19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

MÉDIA: Jak jsme slavně oslavili okupaci

Vskutku spektakulárně. Po týdenní mediální dělostřelecké přípravě nastal konečně „Den D“ plný shromáždění, různých projevů, výstav fotografií a přirozeně také hudby. Monstrkoncert na Václaváku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Doušek 29.8.2018 15:57

Petr Novák zpíval Špinavý je rudých ráj.

Upravený text.

J. Kombercová 28.8.2018 16:32

Pane Chrastino

děkuju, udělal jste mi velkou radost.

F. Doušek 29.8.2018 15:55

Re: Pane Chrastino

Čtu až nyní, a mně taky. Jako ostatně většinou.

J. Ptáček 28.8.2018 14:52

Karel Kryl, ctrl C - ctrl V

- Tak vás tu máme, bratři z krve Kainovy, poslové noci, která do zad bodá dýku,

tak vás tu máme, bratři, vnuci Stalinovi, však ne tak jako včera, dnes už bez šeříků,

však díky za železné holubičky míru a díky za polibky s chutí hořkých mandlí,

v krajině přelíbezné zavraždili víru na cestě rudé šípky jako pomník padlých.

M. Moravcová 28.8.2018 14:16

Díky, za popis

té šaškárny a za připomenutí protirusáckých písní. Díky.

I. Novák 28.8.2018 13:06

Humbuk kolem oslav byl nutný.

Vždyť už druhá generace má tu pro nás ponižující událost ve stejném šuplíku jako má třeba bitvu u Kresčaku.

Tak je potřeba jim připomenout tu nepředstavitelnou následnou porobu, co vpád armád zahájil. Nezapomenout zdůrazňovat, že po krátkém zakolísání ta osa zla, obrovský medvěd na hliněných nohou co neumí vyrobit ani budíka, má stále záměr nás porobit, protože naše zemička je alfou i omegou pro jeho přežití.

Avšak také uklidnit, že po předchozí ochraně Tisíciletou říší, po ní Na věčné časy a nikdy jinak, naší jedinou záchranou je současná Není jiná alternativa, pro kterou naši nejlepší chlapci daleko za hranicemi přinášejí nejvyšší oběti.

Je smutné zažívat stejnou komedii již podruhé, dopředu vědět co si přečtu a uslyším, jen s opačným znaménkem než za časů "nikdy jinak" bylo pravidlem.

I. Širůček 28.8.2018 14:59

Re: Humbuk kolem oslav byl nutný.

Jo, jo, takovejch blbů, co si v osmašedesátým mysleli, že nás sověti nechají na pokoji, takovejch tu bylo...

R. Hájek 28.8.2018 12:22

Existuje nahrávka

Vaší písně s Olympikem Jednou se rozední? To je myslím taky na to samě téma.

P. Han 28.8.2018 14:12

Re: Existuje nahrávka

Třeba ještě vyplave.

http://www.bestia.cz/olympic/cs/166-diskuze-olympic.html?id_t=821

Š. Šafránek 28.8.2018 12:10

No já nevím,

asi jsem měl štěstí, anebo pan Chrastina smůlu, ale chvíli jsem se 20.8. díval na ČT24 a co čert nechtěl, zrovna tam hráli Běž domů Ivane...

Jinak to naříkání pamětníků, co jim to jen ten Brežněv udělal, mě taky leze krkem. Největší dojem na mě udělal tehdejší lampasák, který své hrdinství při okupaci projevil tím, že podepsal rezoluci odsuzující invazi, za což pak trpěl vyloučením ze strany a armády. Voják, místo aby střílel, podepisuje rezoluci!!! V kontextu této mentality je fakt jedno, jestli se zpívala víc Dobře míněná rada, nebo MoDlitba pro Martu, protože jeden jediný, byť symbolický projev ozbrojeného odporu by byl stokrát cennější než všechny ufňukané songy.

S. Rehulka 28.8.2018 12:40

Re: No já nevím,

Tak to jste možná pane Šafránku neslyšel o jediném útvaru ČSLA, který sice nestřílel, ale NEPUSTIL Sověty do kasárem a zaujal v terenu bojovou kruhovou obranu ! A nejenom to ! Zavřeli svého velícího důstojníka do šatlavy, protože chtěl kolaborovat se Sovětskými OKUPANTY ! Neslyšel jste o tom ?

Byl to výsadkářský pluk v Holešově, který byl za to v "normalizaci" rozdrobený do jiných útvarů, ztratil bojovou zástavu, ale né čest !Bylo by dobře, kdyby chytrá a přičinlivá svobodná česká media, našla podrobnosti o tom a jak se komunistický system mstil všem těmto statečným Čsl. vojákům !

Š. Šafránek 28.8.2018 13:05

Re: No já nevím,

O Holešově jsem slyšel, dokonce jeden z oněch paragánů patří mezi moje pacienty. Byli dobří, ale kdyby padli do posledního muže, bylo by to jiné kafe.

P. Han 28.8.2018 18:28

Re: No já nevím,

Ano, byli by mrtví. Vy jste patolog?

J. Kombercová 28.8.2018 16:19

Re: No já nevím,

Pane Řehulko, i o těch z Holešova v čt mluvili, viděla jsem v reportáži tehdejší přímé účastníky. Pašáci.

Z. Lapil 28.8.2018 18:33

Re: No já nevím,

Což o to, armáda funguje na rozkazy. Jen tak začít střílet, to už musí být. Třeba jako na Pardubickém letišti: https://plus.google.com/+PatrickZandl/posts/iaVSuwRcEqc. Nebuďte líný a otevřete si to. Je to poněkud švejkovina, nicméně švejkovina s osobní statečností a s výsledky. Dva delší citáty:

Pardubické letiště kapitulovalo mezi posledními, 24. srpna 1968 na přímý rozkaz velení a ve chvíli, kdy už bylo zřejmé, že Československo kapitulovalo a ozbrojené intervenci svých někdejších spojenců se nebude bránit. Přesto se posádce ženistů podařilo zprovoznit záložní infrastrukturu a obnovit vysílání Českého rozhlasu na území Východočeského kraje. Za tuto statečnost tváří v tvář přesile a nepříteli prověrková komise v roce 1970 povýšila velitele pardubického letiště na svobodníka s minimální penzí.

A dále: Skutečně (polský historik) našel záznam o kárném řízení s polskými vojáky, kteří se v Pardubicích při invazi opili a zkomplikovali další postup polských vojsk. Návodčí polského úderu v obhajobě uváděl, že měl radost ze vstřícného přijetí obyvatelstvem a přípitek na družbu neodmítl, protože považoval za vyloučené, že by někdo přepil polského poddůstojníka, v čemž prý se krutě zmýlil a za to se kaje. Historik mi popisoval, že našel rukou psaný přípisek jiného polského důstojníka ve vyšetřovacím spise, podle něhož se tento důstojník ze zvědavosti stavil téhož roku v Pardubickém pivovaře a dosvědčoval, že duo Mašek / Pozdník přepije nejenom polského poddůstojníka, ale dokonce i polského důstojníka, což se do té doby považovalo za vyloučené. Výsledkem bylo uložení kázeňského trestu za kárný prohřešek nedodržení obezřetnosti ve styku s civilním obyvatelstvem.

A pak že Češi nejsou smějící se bestie :-).

I. Širůček 28.8.2018 14:48

Re: No já nevím,

Jó, Štěpánku, vono to je těžký, voják muší poslouchat rozkazy...

B. Hamal 28.8.2018 15:17

Re: No já nevím,

Ať mír dál zůstává s touto krajinou,

zatím co v Afghánistánu bojujeme za jinou...

M. Malovec 28.8.2018 11:41

Dobře míněnou radu

možno stáhnout za 15 Kč na www.supraphonline.cz

O. Zuckerová 28.8.2018 11:36

S článkem naprostý souhlas.

Ale pane Chrastino, pane Braune, vy jste se v životě nesetkali se slovem MODLITBA? Ani jeden historický román nepřečetli? No nic, on by se k té "Modlitbě pro Martu" ten patvar docela hodil, píseň je kýč par excellence, jenže se to nikdo neodváží říct, antož je spojena s mimořádnou situací a skvělou interpretkou. Nicméně nevyhladitelná novinářská "motlitba" mne nutí motlit se za novináře/řky, aby užívali správné tvary, nepsali "děti byli" nebo "movitý" místo "mohovitý". I na pomíjivém médiu budiž čeština správnou! Amen.

M. Malovec 28.8.2018 11:43

Re: S článkem naprostý souhlas.

Když budete sledovat řeč moderátorů i ČT a psaný projev novinářů, budete blít na každém kroku.

J. Kombercová 28.8.2018 16:22

Re: S článkem naprostý souhlas.

Modlitba byla jednou z písní seriálu Písně pro Rudolfa... poslední díl byl natáčen kolem toho 21. srpna... ona i ta naše hymna je taková kýčovitá, ale lidi si ji vybrali stejně jako Modlitbu.

P. Han 28.8.2018 19:19

Re: S článkem naprostý souhlas.

Poslední (8.) díl běžel 26. prosince 1968 a jmenoval se Betlém. Tam zaznělo třeba Přejdi Jordán (Vondráčková), Má malá zem (Matuška), Jsem pro (Černoch), Píseň Herodesova (Hála) atd. Další díl se měl jmenovat Dinosaurus a ten už soudruzi zakázali, rozbíhala se normalizace. Ten 6. díl z 21. srpna se bohužel nedochoval, bylo to vlastně živé vysílání a jmenoval se Rudolf III. na dvoře Leonida I. Do záběrů na ruské tanky zněl komentář: Ne, to nejsou fantazie šestnáctileté Šárky, to jsou fantazie současných velitelů vojsk Varšavské smlouvy...

P. Han 28.8.2018 19:21

Re: S článkem naprostý souhlas.

Modlitba byla v 7. dílu - Hrabě Monte Christo.

V. Braun 28.8.2018 17:24

Re: S článkem naprostý souhlas.

O modlitbě už jsem někdy slyšel :-), děkuji za upozornění.

A. Alda 28.8.2018 11:31

Souhlas a dík.

Také Černoch tehdy zpíval nějakou dobrou písničku, už si dobře nepamatuji.

P. Han 28.8.2018 11:47

Re: Souhlas a dík.

Černoch jich zpíval několik. Třeba Jsem pro nebo 18 minut, v r. 1969 vyhrál Bratislavskou lyru s Písní o mé zemi. S neskutečným náskokem nad druhou Naďou Urbánkovou. Karel Gott byl až třetí.

Ono těch dobrých - a vzápětí zakázaných - písniček bylo dost. Třeba Petr Novák - Den štěstí.

M. Malovec 28.8.2018 11:48

Re: Souhlas a dík.

Píseň o mé zemi, rovněž www.supraphonline.cz,

M. Moravcová 28.8.2018 14:20

Re: Souhlas a dík.

Petr Spálený: Mečíky blednou (chřadnou), mámo, krajem když vojáci táhnou ....

P. Han 28.8.2018 16:30

Re: Souhlas a dík.

A jo, na Mečíky jsem zapomněl.

B. Rameš 28.8.2018 10:06

Tak já se přiznám:

že už mi ten osmašedesátý a jeho neustálé omílání pěkně lezlo krkem. Z mého pohledu "sluníčkoví" bolševici prohráli svůj boj s echtovními bolševiky a jako obvykle, když se panstvo pere, to odnesla spousta nevinných lidí. Že je bolševismus svinstvo a Rusové mají imperiální tendence je jasné, tak co pořád s tím.