Středa 14. května 2025, svátek má Bonifác
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

MARKETING: Uzavřené extrasvěty

diskuse (3)
Glosy postaršího technokrata

Donedávna jsem si myslel, že klasickou ukázkou světa, který mluví svým vlastním jazykem, přeceňuje vlastní výrobky a služby, předstírá dokonalost a vytváří umělé potřeby, je svět informačních technologií. Přátelé, mám pro vás dobrou zprávu, nejsme sami!

Nedávno jsem se účastnil marketingové a mediální konference na Žofíně. Po vyslechnutí několika přednášek jsem pochopil, že cílem práce marketingových a výzkumných agentur je ovládnout mozek klientů na tak dlouho, aby z nich dostali peníze s příslušnou marží. Samozřejmě že vysokou. Většina přednášek byla o sofistikovaných a co nejpřesvědčivějších nástrojích k dosažení tohoto bohulibého záměru. Účastnil jsem se panelu, který měl přinést diskusi o „reálném a digitálním světě“. Bylo zřejmé, že marketing si pod reálným světem představuje získání dlouhých řas, nádherných vlasů, úpravu zažívání konzumací zdravého produktu po dobu patnácti dnů... Také můžete v sedmdesáti dohonit tramvaj, stačí k tomu pár pilulek. Váš život změní čarodějný nápoj, po němž vám buď narostou křídla, nebo se svými přáteli zaletíte do kosmu. Stačí zajít do hypermarketu nebo zajet s autem do skladu a naložíte si balíky bankovek. Na obhajobu světa informačních technologií musím říci: „Kam se hrabou i ti nejpřesvědčivější vizionáři světa znalostní ekonomiky se svými nadsázkami!“ Reálný svět stranou, úkolem panelistů bylo hájit digitální věk. Můj nejpřesvědčivější kolega měl tu smůlu, že po jeho prezentaci - dokazující, že vše už je digitální - se mu rozsypaly jeho „digitální“ papíry na zem...

Marketingový svět, který vzal nedávno na milost internet, žije v představě konvergence. To znamená, že tradiční marketingový mix přežije, jen obsah se bude přelévat a využívat ve všech formách. Tedy koncepce známého "swiss army knife", se kterým otevřete konzervu i láhev. Nebo něco upilujete. Osobně si myslím, že každý sáhne po specializovaném nástroji, pouze v případě nouze využije nože trhajícího kapsu. Kompatibilita ano, efektivní konvergence těžko. Marketingové agentury také zatím nechápou, a tudíž neumějí zacházet s obsahem vytvářeným uživateli. Proměna „word of mouth“ na virální marketing je živelná a hlavně nikdo zatím neví, jak na tom vydělat.

Panelisté zastupující digitální svět si vystačili sami, dotazů příliš nebylo. Ještě že technologie sestoupila na zem a všichni marketéři píší na počítači, pracují ve Photoshopu, fotí digitálními foťáky a vytvářejí vizuály na počítači. Tuny megabytů se prosadily i v kreativitě.

Euro 47/2007

Jan Kovanic
14. 5. 2025

Některé ty mísy mají tvar loďky...

Aston Ondřej Neff
14. 5. 2025

Chystaná smlouva s Korejci mohla být nepopiratelný úspěch

přečetl Panikář
14. 5. 2025

Autor je mluvčí minoritních akcionářů ČEZ.

Jan Bartoň
14. 5. 2025

Strany a hnutí mohou utrácet bez ohledu na volební limity.

Hana Lukešová
14. 5. 2025

Hatikva je národní hymna Izraele a sionistického hnutí.

Aston Ondřej Neff
12. 5. 2025

Jenom ANO a STAN jdou do voleb jako samostatné subjekty.

Aston Ondřej Neff
13. 5. 2025

Po čtyřiceti letech si lidé chtěli užít radosti „nevolit‟.

Stanislav Křeček
12. 5. 2025

Demonstrativně slavíme v části republiky osvobození

Daniel Vávra
12. 5. 2025

Školství je zadarmo. Zákon nabídky a poptávky nefunguje.

SÝR ZDARMA
13. 5. 2025

Hollywood chystá inkluzivní remake, který vydělá miliardy

ndr Jindřich Göth
13. 5. 2025

O prvních deseti finalistech 69. ročníku mezinárodní hudební soutěže Eurovision Song Contest, která...

Lidovky.cz
13. 5. 2025

Ačkoliv čeští hokejisté mají v úterý volno, skupina B na mistrovství světa v Herningu pokračovala....

Lidovky.cz
13. 5. 2025

Úterní program stockholmské skupiny A na mistrovství světa v hokeji obsahoval dva duely. Lotyšsko...

Lidovky.cz
9. 5. 2025

Čeští hokejisté obhajují na mistrovství světa zlaté medaile. Přímo z dějiště šampionátu v dánském...

Lidovky.cz, ČTK
13. 5. 2025

V Úvalech zasahuje hasičský sbor u rozsáhlejšího požáru haly s automobilovými veterány. Před...

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz