Úterý 18. listopadu 2025, svátek má Romana
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuse

NÁZOR: Automobilismus je naše hladová zeď?

Jdeme sice dobře, ale pravděpodobně špatným směrem.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Foto

Pamětníci si musí pamatovat, že to, co autor článku navrhuje, v předchozím režimu, tj. před rokem 1989, v jakési podobě existovalo:

1) Oproti dnešku vlastnil osobní auta z ekonomických důvodů pouhý zlomek obyvatel a ano, chodilo se více pěšky a jezdilo na kole. Tento bod souvisí s bodem ad. 3.

2) Silniční nákladní doprava byla minimální, protože se převáželo mnohem méně zboží než dnes. I tento bod souvisí s bodem ad.3.

3) Převáželo se mnohem méně zboží, protože neexistovala taková kooperace mezi výrobci, byl chudší sortiment zboží v obchodech převážely se hlavně suroviny a to většinou po železnici a hlavně - většina obyvatel pracovala v místě bydliště a nikam nedojížděla, což je docela zásadní.

Pokud by tedy dnes autor chtěl docílit podobného stavu, jako kdysi, musel by zavést nějakou formu direktivního hospodářství, podobnou socialismu. Vzhledem k dnešní realitě a odlišným společenským podmínkám nelze něco takového dnes již realizovat. To, že VHD vše nevyřeší, obzvláště na vesnicích, protože ne všichni jezdí do zaměstnání stejným směrem a ve stejnou dobu, tady napsali už jiní.

7 0
možnosti
PD

"Vzhledem k dnešní realitě a odlišným společenským podmínkám nelze něco takového dnes již realizovat. "

Abyste se nedivil ...

Soudruzi a soudrzžky v Bruseli k tomu spějí, salámovou metodou.

2 0
možnosti
RL

Radano Spáleníková, napiš nám tady nějaký příspěvek! V životě jsem tě tady neviděl, ani neslyšel, ale hodnocení sem sáziš jako pravý bolševický kádr. Rád bych tě urazil, ale dávám ti šanci svobodně vyjádřit tvůj názor.

Jsem velmi zvědav. Už delší dobu tady pozoruji skupinu anonymních parazitů, kteří progresivisticky mínusují veškeré příspěvky, aniž by tady KDYKOLIV ZVEŘEJNILI JAKÝKOLIV PŘÍSPĚVEK.

A že jich tady je.

Navrhuji, aby pro možnost hodnocení musel každý napsat alespoň 7 příspěvků za týden. Ale to by ty srágory asi nerozdýchaly.

0 0
možnosti
ZJ

poznate termin, "cesta nejmensiho odporu" ??

Kazdy se tim řídí, je velmi malo lidi, co daji prednost námaze pre pohodlim !!

1 1
možnosti
RL

Cesta nejmenšího odporu v první řadě NENÍ O POHODLÍ, ale o PRAKTIČNOSTI A EKONOMIČNOSTI! To je ta síla "nejmenšího odporu"!

0 0
možnosti
BX

B96a47y57o 77X98x

16. 9. 2025 15:56

Tak já nevím. Když jedu po D1 je jeden pruh samý kamion a o těchs e nějak fůrt nemluví....každý já "X" litrový naftový motor a...nic....ticho. Jak to bude tedy s kamionovou dopravou?

1 0
možnosti
ZJ

Pro řidiče

Spravedlnost praví, že, kdo řídí auto,

ničí druhým zdraví - měl by platit za to!

2 10
možnosti
RL

Možná tak nějaká pomatená "spravedlnost" fanatického Zeleného bolševického práskače. Ale je hezké, že jsi se odkopal tak, že teď už vidí opravdu každý, co ty jsi vlastně za "charakter". Teď už mi jenom stačí dát si kafíčko...

6 4
možnosti
PD

P39e92t93r 58D95o35l98á24k

16. 9. 2025 12:05

Pro zajímavost, v zemi, kde mají nejrozvinutější síť rychlovlaků na světě, tedy v Číně, mají celkové emise oxidu uhličitého v dopravě přepočítané na jednoho obyvatele 7x nižší, než ve Spojených státech. Přesto na lidi funguje poukazování na to, že my a celý Západ draze bojujeme s emisemi, zatímco v Číně "na to kašlou." Je to z půlky lež. Pravda je to, že proti emisím CO2 EU i USA bojují, jenže neefektivně a bez hmatatelného výsledku. Například emise oxidů uhlíku u osobní automobilové dopravy i přes téměř zdvojnásobení cen aut v Evropě neustále rostou.

1 5
možnosti
MK

Jistě, v Číně je zhruba pětadvacetkrát méně automobilů na obyvatele, než v USA, ale v roce 2000 připadal v Číně 1 automobil na 1300 obyvatel, zatímco dnes je to 1 automobil na 25 obyvatel. Takže, dejte jim při tom růstu pár let...

7 0
možnosti
JK

J27a56n 45K20o53h97o57u14t

16. 9. 2025 11:43

Autor plánuje pro nás TOTALITNÍ DIKTATURU pro vzoru Pol Pota.

Tedy - cílem je HLADOMOR.

Doufám, že už nikdy, i když EK se o to dost snaží (hláška "občanská práva nejsou potřeba" mluví za vše).

Samozřejmě všechna omezení pro ostatní, papalášů se to netýká (EK například)

5 1
možnosti
ZJ

Jakou diktaturu? Záleží na tom, jak se kdo k problémům s automobily postaví. Mimo jiné, tento týden je týdnem mobility.

1 3
možnosti
RW

Autor je prostě zapšklý komunisticky smýšlející jedinec...?

Ne autor se identifikuje jako praktický sociolog. Asi to bude něco jako nepraktický politolog.

6 1
možnosti
ZJ

Nestačím se divit. Co má společného upozornění na negativa osobní automobilové dopravy s komunisty? To jsou tedy myšlenkové skoky!

4 3
možnosti
PD

Pan Joukl se zřetelně zbláznil, nebo inspiroval nějakým "velkým skokem" Mao Ce Tunga (nebo některého z korejských Kimů).

A poznámka k "jednoválci" - to nebyl jen automobil s řidičem. Ten řídí, neválí se.

Za jednoválec byla označována Tatra 603, později Tatra 613, "papalášfáro". Řidič ji řídil a na zadním sedadle se válel jeden funkcionář, převážně komunista.

Hromadivou dopravu využívám tam, kde je to z časových nebo pohodlnostních důvodů výhodnější. Osobní auto tam, kde je výhodnější individuální přeprava (náklad, rychlost, pohodlí ...)

17 0
možnosti
PD

P95e24t11r 72D18o90l31á58k

16. 9. 2025 11:32

Buď jak budˇ, kapitáni autoprůmyslu si s podporou legislativců již de facto zařízli slepici po dekády snášející zlatá vejce. V důsledku toho i český autoland čekají krušné časy. Číně výhledově již na trhu konkurovat nedokážeme.

9 0
možnosti
MK

Jenže ekonomika se vážně nedá hnát v před spotřebou domácností. Autor má pravdu, že bylo chybou orientovat ekonomiku převážně na automobilový průmysl, ale ono se to jako základna použít dá, Ferrari taky nejdříve vyráběl traktory,pak tanky,a až po válce vozy závodní, čímž netvrdím, že má začít vyrábět traktory a tanky. PS: když mohu,jedu hromadnou dopravou, nebo na kole, ale vložte tímto způsobem nářadí, materiál, nebo třeba basu piv.

9 0
možnosti
PD

Výroba musí mít odbyt. Toť vše.

4 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz