16.4.2024 | Svátek má Irena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kadeřábek 24.7.2011 13:09

Většinu reklam už ani nevnímám

a TV proto stále přepínám. Ovšem u některých reklam si zapamatuji výrobek, který pak nikdy nekoupím (je předražený o cenu reklamy).  Například lék na žilní oběh z reklamy jsem nahradil Glyvenolem, který je bez reklam a levnější se stejnou účinnou látkou.

M. Bílý 23.7.2011 23:05

Mne nějak reklama "nebere". A mám dojem, že nikoho z rodiny.

Jsou ovšem vyjímky Třeba ta s tím klukem, který u kontejnerů na sběr se lačně dívá po pěkné čtyřicítce. Jmenuje se třiďte odpad. I ta s opičákem, který řídí auto je zajímaváí. Spíš ale po technické stránce. Přestaly mi vadit reklamy, které kouskují film. Mohu se jít vyčůrat a nepřijdu o děj. Všechno zlé pro něco dobré.

J. Měrka 24.7.2011 23:58

Re: Mne nějak reklama "nebere". A mám dojem, že nikoho z rodiny.

To Vám teda závidím. Mně to připadá spíše tak, že když je zrovna lyrika, či závažnost děje "v rozpuku" a přeruší ji třeba reklama na dámské vložky s křidýlky, je citová, či jiná výchova v... Tím nechci tvrdit, že u stále většího počtu "výrobků" filmového průmyslu reklama škodí více než film samotný. Bohužel. Že má ale reklama mít v budoucnu téměř výsadní právo obohacovat právě programy na ČT2, to mně nepřipadá být v souladu s deklarovaným zaměřením této stanice na kulturnější, závažnější, či vzdělávací programy.

i. Hromadka 23.7.2011 22:55

reklama je trest boží za volný trh

vážení, také nevybírám toaletní papír podle nějakého štěnátka - pokud možno využívám reklam v televizi na vaření čaje, odskoku na toaletu a jiné důležité činnosti - jinak je to u snachy  - televize hrčí furt  a těch reklam co útočí na děti !! medvídci ňam ňam a stovky tyčinek a čokoládek, co dítě musí mít, aby bylo zdravé, silné atd. A na ty chudinky děti to doopravdy zabírá - to by se mělo skutečně zakázat jako "oblbující" reklama

A. Reček 23.7.2011 23:45

Re: reklama je trest boží za volný trh

Volný trh byl už za císaře pána a nemůže za to, že dnes je nevídaná možnost přenosu reklamy do všech domácností.  Dříve reklamy byly pouze v novinách či před začátkem filmového představení.  A protože v každé domácnosti dnes je televize či rádio, tak je zajištěn přenos reklam všude.  Jinak s Vaším příspěvkem souhlasím - i u nás doma to vypadá tak, jak u Vás.

M. Koutný 23.7.2011 10:38

nejodpornější

jsou reklamy zaměřené na dospívající, nebo dokonce děti, podsouvající představu, že bez příslušného mobilu (hračky, počítače, oblečení, dosaďte cokoli) jsou "out"  a tedy vyloučené z kolektivu. Toto zneužívání potřeby začlenění může vést k vážným frustracím. Na jedné straně formuje zvrhlou představu o tom, co je "in" a může způsobit i těžké frustrace těm, kterým je toto zboží nedostupné, ať už z finančních důvodů nebo pro odpor rodičů. Ti jsou pak stavěni před neřešitelnou volbu: porušit své zásady, většinou i rozumné, nebo riskovat pro dítě posměch, šikanu, vyčlenění?

Zder bych neváhal s vysokými pokutami a úplným zákazem takové reklamy.

A. Richter 23.7.2011 21:14

Re: nejodpornější

Naprosto s Vámi souhlasím. A nejhorší je to " může způsobit i těžké frustrace těm, kterým je toto zboží nedostupné, ať už z finančních důvodů nebo pro odpor rodičů ".

Na druhé straně se mi líbilo využití nereklamy ( antiantireklamy ? ), kdy si nějací pánové nechali vyrobit standardní prací prášek a zabalit v poměrně velkém šedém balení  s nápisem " Obyčejný prací prášek ". Šel na dračku. Pral jako každý jiný. Prý dost vydělali.

J. Bakulová 23.7.2011 7:21

tyto reklamy

mě nechávají chladnou. Daleko víc mi vadí reklamy na tzv." Léky, bez kterých se neobejdete". Ty tzv. léky, u nás zvané potravinové doplňky jsou patrně jeden velký podvod . Myslím, že třeba tady by měla najít svůj prostor ČLK a zatrhnout jim tipec

V. Hošek 23.7.2011 6:03

Omyl, reklama může ničit

jen některé lidi. Když kupuji toaletní papír, tak exaktně myslící osoba nemyslí na štěňátko, ale posuzuje zda se toaletní papír protrhne při použití, zda bude dostatečně sát, zda neklouže, zda voní zda ........ Osoba, která se rozhoduje intuitivně (blbec) neví podle čeho vybírat, tak může myslet na štěňátko.

Z. Jaromír 23.7.2011 5:28

Nadbytečné soužení

Netrapte se tím tolik, mladá paní. Raději si vemte do rukou nějakou knížku s řeckými bájemi a pověstmi a tam se dovíte, že s tou Pandořinou skřínkou je to trochu složitější.  Na to, co lidi po jejím otevření čeká, jsou všechna kouzla reklamních kreativců věru velmi krátká...

Máte ovšem pravdu, reklama působí : onehdá jsem si všimnul v supermarketu jedné skvostně vyholené dámy v kra''tasech, kterak u regálů se sýry lamentuje : "Voni nemají Pepu!" Takové  holt jsou skutečné tragédie této veliké doby...

J. Anděl 23.7.2011 1:26

Omlouvám se za hrubost

Krásný, pravdivý a nejspíš zcela zbytečný článek. Já miluju svojí ženu i s nohama neoholenýma. Tím nechci říct, že mám něco proti hygieně či péči o zevnějšek. Se skutečným citem to nemá nic společného. Reklamy mají hlubší dopad, než si namlouváme, a komerční přístup se skutečně podílí na větší komplikovanosti životů. I přes zdánlivou racionalizaci civilizace žijeme především emocionálně.

Přesto reklamy v této podobě nezmizí, spíš budou čím dál agresivnější. Tomuto procesu nevládneme a nejsme schopní ho změnit, přesunout na jinou frekvenci. Můžeme jenom méně chodit do nákupních center a pouštět reklamy jedním uchem dovnitř a druhým ven.

PS: na jedné fotce z Norska jsem si všiml hezky upravené ženy, kterou z trosek vyváděl hezky oblečený a upravený muž. Zrovna jsem si říkal, kterak povrchnost mate. Bylo to navýsost smutné. V souvislosti s tímto článkem mě teď napadá, zdalipak měla hladce oholené nohy a zdalipak on použil Old Spice? Nebo snad měli v podpaží prasátko? Omlouvám se, je to perverzní a prvoplánové, ovšem dostatečně kontrastní a tudíž čitelné.