Pátek 7. února 2025, svátek má Veronika
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

MÉDIA: Řekněte dceři, jak je to s modelkami

diskuse (16)
Je to takový paradox moderní doby. Chceme být štíhlí a krásní a zároveň si užívat života včetně dobrého jídla a pití. Tak jako lidé v reklamě. Ve skutečnosti jsou mnozí z nás více či méně obtloustlí a pohled na reklamy nás stresuje. Tedy s výjimkou reklam kosmetické firmy Dove.

Ta už před lety zaujala reklamami s plnošíhlými, či lépe řečeno "průměrně stavěnými" modelkami, a loni přišla s klipem Evoluce, který znázorňoval, jak se zásluhou kosmetiky i počítačové manipulace stane z běžné ženy supermodelka na billboardu. Tahle reklama a zároveň "obžaloba reklamy" byla mimořádné úspěšná zejména na internetu a stala se jedním z příkladů toho, jak účinný může být v éře mdoerních technologií tzv. virální marketing.

Tvůrcem reklamy byla agentura Ogilvy, která odhaduje, že samovolné šíření klipu na Internetu mělo stejný efekt, jako kdyby firma vynaložila 150 miliónů dolarů v klaisckých médiích. Na webovou stránku Kampaň na skutečnou krásu přivedl klip během několika dní po jeho zveřejnění více návštěvníků, než když Dove v předešlém roce 2005 inzerovala v rámci finále amerického fotbalu Super Bowl.

Klip Evoluce se promítal zadarmo v rámci nejrůznějších talkshow v Americe i v Avropě a na webu YouTube ho vidělo více než 10 miliónů lidí. Dodnes patří ke sledovaným a vyhledávaným klipům. Vznikají na něj též parodie, z nichž k nejúspěšnějším patří evoluce mladého hezkého muže na blba zdegenerovaného pivem, kořalkou a cigaretami.

Počátkem října Dove zveřejnila nový klip, který se jmenuje Útok a na Evoluci přímo navazuje. Jeho "hlavní hrdinkou" je sedmiletá holčička, která vzdoruje útoku reklam a jejich představ ideálu krásy. Na závěr čteme výzvu: Promluvte si se svou dcrou dřív, než to udělá kosmetický průmysl.

Kampaň provází zveřejnění výsledků výzkumu, který firma provedla mezi deseti až čtrnáctiletými dívkami v Americe a Evropě. Z odpovědí více než dvou tisíc respondentek vyplynulo, že 77 procent dívek se cítí být tlustými a ošklivými. Když jsou konfrontovány s fotografiemi modelek a celebrit, působí jim to podle jejich slov depresi. Odborníci navíc spočítali, že průměrná dvanáctiletá dívka už viděla zhruba 77 tisíc reklam.

Klip je opět velmi působivě sestříhán a je další "obžalobou reklamy", byť tentokrát není postaven na tak jednoduchém a zároveň geniálním nápadu jako jeho předchůdce. V popularitě ho tak zřejmě nedožene, byť to je otázka. Za prvních pět dní ho na YouTube.com vidělo zhruba půl miliónu lidí.

Zajímavá je jiná věc: navzdory superúspěšné a působivé reklamě zaznamenala firma Dove v tomto roce výrazný pokles zisku. Může to mít celou řadu důvodů, jeden se však přímo nabízí: kampaně Dove jsou chytré a zároveň sociálně odpovědné, na zákazníky či lépe řečeno zákaznice však mohou působit kontraproduktivně.

Je hezké, že Dove ženám říká, že nemusejí chtít být krásné a dokonalé. Jenže ony tak vypadat chtějí. A tak se - dost možná jen podvědomě - raději rozhodnou sáhnout po výrobcích konkurence, jejichž produkty právě tyto dokonalé a uměle vylepšené modelky nabízejí.

Převzato z blogu Extra se svolením autora. 

Leoš Strnad
7. 2. 2025

Proč je DeepSeek pro technologické akcie vlastně skvělou zprávou.

Aston Ondřej Neff
7. 2. 2025

Přicmrdálky a žalobníky mají přece všichni rádi!

Po čase opět k aktualitám na poli Green Dealu neboli Zeleného údělu.

Tomáš Vodvářka
7. 2. 2025

Za posledních cca 30 let se vztah lékař – pacient radikálně změnil.

Ondřej Neff
7. 2. 2025

Chystám na Neviditelném psu malý pokus a jsem zvědav, jak dopadne.

Aston Ondřej Neff
6. 2. 2025

Na zadní se proti Evropské komisi postavili ministr průmyslu a ministr životního prostředí.

Aston Ondřej Neff
4. 2. 2025

Jde o munici do předvolebního boje a volební výsledky.

Aston Ondřej Neff
5. 2. 2025

Zkušenosti nevygumovaly myšlenku neutrality z politického slovníku.

Aston Ondřej Neff
7. 2. 2025

Přicmrdálky a žalobníky mají přece všichni rádi!

Gustav Sitař
6. 2. 2025

„Nebílí“ utlačovaní Američané měli vytvořit základnu Demokratické strany.

Václav Klaus
7. 2. 2025

V miliardáři Elonu Muskovi vtrhla do řízení první velmoci planety obrovská akčnost a výkonnost, ale...

svm Matěj Svěrák
7. 2. 2025

Europoslanec Motoristů Filip Turek označil pražského náměstka pro dopravu a exprimátora Zdeňka...

Dominika Rýparová
7. 2. 2025

Jméno Radka Pilaře má veřejnost spojené především s večerním programem pro děti. Na ty už od roku...

Lidovky.cz, ČTK
7. 2. 2025

Ruské ministerstvo obrany v pátek oznámilo, že jeho armáda dobyla město Toreck na východě Ukrajiny....

Jaroslav Petr
7. 2. 2025

Na příkaz prezidenta Donalda Trumpa se nesmí muži účastnit sportovních soutěží žen. Krok vítaný...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz