20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

MÉDIA: Respekt a respekt

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Frant. Lukeš 19.4.2006 10:58

O potřebnosti Respektu

   Souhlasím plně s těmi, kdo si Respektu váží. Čtu jej pravidelně řadu let a dosud mne nezklamel. Tím nechci říci, že tam nejsou články, s jejichž obsahem nesouhlasím a mám pro to nezpochybnitelné věcné důvody, články, které považuji za příliš zaujaté a podobně. Ale zásadní tendence časopisu, tedy upřímná snaha informovat  co nejkorektněji českého čtenáře je pro mne nezpochybnitelná. A to nedokáži napsat o jiném periodiku v ČR i když připouštím, že většinu z nich tak podrobně neznám.  Z těch ostatních bych vzal na milost snad Týden, ale nikoliv např. Lidové noviny, které sleduji podrobně od počátku jejich vydávání po listopadu 89 a kde podle mého soudu většina politických a ekonomických redaktoerů a komentátorů nemá představu (ale oni to  spíše nechtějí) o objektivních informacích  a korektních komentářích. Velice bych litoval tohoho, kdyby Respekt zanikl nebo ztratil svůj současný charakter.

  

rops 18.4.2006 22:02

ze Zantovsky nema rad Respekt,

to vubec neprekvapuje - politicky zavislemu cloveku jeho typu je jakakoli snaha o nezavislost nemozna a falesna, a hlavne financne "pasivni" :-)

pooh 18.4.2006 21:25

Respekt tu bude ještě dlouho potřeba,

nic to nedokazuje lépe než Žantovského jedovatý výpotek. S investigativními články Jaroslava Spurného se nemůže rovnat nic, co v Česku vychází na podobné téma. A zajisté zveřejňované skutečnosti vadí lidem, pro které Žantovský píše. To, že se Respekt nelíbí vždy a všem, je přece známkou pestrosti a kvality. Jde jen o to, aby nový majitel nepozměnil celkové směřování listu, třeba když přijde na téma devastace krajiny uhelnými společnostmi, že. ;-) Takže držme Respektu palce.

Nika 18.4.2006 22:03

Re: Respekt tu bude ještě dlouho potřeba,

Jednostrannost Respektu není ani tak v tom, co uveřejňuje, jako spíš v tom, co NEuveřejňuje. Jistá skupina lidí v pozadí je zde prostě nekritizovatelná, a proto jsem ho přestala číst.

A. 18.4.2006 14:16

Urážka žurnalistů?

To snad ani nejde. Jsou přece naprosto splachovací a teflonoví. Všechno po nich steče, hlavně že jsou penízky. Nedávno jsem jednomu takovému vyčetl, že bez důkazů pošpinil člověka, zlikvidoval jeho podnikání a zostudil jej jen na základě vlastní dedukce a podvržených důkazů. Odpověděl mi: "No a co? To je moje práce. "   Vskutku odpověď hodná nájemného vraha. Zamyslel jsem se, čím to je a došlo mi, kdo vlastně mohl vystudovat za bolševika žurnalistiku. Obzvláště pak v dobách tuhé normalizace. Byli to jedinci maximálně prověření, loajální a prokazujíci ohebnou páteř včetně nadšeného schvalování sovětské okupace. Proto je mi líto, že zaniklo české vysílání BBC, RFE atd. A také že novináři typu Jana Petránka byli vytlačení mladými hyenami. Tohle "svědomí národa a hlídací psi demokracie" vesměs vydělávají korunky v žoldu konkrétních politiků nebo se živí raketýringem na volné noze. Řada podnikatelů a firem by mohla vypravovat, kolik museli zaplatit, aby se o nich nevysílaly vědomé lži a pomluvy.

Buvol 18.4.2006 13:16

Odporný časopis! Žádná škoda!

MK 18.4.2006 13:00

Časopis typu Respekt je potřebný

Časopis typu Respekt samozřejmě nikdy nebude počtem prodaných výtisků konkurovat tabloidům typu Blesk apod., ale okruh svých pravidelných čtenářů jistě má (koneckonců ten, komu se nelíbí, tak ho nekupuje a nečte). Navíc by po jeho zániku vznikla na trhu informací mezera :  je možné se zde ve větší míře než jinde dočíst  o  kauzách nepříjemných pro  establishment  (případy korupce ve státní správě, klientelismus, neprůhledná výběrová řízení na státní zakázky, problémy Policie ČR, úřednická arogance na všech úrovních včetně poslanců a ministrů,  atd.).  Autor bulvárních spisků Miloš Zeman kdysi prohlásil, že jeho vláda udělá vše pro to, "aby Respekt konečně zanikl", nepovedlo se to ani jemu. 

zcr 18.4.2006 11:18

Ja jsem s Respektem skoncil,

kdyz se kupredu leva postavil naprosto nekriticky na stranu ministerstva skolstvi (sic!) proti velke casti akademicke obce loni v kauze vyzkumnych zameru. To byla lekce, ze i v kauzach pro me neznamych muze postupovat podobne (az bulvarne). Vysledkem byla ztrata duveryhodnosti.

valec 18.4.2006 12:34

Re: Ja jsem s Respektem skoncil,

clanky o skolstvi a par jinych tematech tam trpi jednostrannosti, to je pravda.

davit 18.4.2006 16:29

Re: Re: Ja jsem s Respektem skoncil,

Naše školství stojí za pendrek a Respekt o tom píše. V čem je problém?

valec 18.4.2006 17:24

Re: Re: Re: Ja jsem s Respektem skoncil,

nekdy to trochu zjednodusujou - pustte vsechny zajemce na VS a bude dobre! budeme vzdelani, chytri, mit pracovni mista. odbourejte ve skole uceni a dril a bude dobre! to jsou jen nadsena tvrzeni, muze platit i naprosty opak. ale jinak nemam nic proti respektu.

zcr 18.4.2006 18:40

Copak o to, ne ze neni co zlepsovat

ale Respekt tehdy reagoval ve stylu - konecne ti kakraholti dostanou na sedel, Buzkova rulez. Mne tehdy zarazila hlavne nekriticnost ke statnim institucim, jiz u podobnych periodik predpokladam jaksi automaticky, a hlavne bulvarni zjednodseni. Od te doby Respekt nekupuji.

valec 18.4.2006 11:17

respekt

ma dost maly redakcni tym, malo penez a obcas chyby, ale je presto tim nejkvalitnejsim politickym tydenikem u nas - kam by se jinak hrabala investigativni zurnalistika, analyzy, neziskova sfera ap. Vadi spouste politikum a take na ne napojenym novinarum a lobbistum (co vlastne je Petr Zantovsky - jedno, druhe nebo treti?) jeste ze ho mame. bez nej bych tu nechtel zit.

Čestmír K. 18.4.2006 10:52

Dokud jsem se osobně nesetkal .....

Dokud jsem se osobně nesetkal s kauzou karlovarské kultury a s jeho verzí v Respektu, četl jsem ho rád. Pak jsem pochopil, že ten článek je přinejmenším jak na objednávku karlovarské lobby a není v  něm pravda. Glorifikace Moniky Makiehové a Hany Čechové a Ivany Kalinové byla naprostá lež a čas to dokonce ukázal. Tak už Respektu nevěřím. A raději v ničem. Jsou všechny články takové ?

HonzaS 18.4.2006 9:45

Komu vadí RESPEKT?

Týdeník Respekt čtu už dlouhá léta a málokteré číslo si nechám ujít. Ano, jedná se o formát, který nikdy nebude příliš populární, nesklouzává totiž po povrchu věcí, nesnižuje se k infotainmentu (jako jiné, třeba i "spolehnivé" časopisy typu Týden či Reflex, viz spoře oblečené slečny objevující se zhusta na přebalech obou periodik), ale více či méně úspěšně se snaží pronikat k podstatě problémů, které trápí běžné lidi v Čechách. To je samozřejmě velká nepříjemnost pro řadu politiků (za všechna jména uvedu alespoň: Tlustý Gross) a jejich hlásné trouby typu pana Žantovsého.

Budu moc rád, když RESPEKT zůstane takovým, jakým je, tedy týdeníkem s názorem a pro myslící čtenáře.

Olina 18.4.2006 9:03

Změna

Respekt jsem řadu let pravidelně četla.Jsem ale přesvědčena,že se v posledních měsících dost změnil.Proč nevím.Je ale fakt,že některé články pana Taberyho,které bych si představila spíše v Právu a dost velký odklon od domácích událostí mne znechutilo natolik,že jsem si ho přestala kupovat.

tony 18.4.2006 8:54

Melodie

Pane Žantovský, znovu otázka.:

Jste ten podrazák, který nastoupil do normalizované Melodie a donutil mě ji přestat číst?

cca1 18.4.2006 14:29

Re: Melodie

ano, je to on, 100%.

Miha 18.4.2006 8:53

Respekt nekonkuruje Tydnu, jen dava dalsi myslenky do placu.

Clanek byl o Respektu nikoli o velikosti nader. Moje radoby vtipna poznamka na konci mela rict. Damy ktere ctou ci alespon vedi co je Respekt, nebudou pravdepodobne listovat {o cteni, v tomto pripade nemuze byt rec} Rytmy zivota, Prekvapeni a dalsi typ blbosti z meho pohledu. Jasne, ze Respekt vyjadruje svuj nazor, ale spousta lidi ma Respekt jako jeden z mnoha informacnich kanalu. Respekt nekonkuruje Tydnu, jen dava dalsi myslenky do placu.

koicka ema 18.4.2006 11:45

Re: Respekt nekonkuruje Tydnu, jen dava dalsi myslenky do placu.

Jsem 72-leta zena, ktera, prestoze je cizinka, cte Respekt od prvniho cisla, kdyz

se jeste jmenoval Informacni Servis. Za ta leta neuslo mi jedine cislo.

Mam otazku: Co je Zantovskemu po tom, ze je Respekt ztratovy? On to plati?Je to proste, mily Watsone, jak by rekl Holmes, Respekt vadi, vadi urcite skupine lidi, k nejz patri i autor, zadne jine casopisy, kterym pan Zantovsky dela reklamu. se nedaji s Respektem srovnavat,Respekt budu cist porad a nenecham se otravit.

mach 18.4.2006 13:31

Re: Re: Respekt nekonkuruje Tydnu, jen dava dalsi myslenky do placu.

no tak čtěte, on vám někdo brání?Když vám nevadí, že často nepíše pravdu a že často manipuluje se svými čtenáři.

Kája 18.4.2006 8:38

Bohužel, Respekt zezelenal a tím i zrudl,

proto tento list už řadu let nekupuji. A to po listopadu jsem na Respekt přísahal a tak do 95 jsem ho odebíral. Ale teď kupuji už dva roky Týden, ten se snaží být opravdu objektivní a nekope jen za jednu stranu. Dává taky hlas více pohledům na problematiku, což Respekt nenabízí.

Kotec 18.4.2006 14:38

Re: Bohužel, Respekt zezelenal a tím i zrudl,

Za kterou stranu jako kope Respekt? Že Týden je pro ODS, je z něj občas vidět, ale Respekt je poměrně nestranný, ne?

Miha 18.4.2006 1:30

Mam strach o Respekt.

Mam strach o Respekt. Nikdo, zatim krom Respektu bez balastu, kravin neinformuje v CR do hloubky. Reflex je fajn, OK. Tyden, proc ne. Ale, ja chci ciste informace, plne a bez balastu. Vcera jsem  dekoval Respektu, dnes jsem rad za Respekt a zitra budu cist Respekt. V Chorvatsku vychazi o trochu delsi dobu, ze zacatku jako priloha Slobodna Dalmacija Feral Tribune. www.feral.hr www.slobodnadalmacija.hr  Feral ma stejnou dusi jako Respekt, v roce 2001 sel do barvy a kridovyho papiru. Soros, tez mecenas Respektu podporoval jeji premenu. Feral vydrzel cca rok, rok a pul. Dnes vychazi klasicky v papiru ala Respekt. Jen vychazi v sobotu. Mam rad Feral a mam rad Respekt. Ctu je od vzniku, ale mam strach. Barevnej format, prilaka lidi, snad. Feral nevydrzel. P.S. Mala zkusenost muze v kristovych letech. Vzdycky jsem se svych slecen, ptal ctes, znas Respekt? Co vedeli, byli fajn. ;-)

Mablung 18.4.2006 8:34

Re: Mam strach o Respekt.

To zní jako - kdo nečete Respekt, je idiot. Možná jste to tak nemyslel, ale vyznívá to tak.

Jrka H. 18.4.2006 8:40

Re: Mam strach o Respekt.

Zajímavá informace. Takže která čte Respekt má velký prsa, dobře vaří a je věrná? :-D

kapetovec 18.4.2006 10:01

Re: Re: Mam strach o Respekt. Neblbněte a endělejte ze sebe pitomce, když dobře víte, jak to autor příspěvku myslel. Mimochodem je to i můj dávný názor - dokud tu bude Respekt, bude dobře a nejsem si tak úplně jist, že až tu nedude, bude fajn, protož

ASton 18.4.2006 10:26

Re: Re: Re: Mam strach o Respekt. Neblbněte a endělejte ze sebe pitomce, když dobře víte, jak to autor příspěvku myslel. Mimochodem je to i můj dávný názor - dokud tu bude Respekt, bude dobře a nejsem si tak úplně jist, že až tu nedude, bude fajn, pr

A já nemám strach, pokud budu zdravý a budu mít peníze,koupím si svobodně a bez rady co mám nebo nemám číst. To již tady bylo, to již komunisté kádrovali- vzpomínáte? Základní plat + osobní hodnocení : čteš Rudé právo,dones složenku,5 bodů, brigáda 3 body,účast na 1.máje 4body. Pánové nemějte strach,že pokud zanikne 1 týdeník , lid bude bez orientace. Občanovi,který má zájem ,postačí sledovat kdo co řekne a jaké jsou výsledky a realita. Dnes je možné získávat,pokud o to má někdo zájem informace z tolika zdrojů,až to začíná některým vadit.

davit 18.4.2006 16:48

Re: Re: Re: Re: Mam strach o Respekt. Neblbněte a endělejte ze sebe pitomce, když dobře víte, jak to autor příspěvku myslel. Mimochodem je to i můj dávný názor - dokud tu bude Respekt, bude dobře a nejsem si tak úplně jist, že až tu nedude, bude fajn

No tak to zas ne. Pokud vím, skončilo BBC, Hlas Ameriky, Svobodná Evropa, teď se teda kymácí i Respekt. Zato přírůstky: Aha, Šíp, ČT24 - to je, hrome, informační výhra.

Na dezorientovaný národ vcelku dlabu, ta hovada, co volí socany, stejně nečtou nic.

Názor Respektu by tu podle mě chyběl, aspoň podobně zaměřené médium neznám.

Další iluzí je hledat něco na Internetu - zkuste si vzít laptop do vany.

CTOKOKOTOB 18.4.2006 16:33

Re: Re: Re: Mam strach o Respekt. Neblbněte a endělejte ze sebe pitomce, když dobře víte, jak to autor příspěvku myslel. Mimochodem je to i můj dávný názor - dokud tu bude Respekt, bude dobře a nejsem si tak úplně jist, že až tu nedude, bude fajn, pr

Máte recht.

Předplaťte Respkt své manželce. Mám s tím výbornou zkušenost ;-)