20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

MÉDIA: Mlčení jehňátek, rozuměj ovcí

15. 3. 1939 na území Česka vpadla okupační vojska nacistického Německa. České území již bylo od října 1938 okleštěno a také v ten den již bez znacizovaného Slovenska, které vyhlásilo svojí samostatnost a přidalo se na stranu fašistů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Loucký 22.3.2018 17:57

Tak trochu hrušky s jabkama

Když ponecháme stranou celkem známé věci, s nimiž není důvod polemizovat (až na to, že Británie s Československem žádnou smlouvu neměla - byla jen zavázána se připojit k Francii, pokud by Francie konala), tak autor si stěžuje, že jedni neinformovali (o významném výročí), zatímco druzí demonstrovali (za svobodu a nestrannost médií).

Kdybych měl za sebe posoudit, co je dnes důležitější pro to, abychom neprožili svou historii znovu, bylo by to to druhé.

No, a sluší se dodat, že ti třetí (většina), nedělali nic. Je otázkou, komu činit výtky.

J. Urban 21.3.2018 14:57

Ano, zásadní pravda v článku je, že Mnichov

byl společným dílem Němců, Francouzů a Angličanů, Italové jen jejich jednání a dohodu zprostředkovali (ale taky podepsali). Tenkrát kamarádi, dneska už opět (teda ta GB se přece jen dnes trochu vymyká). A Čecháčci můžou a mají držet pysk - tenkrát i dnes. Nebo jak říkají souzi němci: Maul halten!

M. Prokop 21.3.2018 16:07

Re: Ano, zásadní pravda v článku je, že Mnichov

Frantíci ani Britové tehdy na účinný odpor neměli (technicky ani morálně), což se názorně ukázalo později, při napadení Polska.

Ale když píšete o těch kamarádech, to byli tehdy z jedné strany Frantíci a Britové, z druhé Němci, Italové a Sovětský svaz, spojenec Německa. Na ten jste nějak zapomněl.

J. Jurax 22.3.2018 0:59

Re: Ano, zásadní pravda v článku je, že Mnichov

Měli technicky, najmě na podzim 38 nebylo Německo zdaleka tak silné jako v květnu 1940 (dobře čtvrtina tanků které převálcovaly Francii pocházela z výzbroje byvší čsl. armády nebo z okupovaných českých zbrojovek.

Neměli na to ovšem morálně. V roce 1938 stačilo do Německa jen šťouchnout a druhá světová přinejmenším v Evropě nemusela být.

P. Khail 21.3.2018 13:10

Faktická poznámka

Dovolím si nesouhlasit - napadeno bylo Polsko nebo Sovětský svaz, k nám opravdu německá armáda vstoupila. Viz wikipedie "Ve 4:30 začal pražský rozhlas vysílat zprávu o chystaném vstupu německých vojsk na území Čech a Moravy. Obyvatelstvo má zachovat klid, jít jako obvykle do práce a vyčkávat dalších zpráv. Ještě předtím, než vydal generál Jan Syrový pokyn ke kapitulaci ...".

M. Prokop 21.3.2018 16:05

Re: Faktická poznámka

Ještě faktičtější, napadeno bylo Polsko, Německem a Sovětským svazem. :-P

Ano, u nás to byl fakticky vstup, i v roce 1968, ale rozdíly jsou nepatrné a spíš lingvistické, než politické.

M. Klas 21.3.2018 11:55

21.3.1942

A jestlipak někdo vzpomene posledního boje našeho hrdiny z největších, Václava Morávka? Dnes jsem na pomníček dal svíčku, byla tam jediná.

J. Jurax 22.3.2018 1:04

Re: 21.3.1942

No jo, když on bojoval a padl za svobodné, suverénní Československo; a jeho potomci jej nejprve rozdělili a pak jeho svobodu a suverenitu prodali bruselské čtvrté říši za dotace.

F. Navrátil 21.3.2018 10:28

ČT prodat dříve, než půjde do frcu

Studenti dostali volno, aby demonstrovali za právo České televize lhát a manipulovat a za právo na nekontrolované tunelování 7 mld. koncesionářských poplatků. K výročí obsazení státu zmrzačeného Mnichovskou dohodou lze podotknout, že ČT není ani česká ani veřejnoprávní. Dělá si svoji vlastní politiku za peníze koncesionářů.

K. Janyška 21.3.2018 9:47

Ovce, s tituly i bez, jsou tragicky nevzdělané ve věci.

znalosti principů, na kterých vyrostl a stojí lidský svět. A jsou jich miliardy... Dzp.

P. Rudolf 21.3.2018 9:43

"svobodní"

Bože můj, tam se snad soustředili všichni čeští pitomci.

P. Lenc 21.3.2018 10:01

Re: "svobodní"

Řekl Timůr, bolševický "génius".

R. Langer 21.3.2018 13:51

Re: "svobodní"

Kdepak, soudruhu Rudolfe, čestným představitelem české koncentrované blbosti jsi jednoznačně ty. A Netzer je zahraniční model. :-D

A. Nový 21.3.2018 17:03

:-))

Zase soudruh neo-marxista Rudolfo/Hofman stvořil lejno. No, aspoň se v něm nerochní jako včera půl dne.

V. Student 21.3.2018 8:46

Jsem rozpolcen!

Štve mě, že mládež nezná tak významné výročí a jsem překvapen, že i ze strany oficiálních reprezentantů tohoto státu se o něm příliš nemluvilo.

Jsem rád že se o tom (už konečně) moc nemluví, že 80 let je prostě historie a do té to patří.

Aha, už to mám. Mě štvalo, že se o tom mluvívalo s hysterií, s emocemi, které v nás byly uměle vyvolávány. Žádná historie, nadávat je třeba, oprávněnou zlobou pěsti zatínat a zachmuřeně na západ od Šumavy hledět. Ano, to mi vadilo. Ale kdyby se o té věci věcně hovořilo, prostě jako na historickou zkušenost, nějak jako na Švédské války nebo Napoleona hledělo, to by se asi patřilo...

J. Ticháček 21.3.2018 20:33

Re: Jsem rozpolcen!

Ale jak sám píšete, je to už jen historie. A, podle mého názoru, význam historických událostí končí pro jednotlivce někde v jeho rodinné anamnéze. Mé dětství (jsem ročník 68) bylo ještě válkou ovlivňeno. Kór v pohraničí, kde ještě dědově generací byli Ticháčkové v menšině a po náhrobcích najdete spíš různé verze kolísají mezi němčinou, polštinou a češtinou. O babičce z otcovy strany se skoro bojím zmínít, protože v různých ůředních dokumentech jako čs. občanka,i jako říšská občanka byla Sidonie(a) Grön(n)ich, Krön(n)ich Kranich, a pár dalších variant. Druhá světová pro mne znamenala strýčka na všech frontách, v uniformách všech možných stran, lágry, odsuny, i pratety v Žacléři a Liberci, které se mnou mluvily lámanou češtinou. Já tu válku ještě trochu zažil. A i pro mne je to historie. Proč by se tou lapálií měli zaobírat dnešní studenti, nebo třicátníci. A ono je vlastně dobře, že se o to nestarají. Vždyť s tím zaplaťpánbůh nemají nic společného.

Z. Rychlý 21.3.2018 8:18

Proč?

V nějaké průzkumu velkému procentu uchazečů na střední školu rok 1989 neříkal vůbec nic. Natož 1939.

J. Jurax 22.3.2018 1:06

Re: Proč?

Dokud o tom někdo neudělá počítačovou hru pro smartfouny, budou dnešní středoškoláci o tom i nadále vědět kulové. Vzdělanost upadá ...

J. Svoboda 21.3.2018 7:40

Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Tu, o které mluvil Zeman, odmítla Rada pro její nesmyslnou metodu srovnávání délkou příspěvků.

Mluvíte v množném čísle, tak rosím o link na ty další. Děkuji.

M. Zikmund 21.3.2018 9:35

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Asi jste si nevšiml, že článek je především o tom, jak média demonstrativně ignoruje nejhorší den našeho státu za posledních 100 let z velmi tragickými následky a to jen proto, že ho provedl německý národ, který nám v současné době vládne skrze EU.

Kdo nechce vidět, nevidí. To je váš případ. Ono se stačí běžně dívat na OVM či Interview ČT24 a podle seznamu hostů a podle toho, jak se k nim moderátoři chovají poznáte hned ideologické preference pracovníků ČT. Propočet účasti zástupců stran v Interview ČT24 od voleb v porovnání s jejich výsledkem jsem vám už psal. Podívejte se jen na posledních 10 dnů - 2x TOP, 1x ODS, 1x ANO, 1x KDU + Gabal, Vašáryovám Kolář, Filo. Když odečtu zátupce ODS a ANO a historika Kováře, pak zbylý jsou klasičtí "kovaní" v té správné ideologii, kterou preferuje ČT.

Ale pokud byste přece jen chtěl další studii nekorektního chování ČT a porušování zásad veřejnoprávního média, které by měla dodržovat (protože je za to mimo jiné přímo placena občany), tak zde máte jeden příklad: https://hlidacipes.org/wp-content/uploads/2016/04/stiznost-na-CT.pdf.

P. Papež 21.3.2018 9:48

Jasně, když někoho odečtu, případně někoho vhodného přictu, tak pak je to manipulace jako prase. A z toho vy vinite ČT a sám to děláte.

M. Zikmund 21.3.2018 10:00

Re:

Koho jsem odečetl a koho přičetl?

J. Svoboda 21.3.2018 11:11

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Zkuste se mrknout na hosty v Události komentáře a v 90tce. Snad si to u vás ČT trošičku napraví.

Pěkný den.

M. Zikmund 21.3.2018 12:00

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Na 90tku se tolik nedívám a z toho, co jsem viděl vám dávám za pravdu, že tento pořad není až tak nevyváženy z pohledu prosazované ideologie a jejich představitelů jako je to u OVM a Interview 24. Jenže to není zrovna ke chvále. Ta je jako když by mi syn přinesl z češtiny a matiky pětku, ale ukázoval, že z vlastivědy má trojku, tak vocotide.

J. Svoboda 21.3.2018 13:17

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

A nepřeháníte to kapku s tím OVM? Před 14ti dny to měl pro sebe sólo Babiš. Komunisti, Tomiovci, ... jsou tam pečení vaření ...

J. Schwarz 21.3.2018 15:18

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Vtip je v tom, že do Babiše i Okamury se buší, skáče se jim do řeči atp., zatímco "duševně spřízněným politikům" jsou dávány návodné otázky a je jim umožněno říct, co jim libo. Například Okamury se neustále dotazují na nějaké finanční čachry a policejní vyšetřování ikdyž vědí, že byl dávno očištěn. Taková "pozvání" do televize neslouží k tomu, aby měl pozvaný možnost veřejnosti sdělit co jeho partaj prosazuje, ale výhradně ke kydání bláta a oživování všelijakých starých, dávno vyřešených "kauz".

M. Prokop 21.3.2018 16:09

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Očištěn nebyl, ale Babiš i Okamura jsou v druhém stupni nepřízně, zvou je, ale buší.

První stupeň jsou ti, kdo vůbec nejsou pozváni.

J. Svoboda 21.3.2018 16:18

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Takže zvaní ve prospěch TOP a dalších "vítačů" poněkud pokulhává, takže teď vaše subjektivní hodnocení vydáváte za důkaz toho, že ČT stejně funguje blbě :o)

Mimochodem, skákáni do řeči je důsledek kafemlejnku politiků typu Okamura, který když se dostane ke slovu, tak několikrát zopakuje, že mu jde hlavně o program vystoupení z EU a NATO a zvýšení důchodů a původního dotazu si prakticky nevšímá :o)

Pěkný den.

F. Kusák 21.3.2018 9:51

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Mýlíte se, "Rada" tu studii neodmítla, odmítlo ji vedení ČT.

V. Loula 21.3.2018 10:06

Re: Které studie potvrdily "závislost" ČT?

Pokud se nepletu, tu studii odmítka CT, nikoliv Rada