to skoro povedlo, kdyby nebyli napadeni Vietnamem. V Izraeli to dodnes zkouší v kibucech.

3 0
možnosti
PH

autor asi hodne spatne upadnul, kdyz se vracel z rodinne oslavy v mistnim podniku, zvanym "mlicak".... starsi to znaji velmi dobre

2 1
možnosti
ZJ

Proč tento nekonkrétní blábol?

2 1
možnosti
PZ

P15e10t48r 26Z35i19m98a

16. 9. 2025 8:16

Naše hladová zeď jsou úřady všeho druhu. Automobily to opravdu nejsou, ty jsou naopak nástrojem pokroku a blahobytu.

13 0
možnosti
PD

P34e57t69r 37D53o81l57á13k

16. 9. 2025 11:36

Viz taky vítězný návrh přestavby pražského Hl. nádraží v orientálním duchu, kdy konečně i nově dorazivší uprchlíci se již od úvodního okamžiku budou moci u nás cítit jako doma.

V praxi se již mj. jedná o volnosti pohybu migrantů i po našem území a zejména pak o dorovnávání jejich příjmů sociálních podpor na úroveň běžnou v Německu.

Pro nás ekonomy to bude znamenat možnost vzniku nového segmentu střední třídy, která bude zajímavá jak pro běžné obchodníky, tak i obchodníky s nemovitostmi a pro stavební firmy. I tím i pro tvorbu HDP.

2 0
možnosti
MK

Pár poznámek:

1) Hladová zeď se nestavěla proto, aby lidé měli práci. To je jen oblíbený blábol šířený komunisty. Jeho použití zde ukazuje z jakého hnízda autor pochází. Hladová zeď (která se tak tehdy nejmenovala) byla postavena proto, že Karel IV. chtěl Prahu rozšířit a ta zeď měla tvořit její hradby. Nedošlo k tomu proto, že Karel IV. přecenil své schopnosti a došly mu peníze. Došlo k "poklesu ekonomiky" ve druhé půli jeho vlády a to především vlivem dlouhodobého znatelného ochlazení.

2) Máme druhou nejhustší kolejovou síť ve světě (tento žebříček vede o fous Švýcarsko) a přesto jsou poměrně rozsáhlé oblasti bez kolejí a tím pádem bez vlakového spojení. Autorova touha po větším využití železnic je neuskutečnitelná. A nějaká kombinace auto+železnice+auto znamená několik překládek, při kterých se značná část tovaru roztříská nebo ztratí. Do toho nikdo rozumný nepůjde.

3) Přesun osobní dopravy z aut do MHD je další nesmysl. Byl autor někdy na venkově? Sám bydlím v obci s 23 obyvateli bez jakékoliv MHD. Okolní obce jsou na tom trochu lépe, ale tři až pět párů spojů denně k cestám do práce (a všichni nejedou do jedné fabriky, ale míří do různých směrů) fakt nestačí. To maximálně odveze děti do školy a babičky k doktorovi (za předpokladu že mají někoho, kdo je tím autem odveze zpět). Autor je měšťák, který snad ani neví že nějaký venkov existuje.

4) Automobil obsazený jedním člověkem je něco, čemu nemohu zabránit. Když jedu do práce (cca 20km), jedu ve směru a v čase kde v tu chvíli jiný cestující není. No a když jedu udělat nákup, jedu v autě sice sám, ale vezu toho tolik že ani pět lidí by to nepobralo.

Autor je prostě zapšklý komunisticky smýšlející jedinec, který chce jen přikazovat a převychovávat k obrazu svému. Před padesáti lety nad námi mohl mít takřka neomezenou moc, ale dnes už se mu pouze směju.

18 0
možnosti
ZJ

Autor pouze vyzývá k zamyšlení a k případnému vlastnímu rozhodnutí. Co to má společného s komunisty? Mne komunisté vyhodili pro ztrátu důvěry z práce!

3 5
možnosti

Mnohem větší hladová zeď je produkce politologů nebo těch různých směrů na VŠ. Není mi jasné, co všichni ti vysokou školou prošlí absolventi dělají a kde se na to berou peníze. Matematiku a fyziku vypustili a teď asi plácají o gendru a předvídají do médií co by kdyby.

10 0
možnosti
PD

P26e72t20r 11D21o45l70á12k

16. 9. 2025 11:50

Prostě doba se mění a již brzy i my budeme namísto přírodovědců, inženýrů a technických pracovníků potřebovat absolventy sociálních věd, kteří se budou intenzivně věnovat řešení náročných úkolů souvisejících s imigrací, inkluzí a úkoly probačních a mediačních pracovníků.

2 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz