25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
gerontusinza 22.1.2009 15:23

díky, musím souhlasit

R^

noname 22.1.2009 14:16

Letadlo Il 18.

Pokud budete chtít vidět a případně si prohlédnout Il 18, nemusíte jezdit až do Siensheimu. Stačí jet po dálnici z Mladé Boleslavi směrem na Turnov.Na odpočívadle ve vašem směru je odstaveno.Slouží (sloužilo?), jako restaurace. Interiér byl velmi zachovalý včetně pilotní kabiny a také funkčního WC.

S.P.Q.B 22.1.2009 23:35

Re: Letadlo Il 18.

to je ta " přímá linka do Havany " ?   (Prachy dělaj člověka)

liberal shark 22.1.2009 12:32

Zašlapaný projekt

Jsem moc zvědavý, jestli se také bude mluvit o projektu L-610M a L-610G :-/. Dnešní Letov patří Rusům a prodává L-420 UVPE-M po celém světě.

honzak 22.1.2009 13:06

Re: Zašlapaný projekt

kdo jim to prodal? Darmo mluvit. Řízená likvidace konkurence (hrdě nazývaná privatizace) nadělala hodně škody. Např. Vagonka Studénka.

liberal shark 22.1.2009 13:30

Re: Zašlapaný projekt

Pokud vím, tak vagónky vcelku fungují a dokonce dělají na export.

Lone Star 22.1.2009 17:28

Re: Zašlapaný projekt

Výrobu ze Studénky přenesl americký vlastník (Thrall) po cca roce působení do Rumunska...

huhu 22.1.2009 14:55

Re: Zašlapaný projekt

pokud jde o likvidaci konkurenceschopnosti na světových trzích, tak jsou soudruzi nepřekonatelní. Kolik bylo na svobodném trhu špičkových čs. firem v r. 1938 a kolik v r. 1989 ? Co zbylo ze světových koncernů Škodovky či Baťi a mnoha dlaších špičkových výrobků - vč. šunky, cukru, skla, bižuterie, textilu ? A neohromujte exportem do RVHP či dumpingovým a nezaplaceným do Iraku.

MLOK1 22.1.2009 14:24

Re: Zašlapaný projekt

Nechci se liberal sharku hádat, ale nepatří Letov francouzům? Firma Lateco**e? A vyrábějí tam dosud všechny dveře pro všechny typy airbusů (a pro ještě jeden eroplán) + některé další komponenety (namátkou "vana" na elektroniku airbusu). Ta francouzská firma je založená zhruba ve stejných letech, jako Letov - kolem roku 1918.

liberal.shark 22.1.2009 18:15

Re: Zašlapaný projekt

Patří.  :-( Spletl jsem si výrobce. L-410 vyrábí Let Kunovice a ten skutečně patří Uralskému těžebnímu a metalurgickému podniku.

No, 22.1.2009 23:19

Re: Zašlapaný projekt

Latécoere

huhu 22.1.2009 9:49

najít v mediích včetně ČT seriozní informaci je neobvyklé

vždy když o věci něco vím a pak čtu/vidím/slyším informaci v mediích tak zírám jaké blbosti zvěřejňují. Problém je asi v tom, že na rozdíl od velkých trhů jako je jsou anglicky, německy či francouzsky píšící/hovořící mědia se na našem malém trhu v mediích odborník na nějakou problematiku neuživí. Tak píšou ti kteří měli ve škole "nejlepší sloh" a mají k tomu příslušné "humanitní" vzdělání..i když často i ten pravopis skřípe...ještě , že je internet a z různých odborných serverů se člověk, který má zájem dozví hodně.....ale většině veřejnosti media akorát předkládají blbosti, chybná fakta a propagandu.  Zeman i Kalousek v názoru na media mají pravdu.

Kylchap 22.1.2009 9:26

Pane autore,

dnes má být uveden další díl, tentokráte o lokomotivě T499.0 přezdívané Kyklop. Vyrobily se dva kusy jako prototyp a byly zkoušeny mezi Prahou a Ostravou. Tenkrát se předpokládalo, že díky superlevné naftě se na elektrizovaných tratích budou strhávat dráty a elektrická trakce se zruší.  Za pár let bylo vše jinak.  Takže oba prototypy šly brzy "do kopřiv". 

Televize anoncuje, že další výroba byla zastavena na příkaz ze CCCP. Tak jsem zvědav jaký ten pořad vlastně bude. Jen bych dodal, že doporučení RVHP nebyla závazná. Narážím na lokomotivy T679.1 - Sergeje, které byly vyvinuty dle požadavků Maďarska a pak se rozšířily do celé východní Evropy. Dnes ještě jezdí remotorizované u sokromých dopravců v Německu.

honzak 22.1.2009 11:38

Re: Pane autore,

tentokrát zajímavá informace! To byla ta turbínová s pomocným dieslem na pomalé rychlosti? A s cisternou mazutu místo tendru?

Viděl jsem nějaké fotky a mluvil s člověkem, který s ní jezdil. Byl to úžasný výtvor ve stylu "tudy přátelé cesta nevede" ("nebyl to právě Strindberg, kdo objevil že foukáním cigaretového kouře do vody zlato nevzniká?").

Kylchap 22.1.2009 11:49

Re: Pane autore,

Nikoliv. Turbínová lokomotiva byla označena TL659.0. Zkoušena pouze v okolí Plzně. Projekt opuštěn kvůli nadměrnému hluku. V Rusku se nedávno turbinová lokomotiva opět postavila a je ve zkušebním provozu (10MW).

To jsem zvědav kdy nějaký mlamodyj zase napíše, že to komunisti zakázali.

honzak 22.1.2009 13:09

Re: Pane autore,

děkuji! Nicméně její pomocný fíra s ní byl určitě v lokodepu Vršovice (ale už je bohužel v nebi a nepotvrdí).

Ostatně první Sergeje bez tlumičů výfuku byly taky hezký hračky! V baráku na rozhraní Vršovic a Vinohrad se třásly hrnky v kredenci, když fíra "přiložil" do dvoutaktního dieselu.

buš 22.1.2009 20:28

Re: Pane autore,

říkalo se, že v Sergeji je ponorkový motor, co vy na to?

honzak 23.1.2009 7:18

Re: Pane autore,

Ano, také jsem to slyšel a to z dost povolaných úst. Dokonce mi ten člověk i vysvětlil jak dvoutaktní diesel funguje. Důvodem měla být jednoduchost, spolehlivost a snadná opravitelnost.

Včera jsem na ten pořad koukal - TO BYLA HOVADINA!!!!! Borci z Výtopny Zlíchov by to na amatérské video natočili 100x lépe (co do formy a hlavně obsahu)!!!!

honzak 22.1.2009 11:39

Re: Pane autore,

ještě maličkost - jsou remotorizované, ale podvozky zůstaly....

Karel 2 22.1.2009 20:40

Re: Pane autore,

Bohužel se asi mýlíte. O nějakém strhávání drátů tenkrát nebyla řeč. Pokus vím, tak se měl zajistit provoz rychlíků na dosud neelektrifikovaných tratích. Jinak souhlasím s tím, že pořady jako "RETRO" jsou zcela amatérské. Ale rozhodnutí RVHP, tedy CCCP tady bylo, a to se týkalo lokomotiv.

-ferry- 22.1.2009 9:05

Neberu vážně ...

... tyto a podobné pořady veřejnoprávní televize.Jsou to většinou pitomosti,kde člověk musí žasnout nad obratností redaktorů.Myslím,že jim dá někdy dost práce,aby ti "vypovídající" vypovídali podle potřeby.Na některých je vidět,že jim to dá hodně práce.Je to myslím jen tak zvaná negativní propaganda.Platí : čím bude hůř,tím bude ta propaganda hustší... Skutečných tragédií,ke kterým docházelo je dnes zneužíváno jejich nadměrným užíváním.Když se neví už co,mihne se obrazovkou dr.Milada Horáková.Kdyby jí nebylo,museli by si jí ti dnešní redaktoři vymyslet.Myslím,že její osud nikoho vlastně ani nezajímá,jde jen o to,ji využít ...Moc by mě zajímalo,co na to ředitel Janeček.Jak mu je,když tohle vidí.Právě jeho vynesl průkaz KSČ ze zapadlého místa  chemika - technologa,přes šéfredaktorství okresních novin a  jihočeského tv zpravodaje až tam,kde dneska je.A už jsem v rádiu slyšel,že se uvažuje zvolit ho znovu do funkce předčasně.Dřív,než se bude měnit ta rada,co ho volí.Zdá se,že toto koště mete dobře i po letech ...

Kapelník 22.1.2009 11:22

Re: Neberu vážně ...

Přesně tak. KSČ a všechno kolem je vlastně tajná zbraň dnešní propagandy. Moderátoři i novináři mají strach něco z bývalého režimu  pochválit. Přitom o tom, kdo ovládá světové dění, média atd, ví "kulové". Včera lezli do zadnice Koženému s Klausem jak všechen kapitál prošustrovali, dnes budou protestovat, že se možná prodá ČSA Rusům.

honzak 22.1.2009 8:42

večer jsem

si zrovna četl. Např. IL 14 a jejich klon z AVIE jsou chváleny, zejména po motorové stránce. Ekonomie provozu ruských letadel je pojem zcela neznám,ý. Žraly jako ZIL!

cassul 22.1.2009 12:32

Re: večer jsem

Ono to v sovětském bloku jednak nikomu nevadilo, ropy dost, druhak prý to bylo i záměrné - omezovala se tak šance, že ptáček uletí na západ - zkrátka to nebylo technicky možné, nedoletěl by - pochopitelně nejde o nás, ale hlavně o sověty. Tahle logika platila nejen o dopravních letadlech, ale i o vojenských. Vládní dopravní speciály měly přídavné nádrže, běžné linky musely létat od letiště k letišti...

honzak 22.1.2009 13:10

Re: večer jsem

se slzou v oku vzpomínám na SU-7B, která jsme "točili" na radaru. Mechanici říkali, že s plnou tak 15 minut v bojovém nasazení. A ten rambajz při startu s forsáží!

ulla 22.1.2009 7:53

pořad ČT a téma

tohle téma je viditelně (řečeno postaru) "ideologické",a jako takové to také dopadá. Jako mírně obeznámený s problematikou vím, že se v ČT připravují i díly, které jsou odpovídající přesněji danému nosnému tématu, třeba příběh vývoje a zániku československých vrtulníků, nebo historie tzv. "dálníku", atd. Ale hlavní problém tohoto seriálu je problém nedostatku peněz i nedostatku času, což se podepisuje na nedostatečné odborné přípravě podkladů a rozumného zhodnocení jednotlivých dílčích témat, zda skutečně do takto pojaté tématiky vlastně patří. Neboli, pracuje se více s dojmy, pocity,pověstmi a drby, místo aby došlo k tomu, čemu se říká "důkladná příprava a obeznámení se s tématem" páně autora novináře a hlavně jeho následné reflexe, když fakta odporují jeho "pocitu". Škoda zrovna tohoto tématu, protože se teď nikdo dobře deset let neodváží něco podobného, ale erudovanějšího a podloženějšího skutečnými fakty, natočit.

Antonín Hrbek 22.1.2009 8:53

Re: pořad ČT a téma

O československých vrtulnících se lze lze podrobně dočíst v knize Ladislav Beneš:československé vrtulníky známé i neznámé. Dosti neznámou skutečností je, že jsme po válce dostali podklady pro výrobu vrtulníku Focke-Wulf. A jméno Šlechta je již dosti zapomenuto. Snad to bude zajímavější.

Bradley 22.1.2009 9:46

Re: pořad ČT a téma

Malá hnodopišská poznámka: Jednalo se o vrtulníky Focke-Angelis.

frankie 22.1.2009 10:53

Re: pořad ČT a téma

Ve skutečnosti Focke-Achgelis.

jiný Honza 22.1.2009 15:16

Re: pořad ČT a téma

A nešlo jen o podklady, byly tady draky i motory, vrtulníky se zkoušely a používala je i armáda.