20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

KORONAVIRUS: Falešný poplach

Pod názvem „Koronavirus - falešný poplach“ právě vyšla kniha Petra Holuba, jednoho z nejserióznějších českých novinářů a komentátorů, který přepečlivě sleduje vývoj pandemie korunního viru po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 24.9.2020 12:21

Asi tak!

S. Rádl 24.9.2020 12:24

Čemu říkáte restriktivní opatření? Jen pro osvěžení některá švédská opatření, která byste asi u nás restrikcí označil:

Ve Švédsku se nesmí konat akce s účastí více než 50 lidí. Vyjímku má zasedání parlamentu, kterého se účastní 55 poslanců z celkového počtu 349. Ve Švédsku smí být v restauracích, kavárnách a barech jen sedící zákazníci, přičemž je daná minimální vzdálenost.

Velké švédské společnosti vesměs přerušily svůj provoz zhruba na jeden měsíc. Volvo zaměstnávající kolem 45 000 lidí, zastavilo svůj provoz od konce března do konce dubna. Pravda bylo to dobrovolné.

Ve Švédsku již od března platí zákaz příjezdu lidí mimo EU, z EU dle epidemiologické situace.

Ve Švédsku se byla téměř polovina plánovaných operací odložena nebo zrušena. Ve Švédsku klesl HDP meziročně za pololetá o 8 %.

J. Vobr 24.9.2020 10:02

I TOMSKÝ DO TOHO VIDÍ ... covid se stává testem pro detekci samolibých jedinců, kteří jsou opilí sebemystifikací o své výjimečnosti !!!

TOŽ TAK ASI ;-D;-DR^

J. Jirka 24.9.2020 10:30

Vod tebe to teda sedí, trumpeto! ;-D

J. Poláček 24.9.2020 9:50

Upozorňuji ty, co porovnávají letošní počty mrtvých na covid se zemřelými na chřipku v minulých letech, že zde byl zásadní rozdíl v přijatých protiepidemických opatřeních.

I. Schlägel 24.9.2020 9:55

To je informace, kterou chřipečkáři většinově ignorují.

J. Kindl 24.9.2020 10:28

Chřipka se tedy v populaci šíří rychleji než COVID-19 projevy jsou u obou onemocnění podobné (hlavně suchý kašel, horečka, dušnost),V České republice je vrchol výskytu infekce chřipky většinou v období od ledna do března, ročně bývá hlášeno 850 000 – 1 200 000 onemocnění, skutečný výskyt je však ještě vyšší. Na covid máme za 9 měsíců 28 048 nemocných a v nemocni je 628 osob . V ČR si virus chřipky vyžádá až dva tisíce lidských životů ročně. Na covid za 9 měsíců zemřelo 555 a to se neví, zda s covidem nebo na covid. To ve státě, který má deset milionů obyvatel.

M. Šejna 24.9.2020 10:36

Vlastní gól pana Kindla ;-D

2000 mrtvých při milionu nakažených u chřipky.

555 mrtvých při 50 tisících nakažených u Covid19.

Kontrolní otázka: kolik lidí by zemřelo u nás na Covid19, pokud by se nakazil milion lidí?

Kontrolní odpověď: přes 11 tísíc.

J. Kindl 24.9.2020 10:47

Já jsem nikde nepsal, že je 2000 mrtvých při milionu nakažených u chřipky. Já přesně napsal "V ČR si virus chřipky vyžádá až dva tisíce lidských životů ročně" Demagogicky mně podsouvá to, co jsem nenapsal nebylo to ni tak myšlené.

M. Šejna 24.9.2020 9:26

Tomský asi netuší, co se teď děje v Česku, že píše takové debility.

1.září bylo v Česku 425 mrtvých na Covid19. Nyní už jich je 555 a denní počet úmrtí se zvyšuje. Včera jich přibylo 24, což je nejvyšší denní přírustek od začátku epidemie.

V nemocnicích leželo 1.září 172 pacientů, včera už jich tam leželo 628.

V těžkém stavu bylo 1.září 40 pacientů, včera už 120 pacientů.

Ecponenciální růst ale Tomskému nic neříká, takže podle něho můžeme být v klidu.

J. Jirka 24.9.2020 9:33

Zatímco dodnes zemřelo děsivých 555 lidí "s koronavirem", tak za stejnou dobu zemřelo přibližně 55.000 lidí bez koronaviru.

I. Schlägel 24.9.2020 9:37

Pokud by nebyly zavedeny restrikce, číslo by bylo násobně vyšší. Příkladů z okolních zemí, kde byly restrikce zaváděny méně důkladně či později, je dostatek.

J. Jirka 24.9.2020 9:48

Jenže ty příklady jiných zemí jsou jeden po druhém postupně vyvraceny jako sprosté lži, mainstreamovými médii zatím označované jako "drobné opomenutí".

Statistické údaje, které začínají vykukovat jak šídlo z pytle, naopak naznačují, že rok 2020 byl z hlediska úmrtnosti celosvětově velmi příznivý.

I. Schlägel 24.9.2020 9:55

Každý čteme jiné statistiky. To se stává.

L. Novák 24.9.2020 11:34

Tenhle "J.Jirka" napsal (pro NP) pod krycím jménem Jiří Payne článek o škodlivosti roušek. A mele jednu kravinu za druhou... ;-)

R. Langer 24.9.2020 12:22

Ano, každý věří té statistice, kterou si sám zfalšuje. Že? ;-D

I. Schlägel 24.9.2020 13:01

A jak poznáte, že zfalšovaná není statistika používaná panem Jirkou?

J. Kindl 24.9.2020 10:58

Vy tomu věříte, že restrikce něco ovlivnili. Já tedy ne. Roušky mají zabránit průniku choroboplodných organismů zevnitř ven – jejich hlavním účelem je tedy ochránit okolí, nikoliv člověka, který je nosí. Drastická opatření spojená s nemocí covid 19 způsobila horší ztráty než nemoc, před níž měla tato opatření bránit. Nemocnice musely zřídit covidová centra, nemohli brát závažně onemocnělé pacienty. Přineslo to nejenom ekonomické ztráty, ale především obrovské ztráty na lidských životech. Desítky lidí přicházejí se zanedbanými chorobami, zejména s plicní rakovinou. Dále přicházejí s těžkými formami fibroz a brontichitckými onemocnění Zvláště u těch onkologických onemocnění jsou to smutné věci .

,

I. Schlägel 24.9.2020 11:07

Ano, restrikce v podobě roušky při správném použití má pomoci proti šíření viru díky "omezení průniku choroboplodných zárodků zevnitř ven". Proto byla také zavedena. A evidentně funguje. Tak že něco pozitivně ovlivnila, milý pane. Kdyby tato restrikce nejen u nás zavedena nebyla, statistiky by hovořily jinak.

J. Kouřil 24.9.2020 9:42

Vy jste taky manipulátor s daty k pohledání. Denně v Česku zemře víc než 300 lidí. Za období březen - konec srpna to je víc než 18 000 lidí, z toho pouze 425 v souvislosti s coronou. A včera nepřibylo 24, nýbrž 11 mrtvých. Z denních 300 úmrtí je to celkem zanedbatelný počet, zvláště když uvážíme, že těch 11 neumřelo na coronu ale většinou na jinou nemoc a corona jim jen "pomohla".Měl byste se také podívat co je to ecponenciální nebo lépe exponenciální růst. S tím nemá současný nárůst nic společného. Jedné pravdivé označení současného nárůstu je prudkýnebo velký, ovšem ti, co chtějí vyvolávat paniku, mluví o exponenciálním růstu, protože je to cizí slovo. Co to ve skutečnosti je nevědí, ale zní to "dobře". Takže souhlasím s panem Tomským, můžeme být v klidu a alarmisty ignorovat.[>-]

M. Šejna 24.9.2020 10:11

pane Kouřile,

včera přibylo do statistik 24 mrtvých. Ve statistikách bylo předevčírem 531 mrtvých a včera 555 mrtvých.

Máte pravdu, že včera zemřelo "jen" 11 lidí (tedy datum úmrtí bylo stanoveno na včerejšek). Zítra mohou do včerejšího dne připočítat další zemřelé. Ta statistika totiž není on-line, úmrtní listy se vydávají se zpožděním, takže se čísla do statistik někdy doplňují se zpožděním několika dní.

Vám hlavně uniká, že do konce srpna jsme patřili v Evropě k zemím, které byly nejměné zasažené úmrtnosti na Covid19. I Babiš se tím chlubil. Nejste náhodou Babiš?

V ostatních zemích měli úmrtnost mnohdy i dvacetkrát vyšší.

J. Kindl 24.9.2020 10:41

Do konce srpna jsme patřili mezi nejlepší v Evropě a také jsme nejméně testovali z celé Evropy. Rychlo testy z Číny měly chybovost 80 procent. Prymula to v mediích přiznal, ale tvrdil, že je to jenom 30 procent. Začalo se intenzivně testovat s jinými testy a testují se i zdravé osoby a zjistilo se co se čekalo, že nakažených je víc. Jenže do statistiky nakažených se zahrnují i ti u kterých byl zjištěn covid laicky řečeno mrtvý. Takže osobu neohrožuje a taková osoba neohrožuje okolí. Kdyby se testovalo na chřipku, bylo těch osob tisíce

P. Veselý 24.9.2020 9:56

Bohužel nám tu hodně lidí chybělo při matematice a omílají nesmysly z televize. Exponenciální růst při základu 40 by byl v řadě 40, 1600, 64000, 2560000, 102 miliard. Tady nejde ani o geometrický nárůst. A tak to mají Covidioti se vším :-)

I. Schlägel 24.9.2020 10:08

Hlavně že Vy jste nechyběl. Exponenciální růst popisuje libovolnou situaci, kdy je koeficient (kterým číslo opakovaně násobíme) vyšší než jedna.

Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/veda/jak-vypada-exponencialni-rust-covid-19-koronavirus.A200915_130739_veda_mla

P. Veselý 24.9.2020 10:15

To je přesně ta ptákovina, kterou od sebe pisálci přebírají. Exponenciální růst je a na x-tou, zatímco násobení koeficientem je geometrická řada. To je ta nepovinná maturita z matematiky :-)

I. Schlägel 24.9.2020 11:16

Ano, přičemž za X si můžete dosadit jakékoliv číslo větší než 1. Akorát že při koeficientu 1,1 bude křivka plošší než při koeficientu 2. Stále jde o exponenciální křivku. Pan Šejna Vám to níže dovysvětlil, já už na to nemám sílu, matematiku.

P. Veselý 24.9.2020 11:26

To je geometrická křivka, zkuste si prosvištět matematiku pro základní školu. https://drmatika.cz/wiki/funkce/exponencialni-funkce/ a oproti tomu aritmetická a geometriká řada https://matematika.cz/posloupnosti

M. Šejna 24.9.2020 10:23

Vás matematika minula velkým obloukem, pane Veselý.

Aktuálně je reprodukční číslo u epidemie Covid19 okolo 1,8. Takže musíte základ násobit číslem 1,8:

40 x 1,8 = 72 ---> 72 x 1,8 = 130 atd.

Exponenciální růst při koeficientu 1,8 je tedy tato řada (pokud začnete tou čtyřicítkou): 40, 72, 130, 233, 420, 756, 1360, 2449, 4408 ....

P. Veselý 24.9.2020 11:18

To právě že nesmysly tu melete vy. To co uvádíte je geometrická posloupnost. Každý následující člen řady vynásobíme koeficientem. Exponenciální funkce má tvar a na x-tou (druhou, na třetí atd.) To by při a rovno 40 musel každý člověk nakazit zase 40 lidí y=ax

P. Veselý 24.9.2020 11:20

a na x-tou