24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

MÉDIA: Kulidakis šíří euromýty

Thomas Kulidakis ve svém článku Andrej Babiš, milovník členství v Evropské unii (Novinky.cz, 29/8/2018) vysvětloval, proč je členství v EU pro Česko nezbytné. Jelikož britské zastánce odchodu z EU obvinil z použití „sady lží“, je obzvláště zarážející, když sám používá zavádějící a přímo nepravdivé argumenty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kratochvíl 3.9.2018 21:03

Tisíckrát lepší Eurohujeři než

než fanatici.

Vy jste tady ještě chyběla ozdobo zdejších diskusí.

J. Kanioková 3.9.2018 21:00

Kruciš, proč lidi nezkracujete odkazy ?

J. Kanioková 3.9.2018 20:50

A co vaše lži ?

J. Kanioková 3.9.2018 20:49

"Protože síla našich hlasů je dána

podle demokratických pravidel platných pro všechny členy stejně."

Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

Ježišmarjááá, lidi přemýšlejte, než začnete něco tvrdit. ̈!

J. Kanioková 3.9.2018 20:47

Číst Kulidakisovy názory, to je děs. Eurohujer až běda.

J. Kratochvíl 3.9.2018 19:31

Re: Pane Zahrádka, se svými názory jste nebezpečný pro ČR.

Pane Zahrádka, váš text je v prvé řadě proti unijní, takže to není o tom "já o voze a vy o koze".

Když vezmeme např. vaše výhrady jak je malé procento našich hlasů v EP a tím pádem nemůžeme nic ovlivňovat, tak je to nefér argument. Protože síla našich hlasů je dána podle demokratických pravidel platných pro všechny členy stejně. A toto nevzít v úvahu je polopravda a ta je někdy horší než lež.Nyní máme období 80.výročí vzniku 2.světové války a Mnichovské dohody. Tam to bylo o nás bez nás, co by za to dal tenkrát prezident Beneš, kdyby se s ním mocnosti alespoň bavily, natož aby měla naše země sílu nějakých 2% hlasů..

Dále se dost rozepisujete o brexitu. Opět nemáte pravdu a nebudu rozebírat, jestli to je lež nebo ne. V každém případě je to pro V.Britanii velký problém ze kterého nevidí nikdo východisko, ale hlavně to je vnitřní Britský problém a hlavně tamní politici nevědí co vlastně chtějí a za to nelze obviňovat EU. Píšete, že se nevyplnily katastrofické ekonomické scénáře, ale poněkud jste zapomněl uvést, že doposud k žádnému výstupu z EU po dvou letech od hlasování nedošlo a jestli vůbec dojde, nikdo nedokáže říci. co se bude dít až přestane platit tisíce smluv mezi EU a dalšími zeměmi mimo EU. Z vaší strany zase polopravda. Nebude to problém nejen VB, ale také celé EU, ale na tu to dopadne podstatě méně.

A tak bychom mohli pokračovat. A příště až budete chtít vysvětlovat nevýhody našeho členství v EU, měl byste uvádět své argumenty v souvislostech, jinak je to pouze šíření polopravd a to je podstatě horší než kdybyste lhal.

J. Zahrádka 3.9.2018 18:44

Re: Pane Zahrádka, se svými názory jste nebezpečný pro ČR.

Pomíjím urážku a trochu text ve stylu "já o voze, vy o koze." Ale velmi citlivý jsem na to, když označujete můj text za nepravdivý.

Dokažte, v čem konkrétně je nepravdivý, nebo se omluvte.

J. Zahrádka 3.9.2018 18:42

Re: Odpověď panu Braunovi II.

Také děkuji!

V. Braun 3.9.2018 18:16

Re: Odpověď panu Braunovi II.

pane Zahrádko, i když jsem zřejmě neshodneme v pohledu na EU, tak přesto nebo právě proto děkuji za solidní odpovědi.

A. Hrbek 3.9.2018 18:02

Re: Vzdělání autora

1. Takže Vy jste konservativní publicita amatér. Dá se tomu věřit. 2.Všechny Euronormy jste zatáhl do článku Vy, aniž jste uvedl, že o jaké jde. Chápu, že o podstatě některých "euronorem" nemáte ponětí, jak jste se například presentoval u banánů. Dále jste zamlčel, že při implementaci "směrnic" máme určitou volnost a že v řadě případů jsme papežštější než papež. Argumentace Islandem pro ČR je zcela mim o mísu. 3.Banány jste do diskuse zavedl Vy. Nařízením 2257/94 nyní 1333/2011 se, jak byste se dočetl v nadpisu, se stanovily společné normy jakosti a obchodní normy pro banány. To, mimo jiné, svědčí i o tom, že že skutečné ekonomické, technické a obchodní praxi jste se zatím příliš nevěnoval. Vaše argumentace, že u okurek šlo spíše o jakost je úsměvná. Moje dosavadní praktické zkušenosti v oblasti nejrůznějších směrnic a zejména norem jsou dosti dlouhé. A mindráky všeho druhu rozhodně po dlouhodobé praxi ve vedoucích pozicích u významných zahraničních firem rozhodně nemám. 3. Nejste mým názorovým oponentem, v odborné diskusi bývá ale zvykem uvádět věcné argumenty a ty postrádám. Argumentace gulášem není bez uvedení důkazů argumentací. Ale zato Vás charakterizuje.

J. Kratochvíl 3.9.2018 17:40

Pane Zahrádka, se svými názory jste nebezpečný pro ČR.

Na začátku je třeba důrazně sdělit, že projekt sjednocené Evropy je velice úspěšný již více než 65 let. A na této skutečnosti nezmění nic ani pan Zahrádka a jemu podobní magoři. V čem tkví úspěch tohoto projektu? Je v tom hlavním, že obyvatelé zde žijí nejen v míru, ale i blahobytu nejvyšším na světě více než 70 let a to není málo, když si v této době připomínáme 100 let ČSR se dvěma světovými válkami a co těmto válkám předcházelo. Jestli vám toto nestačí mohu vás ubezpečit, že většina obyvatel nejen v ČR, ale i v ostatních státech EU si to plně uvědomuje a váží si toho.

Co se týče těch neustále omílaných banánů nebo okurek apod. je to jedna s funkcí EU a to ochrana zákazníka. A v poslední době jsme svědky jak úspěšně EU zasáhla a snaží se o nápravu u zboží dvojí kvality, že není možné aby jinou kvalitu mělo zboží stejné značky na západě nebo východě, jak jsme toho svědky.

Co se týká brexitu. Brexitem si chtěli britští politici vyřešit hlavně svoje vnitřní problémy Velké Británie a ono se to jaksi nepovedlo a nyní nevědí, předpokládali totiž, jiný výsledek, jak z toho vybruslit a rádi by to svedli na EU a opět se to nedaří.

A na závěr země jako je Švýcarsko nebo Norsko a další i když nejsou přímo členy EU, těží z existence EU výhodami, které by v žádném případě neměli bez existence EU.

Váš text není seriozní a není ani pravdivý. A je podezření co s tím chcete komu dokázat.

J. Zahrádka 3.9.2018 17:21

Re: Odpověď panu Braunovi II.

oprava: "...nepovažuji komentář za nutný..."

J. Zahrádka 3.9.2018 17:19

Re: Staňme se tedy Norskem

Taktéž díky :-)!

S. Sidlichovsky 3.9.2018 16:44

Re: Staňme se tedy Norskem

Pane Zahrádko, pohybuji se především na britském Telegraphu a vždycky jsem lépe hodnotil ty autory, kteří v diskusi odpovídají přímo na argumenty přispěvatelů. Moc prima zvyk, díky veliké.

J. Zahrádka 3.9.2018 16:35

Re: Vzdělání autora

Díky.

J. Zahrádka 3.9.2018 16:33

Re: Odpověď panu Braunovi I.

Tak to stejně nejde, link to asi ruší, snad to tam když tak najdete sám. Tož aspoň zbytek první části odpovědi:

Ne, nevím, že většina rozhodování se děje v Evropské radě. O té článek 15 SEU výslovně uvádí, že neplní legislativní funkci. Domnívám se, že si pletete Evropskou radu a Radu (nazývanou též "Rada EU," příp. "Rada ministrů"). To jsou dva různé orgány.

J. Zahrádka 3.9.2018 16:32

Odpověď panu Braunovi II.

Ustanovení o blokační menšině jste špatně pochopil - ony čtyři státy nejsou uvedeny bez ohledu na velikost. Je to podmínka nepřijetí návrhu, pokud pro něj hlasují státy, které mají méně než 65 % populace. Tzn., že státy, představující 35 % populace mohou návrh zablokovat, ale pouze v případě, že takové státy jsou alespoň 4.

Ona 2,8 % odpovídají počtu europoslanců, jenže stěžejním legislativním orgánem je právě Rada (nikoli Evropská rada), ve které rozhoduje váha populace. ČR má 2,07 %...

S ohledem na vaše zjevné tápání v tématu nepovažuji můj komentář k vaší závěrečné výtce za zbytečný.

J. Zahrádka 3.9.2018 16:31

Odpověď panu Braunovi I.

Nevím, proč se mi odpověď nezobrazuje normálně, tak to zkouším dát sem, znovu:

https://icelandmonitor.mbl.is/news/politics_and_society/2015/10/21/iceland_has_adopted_10_prosent_of_eu_laws/

Ne, nevím, že většina rozhodování se děje v Evropské radě. O té článek 15 SEU výslovně uvádí, že neplní legislativní funkci. Domnívám se, že si pletete Evropskou radu a Radu (nazývanou též "Rada EU," příp. "Rada ministrů"). To jsou dva různé orgány.

J. Zahrádka 3.9.2018 16:23

Re: Staňme se tedy Norskem

Nevím o konkrétním materiálu, který by zpracoval. O jeho přístupu svědčí jeho výroky, "uniklé" z nedávné schůzky v soukromém klubu. A asi také jeho dnešní článek v Telegraphu, na který tady někdo dával link.

Nejen on kritizuje přílišné ústupky Mayové. Johnson například zastával názor, že tzv. "Irish backstop" by se měl vyřešit technologicky a připomenul, že jako londýnský starosta měl přehled o majitelích karty, která je snad obdobou pražské Lítačky.

J. Zahrádka 3.9.2018 16:16

Re: Staňme se tedy Norskem

https://icelandmonitor.mbl.is/news/politics_and_society/2015/10/21/iceland_has_adopted_10_prosent_of_eu_laws/

Ne, nevím, že většina rozhodování se děje v Evropské radě. O té článek 15 SEU výslovně uvádí, že neplní legislativní funkci. Domnívám se, že si pletete Evropskou radu a Radu (nazývanou též "Rada EU," příp. "Rada ministrů"). To jsou dva různé orgány.

Ustanovení o blokační menšině jste špatně pochopil - ony čtyři státy nejsou uvedeny bez ohledu na velikost. Je to podmínka nepřijetí návrhu, pokud pro něj hlasují státy, které mají méně než 65 % populace. Tzn., že státy, představující 35 % populace mohou návrh zablokovat, ale pouze v případě, že takové státy jsou alespoň 4.

Ona 2,8 % odpovídají počtu europoslanců, jenže stěžejním legislativním orgánem je právě Rada (nikoli Evropská rada), ve které rozhoduje váha populace. ČR má 2,07 %...

S ohledem na vaše zjevné tápání v tématu nepovažuji můj komentář k vaší závěrečné výtce za potřebný.

R. Brzák 3.9.2018 15:32

Re: Staňme se tedy Norskem

Jakožto autor článku máte zodpovědnost - a tak neshazujte svou serióznost (jak jste učinil svou první větou).

Jinak máte můj souhlas.

R. Brzák 3.9.2018 15:30

Re: Kulidakis lže

Pravičák, protože odmítá z principu moc nad sebou i nad druhými, pokud vstupuje do politiky, tento princip vlastně popírá. Je tedy pro něj jen to východisko, aby si stanovil konkrétní cíl, velmi přesně omezený a jasně formulovaný, po jehož dosažení je pro něj jediné východisko od moci nad druhými odejít. Tento postup je také jedinou zárukou, že i pravicově uvažující člověk vlivem moci nad druhými nezačne prosazovat levicovou agendu. Toto je totiž přirozené - vláda nad druhými lidmi je levicová již z principu. Strach, který se u člověka s mocí nad druhými olidmi dříve nebo později chopí vlády nad jeho rozhodováním, totiž generuje levicová řešení. Vláda nad druhými lidmi je popřením svobody a odpovědnosti - tedy základního parametru pravice.

V. Braun 3.9.2018 14:57

Re: Staňme se tedy Norskem

Ješte k té poznámce o přístup Borise Johnsona, ,se kterým neuspěl. Budu vám vděčen za informaci, kde se něco mohu dozvědět o konkrétních návrzích Borise Johnsona, s důrazem na slouvu konkrétních, ohledně budoucího uspořádání vztahů EU-Británie. Osobně jsem zatím nic takového neviděl, spíše jen ne zcela podloženou krittiku, jak před referendem tak teď před finální fází jednání.

V. Braun 3.9.2018 14:48

Re: Vzdělání autora

Máte pravdu, zastavil jsem se u minimálních požadavků na kvalitu, požadavky na velikost jsou uvedeny dále, jak píšete.

V. Braun 3.9.2018 14:37

Re: Staňme se tedy Norskem

Hledal jsem na internetu informace o tom procentu legislativy a nenašel, zajisté se tedy podělíte o zdroje, ze kterých jste čerpal. Norsko a Island musí dodoržocat všechnu legislativu týkající se čtyř pilířů, zajímalo by mne tedy, čeho se týká těch zbývajících 90%, které uvádíte.

Jinak k té váze hlasů - zajisté víte, že většina rozhodování se děje v Evropské radě, kde hlasují hlavy států. Blokační menšina jsou nejméně čtyři státy, bez ohledu na velikost, takže vašich 2,8% nějak neodpovídá realitě, resp. odpovídá jen parlamentu, který ovšem proti Evropské radě, kde jsou přímo zastoupené národní státy, má relativně malé rozhodovací pravomoci.

Škoda, že ti euroskeptici často jen přejímají a málo přemýšlejí, nebo že by to selektivní informování byl záměr?

J. Zahrádka 3.9.2018 14:13

Re: Vzdělání autora

"The minimum length permitted is 14 cm and the minimum grade permitted is 27 mm." Příloha 1, sekce III - Sizing. Tato sekce následuje po sekci, obsahující specifické požadavky pro tři třídy jakosti (není tedy součástí požadavků specifické jakostní třídy.

Vaši formulaci "rozhodně nic neporušují" shledávám sebevědomou, avšak nepodloženou.

J. Zahrádka 3.9.2018 14:04

Re: Staňme se tedy Norskem

Ach jo. Ten pocit zmaru, když věční diskutéři reagují i s argumentem, který byl v diskutovaném článku zmíněn... "Prakticky stejné povinnosti" jsou dány právními akty. Těch Norsko přejalo z EU legislativy tuším asi 13 %. V článku zmiňuji Island (který je ve stejném právním režimu), a který přejal 10 %, a zmiňuji též Norsko.

Boris Johnson se svým přístupem u Mayové bohužel neuspěl, proto z kabinetu odešel. Mayová se rozhodla pro jinou alternativu, než kterou Johnson prosazoval.

Ony výhody může ČR prosazovat silou 2,8 % hlasů, což samozřejmě znamená efektivní nulu. Ale jako propagandistická floskule eurofilů to zjevně funguje, lidé nepřemýšlí, jen přejímají.

Dokázat nevýhody členství v EU nebyl můj bezprostřední záměr. Tím bylo upozornění na nesmysly, které použil Kulidakis ve svém textu, a za které by se snad červenal i Goebbels.

J. Chaloupka 3.9.2018 13:51

Kulidakis je Řek. Tím je řečeno vše.

.

V. Braun 3.9.2018 13:44

Re: Vzdělání autora

Tak banány kratší 14 centimetrů rozhodně nic neporušují, protože obecné minimu vyžaduje obecné minimální standardy - například aby banány byly čisté a nepoškozené, o rozměrech tam není ani slovo. Pokud máte pane Zahrádko jiný názor, citujte prosím danou pasáž z minimálních standardů. Děkuji.

https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:336:0023:0034:EN:PDF

V. Braun 3.9.2018 13:32

Staňme se tedy Norskem

Inu, pane autore, staňme se tedy Norskem a mějme vůči EU stejný statut. Můžete to poradit i Borisu Johnsonovi z Británie.

Když říkáte A měl byste říci i B. Býti Norskem znamená prakticky stejné povinnosti a méně práv než být řádným členem EU. Pokud připouštíte, že Norsko má ze svého statutu vůči EU určité výhody tak je mají i řádní členové EU, a navíc z pozice řádného člena mohou hlasováním směřování EU přímo ovlivnit. Pokud jste takto chtěl dokázat nevýhody členství v EU tak se vám to zrovna moc nepovedlo.