Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
MÉDIA: Kontrariáni v českém tisku
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Štváč 12.3.2008 9:26Už je jich těch novinářů po celém světě dost, co nemají rádi Klause. Je to náhoda, nebo jsou všichni takoví idioti, že našeho prezidenta nechápou ? Bylo by možné, že by se Klaus mýlil ve svých odhadech a uznal pravdu aspoň některých klimatologů ? |
JaS 12.3.2008 9:26Re: Re: Asi z nemistne skromnosti zapomnel Haas zminit Text je výstižným popisem úmyslného pěstování blbosti a bezmyšlenkovitosti s cílem dosáhnout toho, že lidi budou lépe manipulovatelní. Zdá se, že nerozumět ničemu je základním kvalifikačním požadavkem novinářů. |
muf 12.3.2008 9:25Pane Haas - skvělý článek ! Díky Vám za něj |
libero 12.3.2008 9:23p&h On ten Zeman občas měl pravdu. |
libero 12.3.2008 9:22Re: Re: Re: VYPADÁ TO Směšnou raritu? Nevymyslel bych lepší charakteristiku ....vás ! |
libero 12.3.2008 9:21Re: Póvl mezi novináři Kam jste to zabloudil z AHA? Nespletl vás ten Zima? |
čtenář 12.3.2008 9:19Naprostý souhlas, článek z WSJ Klausovi ani nefandí, ale ani jeho názory nezkresluje. Typické ovšem je, že "překlady" v našem tisku posuvy významu či vytrháváním z kontextu stvořily něco úplně jiného. Srovnání originálu a těchto českých verzí by se měly přednášet na katedrách novinařiny jako exemplární příklady novinářských pokusů ovlivnit názor svých čtenářů místo poskytnutí nezaujaté informace a to zcela odhledě od toho, že jde zrovna o Klause. Jak je možné, že šefredaktoři našich předních listů vůbec něco takového do svých novin pustí? Slovo "contrarian" by v tomto kontextu mělo být přeloženo jako "člověk s neotřelými či provokativními názory", opak od "kejval". |
Maruschka 12.3.2008 9:14Re: Pravdaaláska prohrála, tak plive na všechny strany. Pravda a Láska prohrála, to je pravda.... |
Saša 12.3.2008 9:13Opět máte mé uznání, pane Haasi. Vaše články jsou pro mne vždy potěšením. |
PRASI DENT 12.3.2008 9:12Re: Nastolujete složité otázky (jak říkal Jakeš) Tato jedna z okulkovaných dam, potřebuje být nevydána senátem k trestnímu stíhání, tentokráte za rasistické výroky, když již jednou vydána nebyla, kvůli nějakým majetkovým přehmatům.....Má být tedy senátu, kde převažují voliči Klause za co vděčna...... |
Bubik 12.3.2008 9:09Re: Re: Póvl mezi novináři Von je Berkowitz naštvanej. Jemu letuška zřejmě řekla "s váma pane? s váma nikdy!!!" |
PRASI DENT 12.3.2008 9:08Re: Re: VYPADÁ TO Přečtěte si ten článek v originále a neujde vám, že redaktoři mají kLause za jakousi směšnou raritu......Pokud by věřil, že potíže malých národů, může vyřešit vstup do EU, pak by nerozdmýchaval ještě po svém a ruském způsobu nenávist mezi menšinami a těmito....... |
M. Zima 12.3.2008 9:06Nastolujete složité otázky (jak říkal Jakeš) Vy o Profesorovi mluvíte, jakoby běhal nepřetržitě po Hradě "s laťkou" a ohýbal přes zábradlí jednu uklizečku za druhou. Ať je to jak chce, i kdyby mu tu Viagru přimíchali do mrkvičky, kterou ho krmí Waigl, socani, positivní je, že se zatím nenechal uhnat Janáčkovou, nebo tím druhým strašidlem, kterým je za ten presidentský job zavázán. |
PRASI DENT 12.3.2008 9:04Re: Re: Re: to MB Mám dojem, že je na konci článku uvedena oprava v tom smyslu, že dřívější Československo mělo při jižních hranicích početnou menšinu Madˇarů...... |
jasan 12.3.2008 8:56nojo nic noveho pod sluncem.... a souhlas se Zemanem..... |
PetrH 12.3.2008 8:56Re: Re: Pravdaaláska prohrála, tak plive na všechny strany. Pokud realisticky znamená lživě, snad bych raději zůstal idealistou. |
ceskej Honza 12.3.2008 8:52Re: Póvl mezi novináři on mel Klaus neco s letuskou? No, to je mi hned jeste sympatictejsí! |
bubuh 12.3.2008 8:51Re: Pravdaaláska prohrála, tak plive na všechny strany. Absolutní souhlas |
Berkowitz 12.3.2008 8:36Póvl mezi novináři Jsem zvědav, jak bude Narcis reagovat / a s ním celá jeho suita / na odhalení jeho sexuálního dobrudružství s blond letuškou. Nakonec nám namluví, že pouze testoval, jako nejvyšší ústavní činitel, účinky Viagry. |
František I. 12.3.2008 8:35Re: VYPADÁ TO Prasík dentální opět směřuje svoji rozkradenou mozkovou flotilku do rudooranžového Paroubpřístavu, kde létají to tlam pečení holubi střídavě s americkými brambůrky. Jistě hodné následování. Navíc jeho rolničky krásně zvoní, pouze kulatý čenich špatně drží. Vystihuje totiž rozdíl mezi šaskem a klaunem, na kterého by si tak rád tento nasoclý hlupáček, žel neúspěšně, hrál. |
PRASI DENT 12.3.2008 8:16Re: Pravdaaláska prohrála, tak plive na všechny strany. Spíše už občané prohlédli a novináři začali konečně psát realisticky a ne contrariánsky, jako třeba modrý Zajíc...... |
PRASI DENT 12.3.2008 8:14VYPADÁ TO Že Kormidelník Contrarian kLaus směruje svoji modrou kocábku pod šapito.....Prý už nechal dovést ponorku z Albánie pro Vlastičku Ohnivou, když nás už jeho kumpán Koženka zbavil obchodní flotily..... |
Otakar 12.3.2008 8:08Pravdaaláska prohrála, tak plive na všechny strany. Z toho co se dělo kolem prezidentské volby a po ní v médiích kolem Klause , lze konstatovat, že se skutečně část naší novinářské obce přímo "vyzvracela". M. Zeman kdysi prohlásil, že považuje některé české novináře za největší pitomce na světě, Bohužel bude to asi jěště horší. |
František I. 12.3.2008 7:54Re: Asi z nemistne skromnosti zapomnel Haas zminit Tento text není o práci redaktorů WSJ, ale o práci našich milých Klusobijců. To, že jeden od druhého opisoval, je vcelku normální běžnou novinářskou praxí. A nejen novinářskou. Trochu mi to připomíná špenát. O něm se také po generace tvrdilo, že obsahuje hodně železa. Relativně nedávno se ukázalo, že si jakýsi vědec spletl tuším v roce 1910 desetinou čárku a všichni ostatní to až do osmdesátých let od něho opisovali. Horší je, že si páni redaktoři k anglickému originálu přidávali svoje dosti připitomělé komentáře (o kterých mohli tušit, že je někdo odhalí) a prakticky tak dehonestovali Lidovky a MFD. V konečném výsledku nemá oslí hlavu Klaus, ale páni šéfredaktoři. Měli by přece jenom lépe dohlížet na své ovečky, zda nepáší blbiny. Zvláště, jedná-li se o presidenta. Co se týáká Klause a jeho vztahu k Rusku s ním bouřlivě nesouhlasím, ale po zkušenostech z minula jsem raději zticha. K humanitárnímu bombardování, které Klaus odsuzoval,jsem měl vlažný vztah. S americkou akci v Iráku jsem souhlasil, opět narozdíl od pana Klause. Jeho ekologickou třešničku na dortu jsem téměř odsuzoval, dokud jsem si nezjistil, že žádná vláda v historii ČsR,CSSR a tím spíše pozdější socanské a sockomunistické vlády na ekologii, kterou se oháněly, nedaly ani pětinu toho, co vláda Klausova. Vždy se ukázalo, že pravdu měl on. |
MB. 12.3.2008 7:48Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to MB Ano, presne tak. Prekladatel v cetce je obvykle student, vzdy vsak mizerne placeny. Hledat tam umysl je paranoia. Hledat umysl u editora stranky, ktery vi kolik ma mista ze to musi zaplnit zpravami z ctk behem nekolika minut je neznalost techniky vyroby. Proc tedy ale nehledat umysl v zamene Ceska a Slovenska u dobre placeneho zastupce sefredaktora? Logika je to stejne blba... |
Ostap Bender 12.3.2008 7:41Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to MB Člověče, přečtěte si ještě jednou můj příspěvek, který jsem do tohoto vlákna přidal v 07:16. Tentokrát, prosím, zkuste konečně zapojit i obvody pro pochopení textu. Já jdu spát. |
MB. 12.3.2008 7:38Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to MB Ano, tuto vetu, spatne zkusenosti melo spise Cesko. Slovensko si myslim tento problem moc nemelo, spis se jim to hodilo. Proto si myslim, ze WSJ si plete Cesko a Slovensko. Ne ze by zalezelo na tom, co si mysli WSJ o nasi historii, je mi to fuk, clovek se pri cteni WSJ aspon dobre pobavil. Jenze pak se proradnost ceskych novinaru mela dokladovat radeji na textu, ktery je po fakticke strance bez chyb (nebot interpretaci rozhovoru do textu ve WSJ muze posoudit jen interviewovany). |
Ostap Bender 12.3.2008 7:23Re: Re: Re: Re: Re: Re: to MB Myslíte z té, která říká, že *ČESKOSLOVENSKO* mělo špatnou zkušenost s německou menšinou? |
MB. 12.3.2008 7:19Re: Re: Re: Re: Re: to MB Ano, ostatne to vyplyva z te nasledujici vety. Ale prece nebudeme kritizovat zastupce sefredaktora WSJ, ze. |
Ostap Bender 12.3.2008 7:19Re: Re: Re: Jine perly Viz moje odpověď výše. |