Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Děkujeme za pochopení.
Lojza
12. 2. 2006 20:26
Myslím, že autor nemá co vyčítat
Já budu opakovat, byť příspěvek ve 12:33 říká dost. Věta "Důvodem jsou špatně zrekonstruované tratě" hovoří sama za úroveň článku. Nejsem dopravní inženýr, ale za zhruba 25 let, které to trochu sleduji, jsem stačil zachytit následující: 1. rychlost 160 je pro náklady dost zásadní, neboť pro vyšší je nezbytné mimoúrovňové křížení s jinými komunikacemi, zvyšují se tech. požadavky na vlaky, zabezpečení a pravděp. i další prvky. Nová trať pro vyšší rychlost by stála pravděpodobně řádově více – výkup pozemků, více mostů a tunelů, vyšší technické nároky. Stávající trať by musela zůstat pro ostatní dopravu – osobní i nákladní, vysokorychlostní tratě jsou vyhrazené pouze pro vysokorychlostní vlaky (TGV má jednu poštovní soupravu). Rekonstrukce by se tedy musela provést tak jako tak. 2. Naklápěcí soupravy mají smysl jen pro zatáčky. Umožňují rychlejší průjezd. Ne proto, že by jinak vlak vyletěl z trati, ale proto, že nejezdí věci po stole, nevylévají se nápoje a podobně. 3. Kdo jel vlakem během rekonstrukcí si možná všiml, že byla trať postavena v podstatě znovu – svršek, trolejové vedení, mosty, přejezdy, propusti… 4. Ad stav tratí v roce 90. V ´80 letech byla trať Ova-Pha vytížena z 90 %. Jako vytíženost umožňující rozumnou údržbu se uvádí úroveň tak do 70 %. Mimochodem, spolkové dráhy se během pěti let po sjednocení propadly z vyrovnaného rozpočtu do dluhu tuším 20 mld DM – rekonstruovaly východoněmecké tratě. 5. Ad poruchy Pendolina. Mohl bych jen spekulovat, zda je důvodem nová technologie či problémy po pohlcení Fiatu Alst(h)omem. Jen vím, že Pendolin jezdí po Evropě asi 200 (včetně Finska) a že Alstom společně s SNCF vyvinul TGV. Těch bylo vyrobeno mnohem více. Více Wikipedia (i anglická). Ostatně, jsem zvědav, který model auta bude mít jako první tlačítko reset. Už dnes by se u některých hodilo )-:.
0
0
možnosti
GEORGE
12. 2. 2006 11:24
Domnívám se, že svobodu slova v ČT
zase pomohou nastolit Jan Spacák Ruml, Ivan Hnojomet Langer a dohlížet na to bude Mirek SHit Tupolánek. Mají v záloze soudruha na druhou, Ing. Vlastíka Mičurina Tlustého, Csc.
0
0
možnosti
jirka
12. 2. 2006 8:13
jelení skok
jen pro zasmání. Tratě byly neopravovány od dob druhé světové války. Dokladem je tunel na trati 250 mezi Brnem a Blanskem, který se tzv. rekonstruoval od dob mého dětství, tj. před r 1957 do roku 1992, tedy více než 35 let. Jednalo se jen o uvedení stavu svršku a profilu průjezdu do souladu s požadavky vozů, které byly běžně v provozu. Dále průměrná rychlost na tratích v našem státě se až do posledních deseti let nezměnila od dob zestátnění tratí v letech po první světové válce.
0
0
možnosti
Karel
12. 2. 2006 19:34
Re: jelení skok
No, jenomze tunelu mezi Brnem a Blanskem bylo puvodne jedenact a v plusminus uvedene dobe se postupne opravovaly vsechny. Nektere byly i uplne zbourany.
0
0
možnosti
Finrod Felagund
11. 2. 2006 22:28
Dovolím si zásadně nesouhlasit s autorem:
Tratě byly zrekonstruovány velmi dobře - jel jste po nich někdy? Jenže byly zrekonstruovány pro normální provoz dálkových vlaků, zejména EC/IC, ale i pro kultivovanější regionální dopravu, viz nové stanice s vysokými nástupišti, bezbariérovými přístupy atd. v každé vesnici. Tyto tratě ovšem nebyly pro provoz pendolina stavěny, takže spíš byl problém v tom, že se kupovaly rychlovlaky, nežli v tom, že se stavěly koridory. Místo nákupu pendolin se spíše měla uspíšit rekonstrukce stávajících vozů tak, aby kvalita běžná u vlaků EC/IC byla běžnou i u všech rychlíků a aby všechny osobní vlaky dosahovaly kvalit jednotek 471/843/854. Zároveň se měl podporovat nákup nových třísystémových lokomotiv ř. 380 - jenže to by na ČD někdo musel myslet...
0
0
možnosti
Kylchap
11. 2. 2006 14:06
Takový blábol jsem ještě nečetl.
Nebudu se opakovat. Problém pregnantně popsal Martin B. v příspěvku z 12.33. K autorovi jen toto. Jen potvrzuje názor M. Zemana na některé novináře. A mnozí diskutující zde diskutují pod vlivem osvěty TV Nova.
0
0
možnosti
Treblik
11. 2. 2006 15:02
Re: Takový blábol jsem ještě nečetl.
Když nic nevíš, tak diskutující nekritizuj.
0
0
možnosti
Gorgo
11. 2. 2006 12:46
Ano, pane Suchý
ČT ještě nikdy nebyla tak ubohá. Zrušení Bez obalu bylo výrazem Janečkovy zbabělosti. Je ponižující platit násilím poplatkky. Ať mi ČT zaplombujou, ale platit je k zblití - v tomto případě.
0
0
možnosti
Jan
12. 2. 2006 2:14
Re: Ano, pane Suchý
Unavený P.R. pořad pana Šímy měl být zrušen už dávno, ale je neomluvitelné, že není dodnes nahrazen kvalitnějším pořadem, který by připravovali lidé ze zrušené redakce BBC!
Styďte se pane Šámale a spol.
0
0
možnosti
Martin B.
11. 2. 2006 12:33
špatně zrekonstruhované tratě?
Milý autore, rekonstrukce železničních koridorů (budeme mluvit jen o tom "prvním") byla v podstatě uvedením stávající tratě do normového stavu, odstranění dlouhodobé podudržovanosti. Některé části nebyly dosud realizovány (průjezd velkými uzly, jako např. Brno, Břeclav, rekonstrukce některých stanic - např. Ústí nad Orlicí - spojené s narovnáním a zvýšením stávající traťové rychlosti). Vždy se ale jednalo o rychlost nejvýše 160 km/h s možným výhledem budoucího zvýšení traťové rychlosti na některých vybraných úsecích (např. Brno-Břeclav).
Samozřejmě se před zahájením rekonstrukce koridorů uvažovalo i o novostavbě vysokorychlostních tratí (tzv. VRT) s rychlostí do 250 km/h, ale tehdy převážil názor, že v našem malém státě se VRT nevyplatí. Taková trať vyžaduje vzdálenost zastávek rychlých vlaků ve stovkách km (Praha, Brno...a nic) a navíc by neřešila špatný stav našich hlavních železničních tahů, které by stejně vyžadovaly opravy zásadního rozsahu.
Jen pro zajímavost - Pendolína měla podle původních záměrů jezdit např. do Berlína, na německých kolejích by svoji nejvyšší rychlost využila.
A nakonec perlička, kterou si málokdo uvědomuje: v tomto státě legislativa vůbec neuvažuje s rychlostí vlaků nad 160 km/h, Zákon o drahách z roku 1994 až do dnešní doby počítá s s tímto maximem. Pokud se např. ze zkušebních důvodů někde jezdí rychleji, je to vždy mimořádnost, jsou s tím spojena bombastická bezpečnostní opatření, která nařizuje Drážní úřad v rámci povolení výjimky (trvalé uzavření přejezdů, jejich střežení lidmi, střežení trati a stanic početným ansámblem zaměstnanců, opakované přezkušování stavu tratě a troleje před průjezdem zkušební soupravy apod.). Pokud budeme chtít jezdit v běžném provozu rychleji (a např. mezi Brnem a Břeclaví by to zřejmě nebyly až tak nákladné úpravy), je třeba novelizovat Zákon o drahách a zapracovat do něj podmínky, za kterých se dá rychlostí nad 160 km/h jezdit.
0
0
možnosti
Treblik
11. 2. 2006 14:57
Re: špatně zrekonstruhované tratě?
Martine nemáš pravdu. Německo i Rakousko v rámci podepsaných závazků s ČR hlásí připravenost tratí na 200 km od roku 2008 a je to na internetu k nalezení. Protože se neměla dělat VTR, proto se měly koupit vlaky s výkyvnou skříní. Máš pravdu, že legislativa je chybná, proč se však neopravila? Vláda ČSSD přijala stovky zbytečných zákonů, proč nebyl novelizován Zákon o drahách, když byla prováděna transformace Českých drah zákonem 77? Podle předpisů EU NA KORIDOROVÝCH TRATÍCH NESMÍ BÝT ÚROVŇOVÉ KŘÍŽENÍ! Takže jen k uvedení do původního stavu by UIC (Mezinárodní železniční unie) nevydala souhlas se zařazením trati do systému Evropských koridorů a naše tzj. jednička je součástí čtvrtého koridoru. Článek je spíše o tom, že Česká televize nás obírá zákonem o peníze, ale informace nám dává plytké a neúplné. Nova naše peníze nepožaduje, tak si může vysílat,co chce. Mám-li platit ČT povinně, pak chci správné a přesné informace.
0
0
možnosti
Renata D.
11. 2. 2006 11:16
Věčná otázka.
V čem to asi je, že ti hloupí jsou ve vládě, staví vlaky, opravují železniční tratě a ti chytří a šikovní tráví čas klábosením v těchto diskuzích?
Stačilo by kdyby si vyměnili místo a hned by všechno začalo perfektně fungovat. hahaha
0
0
možnosti
huhu
11. 2. 2006 11:28
Re: Věčná otázka.
proboha ! Renato D. vy tady raději zůstaňte a diskutujte !
0
0
možnosti
Vaněk
11. 2. 2006 9:06
Ty vlaky mají zase poruchy a proč mají tratě úrovňová kžížení?
Podle novin měly být opravené a kam se podívám zase ty Pendolína mají poruchy. Sice dojedou, ale netopí či co ap. Ty vlaky prý měly jezdit 200 a taky je na nich v záběru TV vidět napsaná rychlost 230. Ty debaty o zatáčkách budou asi výmluva. Přeci nemnělo by smysl stavět tratě, kde stejně rychle jedou původní rychlíky a nemělo by smysl kupovat speciální vlaky. Za 80 miliard měly být asi opravdu postaveny jiné zatáčky a jiné tratě. Těch nehod na přejezdech je také dost. Tak to mělo být? Asi těžko. Na tratích v EU pro supervlaky nic takového nebezpečného není. Vypadá to celé zpackané. A ČT se mi platit fakt nechce.
0
0
možnosti
D.K
11. 2. 2006 10:32
Re: Ty vlaky mají zase poruchy a proč mají tratě úrovňová kžížení?
Hlavně,že ta úžasná ČSSD zůstane z vůle lidu vládnout i po volbách.Žádný malér jakolv závažný ji nikdy z vůle novinářů nepoškodí.Na ODS se stále vytahují smyšlené kauzy a 8 let opakované lži jsou už dnes brané jako pravda,aleČSSD může podvádět ,brát úplatky,zneužívat policii ,tajné služby atd.a stále se nic neděje jen se to ututlá.Po volbách Paroubek spolu s KSČM udělá nový tiskový zákon a bude po malérech,už se nikdy nic nedozvíme.Kdo by náhodou něco vytáhl půjde do vězení pro poškozování republiky.Na to se zřejmě voliči těchto stran těší.
0
0
možnosti
benny
11. 2. 2006 6:57
kdo je vlastne ten hloupej ???
debatou o Pendolinu se zabyval idnes celkem dukladne. Sam nejsem odbornik a nadrazi znam skoro jen z vypraveni-nicmene z debaty vyplynulo, ze na nasich tratich pendolino vyhrava pouze v clenitem zatackovitem terenu, kde se muze vyuzit vyssi rychlost proti klasickym soupravam. Na trati Breclav-Brno umi i normalni vlak 160 km/hod, problem je v zabezpeceni prejezdu (zavor), ktere by pri vyssich rychlostech vlaku nefungovaly bezpecne. Cili-pendolino je kompromis-asi pohrobek vlady z r.1996 :-(
0
0
možnosti
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz