Sobota 19. dubna 2025, svátek má Rostislav
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

MÉDIA: Hop ... a je tu reklama

diskuse (8)
V "dřevních dobách" televize v padesátých letech se reklamy vysílaly často živě, teď v supermoderní éře internetu se k tomu reklamní agentury opět obloukem vracejí. Vskutku parádním návratem je reklama na Hondu, kterou odvysílala britská soukromá stanice Channel 4 ve čtvrtek 29. května. V tříminutovém spotu hraje hlavní roli devatenáct parašutistů, kteří během volného pádu vytvoří ve vzduchu formace ve tvaru písmen H, O, N, D a A. Co je na tom tak pozoruhodného? Seskok se uskutečnil ve Španělsku nedaleko Madridu a britští diváci ho večer deset minut po osmé mohli sledovat v přímém přenosu.

Všechno se mohlo pokazit: počínaje počasím a konče (v tom nejvíc katastrofickém scénáři) padákem některého z parašutistů. Problémem by bylo i to, kdyby letadlo nebylo ve správný čas na pravém místě. Ale vše nakonec vyšlo a jen písmeno D bylo na chvíli špatně čitelné kvůli mrakům. Reklamní agentura Wieden + Kennedy si mohla gratulovat. Byl to asi jeden z nejodvážnějších reklamních projektů poslední doby. A dopadl dobře i z komerčního pohledu.

Reklamní spot sledovalo na začátku 2,1 a ke konci dokonce 2,2 miliónu diváků. Když k tomu připočteme bezplatnou publicitu v médiích po celém světě, zadavatel reklamy mohl být spokojen. Vše sice stálo nemalé peníze, ale byly dobře vynaložené.

Další statisíce a možná i milióny lidí uvidí spot ještě na internetu. Buď záznam přímého přenosu, anebo "běžný" spot, který reklamní agentura nasadila poté. Vysílá se v televizích i biografech. Je technicky i obsahově mnohem dokonalejší (písmena zmíněné značky v něm vytváří dokonce padesát parašutistů), ale samozřejmě chybí "adrenalin", který dodalo živé vysílání. Nejde přitom o nijak originální nápad: živé reklamy se objevují i na amerických televizích, vystupují v nich však obvykle herci ve studiu. I tak mají však tyto reklamy mnohem větší sledovanost než ty klasické.

Jde o další pokus, jak zastavit pokles sledovanosti televizních reklam. U televizorů je zkrátka méně lidí, a čím dál víc z nich navíc používá různá technická zařízení, která umožňují reklamní časy buď "přeskočit", anebo vymazat z pořízeného záznamu. Jaký je proti tomu recept? Především originalita a zábavnost, i když o ty se tvůrci snažili vždy.

Loni agentury experimentovaly s reklamami, které po vzoru serverů jako YouTube natáčeli amatéři a do televizního vysílání se pak dostaly jen ty nejlepší. Ale ani to moc nezabralo. Teď tu máme živé vysílání. Diváci ho přijali dobře a dávají mu přednost před sledovámí dokonalých, ale stále stejných (a tedy nudných) reklamních spotů. Uvidíme, jak dlouho však tento zájem zhýčkaným konzumentům mediálního obsahu vydrží.

Převzato z blogu Extra se svolením autora.

Jan Kovanic
19. 4. 2025

Vyjíždíme ze Slunečné - já, přítelkyně Karla a její navigace Erika.

Aston Ondřej Neff
19. 4. 2025

Rusko nepřestane útočit a Ukrajina se nepřestane bránit.

SÝR ZDARMA
19. 4. 2025

Anglický ústavní soud potvrdil to, co ví každý normální člověk.

Gita Zbavitelová
19. 4. 2025

Stále víc Izraelců pochybuje, že vláda dosáhne propuštění rukojmích.

Tomáš Procházka
19. 4. 2025

Ukrajina zoufale potřebuje další vojáky.

Aston Ondřej Neff
17. 4. 2025

Chceme napříště podléhat „nadstátní moci‟?

Aston Ondřej Neff
16. 4. 2025

Migrace patří k Babišovým předvolebním evergreenům.

Aston Ondřej Neff
18. 4. 2025

Audit digitalizace stavebního řízení neexistuje.

Aston Ondřej Neff
19. 4. 2025

Rusko nepřestane útočit a Ukrajina se nepřestane bránit.

Marian Kechlibar
17. 4. 2025

Čína je od roku 2010 největší výrobní ekonomika světa.

Lidovky.cz, ČTK
19. 4. 2025

Sněmovní volby by nyní vyhrálo ANO s 33 procenty, koalice Spolu by měla 19,8 procenta. Poprvé v...

Lidovky.cz, ČTK
19. 4. 2025

V Dolanech na Pardubicku zasahují od soboty hasiči u požáru zemědělského objektu. Uvnitř budovy je...

berr Roman Berežanský
19. 4. 2025

Nejkomplexnější a nejznámější nařízení EU o ochraně osobních údajů, tedy GDPR, má doznat velkých...

Josef Gabzdyl, svm Matěj Svěrák
19. 4. 2025

Pět fotbalových fanoušků Baníku Ostrava se v sobotu před patnáctou hodinou zranilo při výbuchu...

min Miloslav Novák, duff Dominik Duffek
19. 4. 2025

Základní část fotbalové ligy skončila. Slávistům k titulu stačí už jen dva body z pěti zápasů,...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz