28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

MÉDIA: Jak reformovat Českou televizi?

Výsledek volby do Rady České televize nastavil zrcadlo veřejnoprávní politicko-mediální lobby. Její hysterický křik zní skoro jako rajská hudba.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Kohout 31.5.2020 8:16

Když někdo -kdokoli- dostává jakékoli dotace, tak to taky platím i já, přestože s tím nesouhlasím. A to 1) nesouhlasím s dotacemi všeobecně, 2) a často i v konkrétním případě. Stát mi sebere daně, část z nich pak i někam pošle a z toho se financují často šílené věci, na které bych já sám nedal ani halíř. To už si radši napřímo platím ČT, to aspoň vím, kam ty prachy tečou, tedy lepší takto než přes rozpočet.

P. Lenc 30.5.2020 9:42

Řev "obránců demokracie" pouze ukazuje jejich naprosté odtržení od od reálné občanské společnosti a jejich domnělé výsady určovat co je a co není pravda.A už naprosto úsměvné je útok na dvě údajně "antidemokratické osoby" které si dovolují mít jiný názor než tito "jediní demokraté" kteří mají panickou hrůzu z jiného názoru a tím "ohrožují demokratické principy" ČT.Zvláštní pojetí demokracie...

D. Bystriansky 30.5.2020 9:42

Chápu, že ČT nemůže být financována pouze z příjmů z reklamy a tudíž zrušení její omezování ve vysílání.

Proboha, kdo by pak rozeznal zprávy a komentáře od reklamy a propagandy!? EU by se nedoplatila!

P. Grigar 30.5.2020 9:23

.. koncesionářské poplatky jsou umně skryty za povinností platit za vlastnictví zařízení, schopného přijímat TV nebo rozhlasový signál. Paradoxně jsou z této povinnosti vyjmuty mobilní telefony.

Dobrovolné poplatky ano, současný stav je sprosté vydírání.

V. Halašta 30.5.2020 9:34

To je jen technikálie, každý ví, že se jedná o poplatky na ČT.

Podstat je jinde. Kdysi bylo přesvědčení, že by na ČT neměly být reklamy. Řešením, resp. náhradou, jsou koncesionářské poplatky. Pokud se zruší tak se musí také zrušit zákaz reklamy.

Nějaké dobrovolné poplatky jsou nesmyslné z jakéhokoliv pohledu, snad mimo ČT sport. Ale i tu pak zapláčou šachisti (pokud si tam tedy jeden z nich nenanominuje 3 zástupce, jak se stalo tento týden). Kolik ale parasportu se tam pak objeví. A co takoví věřící?

Poplatky jsou logickým, provázaným a funkčním řešením důvodů existence veřejnoprávní televize. To není jen OVM a 168 hodin.

P. Staronový 30.5.2020 10:16

"Koncesionářské" poplatky byly vždy, s reklamou i bez.

V. Halašta 30.5.2020 11:25

To je nepodstatné. Reklama byla i na ČT1 ale silně omezená. Přesně 1% času, tedy, 14 minut denně (prakticky 7 minut kdy Prima, NOVA 2,5 hodiny).

Pro zajištění funkce veřejné služby nejsou variantou povinné poplatky ani reklama.

J. Farda 30.5.2020 11:51

Byly už po vzniku radiožurnálu za ČSR. https://www.radio.cz/cz/static/historie-radia-praha/historie-cro

P. Grigar 30.5.2020 13:37

.. podstata tkví v donucování občana, aby platil bez ohledu na to, zda o službu má zájem, tudíž upřesním termín dobrovolnosti placení.. kódovaný signál s možností výběru, kterou vysílací stanici chci sledovat. Současné technologie už cosi takového umožňují.

V. Halašta 30.5.2020 15:38

Stejně jako občan platí daně a platí jich v poslední době stále víc a také nemá na výběr. Proti nim se vymezujete stejně vehementně?

Otázka je, zda chceme v zemi nějaké kanály veřejné služby nebo ne. Když se shodneme, prostřednictvím parlamentu, že ne, dobrá, zrušme ji. Zatím ale k takové shodě nedošlo a neuvědomuji si, že by to měly některé strany v programu.

BTW, myslíte, že komerční kanály neplatíme taky? Samozřejmě je platíme při nákupu zboží v nich inzerovaném, oproti tomu jsou koncesionářské poplatky transparentní.

P. Grigar 30.5.2020 17:46

.. stejný postoj mám i k daním, jednotný systém pro všechny, minimální sazby, klidně budu platit mýto i na silnicích nižších kategorií, ale jen tehdy, budu-li je používat. Totéž pro zdravotní a sociální sytém. Chci mít právo volby, rozhodovat o tom, jak naložím s výnosy svojí práce.

V. Halašta 30.5.2020 17:52

Tak to OK, měl jsem pocit, že jste podporovatel současné levicové vlády.

P. Grigar 30.5.2020 18:24

.. no nazdar! To byste mě poctil.

M.N.Rothbard, D.D.Friedman, H.H. Hoppe.. to jsou moji favorité.

P. Čejka 30.5.2020 9:13

Otázka zní, jestli ti, kteří by na ni neplatili, by na ni měli dál přístup nebo ne. Jinak souhlasím s názorem o české menatalitě p. Orla níže.

P. Grigar 30.5.2020 9:28

..existuje kódované placené vysílání signálu. Jenže jeho plošným zavedením by určité zájmové skupiny ztratily možnost bezplatné prezentace za peníze daňových poplatníků.

Š. Hašek 30.5.2020 12:05

Přesné.

V. Pavelka 30.5.2020 16:59

Skrytých reklam jsou tam stovky ,prostě nezdaněný vývar pražské kavárny .

P. Grigar 30.5.2020 17:51

.. na někoho působí, někdo je prostě nebere na vědomí. Z mého pohledu jsou peníze vložené do reklamy penězi vyhozenými oknem.

S. Svatoš 30.5.2020 8:58

ČT je tak jako EU nereformovatelná !

Z paskvilu nikdy neuděláte něco hodnotného a cenného.

Zdravím

V. Kain 30.5.2020 9:03

Tam se měl udělat průvan už před mnoha lety.Ovšem nemůžete chtít pořádek tam, kde sedí někdo jako je Dvořák.

Š. Hašek 30.5.2020 12:07

"Dvořáka ponechme stranou". Bylo by třena vypakovat "spacáky"!!! Tedy (hlavně) ty, co nesídlí přímo v té budově.

V. Chrastina 30.5.2020 15:41

Ano, pane Hašku, ČT je po spacákové privatizaci poplatná EU, ač si ji platíme z vlastních kapes a úhrnem to představuje desítky miliard ročně. Jde tedy o zrušení poplatků, ale hlavně o zrušení spacákové privatizace. Tož tak!

V. Pavelka 30.5.2020 15:43

A Moravec , jeho společný kšeft "Kantar"! Naprosto zbytečné průzkumy se životaschopností a údernosti Jepičího života. O kolik se šábnou s přítelem Ranochou ,a kolik ideových přátel se koupe v sedmimiliardovém vývaru ČT a pražské Kulturní fronty !?

M. Pecina 30.5.2020 8:53

Já bych takzvaná veřejnoprávní média zprivatizoval. Ať ukáží na trhu ostatních médií jak si stojí. Myslím si, že v 21. století opravdu žádné veřejnoprávní médium nepotřebujeme.

P. Victorin 30.5.2020 6:40

Autor má samozřejmě pravdu, že jediným účinným "regulativem", nejen pro ČT, jsou peníze, nikoliv "sebeosvícenější poradní orgány". Zavést dobrovolnost poplatků pro ČT pokládám za vynikající nápad, který budu plně podporovat, bude-li k tomu, nejen mně, dána příležitost...

J. Tulejová 30.5.2020 7:03

Ano, pane Victorine, souhlas.

M. Rohovský 30.5.2020 7:43

Nebude. Z čeho by žili?

V. Mokrý 30.5.2020 7:57

Jak se kdysi říkávalo - z ruky do huby.

I. Pávek 30.5.2020 7:50

Zdraví m pane Victoríne. Já bych je zrušil úplně. I za cenu neustálých reklam. Ale mám možná ještě jedno řečení, tak jak je systém zdravotních pojišťoven. Povinná platba televizi podle vlastního výběru a s odhlášením a přechodem k jiné k pevnému datu dvakrát ročně. Je to tak nějak i u mobilních operátorů, tak nevidím důvod proč to nezavést i u televizí.

P. Victorin 30.5.2020 8:05

Dobrý den, pane Pávku! Myslím, že se v podstatě shodujeme na zrušení povinných poplatků pro ČT pouze za to, že máme ve svém obydlí zaveden střídavý elektrický proud... Mějte se!