19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

MROŽOVINY: Jedno české potýkání s komunismem (4)

Než budu pokračovat líčením dalšího levelu komunistického Matrixu, jímž bylo studium na střední škole koncem 50. let, chci se zastavit u komentářů k předchozí části. Někdo napsal, že jsem minulým režimem procházel jako nůž máslem a že na střední školu jsem se dostal protekcí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Havel 9.11.2020 20:40

Pěkné vzpomínku, předpokládám odkaz na Jiřího Jobánka, je zajímavý. Byl to trochu exot.

Profesoři byli zajímavá skvadra, po odchodu Kolomazníka si uvědomili, že je i dost chránil před politikou.

B. Havel 9.11.2020 20:38

Pěkná vzpomínka, mnozí mne stihli učit, nastoupil jsem v roce 69, pak to vše začalo.

L. Masar 28.9.2020 22:33

Manzelka Prof. Milose Raba, doc. Zdenka Rabova, mne ucila nad katedre pocitacu VUT a pozdeji i v aspirantskem studiu. Hora ruit tempus manet.

R. Langer 27.9.2020 17:40

Československo se rozdělilo proto, protože si to Slováci přáli, ty naše malá hloupoučká UI. Pokud si to už nepamatuješ, tak to raději neřeš. :-P

R. Langer 27.9.2020 17:33

Aha, to za komančů peníze na prvním místě rozhodně nebyly! ;-D

M. Pivoda 27.9.2020 17:06

Pro F. Žůrka

Na některá vámi zmíněná jména jsem si vzpomenul, já zde vaše sdělení vůbec nezpochybňuji. (Ostatní: Studoval jsem post-graduálně systémové inženýrství na katedře matematiky VUT Brno u doc. Kudláčka, který se pak také musel přemístit na nějaké gymnázium. To já jsem ale nijak nemohl ovlivnit.)

Jako zajímavost zde uvedu, že shodou okolností, některá ta společenská negativa paradoxně působila v můj prospěch. Jak? Doc. Václav Polák by se se mnou, za normálního stavu společnosti, asi nikdy nepotkal. Lidé tehdy dokonce záměrně přecházeli na druhou stranu chodníku, aby s politicky odsouzeným doc. Polákem se nemuseli potkat (a nekazili si tím svůj kádrový profil). Já jsem se s doc. Polákem osobně setkal (poté když z funkce vrátného v ČSAD postoupil do funkce systémového programátora), trpělivě jsem ho poslouchal, a jako trénovaný projektant jsem tehdy domýšlel, k čemu všemu by ta Polákova práce byla prakticky využitelná.

Ano, já jsem se tehdy "zamiloval" do toho Polákova projektu umělé inteligence, Operational Logic System (OLS). Nikoliv do Polákovy osoby. Osoba doc. Poláka měla daleko od dokonalosti, kterou obvykle očekáváme od profesně vynikajících lidí. Ale o to zde nejde. Pomoc doc. Polákovi představovala současně i pomoc jeho projektu umělé inteligence OLS.

P. Milan 27.9.2020 16:14

Už se odkopal dost ... komouš jak vyšitý.

P. Milan 27.9.2020 16:13

Lux, "had na tři" zemřel na rakovinu. Jak to souvisí s potýkáním s komunismem a jeho zcela mimořádným podrazáctvím, to nevím.

P. Milan 27.9.2020 16:10

To tady ukazuje skoro denně. Pokud vystudoval, tak jedině za politiku.

K. Křivan 27.9.2020 13:28

"Jak to udělat, aby nám do toho nemohla kecat?.."

Tady pomůže jen Plumbum z domácí Vlašimské produkce.

J. Jurax 27.9.2020 12:09

No, z přesvědčení - jistě, jenže to přesvědčení bylo dáno Mnichovem, heydrichiádou i hrozbou vyhlazení národa německými ýbrmenši, jakož i glorifikací bolševiků, kteří od nás ty ýbrmenše vykopali (ano, vím, Patton musel zůstat stát na demarkační čáře). A pochopitelně komunistickým tahem na branku a propagandou a nakonec i omezením počtu stran a zákazem agrárníků.

J. Jurax 27.9.2020 10:27

Ehm ... kdybyste uměl pochopit smysl psaného textu, pak byste z článku seznal, že autor na gymplu uspěl.

Jak jste dopadl Vy?

J. Jurax 27.9.2020 10:23

Ale není, jen s Vámi nesouhlasí.

J. Jurax 27.9.2020 10:20

Jo, a docent Sekanina někdy snad počátkem osmdesátých emigroval ...

J. Jurax 27.9.2020 10:17

No to víte, některým směrem by se nemělo ani uvažovat, natož to veřejně napsat. Jak za bolševika.

A vůbec nejhorší je, když máte pravdu! To se nedivte, že Vás zabanujou, za bolševika by Vás mohli i zavřít; kdežto dnes už zase taky, paragrafy na to jsou.

M. Hoblík 27.9.2020 10:09

Opravdu, tehdy ti hloupí neuspěli ani na gymnáziu; jako autor tohoto článku!

Š. Hašek 27.9.2020 9:23

Když jsem byl velice mlád, byl jsem za sprosté slovo pokárán. Ani poznámky se nepsaly.

Dnes taková Jourová požaduje, aby voliči, občané byli za jadrný/pravdivý výraz "dáni stranou", minimálně "komunikačně". Pokud někdo napíše vrah, tak má v sobě přímo nenávist toho vraha.

A tak mě napadlo, jestli termín "moderní evropská demokratická společnost" není vlatně nenávistná sprosťárna na entou! Tím nechci říci, že bych Jourovou "vypnul", jen ať na sebe říká, co má v hlavě.

Jak to udělat, aby nám do toho nemohla kecat? Moderně a štrasbruselsky kecat! Neumožnit jí, aby nám do toho mohla mluvit!

F. Navrátil 27.9.2020 8:35

K problematice cenzůry bych měl jeden aktuální příspěvek. Na Navinkách jsem v diskuzi k článku o útocích muslimských mladíků na francouzské ženy napsal, že pokud se nepodaří zastavit invazi islámských nelegálů, budou islámské šárija hlídky mlátit i české ženy. Za to mi byl zablokován účet. Demokratůra vítězí.

F. Žůrek 27.9.2020 2:54

Potýkání s komunismem je zde pořád. Proč zemřeli třeba takoví lidé, jako například Josef Lux či zpěvák Karel Kryl? On zcela otevřeně o nás říká: "Demokracie nevzkvétá, byť s kosmetickou vadou, ti, kteří kradli po léta, dnes dvojnásobně kradou...atd."

F. Žůrek 27.9.2020 2:43

Uvedu ještě několik osobností z oblasti matematiky z Brna, kteří museli působit již na pozadí:

Akademik Otakar Borůvka pomalu odcházel ze svého vlivu.

A do pozadí se potom dostali: prof. Miroslav Novotný, prof. Karel Svoboda, v roce 1960 raději odešel z Brna Karel Čulík, a nemohli se raealizovat lidé jako třeba Milan Sekanina, František Šik, František Neuman, a další, na keré si přibližně ještě vzpomínám: manželé Polákovi, Erich Barvínek, Miloš Ráb, Miloš Zlámal, Ladislav Kosmák, Jan Chrastina...

F. Žůrek 27.9.2020 2:19

Vážený pane M. Pivodo, dobrý den!

Komunismus poničil celé školství!

Nejde jen o Jiřího Zlatušku, o kterém mluvíte, nejde jen o doc. Miroslava Grebeníčka, což je další výkvět v české společnosti (vystudoval na UJEP Brno!) Atd.

Po roce 1968, resp. po roce 1970, byla katedra matematiky na MU Brno, (později na UJEP Brno) zcela rozprášena!

Všichni významní matematikové na MU Brno po odchodu (po smrti) vedoucího katedry matematiky prof. Karla Koutského v roce 1964, potom později vlastně museli nuceně odejít ze školství!

Vedoucí katedry prof. Miroslav Novotný nesměl přednášet a musel jít nuceně do matematického výzkumu! Vedoucím katedry matematiky se nyní stal zasloužilý soudruh, ale pouze kvalifikací "odborný asistent!" Ota Reimer! Ano! Obborný asistent byl šéfem katedry matematiky v Brně!!! Profesoři a významní docenti si ani NEŠKRTLI, jak se lidově říká. De facto zanikla v Brně Masarykova univerzita a celé české školství bylo takto DEVASTOVÁNO!

TAK TOMU BYLO! A PO 40 LET!

PS: Vystudoval jsem (již na UJEP Brno, začínal jsem však studovat na MU Brno) v roce 1963. Jako student v pátém ročníku jsem ještě při svém studiu na katedře matematiky zde krátce působil jako částečný asistent (na poloviční úvazek). A tehdy v roce 1963 mně prof. Karel Koutský řekl, že kdo není v KSČ, tak již nesmí na katedře matematiky působit! Tak tomu bylo a tím bylo vlastně zabráněno růstu odbornosti v tehdejším Českoslovemsku. Bohužel.

K. Křivan 26.9.2020 23:12

Ne Němci, ale němečtí socialisti !!!

J. Laurin 26.9.2020 21:20

Jste kretén......

T. Zlesa 26.9.2020 21:17

Ale stejně je, s odstupem dne, ta pasáž o úskoku nejlepší část ze všech 4 dílů. Na NP jsem se málokdy tak pobavil. :-) (nepočítám vzteklé reakce zapšklých dědků)

P. Milan 26.9.2020 20:44

No vždyť to píšu. Pište za sebe a ne za jiné, po bolševicku.

P. Milan 26.9.2020 20:43

Není to stejné. Proti silnějšímu protivníkovi je dovoleno prakticky vše.

F. Navrátil 26.9.2020 19:16

Povídku Jeden den Ivana Denisoviče jsem si přečetl někdy v polovině šedesátých let. Vyšla v dnes obtížně představitelném nákladu více než 70 tisíc výtisků. Na vojně jsem si pak ještě vypůjčil z vojenské knihovny celý soubor povídek, kde byla i Matrojonina chalupa, Ve vyšším zájmu nebo Příběh na stanici Křečetovka. Pod vojenským svícnem někdy byla tma.

J. Laurin 26.9.2020 18:20

To říká každý...a život mne naučil.... kdo žil před rokem 1990 nevěř...věř jen sobě......

E. Pribijl 26.9.2020 17:38

Co myslel pan Novotný tím úskokem (jak vyčůral s režimem). Není to stelné jako klouzat po másle? Jako oběť a disident by měl mít za sebou několik let v kriminálu. To ale nemá tak zbývá jen to máslo.

P. Milan 26.9.2020 17:16

Jo, dobrý. Jen houšť a větší kapky. Té propagandy, jak si všichni pohodově žili, začíná být nějak moc. Komouši už zas vystrkují rohy.