Média mají svou aféru. Bouře muslimů proti karikaturám Mohameda plave na povrchu mediálního moře, protože média potřebují přilít olej do svých koláčů sledovanosti. Ze zpráv to vypadá (a sám jsem tomu na chvíli podlehl), že celý muslimský svět se cítí dotčen. Přitom je to tak průhledné! Jak je vůbec možné, že se v TV objeví záběry hořících dánských vlajek? Muslimští radikálové svolají demonstraci, na pokyn (až když jsou novináři připraveni) zapálí vlajku a zaskandují. Protože se jedná o parodii na lidovou veselici, tak se leckdo přidá. Já jsem taky jako dítě rád chodil na prvomájové průvody, aniž jsem tušil cokoli o extremismu pořádající organizace. Kdyby bangladéšská vláda nařídila bojkot dovozu dánského kondenzovaného mléka, tak by většině ze svých více, než 143 milionů lidí (z nichž je 83% muslimů) zavařila dost zásadní problém. Dánské kondenzované mléko je základní ingrediencí zdejšího čaje a chudí Bengálci mají nějaké karikatury dost u rekta. Už proto, že 40% z nich neumí číst a nadpoloviční většina neví, kde je Dánsko.
Pokud už by se měl list Jyllands-Posten měl omluvit, tak by to měl udělat opět formou karikatury, podobně, jako když se ministr Březina absurdně domohl omluvy v reflexovském Zeleném Raulovi. "Třetí světová válka už probíhá," pravil můj kolega, jehož názory často beru v úvahu. Pokud by měl pravdu, tak alespoň někteří novináři jsou v ní pátou kolonou muslimů. Je přece jasné, že karikatury samy o sobě nemohly být roznětkou rozsáhlých demonstrací, spíše jde o záminku, jak tlačit na nemuslimský svět. Nepředpokládám, že by kterýkoli z českých deníků měl odvahu podpořit své (dnes už nejen dánské) kolegy. Tak jsou obrázky k vidění na webu, který nemá svou vlajku, takže není co pálit.
Takže chcete-li vědět o čem se mluví, navštivte třeba Karikaturymohameda.wz.cz/
Psáno pro Neviditelného psa