28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

MÉDIA: Senátoři brojí proti hlasité reklamě...

O tom, že válečné tažení senátorů proti hlasité reklamě je zbytečné stejně, jako je potřebné tažení proti koncesionářským poplatkům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Novotný 30.10.2012 1:16

Je to celkově divné!

Když to přeženu, pak stupidní, hlučné reklamy v TV musejí být natolik neúčinné, že se nemohou rentovat, natož aby zvyšovaly odbyt. I když, na druhé straně, jestli i za těchto okolností účinné jsou, pak si je zasloužíme - a Senát nám chce upřít právo sklízet naše ovoce! Ale je třeba říci, že řvoucí reklama může mít nepříznivý dopad na tu část národa, která není zděšena jenom náhlým hlukem, ale i faktem, že se zde něco takového vůbec může dít...

V. Plocek 29.10.2012 21:21

Senátoři brojí proti hlasité reklamě

Pani senátoři opět bodují velkým bojem proti hlasitosti reklam. Skutečně úžasný boj. Že se při zvyšování koncesních poplatků slíbilo, že ve veřejnoprávní televizi reklamy zcela zmizí, to je již nezajímá. To že se reklamuje alkohol a to nikoliv pivo, ale vodka a další, jde zcela mimo ně. ¨Je vidět, že senát je skutečně potřebná instituce.

A může někdo z televizní rady sdělit, jak to s tou reklamou bude?  Na sliby někteří nezapomínají. Nebo se poplatky vrátí na původní úroveň?

J. Václavíková 29.10.2012 19:11

Nejen reklamy.

Když si pustím rozhlas, mám taky problém. Mluvené slovo je potichu, hudba potom zase řve.

J. Stejskal 29.10.2012 22:23

Re: Nejen reklamy.

To není úmysl. Zvukaři jsou pitomí. Dělají všechno přes počítače a na kliku se bojí sáhnout.

T. Kohout 29.10.2012 16:52

zběsilost reklam

Jistě existují "důležitější" problémy. Ale toto je nepochopitelné, že se tohle v civilizované společnosti může dít. Frekvence reklam (to bylo šokující při nedávném vysílání Vratných lahví na Nově) a jejich uřvanost. Z hodiny asi 50 minut jsou reklamy (5x 10 min) a tedy 10 min zbývá na film. A tohle, dle původní licence těch borců, si ji vyžádali) měl být "umělecký" a kulturní kanál.

J. Šimonová 29.10.2012 18:54

Re: zběsilost reklam

Už si nevzpomínám, co to bylo za film, ale byl tak proložen reklamami, že jsem po hodině ztratila nit a radši přepla na jiný program, vůbec jsem totiž nevěděla, o čem že ten film je :-)

L. Severa 29.10.2012 14:49

Nejen reklamy.

Stejně nepřístojně hlasitá bývá  hudba v inscenacích. Ta řvavá reklama je asi daň naší době. Před časem jsme byli s manželkou na muzikálu. Poprvé a naposled.  Nechápu jak může někdo lidem naservírovat tolik decibelů.  Zvukaři jsou pro mne vůbec záhadou. Když vysílají v televizi starý film rozumím každému slovu, ovšem ve století s daleko dokonalejší technikou si některé dialogy domýšlím. Konkrétně si vzpomínám na seriál "Hraběnky", který jsem proto( a nejen proto) přestal sledovat. Dokonalá technika a špatní zvukaři?

J. Václavíková 29.10.2012 19:10

Re: Nejen reklamy.

Ne, jen ohluchlí posluchači. Já jsem si musela dát jednou vatu do uší, abych netrpěla.

F. Matousek 29.10.2012 12:07

podnikatelský zámer

az nekdo dá do prodeje krabicku, která bude umet v okamziku, kdy prijde reklama vypnout zvuk, pobezím si jí zakoupit. Technicky to prý není velký problém a jenom se divím, ze to nejaký sikovný výrobce jeste nenabízí. Bylo by nás zájemcu jiste víc.

Reklama rozdeluje lidi na ty, co na ni reagují positivne a na ty, co zbozí z reklamy just nekoupí. Ze stojí reklamy statisíce i víc, a ze se výrobcum vyplatí ? Tomu se musí napred uverit. Ale asi to tak je? K mému úzasu, ze se nekdo nechá tak snadno manipulovat, ba prímo si v tom libuje.

T. Kohout 29.10.2012 16:55

Re: podnikatelský zámer

No, vemte si třeba volby. Všemu čemu lid obecný uvěří... Ten volební marketing je také reklama, vesměs falešná.

J. Dvořák 29.10.2012 11:53

Jak se nazývá tvor který myslí že uřvaná reklama zaujme ?

Blbec obecný !

L. David 29.10.2012 11:50

Natruc si nepořizuji výrobky i služby, které mně jsou vnucovány nevyžádanou reklamou.

To je moje malá pomsta všem těm, kteří mne obtěžují.

Kéž by se tím řídili všichni !

K. Loucký 30.10.2012 11:23

Re: Natruc si nepořizuji výrobky i služby, které mně jsou vnucovány nevyžádanou reklamou.

Díky. Těší mě, že už jsme minimálně dva.

E. Heusinger 29.10.2012 9:23

Stále mi uniká,

jaký mají reklamy v TV vliv na prodejnost. V paměti my utkvěly pouze dvě komodity. Mattoni a Auvejs.

Miluji reklamy na Primě. Jsou dostatečně dlouhé, takže se vyplatí odejít od bedny a zabývat se čímkoliv jiným.

J. Vyhnalík 29.10.2012 10:52

Re: Stále mi uniká,

Ony ty reklamy fungují. Ovšem málokdy u zboží, kterému rezumíte a proto si tu reklamu zhlédnete, zkritizujete a odmítnente, jako nesmysl. Ony fungují uzboží, kterému nerozumíte. Řekněme třeba šampóny. Pokud nejste kadeřník, stylista nebo metrosexuál, tak se v těch značkách neorientujete a jsou vám lhostejné. Ovšem nakonec nastane den, kdy se domácí zásoba začne tenčit a vy vyrazíte nakupovat. Regály jsou plné na první pohled stejných značek, které vám nic neříkají a vy musíte vybrat tu, kterou dáte do košíku.

Přestože si nepamatujete, žádnou reklamu na šampóny, ty, které vám přijdou jaksi známější jsou právě ty, které se vám promítly před očima kdysi přede dvěma měsíci v TV. Reklamu jste sice ani nezaznamenal, ale ta značka je pro vás jaksi známější a pro nákup přijatelnější.

J. Šimonová 29.10.2012 11:16

Re: Stále mi uniká,

Neuvažujete správně. Správné rozluštění zní: to, na co je reklama, která se musí zaplatit, je předražené, tedy cena neodpovídá kvalitě, tedy tomu se při nákupu vyhnu.To je super pravidlo zejména pro nákupy v drogerii a lékárně. A ještě jeden poznatek: To, co je v nabídce akce-sleva a podobně, bývá ošizené, opět platí pro prací a čisticí prostředky a krémy, zubní pasty a podobné materiály, které lze lehce naředit, aniž by oko, ucho, ba i nos zbystřily.

J. Šimonová 29.10.2012 11:13

Re: Stále mi uniká,

To je největší přínos reklam - člověk si odběhne čurknout, uvařit kafe, vytáhnozut prádlo z pračky, nebo naopak nacpat do pračky, ... vše zlé je k něčemu dobré, to prostě platí stále a záleží jen na tom, jak si s tím" vším" lidská bytost poradí

J. Vyhnalík 29.10.2012 16:18

Re: Stále mi uniká,

Já jsem popisoval, jak reklamy fungují na podvědomé úrovni. Tedy to, že nás ovlivňují, aniž bychom si to připustili a dokonce aniž bychom si pamatovali, že jsme tu reklamu vůbec kdy viděli. Tím je nechválím, jenom vysvětluji, proč se jich na nás tolik hrne.

Pokud jde o to, že je nakonec v ceně zboží sami zaplatíme, tak to je pravda, ale bohužel to není tak jednoduché. To, že někdo masíruje lidi reklamou, mu zvedne prodeje a tedy může naopak zlevnit, takže začne vytlačovat z trhu konkurenci, ti musejí také zlevnit a aby neztráceli tržní podíl, tak musejí také vrazit peníze do reklamy. Nakonec z trhu vymizejí naivní firmy, které reklamu nevyužívají (nebo zůstanou na okraji), a trh ovládnou firmy, které reklamu využívají. Výsledkem je, že tu reklamu v ceně zaplatíte ať kupujete zboží, na které reklama je nebo není.

Paradoxní je, že reklamy, které vnímáte, protože se týkají oboru, kterému rozumíte, vás příliš neovlivní, protože vidíte, kde lžou, nebo přehánějí a tak na vás prostě nefungují. Naopak, pokud jde o oblast, která vás nezajímá a reklamu proto fakticky ignorujete, tak ve chvíli, kdy se máte rozhodnout, máte v hlavě vlastně jenom vzdálené ozvěny, ale ty stačí k tomu, abyste sáhla po značce, která vám přijde nejméně cizí.

T. Kohout 29.10.2012 16:56

Re: Stále mi uniká,

dávám si i drink. jinak totéž.

J. Boleslav 29.10.2012 8:56

Řvavé televizní reklamy

jsou holé neštěstí a je jen s podivem, že to autorka článku nechápe. Už aby byly ztišeny, s nimi je poslouchání televize otřesné.

J. Vyhnalík 29.10.2012 10:59

Re: Řvavé televizní reklamy

Pokud se na TV člověk dívá v klidu z fotelu, tak hlasitost klidně ztlumí, ale co třeba matka která má TV nastavenou tak aby ještě rozuměla tomu, co se děje a zároveň tak, aby to nebudilo dítě v postýlce?

Nejde jenom o malé děti. Dokáži si TV odfiltrovat a pracovat, nebo číst pokud je hlasitost stále zhruba stejná, ale reklama mne vždy vyruší. Ve většině domácností jsou běžné situace, že někdo se dívá na TV a někdo ne. A to nemluvím o chronických nespavcích, kteří se dívají na TV v době, kdy zbytek rodiny spí, nebo se o to aspoň snaží, mezi reklamami.

J. Šimonová 29.10.2012 11:18

Re: Řvavé televizní reklamy

Práce Senátu by měla být na jiné úrovni. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání může také vstoupit do hry, případně - ale snad nebude muset nakonec zasahovat Prezident vetem nějakého zákona o hlasité nebo tiché reklamě.

J. Vyhnalík 29.10.2012 16:26

Re: Řvavé televizní reklamy

Na první pohled to tak vypadá, ale dobře vím, že různé vysílací rady se tím opakovaně zabývaly a pokaždé neúspěšně. TV a mediální agentury trvaly na tom, že jde o "přirozenou" variabilitu hlasitosti. Jako když se ve filmu chvíli šeptá a pak se začne střílet.

Dokonce si vzpomínám, že existovalo nařízení, že reklamní blok má na začátku a na konci vysílat speciální signál, který umožní, aby TV na reklamní pauzu ztišila zvuk. Bohužel jediné, co z toho zbylo, byly speciální TV, které by to teoreticky umožňovaly a funkce ve starých VHS přístrojích, která teoreticky měla umět nahrát film bez reklam. Bohužel TV tento systém ignorovaly a žádná rada je nedonutila to změnit.

M. Hatlák 29.10.2012 8:35

Odpověď.

"Proč je tolik povyku nad reklamami a  ...?" Nevím jak Vás, ale mě to nesmírně obtěžuje. A to jak ten řev, tak vůbec reklamy jako takové. A to až do té míry, že filmy, které chci vidět, si proto raději nahraju, vymažu z nich reklamy a pak si je teprve pustím, aby mě nikdo neotravoval s inteligentními tarify, gutalaxem, plenkami a antismrádky na WC. =>: Teď vidím, jak se ještě  někdo neustále "krásně stará" o naše zdraví a pohodu. Má to ale háček i výhodu v tom, že se neustále zvětšuje počet filmů, které vlastně ani neshlednu a vymažu, protože prostě je něco daleko zajímavějšího než trávit čas u televize. A takovou selekcí zůstanou jen opravdu ty filmy co za to stojí Protože rychlé proběhnutí filmu při mazání reklamy člověka dost často odradí.

Jak nádherné je sledovat Hercula Poirota na ČT1, která tam prostě reklamy nedává.

J. Boleslav 29.10.2012 8:57

Re: Odpověď.

Vidím to naprosto stejně.

J. Šimonová 29.10.2012 11:20

Re: Odpověď.

Syn mi dává takové nabídky: Na to se nekoukej, půjčím ti video, tam to mám bez reklam.

V. Mlich 29.10.2012 8:22

Nejen poplatek zrusit

Ale by se mela zrusit cela verejnopravni televize, zprivatizovat, at si lid sam urcuje, co je hodnotne a umelecke a pravdive, nepotrebujeme na to nikoho s patentem na rozum, co to vi lepe nez my.

E. Heusinger 29.10.2012 9:19

Vy jste spadl z višně, že

podívejte se na tisk.  Tam lid rozhodl, že hodnotné a umělecky pravdivé jsou tiskoviny Blesk a Aha.

J. Stejskal 29.10.2012 22:22

Re: Vy jste spadl z višně, že

Přesně tak. Je to nesmysl. Na druhou stranu v tomto provedení také.

J. Stejskal 29.10.2012 3:03

Je v tom nějaký hokej.

Koncesionářská platba pro domácnosti je jenom jedna, lhostejno jak přijímáte. Pro rozhlas totéž. Před časem byl povyk kolem mobilů mající možnost přijímat rozhlas. Pak to chcíplo a myslím, že se to nevymáhá a čeká na novelu. A totéž je tuším u počítačů. OSA prohrála také soud s hoteliéry, kvůli obsazenosti pokojů. Mám pocit, že je to mlácení prázdné slámy. A ještě něco. Ztlumení reklamy nestojí ani korunu. Kdo to říká, i kdo tomu věří, je vůl. Máte pravdu v jediném. Reklamní agentury jsou pitomé. Je to kontraproduktivní. Jakmile zařve reklama, všichni vypnou zvuk. Oni si snad myslí, že tím, že na diváka zařvou, zůstane stát v pozoru a bez dechu bude sledovat ty nesmysly. Chudáci zadavatelé.