28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

MÉDIA: Dělníci bulváru

Bulvár je rychloobrátkové konzumní zboží, ideální prokrastinační nástroj, jehož hlavním parametrem je nenáročnost. Na své si přijdou konzumenti napříč celou Gaussovou křivkou. Nahatá prsa a roztomilá štěnátka ocení všichni, ať už přišli s tím, že ostatní média jsou moc seriózní a málo barevná, nebo s tím, že si chtějí na pár minut odpočinout od složitější činnosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 19.4.2014 13:27

Jest zbytečno se čílit

Bulvár má své čtenáře, kteří jsou ochotni za ty zvratky platit tvrdou měnu. Holt za blbost se platí.

A dokud bude mít své čtenáře - ač si o nich nemyslíme nic lichotivého - bulvár nevymizí.

Ostatně bulvární Blesk je jednou z nejčtenějších tiskovin, ne-li vůbec nejčtenější - soudě podle počtu prodaných výtisků. Co to vypovídá o kulturnosti - přesněji "kulturnosti" - a zájmech prostého lidu nechť si rozebere každý sám.

J. Zeman 18.4.2014 23:09

Co není bulvár v naší krásné demokratické

společnosti? :)

L. David 18.4.2014 19:53

"Veřejnoprávní" ČT je ubohým bulvárem již mnoho let !

A. Hrbek 18.4.2014 16:58

Vážená autorko!

Prodej bulváru je v současné společnosti obchod jako každý jiný a tvrdě se řídí poptávkou a nabídkou. Pokud neporušuje zákony je naprosto legální a pokud se mu podaří zákon trochu porušit, tak je to opět prima kšeft, protože zisk ze zvýšeného prodeje zpravidla převyšuje finanční sankce.

Pokud se Vám bulvár nelíbí, máte plnou možnost jej zničit - založte nové noviny, časopis nebo server, který bude dávat zajímavější a hlavně čtenější informace, než bulvár.

Nezapomínejte, že mezi bulvárem a bulvárem "postiženými" existuje dokonalá symbióza, protože ten kdo není v mediích, neexistuje. Pro současné "celbrity" (a nejen ze show-businessu, ale třeba i z politiky) se do bulváru vnucují a dokonce za zveřejnění jimi dodaných historek tvrdě platí.

Smiřte se s tím, že současná společnost je taková, jaká je a kromě totální katastrofy ji nic nezmění.

J. Jurax 19.4.2014 13:21

Re: Vážená autorko!

Přesně tak.

V. Křepelka 18.4.2014 13:00

Jak jsem začal nenávidět bulvár - už 22. srpna 1968

V roce 1968 se mi podařilo získat stáž přes organizaci IAESTE a to do Francie. Nic zlého netuše a pln optimismu jsem 18. srpna opustil v lehátkovém voze Západního Expresu Prahu, abych 20. srpna večer dorazil do Grenoblu. Ještě jsem dokázal šířit optimismus mezi ještě mladšími Čechy na které jsem v tamějším hostelu, tedy ve Francii Auberge de la Jeunesse narazil, zatímco okupační armády už měly nastartované motory. Abych druhý den hned ráno prožil šok. A zatímco jsem se zmaten pohyboval po Grenoblu, hltal všemožné zprávy, tak tehdy zřejmě vlajková loď francouzského bulváru France Soir neměla nic lepšího na práci, než palcovými titulky řešit, zda BB, tedy Brigitte Bardot to ještě táhne se Sachsem a nebo už s Gigim.

A protože jsem byl něco víc než jenom prázdninový brigádník, byl jsem obdařen hrdým titulem "stagiér - eléve - ingeneur" tak jsem i v továrně zapadl do rozkastované francouzské společnosti. A tam jsem hned zjistil, že na této úrovni by bylo prohřeškem mít v ruce France Soir. Přijatelný byl hlavně Le Monde nebo Figaro. Takže když v roce 1990 explodoval bulvár, již jsem na něj byl duševně připraven. No ale je to jako s prostitucí. Pokud by neměl hltající čtenáře, žádný by nebyl.

R. Langer 18.4.2014 11:00

Naprosto netuším,

o čem je řeč... 8-o

J. Gogo 18.4.2014 8:13

Kdo je to Pavel Novotný?

Není to syn toho uřvaného, upoceného a tlustého Petra Novotného? Jablko se od stromu daleko neodkutálelo. Také nechápu, proč se tímto člověkem někdo vážně zabývá.

P. Čulík 18.4.2014 7:54

K obsahu pořadu se nemohu vyjádřit,

po 5ti minutách jsem to musel vypnout, protože tomu magorovi Novotnému jsem nerozuměl ani slovo. On nemluví, on jen mele... Asi nějaká dědičná vada, u něj se rozvinula naplno.

S. Donát 18.4.2014 7:41

Nebýt tohoto

a několika dalších článků, ani bych netušil, že nějaký Pavel Novotný existuje a že se věnuje bulváru. Smutně sledujete, jak média šíří toto "selfpromo" a sama se toho účastníte (i když kriticky). Když Vás bulvár tak odpuzuje, proč se o něm vůbec zmiňujete. Pro bulvár je typické, že je založen na pozornosti, ale nikoliv jen té pozitivní. Krmí se i negativními reakcemi, v míře nemalé. A ještě jedna poznámka - opravdu nesdílím Váš názor, že "Na své si přijdou konzumenti napříč celou Gaussovou křivkou." Lidé, umístění hodně vpravo, o bulvár většinou ani nezavadí...

K. Frauknecht 18.4.2014 7:24

Myslím,

že problém bulváru není zdaleka to, co by nás mělo trápit. Tedy, až na to, že poměrně jednoznačně odhaluje úroveň a inteligenci společnosti :-).

M. Starý 18.4.2014 7:36

Re: Myslím,

Gaussova křivka IQ je neúprosná a nezmění na to nic ani když "dáme" všem maturitu nebo vysokoškolské diplomy...

K. Frauknecht 18.4.2014 8:06

No baže.

Ono to taky líp vypadá, když místo "dělníka" jsem "operátor" a stará není "sekretářka" ale "asistentka" :-))).

J. Vavrochová 18.4.2014 7:12

Bulvár si vydobyl své místo a s tím nic nenaděláte.

Trapné ovšem je, pokud od "nebulváru" očekávám serióznost a objektivní podání informací, třeba od ČT 24, a místo toho mi běsnící redaktor sděluje své osobní názory na danou věc a bez skorpulí se mne snaží přesvědčit, že jeho pohled na věc je jediný správný - to je podstatně horší a nechutnější, než nějaký Pavel Novotný a jeho drby o tzv. celebritách. U něho vím, co mohu očekávat a chci-li se pobavit, podívám se na jeho pořad, případně si v čekárně u zubaře přečtu nějaký bulvární tisk. Pokud hledám informace a místo toho je mi servírováno vymývání mozku, tak to mne opravdu n a s e r e.

J. Zeman 18.4.2014 23:10

Re: Bulvár si vydobyl své místo a s tím nic nenaděláte.

Přesně tak.

J. Jurax 19.4.2014 13:29

Re: Bulvár si vydobyl své místo a s tím nic nenaděláte.

Souhlas

V. Plocek 18.4.2014 1:48

Dělníci bulváru

Dovolil bych si s autorkou článku ne zcela souhlasit. I pro tvorbu bulváru je třeba inteligence, tvůrčí, organizační,  obchodní a další  schopnosti A také  určitá sociální úroveň . V tomto případě je velmi důležité odstranění psychických (morálních)  barier.  Co se týče hodnocení ČT, je to otázka pohledu na program, týkající se problému bulváru. Jeden říká, hle zde se děje něco zajímavého, podívej se a zjisti o co s jedná.  Druhý - toto svinstvo sledovat nemusím.  A záleží na každém, do které skupiny se zařadí.

Sama autorka se sama popřela, kdy konstatuje, že je nejlepší se bulvárem nezabývat (a tím mu neposkytovat prostor) a zde je dlouhý článek bulvár rozebírající.  Za sebe říkám, že kde je pravda nevím. A bez pokrytectví. Sám se do něj občas podívám, i když mi žádné potěšení nepřináší.

J. Aspirin 18.4.2014 2:23

Re: Dělníci bulváru

Druhý odstavec souhlas... S tím, že je to čtení výtisků ponechaných na společných WC v práci nebo toho trvalého odkazu na Seznamu. Ale většinou jen titulků a většinou čtení doprovázené poznáním, že zmiňované celebrity jsou mi zcela nebo velmi málo povědomé :-))

V. Plocek 21.4.2014 0:17

Re: Dělníci bulváru

Díky za souhlasný názor.

J. Pšenička Ing. 18.4.2014 6:11

Re: Dělníci bulváru

Přestože vám bulvár nepřináší potěšení, tak se do něj občas podíváte (ani ty kozy vás nepotěší?). A co vám tedy přináší, seriózní informace, poznání a vzdělání, názory respektovaných osobností vědy a kultury na současné dění doma a ve světě? Nebo něco úplně jiného?

J. Aspirin 18.4.2014 8:24

Re: Dělníci bulváru

Zvláštní otázka... pokud má v souvislosti s bulvárem smysl, tak velmi pravděpodobně nevím co to bulvár je. Vždy jsem měl za to, že bulvár je Blesk a Super na Seznamu (pokud použiji vyhledávač tak samozřejmě najdu ještě řadu jiných ale ty neznám a nečetl jsem je vůbec)... a jejich obsah dává vcelku jasnou odpověď na Vaši otázku "A co vám přináší .... doma a ve světě?" Ta odpověď zní: cokoliv jiného.

Jo a co se týče těch koziček - potěšení z nich hledat v bulváru? Nesrovnatelně lepší jsou odborné časopisy, pořady tohoto oboru... nejlepší je ovšem realita necezená přes mozky bulvárních novinářů. :-))

J. Jurax 19.4.2014 13:35

Re: Dělníci bulváru

No jo, ty kozy občas potěší - ale hlavně potěší zjištění, že ať jsem jaký jsem, je zjevně hodně lidí, co jsou zaručeně ještě větší blbci než já, když to kupují a čtou :-)

V. Plocek 21.4.2014 0:00

Re: Dělníci bulváru

Vstup do bulváru mi přináší poznání o co se vlastně jedná. A já mám strašně nerad nějaké zamknuté dveře, za kterými nevím co je. Což je hlavní důvod se podívat. Stejně tak se i podívám do různých odborných časopisů, i když ne vždy rozumím celému obsahu. Co se týče toho poprsí, tak musím přiznat, že v bulváru se většinou vyskytuje to, které mi neimponuje, tj. uměle vyrobené, nebo ne zcela tvarově dokonalé (a toto píši decentně).  Minimálně je zde toho přírodního, krásně vytvarovaného na které mi pohled  dává to správné potěšení. Ale možná, že toho chci příliš. Tak mi to promiňte.

H. Gene 18.4.2014 1:30

No...

Já si to zas nemyslím. Jen ať lidi viděj, že za tím nic není. Že je to opravdu špína a ne "na každým šprochu pravdy trochu...".

I. Lyčka 18.4.2014 8:42

Re: No...

Jenže zapomínáte na skupinu, která novinám všeho druhu, tedy i bulváru, věří každé slovo. A ta skupina zastává ten názor, že na každém šprochu pravdy trochu. A bohužel tato skupina není asi zas až tak bezvýznamná a dá se jí slušně manipulovat.

H. Gene 18.4.2014 9:12

Re: No...

Však o té právě píšu. Domnívám se, že jistá podmnožina z nich by mohla prohlédnout.

J. Jurax 19.4.2014 13:36

Re: No...

Jste nemístný optimista ...

J. Pšenička Ing. 18.4.2014 10:27

Re: No...

Přesně tak, za špinavou fasádou se skrývá hnojiště. Ale v něm zlatě září penízky....