29.3.2024 | Svátek má Taťána


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P.K. 18.8.2008 15:58

skrytou inzercí je již zasažen i odborný tisk a odborné semináře

V současnosti dospívám k názoru, že nejen noviny, ale i odborné časopisy, odborné semináře, ba i odborné knihy, jsou nepřijatelně zasaženy tím, že obsahují skrytou inzerci, převlečenou do odborného článku, přednášky nebo i testu výrobků. Navíc negativní informace mohou být podnětem k žalobě. Tak se z opatrnosti ani neuvádějí. A to ani v odborném tisku. Odborný tisk pak obsahuje otevřenou inzerci a skyrytou inzerci a toť vše. Někdy i autor platí za zveřejnění článku. Pak je to ale vlastně inzerce.

Na mediálním zpracování případu Diag Human, o níž nevím nic než to, co jsem si přečetl, mne zaujalo, že se mediálně nikdo nezabýval tím, zda náhodou nemělo MZ negativní stanovisko oprávněně. Vlastně se tak znemožňuje  veřejně hodnotit soukromou firmu negativně i státnímu úřadu.

Byl jsem navštívit lekárnu. 90 % vystavených preparátů jsou výrobky, kterým moc nedůvěřuji. Není povinné zkoumat jejich účinnost. Našel jsem tam třeba "ocet s obsahem zinku". Když takový výrobek noviny konkrétně zpochybní s uvedením jména, je to žalovatelné.

P.K. 18.8.2008 15:09

o čem se nepíše to neexistuje

Vážený pane Hvížďalo,

s podobným problémem jsem se setkával i v oblasti techniky. Zjistil jsem, že se o řadě výrob a výrobků nikde nedozvíte, vyrábějí se a prodávají se jen "mezi čtyřma očima". Nikde se neinzerují. O jiných se velmi často píše a je to bublina, tedy dezinformace.

Je tomu tak i kolem řady vztahů ve společnosti. Jako novinář jistě víte, že mnoho zpráv v tisku, asi většina jsou záměrné dezinformace.

Jediné, co se s tím dá dělat, je to, čemu se na vojně říká "průzkum bojem" a neopírat své poznání jen o slovo psané, ale nejvíce o rozhovor s informovanou osobou a vlastní zkušenost. Mnohdy jsem si koupil výrobek a teprve pak zjistil jeho skutečné vady a přednosti.

Jiří Hovorka 4.8.2008 19:23

Bať, bať

I když ne vždy souhlasím, články pana Hvížďaly obdivuji pro jejich myšlenkovou výživnou hodnotu - má to hlavu a patu a jsou vyargumentované - čím dál řidší jev.

Článek hezky popisuje situaci s důvody i následky. Otázka je, co s tím? Trh vždy bude hledat největší efektivitu vynaložených prostředků a protože vynakládá ne city, ne ideje, ne myšlenky, ale peníze, vždy se bude zajímat jen o PENĚŽNÍ návratnost a to spíše v středně nebo krátkodobém horizontu. Což znamená hledání nejmenšího společného jemnovatele. Neříkám, že je to dobře nebo špatně - prostě to tak je.

Já vidím v tom všem ale i naději. Kdo chce, informace si najde (neplatí pro Číňany:-) - například si vygooglujte články pana Hvížďaly. Propojí nás někdy globalizace tak, aby se vyplatilo psát kvalitní články? Řekl bych, že pro "jen" 10 milionů čechů asi ne, stejně jako se v republice uživí pár zakázkových ševců a zbytek si koupí boty Made in China. Učme se anglicky - pak se lze vyrovnat s omezením, jenž nám dává mateřský jazyk přes Sturgeon's law: "Ninety percent of everything is crap" (Pětadevadesát procent čehokoli stojí za prd:-)

PS: Jak na Psu i jinde poznat kvalitní článek? je u něj relativně málo komentářů délky větší než obvyklé.

Pozorovatel 6.8.2008 6:23

Re: Bať, bať

Ninety percent = Pětadevadesát procent?

JK 4.8.2008 15:16

Trochu od

 tématu, ale mám to ještě v hlavě. V sobotu pršelo a četl jsem si na chalupě Pepánka Nezdaru (vydal Topič 1907, odehrává se asi 1866). Malý Vojtíšek, asi čtyřletý, táže se velkého již bratra Pepánka, školáka, asi sedmiletého: „Co by se stalo, kdyby nebylo ničeho na světě, ani náš statek, ani naše vesnice, ani lidé, ani Vořech u boudy?“ Pepánek až lekl se té troufalosti – takhle se rouhat !  Ale dítěti je třeba nějak odpovědět, přemýšlí tedy usilovně. „No“, odpovídá po delším váhání, „to by asi nebylo vůbec nic.“ „Ani země, ani obloha, ani nebe?“, táže se žasnoucí Vojtíšek. „Nebe by jistě bylo“, odpovídá Pepánek, „ale pod ním nic, jen samá pustota, snad ani hodiny a dny by tam nemohly ubíhat“. Vojtíšek je z té představy všecek omráčen a ještě po chvíli, zamyšleně se již zakusuje do zelené hrušky, nemůže se úplně vzpamatovat. (Citováno po paměti.)

Valdice 4.8.2008 14:35

Ano, to co media předvedla v případě Jiřího Čunka byl zcela evidentní nášlap k MEDIOKRATUŘE !

   a autor článku na ní má také svůj podíl ... :-/

Papouch 4.8.2008 13:06

dalsi slepenec

tradicni smes technicke ignorance a prekladovych chyb z nemeckeho originalu ("Golden Schield")

joe 4.8.2008 12:29

Příkladem mediální zvůle je případ J.Čunka

Jeho kauza je znovu a znovu vracena do hry a omílána se stokrát opakovanými fakty. Když nemá MfD nic jiného, nechá hlasovat čtenáře o hlavních protagonistech chystaného filmu o Čunkovi, jejichž seznam redakce sama navrhla (?!).

Ivan Nový 4.8.2008 12:23

Ano,

a proto média přestala ovlivňovat lidi. A to je dobře. Jinak informace o totalitě nedává to co se někde děje, ale to co se nesmí. Totalita vždy narazí na přirozený práh svobody, a zcela se ji ho nikdy nepodaří snížit.

L'ego 4.8.2008 10:11

skvělý článek, bohužel tragicky pravdivý

je to především naše lenost, která hraje této tendenci do karet... bohužel.

Antonius Agripus 4.8.2008 10:05

Perfektní :)

Podobně perfektní článek jsem četl zde http://snipr.com/3a3jd[]  8-o[]

JaS 4.8.2008 9:21

"Vše, co se ve většině médií objevuje, je už jenom hra"

Skutečných informací v médiích i na Internetu ubývá, přibývá plevele. Časem to asi povede k odumírání médií včetně Internetu (nedovedu si představit, že by drtivá většina lidí zůstavala tak pitomá, jako je teď). Plevel, který vypadá jako intenzivní komunikace (žvásty, "zábavnost", velké tabule na Internetu i na silnicích), způsobuje, že si toho přestáváme všímat, takže skutečná komunikace vlastně ustává. Bohužel, pak se ztrácejí i důležité informace v záplavě plevele, takže se k nám nedostanou. Je to systém, který se dá charakterizovat tak, že "žeru co nejvíc bez ohledu na to, jestli mám hlad nebo ne, a pak to zase všechno vybliju", takže z toho vlastně nemám nic a můžu být i podvyživenej.

IvaA 4.8.2008 9:44

Re: "Vše, co se ve většině médií objevuje, je už jenom hra"

No, na představě, že většina lidí je a zůstane pitomá zkuste zapracovat - budete tak méně překvapován ve vzájemných konfrontacích. Ale Vaše druhá myšlenka je zajímavá - Vámi popisované se přesně dělo na velikých hostinách v Římě za císařství. Bylo k dispozici cokoliv a smyslem už nebylo nasytit se, ale mít krátkodobý požitek. Lze optimisticky doufat, že jako skončila moc Říma, skončí stejně i mediální mocnosti, neboť rovněž rezignovaly na principy,  na kterých vznikly. Snad bude nevyhnutelně následující doba temna poněkud kratší...

Kopecký 4.8.2008 10:10

Re: Re: "Vše, co se ve většině médií objevuje, je už jenom hra"

Dobu temna už prožíváme. Svědčí o tom stav médií, politické kultury, vzdělávacího systému etc. Povrchnost, klipovitost, populismus.  Doba temna mezi barokem a národním obrozením trvala čtyřicetčtyřilet. Obávám se, že nám tak málo let  stačit nebude.

Fojt 4.8.2008 7:28

No jo

už soudruh Lenin říkával - oběsíme imperiality na provaze, který nám oni sami rádi prodají :-D

brána 4.8.2008 0:47

Symbolem našeho

 mediálního provozu je fragment a fragmenty jsou zase tím, co vytváří medialitu. Už nejde o informace, ale jen o nekonečný amorfní proud navzájem se přebíjejících výkřiků, které si žijí vlastním, nikým a ničím neovládaným životem. Medialitu už není schopen ovlivnit ani majitel, ani šéfredaktor. Řídí se samopohybem

brána 4.8.2008 8:06

Re: Symbolem našeho

Ano to chápu, tak to tu mezi námi zhusta běží.  Nechápu ale, kde v tom pan Hvížďala našel balkánský původ. Že by kolébkou postmoderny byla postbizanc?

Kopecký 4.8.2008 9:22

Re: Re: Symbolem našeho

Milý pane Bráno, moc ráda bych něco připodotkla, ale v hlavě mám pusto a prázdno. A vysvětlovat všechno Růstem a Trhem, to už je kolovrátkový.

brána 4.8.2008 13:55

Re: Re: Re: Symbolem našeho

tak národního obrození se vám Kopecký zachtělo. Na to není náš národ pořádně začleněn v  EU.

Kopecký 4.8.2008 14:10

Re: Re: Re: Re: Symbolem našeho

Ničeho by se mi nezachtělo více než tichého sobeckého spočinutí stranou moderního střelhbitého kupředu se klipovitě ženoucího ekonomicky mediálně politicky šťastného reklamního světa. Postmoderna, postbizanc, temno nebo obrození, všechno je mi momentálně ukradený.

brána 4.8.2008 20:28

Re: Re: Re: Re: Re: Symbolem našeho

A láska pane Kopecký, co láska? 

Kopecký 5.8.2008 9:15

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Symbolem našeho

Srdce veliké a lásky v něm až bolí.