19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
slava 12.3.2008 18:19

Haasi, držte se svého kopyta koryta a nehrajte si na lingvistu

Z článku vyplývá, ať ho čtu jak ho čtu, že  VK je namyšlený excentrický blb. Tanečky kolem překladu slova contrarian jsou je  k zasmání. Překlad je vždy sporná věc, ale ne u tohoto slova . Jeho základní význam je tvrdohlavec, paličák, negativní či pozitivní asociace vyplývají vždy z kontextu. Že je klaus za vola je ovšem dáno obsahem, nikoli "chybným" překladem, i když souhlasím,  že naši novináři neumí anglicky, neumí  ostatně ani česky.

brána 12.3.2008 18:48

Pane slava

nešlo panu Haasovi o bolestné zjištění nedostatku obliby, takřka nelásky novinářů ve vztahu k presidentu republiky panu Václavu Klausovi? Pan autor vychází z lyrického pojmu rád. Z citového postoje vesměs doprovázeného touhou po  jedinečném, exklusivním vztahu k milované osobě. Následkem jsou zřejmě návaly přirozeného pocitu žárlivosti a hon na soky. Dnes to byli novináři a zítra menšina národa.

krab 12.3.2008 18:52

Re: Haasi, držte se svého kopyta koryta a nehrajte si na lingvistu

cituj z ceho konkretne vyplyva ze Klaus je namysleny blb. Ja to cet a nic takovyho sem nenasel, i kdyz sem to tam cekal (kvuli lharum z Lidovek).

Bidlo 12.3.2008 19:09

Re: Re: Haasi, držte se svého kopyta koryta a nehrajte si na lingvistu

Slava je komunista a ti přece argumenty nepotřebují.

slava 12.3.2008 22:11

Re: Re: Re: Haasi, držte se svého kopyta koryta a nehrajte si na lingvistu

Bidlo, vy jste jak Pavpovův pes - myšlení žádné, jen podmíněné reflexy. Stačí předhodit patřičný  impuls a reagujete podle očekávání. Zkuste mě také někdi překvapit slušností a samostatným myšlením.

kpt 13.3.2008 8:50

Re: Re: Haasi, držte se svého kopyta koryta a nehrajte si na lingvistu

záleží na filtrech, jakými člověk disponuje. Pokud někdo nevidí, že Klaus je blb, Klaus pro něj blbem není. To ovšem nijak nebrání mnohým jiným s odlišným viděním myslet si své...

Ivan Nový 12.3.2008 17:38

Velká klimatologická konference

na základě Hlavního modelu určila, že A.L. narozen v roce 2036 ohrozí lidstvo v roce 2058 tím, že si zapálí doutník, který najde v krabici po pradědečkovi a na základě uznávaného Efektu mávnutí motýlích křídel způsobí zánik lidstva v roce 5098. Konference navrhuje ukončení A.L. v roce 2057 ........ :-)))))) Kam až může zajít modelování :-))))))

Taky kontrarián 12.3.2008 17:52

Re: Velká klimatologická konference

Nebylo by jednodušší a ekonomičtější začít již nyní pracovat na likvidaci všech doutníků, aby si A.L. v roce 2058 vůbec nemohl zapálit?

Ivan Nový 12.3.2008 17:55

Re: Re: Velká klimatologická konference

Nebylo, protože to, že nebudou-li doutníky, zase podle Hlavního modelu a bezdoutníkového scénáře, bude znamenat, že si J.S. nezapálí doutník v roce 2089 a to zase způsobí zánik lidstva v roce 11056 :-)))))

Taky kontrarián 12.3.2008 17:09

Slovo kontrarián vysvětluje docela dobře wiki

Mimo finanční svět (kontrarián-typ investora, který nespoléhá na převažující náladu na trhu) je to termín v poslední době používaný právě v souvislosti s diskusemi o globálním oteplování. Člověk, který nejde zrovna s hlavním proudem. Wiki podotýká, že termín kontrarián nemá pejorativní nádech. http://en.wikipedia.org/wiki/Contrarian 

František I. 12.3.2008 19:30

Re: Slovo kontrarián vysvětluje docela dobře wiki

Ale to sockomoušům popřípadě pravdě a lásce nevysvětlíte. Už jen fakt, že si pánové z WSJ vybrali místo Paroubka, Havla nebo Filipa právě Klause, je pro ně nepřekonatelná potupa. Co že si to ti čerchmanti kapitalističtí dovolili, že?

Eva D. 12.3.2008 22:37

Re: Re: Slovo kontrarián vysvětluje docela dobře wiki

R^

F. Lukeš 12.3.2008 16:50

Potíže s výkladem

         Z článku ve WSJ je zřejmé, že jde v zásadě o záznam rozhovoru, tedy zprávu, nikoliv komentář, byť v náznacích je tam postoj novináře vyjádřen. Na základě originálu článku usuzuji, že novinář, který je ve vztahu V. Klause ke globálnímu oteplování vcelku neutrální (asi té problematice nerozumí tak dobře, aby mohl Klausovy názory glosovat), pokud jde o jeho názory na politiku a chování Ruska, případně Putina (o něm vlastně mluví nejvíce)  jsou z formulace této části článku pro mne zřejmé pochybnosti až nesouhlas s Klausovými názory. Myslím, že to dostateně charakterizue věta "A zde přichází těžko uvěřitelný zvrat" - ale podobných formulací je tam více. Podle mého soudu si čtenář (americký), který o VK mnoho neví nemůže o něm na základě informací v článku učinit příznivý dojem.

      Neserioznost názorů VK na problematiku globálního oteplování dosvědčuje jeho otázka"Co je v nebezpečí: klima nebo svoboda?" To je naprosto nesmyslná otázka. Problém klimatu je otázkou vědecké discipliny - byť tato disciplina zatím nemá tak exaktní charakter jako např. matematika nebo fyziky a dávat klima do konfliktu se svobodou je naprostý nesmyl. Člověk se samozřejmě může svobodně rozhodnout, že nebude hledět na varování klimatologů diskutujích a hodnotících dlouhodobé výhledy očekávaného vývoje klimatu na lidstvo a hnát se k sebedestrukci, ale klást si otázku "klima nebo svoboda"  takto na tvrdo je nesmysl. 

Ivan Nový 12.3.2008 17:30

Pane Lukeši,

když vám věda dokáže, že váš vlastní život je škodlivý pro lidstvo, vzdáte se ho?

František I. 12.3.2008 19:50

Re: Potíže s výkladem

Pane Lukeši, asi nevíte, oč jde. Pan president se zúčastnil Konference o klimatu New York 2008, což byla velice prestižní vědecká konference více než 500 nezávislých vědců, ekonomů i obchodníků. Už jen to, že na ni byl Klaus pozvaný, je pro něj obrovská čest. Tito pánové nebyli aparátčíci či jejich pohůnci, ani odložení politikové, jako ti ICPP. Všichni se sešli proto, aby onu děsivou blbost ohledně boje proti větru dešti, nazývající se Global Warning, vyvrátili. Podle závěrečného komuniké se o nesmyslném plýtvání zdroji i financemi na onu hloupost shodli všichni. Pozvání pana Klause do redakce WSJ je další poctou pro tohoto státníka. Nepamatuji se, že by se to někomu z našich politiků povedlo. Mí američtí přátelé, které jsem kontaktoval, vidí besedu s Klausem v tomto prestižním časopise, jako vysoké hodnocení jeho osoby bez jakýchkoliv pejorativních obezliček, které byste tak rádi presidentovi pověsili na krk. Newyorkskou konferencí dostal milý Kjot či Bali hodně velkou ránu do sebevědomí. I když si to zatím přitroublí bojovníci proti CO2 ještě neuvědomují.

PROKOP BUBEN 12.3.2008 20:21

Re: Re: Potíže s výkladem

Máte-li své přátele mezi vámi zmíněnými, pak - netřeba se divit......Z celého článku vyplývá, jak už bylo řečeno i jinými, že je jediný prezident na tomto setkání, potrhlý TRABELMAKER ....

Eva D. 12.3.2008 22:38

Re: Re: Re: Potíže s výkladem

Kruci, aspoň to napište pořádně, Vy jazykovědče!!!;-O

A. Kofroň, veterinární pedagog 12.3.2008 22:46

Herr Buben,

was ist das TRABELMAKER? Ich stehe nicht ver.

oposum 13.3.2008 14:34

Re: Re: Potíže s výkladem

Ach Bože Franto! aspoň si ten článek vw WSJ přečti, když už musíš svého guru hájit za každou cenu, pak by tě nenapadlo psát vymyšlené bláboly o "uznání amerických přátel", leda žeby byli negramotní.

A ty poznámky o zásadní New York konferenci rezmetající ICPP tě usvědčují z pohé provokace bez jakékoliv znalosti wo co go. Za to by tě i tvůj velikán poslal nejspíš do pr....

kritik 12.3.2008 16:23

do němčiny

CONTRARIANT  =  zuwiderlaufend, unvereinbar

CONTRARIETY =  Gegensätzlichkeit, Unvereinbarkeit; Widerwärtigkeit, Wiederspruch

Hodilo by se české POTÍŽISTA?

Olivovník 12.3.2008 16:45

Re: do němčiny

Nehodilo. Contrarian není člověk, který dělá potíže, ale člověk, který si věci dělá po svém (a jinak než většina).

Eva D. 12.3.2008 22:39

Re: Re: do němčiny

Přesně! Ale asi marně.

y.h. 12.3.2008 14:32

Divne - tak jeste jednou

Nonkonformista je v danem kontextu presne. Samorost taky neni spatne, ale clovek si pod tim predstavi spis cvoka nez cloveka s nazory jdoucimi proti hlavnimu proudu. V prekladu Maleho velkeho muze (1. dil) pouzivaji pro Maleho medveda slovo "Protivník" ve vyznamu jinem nez obvyklem, ale to by u linguisticky slabsich jedincu narazilo.

PROKOP BUBEN 12.3.2008 15:27

Re: Divne - tak jeste jednou

NEKONFORMISTA - jak empatické.....Spíše by seděl onen - ZUBY NEHTY  se držící svého názoru, který není schopen přiznat jakýkoliv svůj omyl.....

Ivan Nový 12.3.2008 17:32

Bubne,

když těch omylů moc nebylo. Privatizace byla úspěchem, komunistické nomenklatuře se nepodařilo udržet socialismus s lidskou tváří. Například. A to díky Klausovi.

betap 12.3.2008 17:50

Re: Bubne,

Ano, privatizace byla úspěchem zlodějských grázlů z ODS a spol.

i.h. 12.3.2008 14:30

A jeste jednou ...

Nonkonformista je v danem kontextu presne. Samorost taky neni spatne, ale clovek si pod tim predstavi spis cvoka nez cloveka s nazory jdoucimi proti hlavnimu proudu. V prekladu Maleho velkeho muze (1. dil) pouzivaji pro Maleho medveda slovo "Protivník" ve vyznamu jinem nez obvyklem, ale to by u linguisticky slabsich jedincu narazilo.

PROKOP BUBEN 12.3.2008 15:31

Re: A jeste jednou ...

Článek jasně potvrzuje, že Kormidelníka redaktoři plátku za jistý druh cvoka považují.....Samorostem bych jej nenazýval, ten může být zajímavým a výtvarně zdařilým výtvorem přírody.....Spíše křivorostem.....

Aleš 12.3.2008 14:07

diskuse

v WSJ  není příliš zajímavá 90% příspěvků , /česká jména/ si všímají chyby   článku uvádějící  maďarskou  menšinu v ČR.

Kovanda 12.3.2008 13:47

Četl jsem originální článek

je to krásná ukázka kvalitního žurnalizmu - i když se dá tušit, že s Klausem nesouhlasí, ale nezneužívají své pozice, tj. že na papíře mají vždy poslední slovo. Čeští novináři se to dosud nenaučili - za komunizmu museli držet hubu a teď zase neví jak se to dělá a jak se jim uvolnila čelist, tak s ní jen plácají ve větru.