MÉDIA: Co nám Tachecí možná neřekla
Hned se začalo dařit nové ředitelce zpravodajské stanice Českého rozhlasu 1 Radiožurnál likvidovat, co jiným trvalo dost dlouho, než to vytvořili. Barbora Tachecí začala zbavovat jí řízené rádio jeho osobité povahy, podle které jste jej naladili, aniž jste se museli dívat na stupnici. Čím původní charakter ČRo 1 Rž nahradí, zatím nevíme.
Tachecí nelze upřít velkou dávku odvahy a značnou míru sebevědomí, se kterým se pustila do poměrně rozsáhlých změn. Jejich podstatu lze obrazně asi popsat jako komerční transfůzi. V polemickém článku Radiožurnál: názory vs. fakta, jenž vyšel 2.1.08 v Hospodářských novinách, a ve kterém ředitelka ČR 1 Rž odmítla , že chce dosáhnout větší líbivosti stanice, vysvětluje své záměry hodně obecně.
Co ovšem slyšíme na vlastní uši, je méně kultivovaný jazykový projev moderátorů, útočnější přednes a možná i dotěrnější a afektovanější tón. Zaslechneme také více žoviální konverzaci mezi redaktory a moderátory. Někdo patrně i zaznamená, že zaujmout diváky začíná být občas důležitější, než je dobře a zasvěceně informovat.
Ne, že by se dřívějšímu Radiožurnálu nedal vytknout kulturní snobismus, samolibost a nedostatek pokory vůči publiku nebo nevkusná hudba. Bylo také co zlepšovat na novinářské práci. Nynější programové změny ale jakoby kloužou po povrchu. Mimo jiné podporují přeměnu průvodců pořady v moderátorské hvězdičky a rovněž zesílila snaha stanice obtěžovat posluchače nepříliš nápaditým a nedůstojným inzerováním sebe sama.
Rychle se linoucí tok směsi banálních tónů, slov a telegrafických informací, může zaujmout mladé diváky a ty, kteří by pravděpodobně klasickou zpravodajskou stanici dlouho neposlouchali. Tachecí tedy možná chce být ředitelkou nejposlouchanějšího rádia v České republice. Jen nám to ještě neřekla. Nebo jen dělá to, co se v rádiu Frekvence 1 naučila.
(Psáno pro Česká média)