24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

MÉDIA: Lidovky a dezinformace

Na Lidovkách vyšel článek o nové bohulibé aktivitě starosty Řeporyjí Pavla Novotného, jenž míní v Řeporyjích postavit pamětní desku padlým ruským vojákům z Ruské osvobozenecké armády generála Andreje Vlasova, kteří se vlastními životy podíleli na osvobození Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vintr 4.12.2019 0:05

Vlasovci nezradili ani jednou. Naopak byli sami dvakrát zrazeni. Poprvé, když je idiotské Stalinovy rozkazy dostaly do německého zajetí a podruhé, když jim Stalin neuznáním ženevské konvence o válečných zajatcích upřel právo, aby se s nimi v zajetí lidsky zacházelo. Jejich snaha o boj s tímto zločiným režimem byla zcela legitimní a oprávněná.

J. Vintr 4.12.2019 0:01

Trochu bych vás opravil. Rusi nás považují za svou gubernii dodnes.

V. Klepetko 3.12.2019 22:54

Aha. Omaha. Bradley...

Kdyby tam bylo tenkrát takových Buňačenků víc, tak jsou možná jednotky SS v Praze ještě dnes :-(

V. Petr 3.12.2019 21:23

Přečtěte si, co o Vlasovovi a Vlasovcích psal Solženicyn. Vlasov prostě nechtěl opustit své vojáky, které Stalin odepsal. A Praze Vlasovci opravdu pomohli za situace, kdy Stalin zabránil tomu, aby do Prahy přišli Američané!!!

Stalin vůbec nechtěl zachraňovat Prahu, jeho hlavním cílem bylo zabránit Němcům v útěku na západ!

V. Petr 3.12.2019 21:19

Nesmysl. Kdyby Hitler vyhrál, nebyli bychom na to hůře, než pod Stalinem a Gottwaldem.

P. Rychetsky 3.12.2019 21:09

Stalin ma na krku tak 20 milionu mrtvych. Samozrejme ne nasich, ale povetsinou sousedu ruskych otcu a dedu. To nezabrani tomu, aby ho pulka Rusu milovala. Pravda, ta pulka mohla byt o dost mensi, kdyby Stalin nevyhral. Nebo o dost vetsi, kdyby Rusove misto Hitlerova spolupracovnika a teroristy jako Stalin meli v cele nekoho normalnejsiho.

Schwarzenberg rikal, ze DNESKA by se takovy odsun dostal do Haagu. Coz je je sice politicky nesikovne, presto pravda.

Š. Hašek 3.12.2019 20:14

Doplácel dvojitou zradou .... to nevymyslíš.

Š. Hašek 3.12.2019 20:12

Tak. R^

Š. Hašek 3.12.2019 19:47

Klid.

My tady obecně nic nevíme o Stalinovi. Vy zas malinko tápete v tom, kam zařadit toho nadčlověka panské rasy.

Co jste četl o válce ve volnočase???

Š. Hašek 3.12.2019 19:44

Pane Chrastino,

účast Vlasovců byla známa, zakryta po r. 1948. Dvojnásobná zrada vlasti v poli, v očekávání, že Hitler přivede před Ural blahobyt ..... to není také nutno dále pitvat. Tedy těm starším.

A osvobození Rudou Armádou - to bych nechal na naše otce, kterým střílelo sousedy stanné právo Němců, nikoliv Stalina. Stalin byl bolševik, z občanů dělal dělnickou třídu - Hitler z občanů ČSR dělal mýdlo a izolační dekly do ponorek. Vyberte si. Zkráceno.

Tu historii rozčísl Schw. tím, že Beneš měl jít do Haagu. Že nezajistil Němcům allinclusive. Tak se "kochejte" tím, jakou to gubernii by si tady udělal Adolf. Kdyby býval mohl.

V. Chrastina 3.12.2019 19:13

Přesně tak, pane Vintře, proto se nelze divit ukrajincům a také rusům, že zprvu vítali německé vojáky jako osvoboditele od komunistické tyranie. Ukrajina se tehdy od SSSR trhla a připojila se k Hitlerovi, jak učinili třeba Slováci. Na to jsou nezvratné doklady. Tož tak!!

P. Grigar 3.12.2019 19:06

.. Buňačenko patřil k Ostlegionen /Osttruppen v Normandii, tvořící šestinu 7.armády(generálplukovník Friedrich Dollmann), která stála proti Američanům, Omaha + Utah;( gen.Omar Bradley.)

V. Chrastina 3.12.2019 18:46

Ano, pane Křivne, ono se vůbec nějak zapomíná, že sověti se svým Stalinem v čela představovali vražedně totalitní stát, a to nejenom vůči svým vlastním občanům, ale měli jsme neblahou možnost pocítit jeho vražednou přízeň na své kůži. Za sovětské nadvlády jsme na tom nebyli o nic lépe než za nacistů. Po válce jsme se tak řečeno dostali z deště pod okap. Tož tak!!

J. Kanioková 3.12.2019 18:29

Naprostý souhlas ! R^

A. Reček 3.12.2019 18:25

Autor to napsal správně R^R^

V. Chrastina 3.12.2019 18:24

Pavel Novotný není můj šálek čaje, je to tragicky směšná figurka samolibého ražení, ale tím, že rozpoutal diskuzi o Vlasovcích a o jejich přispění k osvobození Prahy, rozkryl zároveň problém našeho vztahu k SSSR, která nás okupovala jako svou neposlušnou gubernii, a tím demaskovala skutečnou cenu osvoboditelů od nacizmu. Oni nás už v 45. roce po válce pokládali za svou gubernii. A toto područí Kremlu trvalo bezmála půl století. Kdo tedy byl ve skutečnosti osvoboditel a kdo okupnat?

V. Čermák 3.12.2019 18:03

Nejde o nějaký Pomník, ani o Geniální Počin drzého Řeporyjce, který nadmíru potěšil pana Mařáka. Jde normálně o Peníze, a sice o Peníze ČR. A Řeporyjec je typický Ekonomický Kolaborant, poškozující Obchodní zájmy ČR. Totéž Hřib, ale oba jen Malé ryby. Zato Kubera, Velká ryba, Velký Ekonomický Kolaborant.RvToš tak...

B. Hamal 3.12.2019 17:51

Čínská nenásilná kolonizace je ovšem možná, to ale jen dál eliminuje šance Západu, o kterém je tady řeč.

J. Lukavsky 3.12.2019 17:45

"na poslední chvíli se snaží zachránit vlastní kůži." No a co byste dělal Vy v naprosto beznadějném postavení? Z teplého domova, po dobré večeři se to snadno kritizuje. Zkuste si např. jen pár dní hladovět a dejte vědět. J.L. end

J. Lukavsky 3.12.2019 17:42

To je reakce moji připomínku materiální pomoci z USA? Ale to se dá dnes dohledat i na internetu, i s přesným součtem kolik to nakonec stálo. PS: Rusové požadovali boty "půlitráky" které v USA už nikdo nedělal. Tak našli emigranta Rusa, co šil kdysi carovi jezdecké holinky a ten je to naučil. A nejúspěšnější sovětský stihač létal na letadle Aircobra. atd. aj. apod.... J.L. end

J. Lukavsky 3.12.2019 17:37

"Stačilo bezpodmínečně kapitulovat a měli města celá, nerozbitá" inu stačilo dokonce sedět doma na zadku a nebyla by ani druhá světová válka. Ale ano, kdyby kapitulovali včas tak i mnoho Němců mohlo žít! Za chyby se platí. J.L. end

J. Lukavsky 3.12.2019 17:32

"kdo ovládne obrovský ruský prostor s jeho přírodním bohatstvím" inu už ho ovládl - tvrdý peníz. Dolar, yen, E... každý kdo je schopen zaplatit uznávanou měnou. Rus totiž mimo zbraní neprodukuje skoro nic, alespoň ne na vývoz. Takže musí prodávat plyn, ropu, fosfáty..... co jiného? A ta kolonizace může být i pomalá, nenásilná, nenápadná, ekonomická a populační. Čína je za hranicí a má na to, všechno. J.L. end

K. Křivan 3.12.2019 17:14

Blbost !!!! Otevření západní fronty proběhlo, aź když byli Američani a Britové materialně a personálně připraveni. Už jenom přeprava materialu přes Atlantik zabrala spoustu času.

Kecáte jak docent VUMLu.

K. Křivan 3.12.2019 17:07

Tay mám dojem že se na arabskou divizi Waffen SS zapomnělo.

Nejvyšší muftí jeruzalémský byl strýček na AIDS zdechlého Arafata.

J. Schwarz 3.12.2019 17:03

Přesně tak! V humanistických časech politické korektnosti a lidských práv je nenásilná kolonizace mnohem úspěšnější strategií než jakékoli násilí.

J. Ganaur 3.12.2019 16:02

On si to myslí, tak je to pravda.

J. Ganaur 3.12.2019 15:52

Čína.A už na tom mohutně pracuje.Kolonizace probíhá nenásilně.To, že to nevíte, je úplně jedno.

B. Hamal 3.12.2019 14:40

Domnívám se, že pro budoucí vývoj světa bude zásadní, kdo ovládne obrovský ruský prostor s jeho přírodním bohatstvím. Zdá se, že Rusko dělá vše, aby případný další adept pokusem o násilnou "kolonizaci" riskoval své přežití.

D. Green 3.12.2019 13:56

Už to připomíná vtip o Sakmarovi. Jeden se už obává otevřít ledničku nebo krabičku sardinek. Všade na vás vyjukne Mařák.;-D;-D;-D

M. Krátký 3.12.2019 13:50

Již minulý týden pan Novotný usoudil, že se komunisti poserou až to rozjede - má pravdu předsedo !!!!!!