Pátek 23. května 2025, svátek má Vladimír
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

MÉDIA: Kdo je králem?

diskuse (4)
Na uštvaných koních kolem nás pádí poskytovatelé informací

Králem je obsah, tvrdí jednohlasně mediální svět. Je tenhle výrok stále ještě pravdivý? Na úvodním semináři nového projektu Media Monday společnosti Tuesday Business Network proběhla na toto téma zajímavá diskuse.

Podívejme se na fenomén, kterým je Twitter. Dá se mluvit o nějakém obsahu ve spontánním sdělení o délce maximálně 140 znaků? Miliony účastníků koukání klíčovou dírkou si to bezpochyby myslí. Jinak by počet přispěvatelů do této komunity nerostl rychleji než houby po dešti. Nový pokus firmy Amazon o elektronickou čtečku Kindle sice obsah nepředefinovává, ale dá se s jistou předpokládat, že při jeho masovém využívání dostanou tištěná media stahovaná ze sítě jinou podobu. Na druhé straně média, nebo raději pop média, nás zahrnují "informacemi", jejichž poločas rozpadu je spíše v minutách než hodinách.

Na uštvaných koních kolem nás pádí poskytovatelé informací. Jen je zahlédneme, už mizí nenávratně za obzorem. Lidí ochotných platit za takto vyrobené byty je málo, subskripční modely selhávají nejen na našem trhu. Je "uživateli generovaný obsah" něco víc než jen prostor pro exhibici, která se buď virálně rozšíří, nebo zahyne už při narození? Televize, zejména komerční, mnoho prostoru na byť plytký obsah mezi reklamami také nenechává. Do filmů je nenápadně vpašovávána produktová reklama. Nastává tedy čas, kdy přebírá nebo přebere roli krále technologie? Mnozí tvrdí, že je to především generační problém. Starší generace je konzervativnější, mladší bere téměř všechno, ale také to rychle opouští. Stačí se podívat na MySpace a podobné pokusy.

Mluví se hodně o konvergenci médií. Moc na ni nevěřím, švýcarský armádní nůž se hodí k uříznutí větvičky, na podříznutí stromu si také vezmete speciální nástroj. Pokusy o konvergenci internetu a televize obvykle pokulhávají. Zajímavou otázkou je, zda takto konvergentní jsou nebo mohou být i novináři. Zdá se, že až na malé výjimky je to stejné jako s technologickou konvergencí. Blogeři těžko mohou psát s nadhledem do týdeníku, televizní scenáristé nejsou ideální pro krátký klip na YouTube. Zbývá jen doufat, že králem zůstává ten, kdo má co říci a říká to způsobem, který nás zajímá nebo dokonce dojímá.

Týdeník EURO 28/2009

Jan Berka
23. 5. 2025

Opatrně se sázkami na dluhopisy. Známe nejhorší scénář

Ladislav Jakl
23. 5. 2025

Kde je líheň myšlení, že každý má právo na peníze druhých?

Aston Ondřej Neff
23. 5. 2025

Izrael si počkal, až Trump vytáhne paty.

Petr Kolman
23. 5. 2025

Přes milion lidí žije na hraně a vláda se raději dívá jinam

Aston Ondřej Neff
21. 5. 2025

Rusové jsou ochotni vraždit neomezenou dobu.

Aston Ondřej Neff
20. 5. 2025

Rumuni tedy rozhodli, jak rozhodli.

Aston Ondřej Neff
22. 5. 2025

V jistém smyslu jde o vzkaz voličům.

Gustav Sitař
21. 5. 2025

Média hlavního proudu se připojila ke kritice Bidenova Bílého domu

přečetl Panikář
20. 5. 2025

Západní civilizace ve jménu „záchrany klimatu“ páchá sebevraždu.

Lidovky.cz, ČTK
23. 5. 2025

Ještě půl kilometru před cílem šlapal na prvním místě Mathias Vacek, který chvíli předtím uprchnul...

kh Kateřina Havlická
23. 5. 2025

Slovenští policisté dopadli členy maskované skupiny White Zone SS, která pod heslem „vítězství,...

Obhajoba zlaté medaile nevyšla. Navíc v únoru české hokejisty čeká olympiáda za účasti hráčů NHL....

Zdeněk Koudelka
23. 5. 2025

Skupina senátorů napadla pro údajnou neústavnost u Ústavního soudu smlouvu se Svatým stolcem o...

Lidovky.cz, ČTK
23. 5. 2025

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj potvrdil výměnu zajatců s Ruskem. Na Ukrajinu se podle něj...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz