Neviditelný Pes

MÉDIA: Kosmo-hrůza

26.10.2016

Česká televize se podle mne snaží ze všech sil, aby mezi její diváky patřily pouze osoby mírně retardované. A pak houfy těch, pro něž je největší rozkoší nadávat na vše české, případně slovenské, a ukazovat, jak jsme my, autoři a „moderní vzdělanci“, vzdáleni tomu českému plebsu. Který je zaostalý, nemyje se, páchne, bydlí v oprýskaných barácích, jezdí zásadně po rozbitých silnicích ve smrdutých autech a spaluje v kotlích „PET lahve“ a tak.

Mimochodem, tenhle nesmysl, že spalování odpadků a PET lahví smrdí a dělá u nás špatné ovzduší kolem rodinných domků, opakoval tuhle i Václav Klaus ml. Aby byl třeba na Ostravsku anebo v Kobylisích takový smrad, jako někdy je, na to by nestačily ani tuny odpadků a miliony PET lahví. To, vážení, smrdí špatně spalované hnědé uhlí. Hlavně hnědé uhlí „ořech II“. Které by se vůbec nemělo prodávat do domácích kotlů. Ale je nejlevnější, a tak s ním topí kde kdo. Místo vyhazování miliard za výměnu kotlů na uhlí by stačilo zlevnit plyn na vytápění, anebo to udělat jako ve Francii a topit elektřinou z jádra.

Ovšem, to nedovolí naši nejmodernější vzdělanci, pro něž je atomová energie rovna ďáblu. To jsou ale vlastně i ti, kteří vyrobili tu Kosmo hrůzu, co teď běží jako super novinka a údajný satirický seriál v televizi.

Seriál využívá všech místních televizních „osvědčených“ receptů. Tak pokud se zobrazují běžní Češi, jsou to zásadně idioti. Někteří herci už jsou přímo stylizováni do rolí magorů a blbů a setrvávají v této „šarži“ celá dlouhá léta. Také „fundus“, tedy v čem chodí oblečení obyvatelé Česka, pochází zásadně typem někdy z šedesátých let. Případně z nejlevnějších prodejen Vietnamců v pohraničí, kde jak známo nakupují hlavně Němci. Příkladem budiž třeba seriál Rapl, kde policisté jezdí sice v autech pro milionáře, které dodaly firmy, oblečení jsou ale zásadně jako drbani. Policistka Slepičková má neučesané a slepené vlasy, jako by si hlavu nemyla půl roku. Baráky, v nichž se něco odehrává, jsou jako vždy, když to točí naše televize, oprýskané, sešlé a vůbec nechutné. Ostatně, to dalo autorům hodně práce, tyhle baráky najít a v okolí Jáchymova a Karlových Varů nenatočit tisíce nových moderních domků, co tam byly za posledních dvacet let postaveny.

Policajtská oslava je podána jako taková pijatika v hospodě IV. cenové skupiny, že by to nepředvedli ani Rusové. Třeba ve slavném filmu „Svéráz národního lovu“, kde měla bohatýrská pitka ruský rozměr. Zatímco ta údajně česká vypadala, jako by si autor scénáře a režisér něco „šlehli“ někde ve squatu a v psychedelickém rauši měl vidiny.

Ale zpět k seriálu Kosmo. Přiznám se, že už jsem viděl hodně hovadin. Některé byly tak blbé, že se na ně dalo koukat, jelikož měly zvláštní půvab z blbosti autorů a pitvoření herců. Někdy to ale nešlo. Jako v Národním divadle, kde v klasické Shakespearově hře běhali po jevišti herci představující vojáky a měli na nohou kanady, oblečené maskáče, tzv. bundeswéráky“. A na nich navlečené lesklé plastové nožní a hrudní chrániče, takové ty „jako římské“, co se tehdy prodávaly v Německu v hračkářství. To jsme šli domů.

Ale už první díl seriálu Kosmo překonal hrůzu, kterou vlastně předem v ukázkách anoncovala ČT. V anoncích se tvrdilo, že nemilosrdně odhaluje chyby Čechů a vůbec Slovanů, což mi připomnělo idiotské uvádění západních detektivek za totáče slovy “nastavuje nemilosrdné zrcadlo...“, jak si z toho dělali srandu autoři filmu Vesničko má středisková. Po pravdě řečeno, už ty ukázky a kecy kolem mne urážely, bylo to tak „vzdělanecky“ nenávistné a blbé, že jsem se podíval. Takzvaná „kritika“ paní Spáčilové, kde se píše, že „parta outsiderů má vybojovat titul prvních Slovanů na Měsíci“, je sama lživá. Nejde o „outsidery“, figury ve filmu mají předepsané IQ na hranici debility a nejupadlejší morálku.

Nedoporučuji ke zhlédnutí, máte li v hlavě mozek. I ty nejhrůznější komunistické filmy z padesátých let, plné hloupých obyčejných obyvatel, které přesvědčí o krásách komunismu několik svazáků a svazaček, byly proti Kosmu výplodem invence a kvality.

Celé je to, jako obvykle u naší televize, tak nějak, že „souzi“, zasazeno duševně a výtvarně někam do začátku šedesátých let. Hrdinové jsou oblečeni do teplákových souprav, jaké od sedmdesátých let nenosili ani sovětští odboráři, když jeli na rekreaci do Varů. Jídelna je stylem ještě „přednormalizační“. Stejně jako za výdejním okénkem stojící tlustá baba v šatové zástěře (model odhaduji tak 1962), která „českým kosmonautům“ nabízí prejt. S podezřelým kusem chleba. To by si netroufli podávat ani u ve vojenské jídelně na letišti v Čáslavi v roce 1963.

Seriál je skutečně esencí idiotskosti, která se zabydlela mezi našimi tvůrci „moderních“ a „angažovaných“ děl. Na něž nikdo do kina nechodí, v televizi se na ně nikdo nedívá, ale mezi eurosoudruhy jsou považována za vrchol angažovaného umění.

Kosmo je tak blbé, až se jeho hloupost hvězd dotýká. Je v něm vše, v čem se rochní určitá část naší inteligence. „Vytunelovaný“ státní projekt cesty do kosmu, „velitelka“ se zkušeností z USA, kde prý se nelže a nepodvádí a tak (což je úžasné při sledování dnešní americké presidentské kampaně). A to vše je prý satira, což není. Je to jen blbé. Místo trenažéru kolotoč. Končit to má údajně úplně blbými Čechy, kdy, jak praví upoutávka, „národ u svých půllitrů bez dechu sleduje přímý přenos z přistání našich zlatých hochů (a jedné dívky) v cílové destinaci“.

Představitelka kapitánky Musilové, Jana Plodková, blábolí na webu ČT cosi o černém humoru. Ale tam je jenom trapný a hloupý rádoby humor. Stylem, že z názvu pohoří Brdy se stane slovo „prdy“ a podobně.

Lituji ty herce, co v tom museli účinkovat. A stálo by za to vědět, co to bylo za „hlavy“, které tuhle ubohost v České televizi schválily. Je pravda, že se věci občas nepovedou. I když byl dobrý záměr. Ale tady to vypadá, že ideové podklady ke scénáři dodávali mladý Stropnický, mladý Patočka, Václav Bělohradský a další rudozelení oikofobisté. Jejichž základní vírou je nenávist k „plebsu“ obecně a k českému obzvlášť. A nezlomné přesvědčení o vlastní genialitě a výjimečnosti. Kteréžto většina národa hodnotí jako spolek magorů.

A tak po zhlédnutí prvního dílu lze jen zvolat: „Komu jsme co udělali, že se na to máme dívat?“



zpět na článek