25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

MÉDIA: Zajímavá paralela

Stačilo mi jen letmo nějakou dobu poslouchat, jak se naše veřejnoprávní média chovají k novému americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 17.10.2018 15:23

A s tím Mánesem, domníval jsem se, že k tomu

něco víte, ale zjevně lžete. Kde jste k tomu příšel, že Josef Mánes dělal vychovatele v bohaté ruské rodině?

F. Houžňák 17.10.2018 15:18

Jaké "v zemi milované", nechápu, proč se snažíte

zase něco podsouvat. O zemích milovaných si pište sám, když máte takové sklony. Ani s Mánesem, ani s Havlíčkem, ani s Masarykem jsme tam nebyli, a že mravy v Rusku byly poněkud tvrdší než v Čechách ve stejné době, nikdo nepopírá. Spráskat sluhu bylo koncem 18. století v Čechách i v té civilizované Francii normální, o tom jste se nikdy nedočetl? Tak co to vyčítáte Rusům - zase generalizujete mravy nějakého Tolstoje na všechny Rusy? Obvykle je to tak, že kdo nejdřív držel Tolstoje za "velkého ruského demokrata", tak potom vykřikoval, jaký je to mizera. Ostatně kde jste přišel na toho "velkého ruského demokrata", to jste si vymyslel nebo co? Tolstojovi se připisovaly různé charakteristiky, právem i neprávem, ale demokratické tendence, o tom jsem nikdy neslyšel. Ale to je jedno. Nicméně k věci: Jste názoru, že Německo a Francie s námi zacházejí poctivě a nesobecky a

nechtějí nás vstrčiti do kapsy (a nacpat nám sem muslimáky)? A mohl byste nám přiblížit, jaké ponětí máte o kontextu Havlíčkových výroků (ono toho bylo víc) o ruském národě? Četl jste to vůbec celé?

A. Alda 17.10.2018 14:02

Mánes nikdy v Rusku nebyl.

A nikdy nedělal žádného vychovatele. Víte hovno a to ještě rozmazáváte.

A co se týče vztahu Masaryka a Tolstého, račte se poučit třeba zde: https://theses.cz/id/gl6n3l/100226-667724588.pdf

L. Severa 17.10.2018 13:53

ČT objektivní?

Nevím, ale mám dojem, že neměří stejným metrem např. Izraeli a Palestincům. Jako by se vždy přidávala na stranu většinového názoru. Media rády používají slovo populismus. Může být populistická i televize?

A. Alda 17.10.2018 13:37

Jo.

Co novinář, to lump.

B. Hamal 17.10.2018 13:22

Netušil jsem, že Spojené státy

už nejsou velkou zemí, dokud to svým programem napravit tutu chybičku neodhalil prezident Trump. US závazek garantovat světovou demokracii tak bude asi vyžadovat hodně munice.

J. Fridrich 17.10.2018 13:21

Re: Čím to,

Netzer, píšete - " Čím to, že mi tento svazák ve své devótnosti připomíná Pavla Kohouta z padesátých let minulého století? " - vám připomíná Pavel Chrastina svazáka proto, že jste byla svazačka v těch " padesátkách " a Pavlík Kohout byl švarným šéfem vaší svazácké buňky.

Nám Pavel Chrastina připomíná přece jen zajímavější " šedesátky " a jeho účinkování na tehdejší hudební scéně ve skupině Olympic, kde byl až do roku 1969 hlavním textařem a baskytaristou - byli v těch šedesátých létech nejlepší big-beatová kapela v Československu.

Tak asi tak, svazačko.

J. Ptáček 17.10.2018 13:00

Re: Ano, silná EU má potřebnou sílu na donucení

Ono těch situací bylo víc.Slavný Josef Mánes (1820-1871) dělal vychovatele v bohaté ruské rodině. Měl tak otřesné zkušenosti, že raději utekl domů. Nebo T. G. Masaryka pozval velký spisovatel a demokrat L. N. Tolstoj k sobě do Jasné Poljany. TGM se na to nesmírně těšil. Vrátil se (1887) rozčarován z různých důvodů. Také proto, že když měl velký ruský demokrat špatnou náladu, tak spráskal potěhem prvního slouhu, který se mu přiblížil. Každý holt po návratu z Ruska nenapíše knihu "V zemi milované".

P. Khail 17.10.2018 12:53

Re: "redaktor" ČT Martin Řezníček

Dejte příklad, jinak jen lžete.

M. Prokop 17.10.2018 12:48

Re: Čím to,

Zmatené i gramaticky. :-P

M. Vondráček 17.10.2018 12:48

Re: Čím to,

To bude tím, že jste se články Pavla Kohouta z padesátých let nadšeně učila nazpaměť.

M. Valenta 17.10.2018 12:21

Re: Audit

Podle mne celkem plní a podle Vás ne. Co s tím?

M. Šejna 17.10.2018 12:20

média: nic nového pod Sluncem

naši představitelé médií a neumarxismu a pravdolásky mají už natrénováno, jak se vyjadřovat o jim nemilých politicích. Natrénováno to mají na Zemanovi a přípravku dělali na Klausovi. Takže na Trumpa už vyrukovali v plné formě.

Natrénováno mají i, jak oddaně milovat a oddaně referovat o oblíbeném politikovi. To zas mají natrénováno na Havlovi. Podle toho také referují. A tak zatímco Havel tak roztomile kouřil a popíjel kvalitní alkohol a občas měl bohužel nějakou tu nepřijemnou chorobu, tak Zeman hulí a chlastá a díky tomu je nemocnej.

J. Vintr 17.10.2018 12:20

Re: Trumpa

Velikost Ameriky spočívá jednak v její velikost, protože může být ekonomicky zcela nezávislá na okolním světě. A za druhé v systému volné souteže, který i přes veškerou snahu jej osekat a zlikvidovat, pořád do jisté míry funguje a dá se vzkřísit. A o to se Trump právě snaží.

J. Vintr 17.10.2018 12:09

Re: Dilema

Rusko si na velmoc jen hraje a vždycky jen hrálo. Čína je sice veliká a mocná, ale velmoc to v pravém smyslu také není. A Evropa? Nenechte se vysmát. Je to sice kolébka západní civilizace, ale pod vedením současných politiků je ostatnímu světu jen pro smích.

F. Houžňák 17.10.2018 12:01

Já myslím, že Donald dobře ví, co dělá a jak to

působí, a patří to k jeho taktice. Jinak by už šel dávno v obchodním světě ke dnu. Blbci se pak posmívají přehazovačce a u lidí používajících common sense se tím předvádějí jako to, co jsou: blbci.

J. Fridrich 17.10.2018 12:01

Re: Trump v OSN stojí za shlédutí

Vystihl jste to přesně pane Hraj.. A těch " psích poštěkávačů " tady na diskuzi si není nutno příliš všímat. Vážnější je instinktivně nepřátelský postoj k presidentu Trumpovi od bohužel významných lidí vedoucích nyní své země k rozvratu, kteří cítí, že mají velkého SOUPEŘE, kterému naslouchá a rozumí čím dál víc lidí v Americe i v Evropě..

F. Houžňák 17.10.2018 11:47

Ano, silná EU má potřebnou sílu na donucení

malých členů dělat to, co chce Německo a Francie. Jste názoru, že Německo a Francie s námi zacházejí poctivě a nesobecky a nechtějí nás vstrčiti do kapsy (a nacpat nám sem muslimáky)? Kdo cituje Havlíčka, měl by také zmínit situaci a okolnosti, za kterých to říkal, a komu to bylo určeno, že ano.

V. Kotas 17.10.2018 11:32

Re: novinky.cz

Také bychom potřebovali něco takového vyfouknout Německu ( Siemens, kolik koupil v ČR podniků ? Kolik z nich zavřel a kolik dál dělá pro něho ? ).

J. Ptáček 17.10.2018 11:32

Dilema

USA, Rusko, Čína jsou opravdovými velmocemi a soupeři zatím jednotné a proto silné EU. Buďme rádi za členství v EU a v NATO. Jenže jaké EU? Islamofilní určitě ne, tady by se původní členové EU měli učit od členů nových. Stačí se podívat do historie blízké i vzdálenější. Stejně ovšem příklon k Rusku nebo Číně je nebezpečný. V tomto směru jsou zase často noví členové naivní a neopatrní, byť mají dlouholeté bolavé zkušenosti, někdo na tu dobu ovšem vzpomíná s láskou. Moudrý a kritický K. Havlíček Borovský mnohé pochopil, proto napsal v roce 1846 "...Rusové s ostatními Slovany nikdy bratrsky, ale nepoctivě a sobecky smýšlejí...a s jidášským políbením přicházejí, vstrčiti nás do kapsy". Co tedy dál? Vzít rozum do hrsti a vybrat si to, co nám je prospěšné a ne dogmaticky volit jednu nebo druhou cestu. Malý národ sám na výběr nemá sílu, silná EU potřebnou sílu má. Většina občanů to, snad, ví. Ale politici většinou ne, ani ti zleva, ani ti zprava.

V. Lunák 17.10.2018 11:31

Trumpa

jsem si několikrát dopřál. To co říkal a za co je kritizován, spolu dost souviselo. Nemám tedy dojem, že by jej "nepřátelská" média očerňovala. Trump vystupuje veřejně snad pouze na svých po/předvolebních mítincích, kde se pochopitelně nacházejí jeho fanoušci. Není tedy moc překvapivé, že tam sklízí ovace a pro skutečnost, že je kritizován druhou stranou, to nemá žádnou relevanci.

Jinak Trump pochopitelně uspět nemůže. Bájná velikost US plynula po druhé světové válce (bájná 50. léta) jednak ze skutečnosti, že Evropa byla v ruinách a dále z masivní fiskální expanzivní politiky doma. To první již delší dobu neplatí a to druhé je pro členy Republikánů minimálně od Reagana nepřípustné: expanze se provádí pouze v podobě snížení daní relativně bohatším a pak se čeká až tento efekt prokape k těm dole. A on ne a ne prokapat.

V. Kotas 17.10.2018 11:25

Re: Audit

Nikdo nežádá, aby se ČT zalíbila všem, ale aby plnila to co má v zadání. A ne aby v ní vládli její zaměstnanci, kteří si jí vlastně zprivatizovali.

P. Lenc 17.10.2018 11:10

Dík za tento

článek, držme Trumpovi palce.

A. Alda 17.10.2018 10:58

Takový Mussolini a Hitler se své nezdrženlivé reakce

pečlivě doma cvičili před zrcadlem.

(Omlouvám se pan Trumpovi za přirovnání.)

J. Holíček 17.10.2018 10:53

Re: Jste si jist,

Jist si jsem málokdy. Možná jsem nepoužil ten nejpřesnější termín, ale jistou nezdrženlivost v jeho reakcích občas subjektivně vnímám. :-))

M. Valenta 17.10.2018 10:53

Re: Audit

Žádný poplatek ani kodex nezaručí, že dotyčnému médiu se podaří zalíbit všem, včetně Vás.

M. Krátký 17.10.2018 10:50

novinky.cz

Trump vyfoukl německému Siemensu zakázku v Iráku za stovky miliard

ajeto potvrzeno, že Trump je "slabej" - dobrá zpráva pro Sybille

M. Mruk 17.10.2018 10:49

Re: Audit

Myslíte veřejnoprávní, placené z daní a povinným poplatkem, které se chlubí etickým kodexem? Ne, tak takové neznám.

M. Krátký 17.10.2018 10:28

Re: Čím to,

2000 slov například - pak mi to v roce 1989 milé kádrovačky vracely, že už to nepotřebují mít založené - takže kuš babo !!!

M. Krátký 17.10.2018 10:26

Re: Trump v OSN stojí za shlédutí

kuš babo !!!