20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

MÉDIA: Zeman a novináři

Jak se dalo čekat, inaugurační projev prezidenta Miloše Zemana vzbudil náležitou, a místy značně hysterickou pozornost. Zeman se o to zasloužil zejména větou, v níž vyhlásil boj, jak on říká, "ostrovům negativní deviace", k nimž přičlenil i " podstatnou část českých médií".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 16.3.2013 0:24

Souhlasím s autorem

Mezinárodními průzkumy bylo potvrzeno, že že máme výrazně horší (blbější) náladu než občané států, které jsou v podstatě ve stejné, nebo (i výrazně) horší situaci než my.

Není pochyby o tom, že za takové rozdíly v politické náladě jsou zodpovědná masmédia, stejně jako není pochyby o tom, že "blbá" (politická, spotřebitelská či podnikatelská) nálada je pro náš národ i stát ničivým, sebenaplňujícím se proroctvím.

Ti kdo vytvářejí a šíří tuto "náladu" nás tedy těžce znevýhodňují vůči ostatním národům a státům a dopouštějí se tím tedy nejtěžšího zločinu proti našemu státu a národu, zločinu vlastizrady!!!

Pokud by pan prezident M. Zeman ve svém projevu neupozornil na toto nebezpečí, byl by skoro tak špatným prezidentem, za jakého ho média vydávají. Zatím obstál!!!

J. Barto 16.3.2013 11:20

Re: Souhlasím s autorem

Ech, nemá to hlavu ani patu, to co píšete.

Tak novináři jsou zodpovědný za to, že je blbá nálada a lid vidí vše černě?_!

A M.Zeman se vřele objímá se Sobotkou, který z tribuny mektá o VYBYDLENÉM státě.

V. Plocek 14.3.2013 23:19

MÉDIA: Zeman a novináři

Jak p. Zemana nemusím, tak v případě medií mu musím dát za pravdu. A nejen tisk, ale i TV a rozhlas jsou v současnosti opravdu "na zabití" až na několik vyjímek. Tisk všeobecně, ale i TV je stádo, které je hnáno jedním úderným tematem, které je nutno čtenářům, divákům  doslova narvat do hlavy.   Vše ostatní je vedlejší. Co předvádí česká TV v televizních novinách je někdy horší než na komerčních TV.  A tisk škoda mluvit. Platí všeobecný "hyenismus".  Dodej konzumentovi co nejvíce negativ, čím více, tím lépe.  Všichni pracují na tom, aby my konzumenti jsme měli co nejblbější náladu, prakticky aby jsme byli co nejvíc tvární. Asi při pohledu do zahraničí je to celosvětový trend, nevím.

J. Švarda 15.3.2013 6:11

Re: MÉDIA: Zeman a novináři

Jen je možné podpořit názor pana Žantovského. Prezident Zeman hovořil trochu neomaleně, ale není mně jasné, proč ti bulvární žurnalisté, i v nebulvárních listech byli tak jednostranně zaměření a útoční a teď shánějí pomoc a podporu. Totéž platí i pro TV, kde u někoho je interviev v podstatě výslech, kde redaktorka očekává jen souhlasnou odpověď. Říkám redaktorka, protože ty jsou tím typické.

Pak je zbytečné se chovat jako malé dítě, které něco provede a pak chce od maminky zastání.

Š. Hašek 14.3.2013 22:02

Asi tak.

J. Kanioková 14.3.2013 21:03

Naprostý souhlas s autorem...

M. Těhanová 14.3.2013 20:22

Co preferuje Klaus, to i Žantovský,

proto samozřejmě souhlasí se Zemanem. Ale když zařadí mezi vymývače mozků noviny, které čtou většinou inteligentní lidi, kteří si umí vybrat, co z napsaného odpovídá realitě, kterou sami vidí, je poněkud přehnané. Což jsou , dle mého názoru Lidovky. Pokud jsem to vnímala správně, začali se do něj obouvat až po jeho nehorázných lžích a výmyslech, po podpásovkách, kterých se dopouštěl. A že dávali najevo, že jim nepřipadá tak geniální, jak si o sobě myslí, jim snad nikdo nemůže mít za zlé. Je to jejich právo, vyslovit svůj názor v komentáři.Kdo ho sledoval delší dobu a za jeho premiérování nemůže být s jeho volbou spokojený. Nic dobrého nám ten člověk nepřinese, snad aspoň nebude tou jeho velkohubostí škodit.

J. Vlk 16.3.2013 10:40

Re: Co preferuje Klaus, to i Žantovský,

Ale to je právě ono. Většina lidí politiky osobně nezná. I průměrně inteligentní člověk komentáře novinářů nepotřebuje, potřebuje nové a nové informace spojené s děním. Názor (komentář) si umí udělat sám, a každá lež se provalí sama. Pokud mají novináři, někteří i "sotva vylíhlí" potřebu říci svůj názor a poučovat, nechť tak učiní v diskuzích, kde mají i oponenty. Nepotřebujeme napovídat kdo jak je inteligentní, jak hodně lže a tím méně nás zajímá, jestli má bradavici na přirození, nebo jinde, nebo jestli manželka si kupuje nové boty, či jak se chovají dospělé děti. Podobně jako i polointeligentní nepotřebuje k volbám billbordy. S prominutím, možná vy s IQ přes 150 to máte jinak  :-) :-) :-) 

M. Písecký 14.3.2013 20:10

Normalizační soudruh redaktor Melodie

je tím posledním, kdo má právo kritizovat jiné novináře za jejich činnost za komančů, to za prvé.

Za druhé, psaní na objednávku (ať už za peníze nebo z devótnosti) je rovněž autorovou oblíbenou parketou. Pamatuju si, jak kdysi napsal Weiss v LN velmi pravdivý článek o tom, že liberální stát by měl TV licence vydražit a ne předepisovat délku reklamy atd. Tedy nic, s čím by měl mít zastánce malého státu a svobody podnikání problém. Ovšem, tehdy zněl rozkaz jasně - Vovka Železný musí dostat prodloužení licence za hubičku (a sleva jistě nebyla zadarmo), tudíž nastoupili agitpropčíci Žantovský a Štěpánek s vysvětlením, proč v tomto případě je dialekticky správně pravicové být vychovávajícím etatistou a byrokratickým levičákem.

P. Vít 14.3.2013 22:38

Re: Normalizační soudruh redaktor Melodie

Správná připomínka. A bylo to ještě horší:

http://www.nacerno.cz/view.php?cisloclanku=2003081010

M. Barda 14.3.2013 16:25

potrefená husa

Každý novinář,který dokáže tohle napsat u mě má velké plus, protože není vstahovačný a nevzal si Zemanova slova na sebe. Naopak "potrefená husa se vždycky ozve", takže kteří novináři sepisují petice?

M. Bílý 14.3.2013 19:40

Re: potrefená husa

Souhlasím s Vámi, pane Bardo.

J. Kanioková 14.3.2013 20:57

Přesně !

B. Rybák 16.3.2013 0:42

Re: potrefená husa

Že ale kejhají jako zběsilé. Ten římský kapitol ale svým kejháním před útokem Galů zachránili skutečné husy a ne jejich posthusákovské imitace.

M. Hoblík 14.3.2013 15:57

Potrefená hus zagágá!

Pan prezident se opět trefil do černého.

M. Kosejk 14.3.2013 13:58

problém

Problém je hlavně v tom, že novináři už dávno neinformují o dění. Dnšní média to dění už přímo tvoří.

Mnozí si myslí, že moc medií spočívá v tom, že říkají lidem, koho volit a koho nevolit. Jenže tak to nefunguje. Média svoji moc projevují tím, že o určitých věcech informují, o určitých věcech neinformují, určité věci demagogicky překrucují a vytvářejí tzv. témata, která pak na nás vyskakují z každé televize, z každých novin a z každého zpravodajského webu. Tato "témata" jsou v mediálním světě zásadně emočně zabarvená - a jejich cílem není informovanost občanů, ale vytvoření virtuálního obrazu, který má v lidech vyvolat emoce (většinou naštvanost na české nelevicové politiky).

Doposud jsem ale nedospěl k názoru, jestli je to jen špatnou úrovní novinářů - a nebo zda-li se náhodu už nejedná o záměrnou snahu potřít vše, co není "pokrokově" euro-levicové. Každopádně jsem ale přesvědčen, že dnešní mediokracie bude záhubou demokracie.

M. Varadinková 14.3.2013 14:12

Re: problém

Jde o kombinaci obojího. Jádro tvoří ti, co to dělají záměrně (na něčí pokyn), a na ně se pak nabalí ostatní stádní opisovači, kteří to dělají z blbosti, lenosti nebo naopak horlivosti (užitečného idiotství).

L. David 14.3.2013 13:56

V tomhle má Zeman pravdu.

Sebevědomí novináři chrlí spoustu nesmyslů, aniž by se obtěžovali dopátrat podstaty věci. A stále jen omílají "senzační" témata, aniž by informovali (aniž by vůbec byli schopni zasvěceně informovat) o spoustě zajímavostí ze světa.

A televizní redaktoři? Náfukové a manipulanti, kteří v rozhovorech skáčou drzým způsobem do řeči svému hostu právě ve chvíli, kdy ten chce vyslovit podstatu své myšlenky. Patrně se televizní diskusní pořady točí kvůli prezentaci názorů jejich redaktorů, nikolv pozvaných hostů.

M. Těhanová 14.3.2013 20:28

Re: V tomhle má Zeman pravdu.

Prosím vás, tohle Zemanovi vůbec nevadí. On se vymezuje jen vůči těm, kteří o něm nepíší kladně, ale poukazují i na jeho chyby. Jinak máte pravdu, že dnešní informace v novinách moc zpravodajský charakter nemají. Na půl stránky žvanění o ničem, které by se dalo vměstnat do jedné věty.

P. Schuh 14.3.2013 12:14

Pravdu dí

Autor i prezident mají pravdu.

J. Václavíková 14.3.2013 12:48

Re: Pravdu dí

Prezident? Vždyť i soud uznal, že se na Hrad dostal pomocí lží! Ten chce někoho mentorovat?!

M. Sedláček 14.3.2013 13:00

Re: Pravdu dí

To není pravda. S vítězstvím Zemana zvítězila pravda a láska. Říkal to tehdejší pan prezident.

J. Václavíková 14.3.2013 13:02

Re: Pravdu dí

Ten ovšem poněkud senilní, jak se ukázalo.

M. Sedláček 14.3.2013 13:06

Re: Pravdu dí

Kde se to ukázalo?

J. Václavíková 14.3.2013 13:12

Re: Pravdu dí

Všude, kde byl vidět a slyšet. Projděte si jeho poslední výstupy.

J. Vlk 15.3.2013 7:12

Re: Pravdu dí

Omyl. Na hrad se dostal volbou jako méně špatný kandidát ze dvou špatných. Málo známý politik asi nemá šanci se tam dostat a známému nakopeme ještě dřív než si sedne do křesla ?!

Š. Hašek 14.3.2013 22:40

Re: Pravdu dí

Vidím to podobně jako pan Schuh.

P. Pavlovský 14.3.2013 9:50

Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Zatímco ti byli apolitičtí, takže nevadil ani člen KSČ V. Vančura (ostatně 1929 vystoupil),   M. Z. by zval pouze politické příznivce v čele se Šloufem.

Zatímco tam šlo převážně o novináře a další lidi spjaté s tištěnými médii (Poláček, Preoutka, Bass. K. Kraus), M. Z. novináři a publicisty pohrdá.

Zatímco mezi pátečníky přišel někdy i T.G.M., abstinent, zde by Pátečníky organizoval president - alkoholik.

Zdá se, že po vynášení V. Klause tu budeme mít další parodii.

E. Heusinger 14.3.2013 10:12

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Inspiroval jste se u Kojzara nebo u Rysa-Rozsévače?

R. Langer 14.3.2013 10:24

Re: Zeman se zřejmě rozhodl parodovat Čapkovy Pátečníky

Ale zase jsme si ušetřili parodii s panem knížetem... :-D